Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Så vidt jeg husker, så var der ikke mange, der troede, at Zlatan-handlen ville gå igennem indtil den gjorde - pludseligt. Jeg tror, men håber ikke, at Cecs-transferen bliver en realitet i dette vindue.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg ville næsten gerne smide € 45 mio.* for at få det her pjat overstået, så vi ikke skal igennem det igen hver eneste sommer, indtil han kommer...





* Men Thiago må ikke ofres for det

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af klogfyr »

Jeg er også uendelig træt af denne sag. Jeg ville droppe denne sag, hvis jeg var præsident og hvis Udinese kræver 50 mio for Sanchez, så ville jeg droppe den også. Hvis Villareal kræver over 35 mio for Rossi, så ville jeg droppe det også. Jeg vil hellere have en tynd bænk med talenter end at bruge hele vores transferbudget på en spiller.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:* Men Thiago må ikke ofres for det
Men er det ikke næsten uundgåeligt? Cecs, Xavi og Iniesta kan vel ikke spille inde på samme tid, medmindre at man vælger Iniesta til at spille ude på kanten. Jeg tror, at Thiago vil få umådelig svært ved at få reel spilletid, hvis Fabregas kommer.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jbninc skrev:
Mander skrev:* Men Thiago må ikke ofres for det
Men er det ikke næsten uundgåeligt? Cecs, Xavi og Iniesta kan vel ikke spille inde på samme tid, medmindre at man vælger Iniesta til at spille ude på kanten. Jeg tror, at Thiago vil få umådelig svært ved at få reel spilletid, hvis Fabregas kommer.
Både og. Jeg tror såmænd godt, at det er muligt, det kræver bare, at Iniesta og især Xavi spares mere, end det er tilfældet i dag. Og så skal Pep også vælge at sætte Thiago på banen nogle gange i stedet for Keita hver gang (selvom de udfylder forskellige roller, så kunne Thiago godt komme på banen i en del situationer). I og for sig er det vel heller ikke meningen, at Thiago skal kunne tage alt presset, hvis Xavi bliver skadet.

Som jeg ser det, er det ikke umuligt, men Pep skal simpelthen blive bedre til at stole på andre end de foretrukne 11. Forhåbentlig har Thiago da også set, at der er tillid til ham generelt. Det ser det i hvert fald ud til, at han har:
@barcastuff skrev:Thiago: "When you realise the first team coach keeps calling on you even for tough matches [bedst eksemplificeret ved Villarreal-kampen], that boosts your confidence." [fifa.com]

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:Både og. Jeg tror såmænd godt, at det er muligt, det kræver bare, at Iniesta og især Xavi spares mere, end det er tilfældet i dag. Og så skal Pep også vælge at sætte Thiago på banen nogle gange i stedet for Keita hver gang (selvom de udfylder forskellige roller, så kunne Thiago godt komme på banen i en del situationer).
Ja, der vil naturligvis være mulighed for en mere hyppig rotation på den centrale midtbane, men mit forbehold har altid være, hvorvidt den er nødvendig. Jeg tror, at jeg snakker for de fleste, når jeg siger, at man sidder med en kronisk frygt for, at Xavi skal blive alvorligt skadet, når man bevæger sig ind i de afgørende måneder af sæsonen, men det har jo vist sig, delvist i hvert fald, ikke at være et problem.

Men det kan også være, at Cecs er den rigtige transfer. Jeg frygter bare for, at relativ kort tid efter, at man har hentet Cesc ind, at man så mister Thiago pga. for stor konkurrence. At lave en Cesc v2. den dag, hvor man henter Cesc hjem ville bare være bestilalsk.
Mander skrev:I og for sig er det vel heller ikke meningen, at Thiago skal kunne tage alt presset, hvis Xavi bliver skadet.
Jeg har altid set Iniesta som afløseren, hvis - gud forbyde det - Xavi skulle blive langtidsskadet.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Ad 1:

Jeg tror, at det er nødvendigt. Xavi har en tendens til at spille med småskader, og det er den slags, der gør en spiller virkelig skadet - f.eks. Cesc, der aldrig får lov at restituere 100 %. På den måde vil mere rotation forhåbentlig kunne spare os for at trække unødigt store veksler på Xavi og Iniesta. Derudover må man jo sige, at Cesc også tilføjer en lidt anden dimension til vores spil, idet han er en del mere direkte og målfarlig end de to herrer, der pt. sidder på midtbanen.

Ad 2:

Ja, Iniesta er naturligvis ham, der skal tage hovedparten af ansvaret, men selvom Thiago er god, så ved jeg ikke, om han endnu er klar til at være Iniestas sidekick i f.eks. CL-semifinaler, el Clásico, osv. Og så står vi naturligvis også med det problem, at hvis der bliver brug for Iniesta på venstrefløjen, så har vi kun Keita og Thiago på midten, hvis Xavi samtidig er skadet (selvom det naturligvis er mange hvis'er).

---

Jeg er egentlig hverken for eller imod handlen, for jeg vil ikke have, at Thiago smutter (det vigtigste er at holde på ham), men samtidig er jeg heller ikke helt overbevist om, at det vil skade hans udvikling, eller om ikke det måske ligefrem vil være gavnligt for den. Jeg må ærligt indrømme, at jeg er ret meget på bar bund. Men jeg lever - ligesom dig og alle andre - i evig frygt for en skade til Xavi eller Iniesta, især førstnævnte. Den frygt kunne Cesc umiddelbart afhjælpe (hvis han kommer over sine egne glasben, hvilket jeg godt tror, at han kan, når han ikke skal presses igang konstant).

Men ja, at undgå en Cesc version to, hvor vi så ender med at hente Thiago for € 60 mio. om fire-fem år, det er også min førsteprioritet.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 33 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Nyhuus »

Mander skrev:Men ja, at undgå en Cesc version to, hvor vi så ender med at hente Thiago for € 60 mio. om fire-fem år, det er også min førsteprioritet.
Jeg tror vi kan være helt sikker på, at det ikke sker !
- Ellers er der godt nok nogle ved barcelonas forhandlingsbord der skal overveje at skifte erhverv.

Hvis nu det de fleste af os frygter skulle ske - Thiago bliver solgt - så tror jeg vi kan være 99% sikker på, at der ryger en tilbagekøbsklausul ind i aftalen . Så slipper vi for den her irriterende saga, som mest af alt har tendens til at give folk en god portion hovedpine ..

klink

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af klink »

Hvis Xavi, Iniesta eller Messi får en skade der varer 2 måneder +, er vores sæson jo screwed næsten..
Får Real Madrid en skade på Alonso, Ozil og Ronaldo, er de 100% dækket ind (Så meget man nu kan være, uden en af verdens bedste spillere) med Di maria, Sahin, Benzema, Kaka, Higuain etc..

Vi skal ha Cesc, så ville en skade til én af de 3 ovenstående spillere, ikke betyde så meget. Tror godt Iniesta kan spille istedet for messi hvis nødvendigt, også har vi altså både Cesc, Iniesta og Xavi på banen.. Hvilket pasningsspil :o

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Jeg tvivler meget stærkt på at Iniesta kan spille Messis plads, det tror jeg derimod Xavi kan. Han scorer utrolig meget når han tager løb ind i feltet. Mod Real, Shaktar, Arsenal og vist også Putanyol f.eks. Og det er jo ikke tit han befinder sig i feltet!

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »


# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Hvor er det dog direkte forfærdeligt arrogant af Barca, at de sender et bud på 30 mio. euro på Fabregas. Det pisser mig i den grad af. Forstår de ikke, at de skal betale store summer for en spiller af den kaliber?

Og hvad sker der for Rosell endnu mere arrogante udtalelse om Fabregas skal falde i pris pga. slidtage? Har manden tabt sutten fuldstændig?

Host op med pengene eller hold dog kæft.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Og hvad sker der for Rosell endnu mere arrogante udtalelse om Fabregas skal falde i pris pga. slidtage? Har manden tabt sutten fuldstændig?
Jeg undrede mig også over slidtage-argumentet. En smule komisk.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

# 23 skrev:Hvor er det dog direkte forfærdeligt arrogant af Barca, at de sender et bud på 30 mio. euro på Fabregas. Det pisser mig i den grad af. Forstår de ikke, at de skal betale store summer for en spiller af den kaliber?

...

Host op med pengene eller hold dog kæft.
Lad nu være med det der. Ingen starter med at byde € 45 mio., og hvis de gør, så er de idioter, og ikke egnede til deres jobs.

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Præcis, Mander
# 23 skrev:Host op med pengene eller hold dog kæft.
Det er altså en noget arrogant mening, man er da en kæmpe idiot hvis man ser Arsenal har sagt 67,5 mio. € for Fàbregas og så tænker at man ikke kan få ham fordi man ikke vil give så meget. Og det giver så ekstra meget mere mening at byde lavt fordi Wenger ikke har kunne holde nogle løfter overfor Fàbregas og bl.a. derfor, vil Fàbregas meget gerne til Barça.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster