Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Hvis man skulle tro, at det vitterligt ville faa prisen til at stige og goere handlen mere besvaerlig (hvis man skal bruge denne udokumenterede logik), saa havde Cesc salgspris efterhaanden naermet sig 100 mio euro, for Xavi og resten af slaenget har udtalt sig om Cesc (paa en maade der kunne provokere Wenger) 1000 gange efterhaanden. Det holder sku ikke.

Pep holder sig vist heller ikke tilbage idag....

Helt paa linje med Ladislau og Visca her.

Wenger er i oevrigt ikke typen, der holder paa sine profiler, hvis de vil vaek, det er der tonsvis af eksempler paa. Det er ogsaa ret sandsynligt, at han efter 8 aar med Cesc (for ikke at snakke om, at Wenger har gjort Cesc til det han er nu, fodboldmaessigt paa mange punkter, givet ham chancen og stolet paa ham), vil efterkomme Cesc oensker uden det store problem, hvis Cesc for engangs skyld melder rigtig klart ud og presser paa for at faa handlen gennemfoert.

Ja, Wenger er en presset mand og tiderne har aendret sig, men jeg holder stadig fast i den tolkning. Jeg tror ogsaa, at handlen uden problemer vil realiseres, hvis Barca byder i naerheden af 40 mio. euro og ikke 29 mio. euro, som der har vaeret rygter om.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Vi skal også lige huske, præmissen for det her, og det jo historierne. Medierne fortæller jo ikke facts, men en vinklet historie. I Spanien er det, som vi ser et par sider tilbage, at Wenger er Cescs ball and chain. I England er det en barca-konspiration, hvor man vil påvirke gennem medierne.Begge historier er jo vinklede, og hverken hele eller halve sandheder totalt set.
Hvor lidt luft , der egentlig er i den engelske konspirations teori, det indikerer den nye vinkel jo egentlig ganske godt. Før var det en nedrig, usympatisk, men af en eller anden grund også en meget effektiv måde, hvorpå at man kunne få Fabregas og tilmed også billigere.
Efter Wengers udtalelser, så er det helt katastrofalt, og nu bliver Cesc dobbelt så dyr, for hver gang Xavi snakker med en journalist. Det er jo lidt selvmodsigende.

Hvorvidt Wenger er fornærmet, sur, fejl-citeret eller har sin helt egen mediestrategi i dette her, det skal jeg være usagt, men i tråd med det Doniniesta siger, så kan jeg ikke se, hvordan Arsenal vil bruge det i en forhandlingssituation(præcis som barca ikke kun bruge den til deres fordel, før vi fik at vide Wenger var knotten). Hvis Arsenal ikke har spændt buen, når de står til at miste deres i særklasse vigtigste spiller, men har et ekstra gear i tilfælde af at Xavi igen igen udtaler, sig om hvad alle i forvejen ved, så forstår jeg simpelthen ikke, de ikke gjorde det fra the get go.

Flax, der er jo en kende forskel på hvad Xavi og pressen siger, og hvad Rossell, og dermed FC Barcelona udtaler. Dermed er det jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt får Barca noget ud af Xavis udtalelser. Min pointe er jo. At det er jo bare hans mening, som ikke har nogen indflydelse på det ene eller andet. Medmindre det kommer igennem medie maskinen, så er det pludselig det mest relevante i hele forhandlingen. Men det bunder jo i, at det er alt, hvad de har at skrive om.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Praecis Ladislau.

Men igen, Wenger maa have travlt, hvis man skal forholde sig til alle de gange FC Barcelona spillere og diverse personer med tilknytning til klubben, der udtaler sig om Cesc paa en maade, der kan provokere Wenger. Mon hans salgspris naermer sig de 100 mio euro nu og mon Wenger haever prisen med 1 mio euro for hver udtalelse? Kunne egentlig vaere ganske spoejst.

Maaske skulle vi bruge samme metode, bare med omvendt fortegn med hensyn til Keirrison og Hleb. For hver dag der gaar, og der ikke kommer nogle udtalelser, saa stiger vores salgspris med 1 mio euro. :lol: :)

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 33 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Nyhuus »

DonIniesta skrev: Maaske skulle vi bruge samme metode, bare med omvendt fortegn med hensyn til Keirrison og Hleb. For hver dag der gaar, og der ikke kommer nogle udtalelser, saa stiger vores salgspris med 1 mio euro. :lol: :)
Hahaha' god idé ! :D

Må dog indrømme at jeg er pænt træt af Wenger ... Han er ALTID den første der brokker sig, bare der er det mindste, som ikke lige passer ham . Mange gange har han self. god grund til at udtale sig, men synes bare han brokker sig mærkbart meget ift. mange af hans kollegaer. Kan godt se, at det må være trættende med Cesc .. Stemningen herinde på forum lader også efterhånden til at have ændret sig til "Køb ham, drop ham, vi er ligeglade .. Få det nu overstået forf****n" .. Men frem for at fare op hver gang der bare er én der udtaler sig om hans spillere .. Hvad med at han så får givet klar besked?

En del af det er nok også det pure mediespin .. But still :)

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Ret skal vaere ret, man kan ikke fortaenke Wenger i, at han proever at holde paa sin kaptajn, eller kraever et saa stort et beloeb for ham som muligt. Det er meget naturligt. Tilgengaeld ser jeg personligt Cesc, som den stoerste skurk her, hvis man kan kalde det, det. Sikkert til manges undren herinde, men det vil jeg proeve at redegoere for. Foerst og fremmest er det ene og alene ham selv, der underskrev en 6-aarig kontrakt i 2006, altsaa i en periode, hvor FC Barcelona ikke ligefrem var i samme forfatning, som da han forlod klubben i 2003 (det var i sig selv en fejl, men det er en helt anden diskussion). I saa fald hans stoerste droem altid har vaeret at toerne ud for FC Barcelona, saa kan hans opfoersel undre en smule. Samtidig har han ikke en eneste gang, bortset fra et interview sidste aar, hvor journalisten naesten tvang ham til at mumle hans oenske ud (det var endda i Barcelona), offentligt udtalt, at han ville toerne ud for FC Barcelona.

Jeg er helt med paa, at han vil forlade Arsenal ad fordoeren og ikke bagdoeren, at han er taknemmelig for klubben der har givet ham muligheden for at slaa til i en ung alder og naturligvis Wenger. Men naar han eftersigende foeler sig ulykkelig (Xavis ord, og mindes han har udtalt lignende tidligere, dvs. sidste aar f.eks.), saa er det en mystisk fremgagnsmaade, naar han udmaerket godt er klar over, at chancen for et skifte er stoerst, hvis han melder klart ud. Det er der mange eksempler paa, senest Coentrao. Vi kan selvfoelgelig ikke vide, hvad der foregaar bag kulisserne, men hvis man analyserer sagaen lidt grundigere, saa vil man se, at parternes holdninger er ganske klare: Pep og dermed FC Barcelona vil have Cesc, mens Arsenal naturligvis er modvillige, hvis deres salgspris ikke bliver moedt. Laporta har tidligere udtalt, at det oekonomiske aspekt ikke er problemet og dette har Pep saa sent som i dag gentaget. Det kan man naturligvis betvivle.

Jeg tror derimod, at det stoerste problem er, at man ikke er villige til at moede Arsenals salgspris, ikke fordi man ikke har raad, men mere fordi, at man ser det som et stort tab, at betale 40-45 mio euro, for en spiller, der tidligere har toernet ud for klubben og som endda roeg til Arsenal ganske gratis (mere eller mindre). Eller at selvsamme spiller valgte at forlade den synkende skude, som klubben var i 2003, modsat andre, der senere har faaet succes i klubben. For ikke at snakke om, at Cesc ikke er en prioritet med den midtbane klubben raader over pt.

Mit bud er, at Cesc ikke er saa indstillet paa at skifte, som medierne giver udtryk for, ellers havde han vaeret mere klar og kontant i sine udmeldinger. Naar det er sagt, saa betyder det naturligvis ikke, at han ikke vil skifte til FC Barcelona, men jeg tror ikke, at han er saa dybt ulykkelig over at blive i Arsenal, som Xavi og andre faar det til at lyde som.

Naar alt dette er sagt, saa er jeg treat af denne her saga og den maa MEGET gerne ende her til sommer.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Flax_Generous »

ladislau skrev:Flax, der er jo en kende forskel på hvad Xavi og pressen siger, og hvad Rossell, og dermed FC Barcelona udtaler.
Netop derfor jeg primært skrev om Rossell. Jeg mener helt oprigtigt, at Barca risikerer at gøre forhandlingerne sværere ved at snakke offentligt om dem i pressen. Wenger foretrækker jo tydeligvis diskretion og hensynsfuldhed.
ladislau skrev:Dermed er det jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt får Barca noget ud af Xavis udtalelser. Min pointe er jo. At det er jo bare hans mening, som ikke har nogen indflydelse på det ene eller andet. Medmindre det kommer igennem medie maskinen, så er det pludselig det mest relevante i hele forhandlingen. Men det bunder jo i, at det er alt, hvad de har at skrive om.
Jeg forestiller mig ikke, at det er en bevidst strategi fra Xavis side at snakke om Fabregas (som flere i den engelske presse tror). Som du selv siger er det formentlig bare Xavis oprigtige mening. Derudover siger han jo heller ikke noget, man ikke vidste i forvejen. Fabregas vil åbenlyst gerne spille for Barca. Det indrømmer Arsenal-spillerne også selv.

Problemet er derimod, at Wenger tydeligvis er tilhænger af et princip, som dikterer, at man ikke blander pressen ind i igangværende forhandlinger. Så når eksempelvis Rossell udtaler sig åbenhjertet om Fabregas, så vil det formentlig ikke gøre det lettere at få overtalt Wenger til at sælge til en fornuftig pris. Alt andet lige er det lettere at lave en handel med en part, som er forstående eller ligefrem resigneret, end med en part, der er obsternasig og gnaven. Og jeg tror ikke, at man skal undervurdere, hvor stædig og besværlig Wenger kan blive.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Pieyanthikos »

DonIniesta skrev:Hvis man skulle tro, at det vitterligt ville faa prisen til at stige og goere handlen mere besvaerlig (hvis man skal bruge denne udokumenterede logik), saa havde Cesc salgspris efterhaanden naermet sig 100 mio euro, for Xavi og resten af slaenget har udtalt sig om Cesc (paa en maade der kunne provokere Wenger) 1000 gange efterhaanden. Det holder sku ikke.
Det er sgu Erasmus-logik, det der. Kom nu ind i kampen, der er ingen der har talt om en sådan logik. Min pointe har hele tiden været den samme; pirrer du Wenger, så pirrer du muligheden for forhandling. Det er ikke noget der kan gøres op i kroner og øre, men forhandlingspsykologi. I øvrigt lægger jeg vægt på et godt forhold til andre storklubber, og det regner jeg med forsvinder lige så stille når vi gør Wenger muggen. Igen, lad nu klubben vælge sine kampe med omhu, - mange af dem kan undgås ved at tænke et skridt længere frem. Men der er jeg måske for romantisk anlagt, når jeg håber på indbyrdes respekt og på den måde er konfliktsky.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »

Barcelona have sent a delegation, led by vice-president Bartomeu, to London to try to negotiate a deal on Cesc within the next 2 days. [dmi]

Cesc Fabregas, who believes they had an understanding he could leave, has again asked Wenger this week to let him join Barcelona. [mirror]


2 forskellige kilder, uhm...

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

Ehh, jeg har hørt Fabregas ikke tager med Arsenal, når de rejser til Köln for at spille mod Solbakkens tropper... Nogle der ved om der er hold i disse rygter?

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

I saa fald det er korrekt, saa begynder det at ligne noget, hvis man er tilhaenger af et koeb. Snart maa de ogsaa have naaet point of no return i den saga.
Senest rettet af DonIniesta lør jul 23, 2011 2:25 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Han er ikke med i Arsenals trup til Tyskland. Det er Bendtner - som uden tvivl (osse) har spillet sin sidste kamp som gunner - i øvrigt heller ikke.

Jeg har bare svært ved at se hvordan Cesc skal passe ind. Det må være noget ala:

--------------------Valdés/Pinto---------------------
Alvés/Adriano--Piqué/Fontas--Puyol/Masch--Abidal/Maxwell
-----------------Busquets/Keita----------------------
--------Xavi/Thiago---------Iniesta/Fabregas-----------
Pedro/Sanchez-----------------------------Villa/Afellay
--------------------Messi---------------------------

Så har jeg ikke engang medregnet Milito som efterhånden ser ud til at blive. Ved godt det er en lang sæson med mange kampe, meeeen....

