Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Det kan sagtens arrangeres. Bare spørg de spanske og italienske regeringer. No problemo.
Hehe, det kan der desvaerre vaere noget om. Naar Zio Fester (Galliani) brokker sig over den italienske lovgivning, som bl.a. bevirker at Serie A stille og roligt bliver distanceret i forhold til sine konkurrenter, saa ved man der hersker anarki, naar hans paesano sidder ved magten.

Apropos Cesc, saa tror jeg handlen er i sin sidste fase, som Xavi udtalte. Jeg naegter at tro paa, at soap operaen ikke har naaet point of no return. Mit bud er at de forhandler pt. og bliver enige om en pris mellem 40-45 mio euro. Jeg tror Arsenal godt ved, at tiden er forbi, men deres opgave er nu, ikke at miste ansigt overfor fansene og faa saa mange euros ud af Barca som muligt.

Laeser man denne blog, saa vil man ogsaa se, at det formodentlig er nu eller aldrig, selv hvis blot en broekdel af det, der bliver skrevet er sandt. Sport og EMD har lignende teorier. Men lad os nu se, jeg tror ikke dette her kan traekkes meget laengere.

http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/08 ... senal.html

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Jeg tror desværre, at du har ret. Wenger har sagt, at de er i den sidste fase til at kunne præsentere en ny spiller til truppen, som skulle være klar omkring en uge. Der kunne måske være tale om, at man lige skal være færdig med Cesc-handlen, før man lukker den anden.

Hvem de så præsenterer, aner jeg intet om. Det bliver da en smule spændende.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Jbninc skrev:Jeg tror desværre, at du har ret. Wenger har sagt, at de er i den sidste fase til at kunne præsentere en ny spiller til truppen, som skulle være klar omkring en uge. Der kunne måske være tale om, at man lige skal være færdig med Cesc-handlen, før man lukker den anden.

Hvem de så præsenterer, aner jeg intet om. Det bliver da en smule spændende.
Umiddelbart kunne "overraskelsen" godt ligne Mata eller Mommo Sissoko. Men hvem ved, Wenger ligner en der har tabt smaakagerne, saa hvis det blev en fra ynglingeholdet han traek op, saa er det lige foer at det ikke ville overraske spor. Man har naesten ondt af Arsenal fansene.

HH
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons feb 01, 2006 4:57 am
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af HH »

Det er ofte set, at en spillers tidligere klub (Barcelona) får en procentdel af transfersum når han skifter sin nuværende klub (Arsenal) ud med en ny klub(tilbage til Barcelona). Er sådan noget taget i betragtning i Fabregas' tilfælde, dvs. får en form af rabat når Arsenal sælger ham videre?

SuperPedro

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SuperPedro »

HH skrev:Det er ofte set, at en spillers tidligere klub (Barcelona) får en procentdel af transfersum når han skifter sin nuværende klub (Arsenal) ud med en ny klub(tilbage til Barcelona). Er sådan noget taget i betragtning i Fabregas' tilfælde, dvs. får en form af rabat når Arsenal sælger ham videre?
Nej,desværre. Fabregas blev jo nappet af Arsenal da han var 16, og fik stukket en kontrakt i hånden af dem. Så vidt jeg ved fik Barça intet for ham. Og det er derfor at vi ikke gider og give det vilde for ham.

Seneste nye er at Fabregas ønsker at opgive sin loyalitetsbonus så arsenal kan få det de reelt beder om.
Forhandlingerne genoptages mandag og her er planen så at man lancerer samme bud, men laver om på variablerne så de er mere realistiske.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... nuses.html

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

groenvall skrev:det er bare svært at betale med penge man ikke har!
Der er jeg så ikke enig i eller sådan mener jeg ikke at det står til. Man skal lige tage det med en gran salt når Barteneu går ud og siger at vi kun har 45 mio at gøre godt med for hele transfervinduet.

For det første har Rossell hele tiden sagt at der er mulighed for at finde penge ekstraordinært hvis der skulle blive behov for det. Her er Cesc efter min mening en ekstraordinær spiller som man ekstraordinært ku sidestille visse principper. Så mener jeg også at man fra ledelsens side med vilje gør lidt ekstra ud af at male fanden på væggen hvad angår økonomien for at få den tidligere ledelse til at se knapt så godt ud.

