Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Flax_Generous »

Som jeg har sagt før ligner Sanchez virkelig en Barca-spiller. Det er der ikke mange andre spillere som gør. Jeg ved ikke om det bare er mig, som er god til at se hans bedste kampe, men han imponerer mig næsten altid.

Jeg har dog før taget grueligt fejl. Jeg forestillede mig eksempelvis, at Hleb ville blive en fin breddespiller. Det blev han ikke ligefrem. Han var sgu ellers god i Arsenal i 2007.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

Jeg var også sikker på, vi havde gjort et mindre kup, da vi købte Hleb, men it was not to be. Jeg er meget hooked på Sanchez, selvom jeg synes at 40-50 millioner er for meget for ham, men det koster enhver spiller med lidt talent åbenbart i dag, så vi kan blive nødt til det, hvis vi ønsker at købe nogle kvalitetspillere.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af fidanho »

Seneste nyt om Alexis.

@ barcastuff
Besides the inclusion of a player, the main problem regarding the transfer of Alexis Sanchez is the way of paying: at once or spread. [as]

With Jeffren rejecting to join Udinese, the Italian club seems willing to accept B player Jonathan dos Santos in the Sanchez deal. [as]

Apart from the interest of Udinese to include him in the Sanchez deal, no club has yet contacted Barcelona to ask about Jeffren. [md]

Barcelona have again offered Udinese to include Barcelona B forward Jonathan Soriano (25) in the deal on Alexis Sanchez. [sky italia]

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mkj 77 »

Vil bare gerne have alt det her overstået og se ham trække i trøjen. Men inflationen af priserne og eksponeringen af selvsamme via medierne og som anden bruger skriver, gør jo også, at man er nød til at tænke klogt og ikke bare øge inflationen ved at acceptere prisen. Syntes direktionen gør det klogeste men samtidig det mest irreterende for os fans

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mkj 77 »

Undskyld, selvfølgelig ikke blot gennem medierne men også kva presset fra de nyrige klubber, såsom City, Chelsea og Madrid som bare køber løs. Er der iøvrigt en der kan fortælle mig hvor de får pengene fra? For så vidt jeg erfarer, var de nød til at låne en helvedes masse milliarder for at kunne købe Ronaldo, Kaka, øzil osv. Tvivler stærkt på at det allerede er dækket gennem franchising, trøje salg og stadion indtægter, især når man tænker på lønningerne af de selvsamme spillere og øvrige stjerner?

F.C. Barcelona

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af F.C. Barcelona »

klogfyr skrev:Jeg var også sikker på, vi havde gjort et mindre kup, da vi købte Hleb, men it was not to be. Jeg er meget hooked på Sanchez, selvom jeg synes at 40-50 millioner er for meget for ham, men det koster enhver spiller med lidt talent åbenbart i dag, så vi kan blive nødt til det, hvis vi ønsker at købe nogle kvalitetspillere.
Det du skriver er tull, hvorvidt en spille kommer opp i de summene kommer ene og alene an på om Chelsea og Manchester City er interessert i spilleren eller ikke.

En talentfull spiller som Mata ryktes gå for 15 millioner pund! Hvorfor? Jo fordi Chelsea og Man City ikke er inne i bildet.

http://www.sabotagetimes.com/football-s ... tra-gear/?

F.C. Barcelona

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af F.C. Barcelona »

zqa skrev:Der er ingen garantier for, at nogen spiller vil blive en succes. Alle kan floppe, alle kan imponere. Taget hans åbenlyse kvaliteter i mente vil jeg dog mene, at han har mere end en stor chance for at blive en succes. Han har virkelig hvad der skal til, og der er stadig mere i vente.
Nja, jeg tviler på at du har sett Sanchez nok til å vite om han virkelig har "hvad der skal til". Dessuten er dette alltid vanskelig å bedømme. Pep mente åpenbart at Zlatan "hade hvad der skal til" når han betalte 44 MEUR + Eto'o for ham, dog vet vi alle hvordan det gikk... Og Sanchez er ikke i nærheten av å ha bevist like mye som Zlatan til å forsvare en slik prisklasse.

Veron hadde også åpenlyse kvaliteter før han ble solgt til United, men det gikk jo ikke akkurat slik som forventet...
zqa skrev:Og omkring det med at bevise sit værd? Hvad skal en spiller gøre for at have "bevist sit værd"?


Man har vel bevist sit værd om man har prestert stabilt på høyeste nivå over mange sesonger i en av verdens tøffeste ligaer. For midtbanespillere og angripere kan det også måles i form av assist og mål.

Ta Cesc for eksempel, gjort bøtter med mål og assist i Arsenal i mange sesonger, bevist år etter år at han er en av verdens beste midtbanespillere. Da er det ganske enkelt å si at Cesc er verdt mer enn Sanchez er det ikke?

Eneste grunnen til at Sanchez verdsettes til mer enn Cesc er interessen fra Man City... Barcelona med sin økonomi må innse at vi ikke kan gi 50 MEUR for spillere som Sanchez, det lar seg bare ikke gjøre i lengden og vil føre oss inn i en enda dypere økonomisk krise på lang sikt.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

F.C. Barcelona skrev:
Nja, jeg tviler på at du har sett Sanchez nok til å vite om han virkelig har "hvad der skal til". Dessuten er dette alltid vanskelig å bedømme. Pep mente åpenbart at Zlatan "hade hvad der skal til" når han betalte 44 MEUR + Eto'o for ham, dog vet vi alle hvordan det gikk... Og Sanchez er ikke i nærheten av å ha bevist like mye som Zlatan til å forsvare en slik prisklasse.

Veron hadde også åpenlyse kvaliteter før han ble solgt til United, men det gikk jo ikke akkurat slik som forventet...



Man har vel bevist sit værd om man har prestert stabilt på høyeste nivå over mange sesonger i en av verdens tøffeste ligaer. For midtbanespillere og angripere kan det også måles i form av assist og mål.

Ta Cesc for eksempel, gjort bøtter med mål og assist i Arsenal i mange sesonger, bevist år etter år at han er en av verdens beste midtbanespillere. Da er det ganske enkelt å si at Cesc er verdt mer enn Sanchez er det ikke?

Eneste grunnen til at Sanchez verdsettes til mer enn Cesc er interessen fra Man City... Barcelona med sin økonomi må innse at vi ikke kan gi 50 MEUR for spillere som Sanchez, det lar seg bare ikke gjøre i lengden og vil føre oss inn i en enda dypere økonomisk krise på lang sikt.
Hvis vi gjorde som du sagde, så var Ronaldinho aldrig kommet til klubben. Det havde Ronaldo heller ikke, Figo heller ikke, Rivaldo, Pique, Maradona. Synes selv 50 mio er for meget, men lad os nu se hvad prisen bliver før vi fordømmer handlen, hvis den overhoved bliver til noget.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Man må gå ud fra at vi er i besiddelse af nogle talentspejdere, som er i stand til at vurdere om en spiller har evnerne til at spille for os, selvom spilleren ikke har præsteret på højeste niveau i lang tid. Så må man se hvad spilleren formår, hvilke svagheder han har, har haft og hvordan hans udvikling har været. Hvad ved jeg.

F.C. Barcelona

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af F.C. Barcelona »

Klogfyr: Det er jeg ikke enig i, synes ikke det du skrive stemmer med virkeligheten.

Luis Figo ble kjøpt for 2.25 mill pund i 1995, dvs. ekstremt billig.
Rivaldo kom for 26 mill dollar i 1997, en ganske bra pris, ikke for dyrt dette med tanke på hva han hadde prestert for Deportivo. Ble i 2000 verdsatt av Nunez til 70 mill dollar :)
Ronaldinho kom for 30 mill euro i 2003, det var en ganske stiv pris ja, med 4% inflasjon så tilsvarer det 40 mill euro i dag.
Ronaldo kom for 17 mill dollar i 1996, meget meget rimelig pris.

Maradona utrettet intet for Barcelona selv om han var meget dyr, kom for rekordsum.

Pique?? Han har vel vist seg som en latterlig billig signering? Forstår ikke hvorfor du drar med ham i denne sammenhengen.

Vi skal overhodet ikke gi mer enn maks 40 mill euro for Sanchez, da tilsvarer det Ronaldinho handelen og blir dyr men ok. Spilleren er ikke verdt mer enn 30 mill euro i mine øyne, men det sier seg selv at interessen fra City gjør at prisen naturlig nok øker...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

F.C. Barcelona skrev:Klogfyr: Det er jeg ikke enig i, synes ikke det du skrive stemmer med virkeligheten.

Luis Figo ble kjøpt for 2.25 mill pund i 1995, dvs. ekstremt billig.
Rivaldo kom for 26 mill dollar i 1997, en ganske bra pris, ikke for dyrt dette med tanke på hva han hadde prestert for Deportivo. Ble i 2000 verdsatt av Nunez til 70 mill dollar :)
Ronaldinho kom for 30 mill euro i 2003, det var en ganske stiv pris ja, med 4% inflasjon så tilsvarer det 40 mill euro i dag.
Ronaldo kom for 17 mill dollar i 1996, meget meget rimelig pris.

Maradona utrettet intet for Barcelona selv om han var meget dyr, kom for rekordsum.

Pique?? Han har vel vist seg som en latterlig billig signering? Forstår ikke hvorfor du drar med ham i denne sammenhengen.

Vi skal overhodet ikke gi mer enn maks 40 mill euro for Sanchez, da tilsvarer det Ronaldinho handelen og blir dyr men ok. Spilleren er ikke verdt mer enn 30 mill euro i mine øyne, men det sier seg selv at interessen fra City gjør at prisen naturlig nok øker...
Maradona var skadet og syg, da han var her, det var ikke fordi, han ikke viste noget.
Figo var ikke den dyreste, men 2,25 mio. pund var en del penge den gang og han havde kun spillet for sporting lissabon.
Rivaldo havde spillet 1 år i deportivo og kostede 26 mio dollars. Verdens dyreste spiller i 1997 Ronaldo kostede inter 19,5 mio. pund, så hvor er det lige at 26 mio. dollars er en rimelig pris for en spiller der har haft 1 god sæson, meget lignende Sanchez.
Ronaldo spillede i den hollandske liga og gjorde det fantastisk, men kostede 17 mio. dollars, kun overgået af Alan Shearer, som kostede 15 mio pund. Dyrt for en spiller, som ikke har bevist sig i en af de bedste ligaer.
Ronaldinho var dyr og spillede i PSG.

Det er altså spillere, som vi har smidt mange penge efter, selvom de ikke levede op til de krav om enten at have spillet stabilt i en årrække eller spillet i en af de bedste ligaer. De spillere ligner Sanchez' situation, og vi tog chancen med dem og smed mange penge efter dem, og de blev en succes. Der er også gange, hvor vi har smidt mange penge efter spillere, hvor de ikke er blevet en succes, og det kan også ske med Sanchez, men nogle gange er man nødt til at tage chancen, men er enig i at 40 mio. er maks for Sanchez.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 33 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

F.C. Barcelona skrev:Klogfyr: Det er jeg ikke enig i, synes ikke det du skrive stemmer med virkeligheten.

Luis Figo ble kjøpt for 2.25 mill pund i 1995, dvs. ekstremt billig.
Rivaldo kom for 26 mill dollar i 1997, en ganske bra pris, ikke for dyrt dette med tanke på hva han hadde prestert for Deportivo. Ble i 2000 verdsatt av Nunez til 70 mill dollar :)
Ronaldinho kom for 30 mill euro i 2003, det var en ganske stiv pris ja, med 4% inflasjon så tilsvarer det 40 mill euro i dag.
Ronaldo kom for 17 mill dollar i 1996, meget meget rimelig pris.

Maradona utrettet intet for Barcelona selv om han var meget dyr, kom for rekordsum.

Pique?? Han har vel vist seg som en latterlig billig signering? Forstår ikke hvorfor du drar med ham i denne sammenhengen.

Vi skal overhodet ikke gi mer enn maks 40 mill euro for Sanchez, da tilsvarer det Ronaldinho handelen og blir dyr men ok. Spilleren er ikke verdt mer enn 30 mill euro i mine øyne, men det sier seg selv at interessen fra City gjør at prisen naturlig nok øker...
Jeg kan sagtens se pointen i det du skriver og er til dels enig .. Men med den "verden" vi har idag og det forhold klubberne har til penge .. Så kan man altså ikke vende og dreje det sådan.

Det handler i bund og grund om udbud og efterspørgsel. Hvis Barcelona var de eneste der oprigtigt var ude efter Sanchez, så ville man heller ikke bare smække et prisskilt på € 50m. Nu er Barcelona jo så ikke den eneste klub der er efter ham (Selvom vi godt nok er Sanchez favorit) = De kan presse prisen op uanset hvad der er realistisk.

Mener bestemt ikke at € 50m er en fair pris for Sanchez .. 35-40, er til at acceptere .. Men nu er det jo altså heller ikke vores pengepung eller os der sidder ved forhandlingsbordet. Har man lyst til at kaste så mange penge efter ham, then be my guest. Tror han kan blive rigtig stor og bidrage med rigtig meget ! Så i sidste ende kan de 50m ende med at være hver en krone værd - Til forskel for en spille som Torres der har været urimelig dyr ift. hans præstationer.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Ifoelge en anerkendt italiensk klummeskribent på Gazzettaen (har selv lige laest den i dagens udgave af Gazzettaen - kan ikke laeses paa gazzetta.it, medmindre man koeber avisen online og dernaest downloader den i PDF-format), saa henter vi Alexis for 28 mio. euro plus 9 mio. euro i variabler samt en spiller, der flytter til Udine (Keirrison, Henrique, Hleb og GDS bliver naevnt samt Soriano, selvom han ligner en ny Salzburg spiller).

Guidolin (Udineses traener) regner hvert fald ikke med Sanchez til den kommende saeson, saa skiftet maa betegnes som vaerende et spoergsmaal om tid.

Mit gaet er derfor, at Alexis Sanchez er ny FC Barcelona spiller inden denne uge er omme.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Han spiller Copa America i øjeblikket, og Chile går meget sandsynligt også videre fra gruppen. Jeg tror ikke der sker noget før han kommer hjem derfra.

Man kan dog håbe, at Barcelona og Udinese officielt udmelder, at der er en transferpris i hus, og det kun er den sidste underskrift der mangler. Det ville være dejligt. I øvrigt en udemærket pris, synes jeg.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Barcelona will pay 40M plus variables for Udinese attacker Alexis Sanchez (22), who will sign a 5-year deal with Barcelona. [as]
13 minutes ago

barcastuff barcastuff
Barcelona owner Gino Pozzo and Barcelona executives yesterday evening reached an agreement on the transfer of Alexis Sanchez (22). [as]

Godt nok en høj pris. Jeg husker for en måneds tid siden, hvor flere medier rapporterede, at hans personlige kontrakt var på plads, og at han ville få 3 millioner euro hvert år. Det er lyder fint, og det kompenserer måske den høje pris?

Anyways. Håber bare, at han snart er en donedeal.

EDIT: Barcelona sources deny there's a deal with Udinese on the transfer of Alexis Sanchez (22). The negotiations are still ongoing. [ona fm]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 75 gæster