Drake
Indlæg: 4336
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Jeg tror nu mere det bliver:

----------------------Valdés/Pinto---------------------------
Alvés/Adriano--Piqué/Masch--Puyol/Fontas--Abi/Max
---------------------Busquets/Keita-------------------------
--------Xavi/Fabregas---------Iniesta/Thiago-------------
Pedro/Afellay-------------------------------Villa/Sanchez
-----------------------Messi/Villa----------------------------


Fontas skal jo spille til venstre af de to CB, for han er fo venstrebenet.

Thiago skal være backup for Iniesta, fordi at jeg synes at han minder medst om ham.

Fabregas minder om Xavi.

Faktisk så jeg helst det her angrib:

Villa/Pedro-------------------------------Sanchez/Afellay
----------------------Messi/Villa-----------------------------

For jeg synes at vores Venstre side er alt for kedelig med Villa eller Pedro, når vi ikke har rigtig offensiv venstre back.

Squix

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Squix »

Interesante opstillinger - dog forstår jeg ikke;

Keita på Def. midt? Er han ikke off. midt, ligesom Xavi og Iniesta?
Mascherano er ikke nævnt på def. midt. som er hans fortrukne plads?

Jeg håber det bliver;

----------------------Valdés/Pinto---------------------------
Alvés/Adriano--Piqué/Masch--Puyol/Fontas--Abi/Maxwell
---------------------Busquets/Masch-------------------------
--------Xavi/Fabregas---------Iniesta/Thiago-------------
Sanchez/Afellay-------------------------------Villa/Pedro
-----------------------Messi/Villa----------------------------

Det efterlader dog; Milito og Keita ude i kulden.
Håber Milito bliver solgt - men tvivler, og tvivler endnu mere på vi faktisk kan få nogen penge for ham.

Men i tilfælde af skade eller besparelse af; Pique, Machs, Puyol, Fontas, Busquets - Så kan der jo blive plads til Milito.
Ligeledes kan der jo så blive plads til Keita hvis; Xavi, Fabregas, Iniesta, Thiago bliver skadet.

Dog er min favorit til de 18 mand være;

----------------------Valdés---------------------------
Alvés--------Piqué--------Puyol-----------Abi-----
---------------------Mascherano---------------------
------------------Xavi---------Iniesta------------------
Sanchez---------------------------------------Villa----
-----------------------Messi------------------------------

Bænk; Pinto, Maxwell, Busquets, Fabregas, Thiago, Pedro, Affelay

Sidder over; Keita, Fontas, Adriano, Milito.

Grunden til jeg vælger Maxwell over Fontas - er fordi Fontas kan aggere back i stedet for Abidal, som kan rykke ind på midten, så på den måde er vi bedre sikret ind - i en meget offensiv trup.

Drake
Indlæg: 4336
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Pep er jo helt vild med Keita, så jeg tror i hvert fald at han mindst sider på bænken.

Adriano vil jeg heller have på bænken i stedet for Maxwell, for han kan spille begge back pladserne.


Min favorit til de 18 mand er:

----------------------Valdés-------------------------
Alvés---------Piqué--------Puyol----------Abidal
-------------------Mascherano---------------------
----------------Xavi---------Iniesta----------------
Villa---------------------------------------Sanchez
----------------------Messi--------------------------

Bænk; Pinto, Adriano, Busquets, Fabregas, Thiago, Pedro, Affelay

Sidder over; Keita, Fontas, Maxwell, Milito.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Drake:
Du har nok ret mht. Fontas på den venstre af de to centerbacks og Fabregas som sub for Xavi samt Thiago som sub for Iniesta. Man må ikke duplikere spillere - du har sat Villa to gange.

Squix:
Keita bliver med stor sandsynlighed i Barca selvom Cesc kommer. Det tyder alle udtalelser ihvertfald på. Keita bliver sikkert rykket ned som DM, Masch som CB. Kan ikke se hvordan man ellers skulle løse det. Fem mand til to offensive midtbanepladser er for meget. Det samme er tre mand til én defensiv midtbaneplads.

Holder stadig på følgende, med jeres besyv samt en lille modifikation i angrebet:

------------------------------Valdés/Pinto----------------------------
Alvés/Adriano--Piqué/Masch--Puyol/Fontas--Abidal/Maxwell
----------------------------Busquets/Keita---------------------------
--------------Xavi/Fabregas-------------Iniesta/Thiago------------
Pedro/Afellay----------------------------------------Sanchez/Villa
-----------------------------------Messi---------------------------------

Medmindre Guardiola vitterligt gør alvor af en alternativ opstilling med tre forsvarer og fire midtbanespillere...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 36 gæster