Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Kubala skrev:
Jeg må indrømme, at jeg altid havde bedre øje til Lucas Moura, da han var i Brasilien end Neymar. Moura er en anelse mere effektiv, da han var i Sao Paulo, omend Neymar bombede mål ind. Men dengang havde Moura mere fodboldforståelse, men han har indtil videre vist periodemæssigt flot spil i PSG, men slet ikke samme niveau som i Brasilien. Han havde en flot halvleg mod Valencia på Mestalla, men det kniber for ham at hans spil hænger sammen. Og Moura var omtrent på samme niveau som Neymar i Brasilien.


Jeg vil bare gerne høre, hvorfor Lucas Moura var mere effektiv, og havde en bedre fodboldforståelse, når statistikkerne siger det stik modsatte, og at PSG gav i omegn af 45 mio euro for ham, og at han på daværende tidspunkt havde vist mindre end Neymar både på klubplan og landsholdet. Jeg mener personligt, at det er blevet virkelig overdrevet, at man skal kaste med pengene på denne måde, og det er især efter brasilianere, at det oftest er sådan. Men jeg vil som sagt høre, hvorfor du mener, at Lucas havde alle disse ting.


Lucas' statistik: http://espnfc.com/player/_/id/130711/lu ... a?cc=5739#


Og Neymars statistik: http://espnfc.com/player/_/id/132948/ne ... or?cc=5739

Jeg håber du kan se, at der er markante forskellige på disse to.
Jeg svarer også lige dig, men har også svaret det kort i Piqenbauers indlæg.

Når jeg mener mere effektiv, så mener jeg, at Moura var mere direkte i sit spil. Jeg har set en del til Moura og Neymar i Brasilien, og selvom Neymar har utallige videoer fra YouTube, så har de jo ikke taget klip med, hvor han har fucked angreb op, fordi han lige skal lave en finte. Jeg er helt enig i, at det er fedt at se på, når den går igennem, men rent fodboldmæssigt er det da frustrerende at et angreb skal løbe ud i sandet, fordi man har en showpony på holdet. Her var Moura en del mere effektiv. Han kan også nogle vilde finter, men han lavede dem kun i tilfælde, hvor der ikke var reelt andre udveje. Du ser jo f.eks. Neymar nogle gange stå og vente på modstanderen i 6-8 sekunder, før der sker noget, og i den tid har modstanderen sat sig selv på plads. Det er IMO ikke effektivt fodbold.

Jeg ved ikke, hvor gammel du er, men det minder mig bare om dengang en ung Cristiano Ronaldo ofte bremsede United angreb, fordi hna liiiiiiiiiiiiiige skulle lave en vild finte, som løb ud i sandet. Med tidne lærte han hvornår en finte skulle bruges og hvornår han skulle være direkte.

Neymar har fine stats, de er rigtig lovende. Men som sagt, jeg venter fuldstændig med at hoppe på den der hypede bølge med, at han er allerede en af verdens besdte spillere og bla bla bla. Lad ham komme til Europa og vise sig frem der. Inden da ser jeg ham blot som et stortalent, der har en kæmpe potentiale, så må vi se, hvor meget af de mentale og hans fodboldforståelse hna kan bruge i Europa. Så husk, jeg nedtoner ikke Neymars talent - jeg synes bare, at folk er hoppet på den der hype alt for meget :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Jeg så alle Brasiliens Ol kampe, og der virkede han ikke til, at stoppe spillet, og være mindre effektiv, når det kom til stykket. Men nu var det heller ikke så meget det, for du sagde, at han ikke havde samme fodboldforståelse, men ok fred være med det. Neymar er ikke en af verdens bedste spiller, og Barca får heller en garanti for, at han bliver en succes, for det er som sagt et sats. Det har altid været et sats med alle de store talenter. De fleste herinde siger heller ikke, at han er en af verdens bedste, og at han med garanti vil blive succes, men at han har et enormt potentiale. Jeg har personlig altid ment, at det er overdrevet, at man skal punge ud på denne måde, altså betale de her overdrevet beløber, for unge talenter. Ozil(skriver fra iPhone) blev hentet for 180 mio kr., og derfor er det overdrevet, at en ung spiller, som Oscar, Lucas Moura og Neymar skal koste mere end ham, men sådan er det med brasilianere.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Kubala skrev:Jeg så alle Brasiliens Ol kampe, og der virkede han ikke til, at stoppe spillet, og være mindre effektiv, når det kom til stykket. Men nu var det heller ikke så meget det, for du sagde, at han ikke havde samme fodboldforståelse, men ok fred være med det. Neymar er ikke en af verdens bedste spiller, og Barca får heller en garanti for, at han bliver en succes, for det er som sagt et sats. Det har altid været et sats med alle de store talenter. De fleste herinde siger heller ikke, at han er en af verdens bedste, og at han med garanti vil blive succes, men at han har et enormt potentiale. Jeg har personlig altid ment, at det er overdrevet, at man skal punge ud på denne måde, altså betale de her overdrevet beløber, for unge talenter. Ozil(skriver fra iPhone) blev hentet for 180 mio kr., og derfor er det overdrevet, at en ung spiller, som Oscar, Lucas Moura og Neymar skal koste mere end ham, men sådan er det med brasilianere.
Neymar er ikke den klogeste fodboldspiller endnu, men det er jo qua hans unge alder. Han har dog udviklet sig en del på det punkt de seneste 10-12 måneder. Han har fået et bedre blik for spillet, og han udvikler sig nok videre med årene, så forhåbentligt får han indset, at han skal drible, når han skal og aflevere når han skal. Gør han det, og formår han at slå igennem i Europa, så bliver han frygtindgydende, for han er vanvittig hurtig med bolden, når hans finter lykkedes.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

Jeg er virkelig delt hvad Neymar angår. Først var jeg imod, så var jeg for og nu er jeg meget i tvivl igen.

Vi ved alle hvor god Neymar er 1 mod 1 når han får plads. Det får han bare ikke i Barca, hvor alle modstandere står tæt. Er han noget værd i små rum? Vi har alle set hvordan store offensive navne som Henry, Ibra, Villa, Sanchez ændrer spillestil og har besvær med at vænne sig til at holdene stiller op så defensivt som de gør mod os. Neymar vil uden tvivl få det sværere også, og han har ikke nær så meget fysik at gøre med som de andre.
Han har defensive mangler. Det kan man simpelthen ikke komme udenom. Han er ikke vant til at arbejde defensivt. Det bliver en kæmpe omvæltning for ham. I den brasilianske liga kan man fint gå hjem når man mister bolden. Den går bare ikke hos Barca, hvor vi har en 6-sekunders regel.
Hvis han kommer, så tager han pladsen fra Deulofeu. Neymars plads er i venstre side ligesom Deulofeu, hvor han han trække ind i banen med sit højreben. Neymar er ikke en spiller man har i en kort periode. Hvis man henter ham, så gør man det langsigtet. Men hvad så med Deulofeu? Det er svært at betvivle Deulofeus talent. Han er måske en usleben diamant, men stadig en diamant og som på mange måder passer bedre ind hos Barca. Bør vi ikke satse på ham som vores næste store venstre wing istedet?
Han er en offensiv playmaker. Her har vi allerede Messi. Jeg er i stor tvivl om de kan løbe for hinanden og om de overhovedet kan fungere sammen. For mange kokke fordærver som bekendt maden for at bruge en gammel, men omend sandfærdig, floskel. Det er det gode ved spillere som Tello, Villa, Sanchez og Pedro - de kan løbe for vores playmaker.
Endelig skal det nævnes at han har kontraktudløb i sommeren 2014. Hvorfor tager vi ham ikke bare gratis der i stedet for at bruge 20-30-40 mio på ham her til sommer?
Visca el Barca

El LocoBarca

Re: Neymar da Silva

Indlæg af El LocoBarca »

Jeg troede faktisk Deulofeu's primære position var højrekant. Men han kan formentlig spille på begge kanter.

Men jeg har det meget på samme måde mht. til Neymar.

Det er svært at sige om han er noget værd imod kompakte forsvar eller om han kan tilpasse sig til at skulle arbejde defensivt også.
Han virker som en habil afslutter, har en utrolig speed, og vil umiddelbart give os en tiltrængt måltrussel udover Messi. En til at udnytte Messi's stikninger i dybden, til at udfordre og skabe plads.

Han kommer aldrig til at modne sig hvis han bliver ved med at løbe rundt i den brasilianske liga, spørgsmålet er bare om han kan udvikle sig hurtigt hos os og blive en succes. Han har redskaberne skulle man tro.

Jeg så et sted at han faktisk løber forholdsvis meget i kampe. Jeg ved ikke om det er fordi han står for alt det offensive i Santos. Det ville jo være anderledes i Barca, hvor han ikke ene mand skal stå for det offensive, men så også har kræfter til at arbejde defensivt.

Men med hans pris taget i betragtning virker det lidt som et stort sats.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Jeg er helt enig med Bager.
Jeg er også meget i tvivl om Neymar. Også mht Deulofeu, tror desværre at vi mister ham, hvis vi køber Neymar, og ikke sælger enten Alexis eller Villa. For ellers er der ikke plads til ham.


Men hvis vi får Neymar, så tror jeg først det bliver i 2014. Tror ikke at han vil gamble med sin landsholdsplads, når der snart er VM, plus at det er i Brasilien.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Drake skrev:Men hvis vi får Neymar, så tror jeg først det bliver i 2014. Tror ikke at han vil gamble med sin landsholdsplads, når der snart er VM, plus at det er i Brasilien.
Hvem skulle helt nøjagtig true Neymars landsholdsplads?

Brasilien har reelt kun Neymar og Hulk med internationalt snit i angrebet. Diego Costa, Fred og Osvaldo har ingen chance for at true Neymar. Brasiliens angreb er faktisk ret tyndt besat, når man sammenligner med deres materiale i forsvaret og på midtbanen.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Storken skrev:
Drake skrev:Men hvis vi får Neymar, så tror jeg først det bliver i 2014. Tror ikke at han vil gamble med sin landsholdsplads, når der snart er VM, plus at det er i Brasilien.
Hvem skulle helt nøjagtig true Neymars landsholdsplads?

Brasilien har reelt kun Neymar og Hulk med internationalt snit i angrebet. Diego Costa, Fred og Osvaldo har ingen chance for at true Neymar. Brasiliens angreb er faktisk ret tyndt besat, når man sammenligner med deres materiale i forsvaret og på midtbanen.
Ja, men hvis han kommer til os, og næsten ikke spiller, tror jeg heller ikke at han spiller for landsholdet. han kommer i hvert fald til at være på bænken. Der er ikke mange der kan true ham, men der er i hvert fald Hulk, Lucas. også måske Willian og Douglas Costa.

De er selvfølgelig ikke lige så gode som Neymar, men hvis han ikke spiller = ikke i from. Så tror jeg han kun bliver indskifter.

Fred og Osvaldo er vel decideret angribere, og ikke en Wing/angriber som Neymar?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

[youtube]hxSWpU7Aa6s[/youtube] Neymar med 2 mål i en testkamp mod Bolivia her til aften og selvfølgelig Ronaldinho med den ene assist.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af OliverDK »

Neymar har nu scoret 4 mål på 50 min. mod Barbarense. Han er vild den knægt. Lad os se hvor mange han kommer op på ;-)

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

Har du noget live stream til kampen :)?

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af OliverDK »

Afellay99 skrev:Har du noget live stream til kampen :)?

Nej, desværre ikke :-)

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

[youtube]v5iiDcCZ578[/youtube]

[youtube]_Ip0b_XCvTw[/youtube]

[youtube]zOM8ibQ_pGc[/youtube]

[youtube]yOaZN6uj9tg[/youtube]

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af OliverDK »

Målet til 3-0 (video 2) er frækt :cool:

Afellay99

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

Cool.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Emancipator og 34 gæster