Vi skal huske at hvis Madrid iflg dem selv allerede har tjent pengene hjem på Cronaldo så kan vi også gøre det på Cesc. En spiller som ham er efter min mening en ret sikker investering især for Barca, så 'be my guest' Rossell og brug af næste sæsons budget som ledelsen også bruger som undskyldning for de få 90 mio de nok får kastet efter Udinese og Arsenal. Købet af Cesc vil helt sikkert sætte omsætningen i vejret, så de få mio som skiller er jo den rene joke, jeg er skuffet hvis Cesc ikke er i klubben inden den 1.september.

Squix

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Squix »

Fritte skrev:Barca forbereder et nyt tilbud.

Det bliver forhåbentlig det sidste.
Åååh Rossel begynder og tabe ansigt - er det ikke 3 gang, man siger det er sidste bud?
Det er jo ikke så svært at regne ud, at Rossel og co. VIL have ham i det her transfervindue - det kan bare ende med, at de for det første laver deres "endelig bud" 2-3-4 gange - og derudover gør præcis det modsatte af hvad de sagde i starten af vinduet, nemlig at smide mere end 40 mio. efter en spiller.

Kan godt lide mange af de handler han har fået lavet dette vindue - specielt den "billige" pris på Alexis - men, måske man bare skulle droppe Cecs, for at ikke tabe alt for meget ansigt, både overfor omverdenen, men også overfor fans og bestyrelse, som er dem der bestemmer om han skal være præsident næste gang også.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Omkring penge til Cesc, så tror jeg bestemt ikke, der er noget problem.

Man skal huske på, at de fleste af vores transfers betales over rater. Et godt eksempel på dette er, at Sanchez handlen betales over tre omgange. Den første i januar 2012, januar 2013 og januar 2014.

Ofte inkluderer vi også variabler, som er en stor del af transfersummen. Variabler er i både Sanchez og Kiko handlen cirka en 1/3 del af hele transfersummen.

Så lige nu, er der ingen, der ved, hvor man penge, der er til transfers. Men når vi sælger, er der ofte ikke inkluderet variabler.

Umiddelbart vil jeg gætte mig til, at transferbudget lige nu ligger på 55 millioner euro.

Og så er der stadig den faktor, som ikke mange tager hensyn til. At Rosell og Bartomeu lyver om budgettet, hvilket jeg tror de gør.

Jeg har i det forresten også som, at det er først nu, at det begynder at ligne noget. Førhen aflagde vi et bud, hvor Arsenals så - uden forhandling - takkede nej. Nu forhandles der.

Vi får ham i år, er jeg ret sikker på. Det vil i hvertfald være latterligt, hvis det er fem millioner euro, der adskiller en handel.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Man skal vist heller ikke stirre sig blind på, at summene virker lavere, når man snakker euro - fem millioner er trods alt 37 millioner kroner, ungefähr 10 % af handlen.

Alt er relativt, men det er trods alt stadig ikke håndører, man kaster om sig med.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Jeg tror helt ærligt, at han vil tjene mere end halvdelen af hans transfersum ind, med trøjesalg etc. Få ham nu bare købt!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Mander skrev:Man skal vist heller ikke stirre sig blind på, at summene virker lavere, når man snakker euro - fem millioner er trods alt 37 millioner kroner, ungefähr 10 % af handlen.

Alt er relativt, men det er trods alt stadig ikke håndører, man kaster om sig med.
Nej, selvfølgelig ikke, men hvis man sammenligner med, hvad de tidligere har krævet, synes jeg bare, at man skal byde de fem millioner euro ekstra(mon ikke de kan overtales ved tre eller fire) og få det her afsluttet.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg mener egentlig også, at han bør købes, og at vi er ved at være så tæt på, at det er småting, der skiller dem - jeg ville bare være ked af det, hvis Rosell smækkede € 5 mio. på bordet uden at prutte om prisen. Med mindre det var i kontanter. I en mappe. Like so:

Billede

Bare mindre dollar-agtigt, lissom.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Billede

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Bingo. Gerne i € 10-sedler, så det tager dem længere tid at tælle. Ingen grund til at være flink.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af JonasV »

Mander skrev:Gerne i € 10-sedler, så det tager dem længere tid at tælle.
- hvilket Wenger så kunne bruge lidt tid på at tude over i pressen. De ville elske det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster