Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Jeg tror efterhånden, at det bliver mission impossible (eller tæt på hvert fald, uden at vi skal sprænge klubbens budgettering) at hente Fabregas denne sommer (ak endnu en lang soap opera - det er trættende).

Wenger er en stædig fætter og ovenpå en traumatisk sæson, så er han næppe indstillet på at sælge Fabregas uden at få et urealitisk beløb i retur (50 mio euro). Og den pris vil vi med sikkerhed ikke efterleve. Samtidig er det ikke nogen hemmelig, at Arsenal pt. er ramt af en spillerflygt (det tegner det hvert fald til), hvor spillere som Arshavin, Clichy, Diaby mfl. har været yderst kritiske over Arsenals fremtid. Særligt Nasri (han har 1 år tilbage af kontrakten) har jo åbent udtalt, at han ikke ville afvise et skifte til Man U. Med andre ord, så er korthuset tæt på at falde helt sammen for den kære Wenger.

Jeg har meget svært ved at se, at Wenger sælger Fabregas samtidig med at Nasri smutter, hvilket meget tyder på pt.

Derfor er jeg tilbøjelig til at droppe ham og i stedet hente et alternativ, det kan være Pastore, Ganso eller Hazard, som er blevet nævnt som alternativer af den catalanske presse de seneste par dage.

Men det største problem er naturligvis, at Fabregas har været et fjols (set med vores perspektiv og nu hans eget, taget Arsenals titeltørke i betragtning og fremtidsperspektiver), idet han valgte at underskrive en langvarig kotnrakt, der først udløber i 2015. Og han er ikke mand nok til at melde klart ud, så det bliver svær at hente ham.

Efterhånden så bliver man også en anelse ambivalent, når det kommer til netop Fabregas. Den catalanske presse er dog ikke overraskende dybt forelsket i Fabregas og skriver dagligt om ham. Jeg ville bestemt ikke være overrasket, hvis 50 procent af alle udgivelserne af Sport og El Mundo Deportivo siden sommeren 2010, på en eller anden måde inddrager Cesc. Det er sgu efterhånden en anelse tragikomisk.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc skrev:
Visca El Barca skrev:
Mkj 77 skrev:Spar pengene, så god er han slet ikke. Mener ikke han nogensinde ville kunne udfylde Xavis rolle. Få nu købt en backup til midtforsvaret- løven holder ikke evigt og så lige noget kvalitets supplement til angrebet så der kan køres lidt rotation
En ting er, at man ikke synes vi skal give så mange penge for ham, men at sige, så god er han heller ikke, han kan ikke udfylde Xavis rolle eller at Thiago er et større talent, giver ikke rigtig nogen mening.
Hvad gør dig til dommer for hvem af Cecs og Thiago, der har det største talent?
Jeg venter stadig på den dag, hvor du kommer med et indlæg, som giver bare en lille smule mening og hvor du diskuterer selve emnet. Men nej nej, du skal bare altid lege politibetjent. Men ellers, læs lige det jeg skrev, endnu engang, og du vil kunne se, at jeg ikke gør mig selv til dommer for hvem der er større talent.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

At præsentere ens personlige holdning er vel ikke at gøre sig til dommer over noget. Der er nok en del hoveder der er klogere end mig vedr Fabregas og hans evner. Må absolut medgive at han er et kæmpetalent men han har skuffet mig slemt i indeværende sæson. Ligeledes kva hans skadeskvotient er han i min optik ikke det beløb værd og derfor ville det være virkelig synd hvis man skaffede sig af med thiago. Som tidligere nævnt er dette rent subjektive vurderinger. Xavis sko er satme svære at fylde ud, vi snakker trods alt om en af verdens bedste midtbanespiller, tvivler også på at thiago kan overtage dennes rolle da han virker til at være en anelse mere offensiv. Håber ikke jeg har stødt nogen i mine tidligere indlæg. Har jeg det, beklager jeg naturligvis.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

At præsentere ens personlige holdning er vel ikke at gøre sig til dommer over noget. Der er nok en del hoveder der er klogere end mig vedr Fabregas og hans evner. Må absolut medgive at han er et kæmpetalent men han har skuffet mig slemt i indeværende sæson. Ligeledes kva hans skadeskvotient er han i min optik ikke det beløb værd og derfor ville det være virkelig synd hvis man skaffede sig af med thiago. Som tidligere nævnt er dette rent subjektive vurderinger. Xavis sko er satme svære at fylde ud, vi snakker trods alt om en af verdens bedste midtbanespiller, tvivler også på at thiago kan overtage dennes rolle da han virker til at være en anelse mere offensiv. Håber ikke jeg har stødt nogen i mine tidligere indlæg. Har jeg det, beklager jeg naturligvis.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Mkj 77 skrev:At præsentere ens personlige holdning er vel ikke at gøre sig til dommer over noget. Der er nok en del hoveder der er klogere end mig vedr Fabregas og hans evner. Må absolut medgive at han er et kæmpetalent men han har skuffet mig slemt i indeværende sæson. Ligeledes kva hans skadeskvotient er han i min optik ikke det beløb værd og derfor ville det være virkelig synd hvis man skaffede sig af med thiago. Som tidligere nævnt er dette rent subjektive vurderinger. Xavis sko er satme svære at fylde ud, vi snakker trods alt om en af verdens bedste midtbanespiller, tvivler også på at thiago kan overtage dennes rolle da han virker til at være en anelse mere offensiv. Håber ikke jeg har stødt nogen i mine tidligere indlæg. Har jeg det, beklager jeg naturligvis.
Hans historie med skader bekymrer også mig. Men en mand som Ini var også meget skadesplaget før i tiden, men under Pep og hans trænerteam har man begrænset det lidt, selvom problemerne ikke er helt væk. Jeg håber bare på, at Cesc kan gøre det samme. Cesc har egentlig spillet rimelig godt denne sæson, men skader har selvfølgelig haft sin indvirken. Vi skal selvfølgelig ikke give 50 millioner euro for ham, det er alt for mange penge, lad os se, hvad det bliver til. Mandne har et stort talent, men hans klub og hans træner har taget et standspunkt, og de absolut ikke gå på kompromis, virker det til.

I øvrigt mener jeg at både Cesc og Thiago sagtens kan spille på samme hold, og Thigao kan sagtens få sin del af kampe og udvikle sig, selvom Cesc skulle komme. Det har kommenteret mange gange, måske endda i denne tråd, men også i mange andre.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

DonIniesta skrev:Jeg tror efterhånden, at det bliver mission impossible (eller tæt på hvert fald, uden at vi skal sprænge klubbens budgettering) at hente Fabregas denne sommer (ak endnu en lang soap opera - det er trættende).

Wenger er en stædig fætter og ovenpå en traumatisk sæson, så er han næppe indstillet på at sælge Fabregas uden at få et urealitisk beløb i retur (50 mio euro). Og den pris vil vi med sikkerhed ikke efterleve. Samtidig er det ikke nogen hemmelig, at Arsenal pt. er ramt af en spillerflygt (det tegner det hvert fald til), hvor spillere som Arshavin, Clichy, Diaby mfl. har været yderst kritiske over Arsenals fremtid. Særligt Nasri (han har 1 år tilbage af kontrakten) har jo åbent udtalt, at han ikke ville afvise et skifte til Man U. Med andre ord, så er korthuset tæt på at falde helt sammen for den kære Wenger.

Jeg har meget svært ved at se, at Wenger sælger Fabregas samtidig med at Nasri smutter, hvilket meget tyder på pt.

Derfor er jeg tilbøjelig til at droppe ham og i stedet hente et alternativ, det kan være Pastore, Ganso eller Hazard, som er blevet nævnt som alternativer af den catalanske presse de seneste par dage.

Men det største problem er naturligvis, at Fabregas har været et fjols (set med vores perspektiv og nu hans eget, taget Arsenals titeltørke i betragtning og fremtidsperspektiver), idet han valgte at underskrive en langvarig kotnrakt, der først udløber i 2015. Og han er ikke mand nok til at melde klart ud, så det bliver svær at hente ham.

Efterhånden så bliver man også en anelse ambivalent, når det kommer til netop Fabregas. Den catalanske presse er dog ikke overraskende dybt forelsket i Fabregas og skriver dagligt om ham. Jeg ville bestemt ikke være overrasket, hvis 50 procent af alle udgivelserne af Sport og El Mundo Deportivo siden sommeren 2010, på en eller anden måde inddrager Cesc. Det er sgu efterhånden en anelse tragikomisk.
Må jeg seriøst spørge, hvad fanden der er urealistisk ved det bud? Fabregas er en verdensklasse fuldstændig fantastisk fodboldspiller, der har holdt et flot niveau, er verdensmester, er kaptajn for Arsenal, kaptajn for et top 10-hold i Europa, har en lang kontrakt endnu, og han er kun 24 år.

Arsenal har helt ret i, at de kræver så store penge for den mand. Hans talent og bedrifter taler helt for sig selv. Og tænk især på, at når en Andy Carroll kan blive købt for 300 mio. kr., og Torres kan købes for 430, så skal Fabregas ikke en krone under 400 mio. kr.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Fritte skrev:Har Fabregas ikke kun et år tilbage af sin kontrakt med Arsenal?
Han har kontrakt med Arsenal indtil 30.06.2015.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Urealistisk højt beløb i forhold til det FC Barcelona vil give for ham. I øvrigt mener jeg heller ikke, at han er 50 mio euro værd, omend man ikke kunne udelukkede, at eksempelvis City ville give sådan et beløb for ham og ville det være tilfældet, så er det naturligvis hans pris.

Jeg kan ikke se relevansen i at inddrage priserne på Caroll og Torres. Begge var tåbelige handler (set med køberens øjne) og bør ikke anses for at være en prismæssig tendens for spillere af den kaliber. Carroll blev købt for en decideret overpris, mens Torres blev købt midt i sæsonen i januar transfervinduet. Det har også en hel del at skulle have sagt på prisen.

Hvis Fabregas er 400 mio danske kroner værd (ca. 55 mio euro), så er jeg godt nok spændt på at høre, hvor meget eksempelvis Iniesta og Sneijder bør gå for i dine øjne.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Må jeg seriøst spørge, hvad fanden der er urealistisk ved det bud? Fabregas er en verdensklasse fuldstændig fantastisk fodboldspiller, der har holdt et flot niveau, er verdensmester, er kaptajn for Arsenal, kaptajn for et top 10-hold i Europa, har en lang kontrakt endnu, og han er kun 24 år.

Arsenal har helt ret i, at de kræver så store penge for den mand. Hans talent og bedrifter taler helt for sig selv. Og tænk især på, at når en Andy Carroll kan blive købt for 300 mio. kr., og Torres kan købes for 430, så skal Fabregas ikke en krone under 400 mio. kr.
Jeg mener nu heller ikke, at 400 milloner kroner er en urealistisk pris for Fabregas. Men hvis han ikke længere gider at spille for Arsenal, så kan det være svært at holde på ham, selvom spilleren har skrevet en lang kontrakt.

Men hvem gider at have en sur spiller i sin trup?

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Jeg venter stadig på den dag, hvor du kommer med et indlæg, som giver bare en lille smule mening og hvor du diskuterer selve emnet. Men nej nej, du skal bare altid lege politibetjent. Men ellers, læs lige det jeg skrev, endnu engang, og du vil kunne se, at jeg ikke gør mig selv til dommer for hvem der er større talent.
Jeg bider ordene i mig igen. Det var en synd af dimensioner. Jeg håber, at du kan tilgive mig. Ellers har du lige fået et Licens-to-kill.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg venter stadig på den dag, hvor du kommer med et indlæg, som giver bare en lille smule mening og hvor du diskuterer selve emnet. Men nej nej, du skal bare altid lege politibetjent. Men ellers, læs lige det jeg skrev, endnu engang, og du vil kunne se, at jeg ikke gør mig selv til dommer for hvem der er større talent.
Jeg bider ordene i mig igen. Det var en synd af dimensioner. Jeg håber, at du kan tilgive mig. Ellers har du lige fået et Licens-to-kill.
Endnu et indlæg, hvor du skal være være på tværs, eller?


Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

Jævnført wengers sidste udtalelse med at han nu nægter et salg af Fabregas giver dit indlæg god mening, doniniesta

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mkj 77 »

Iøvrigt kan jeg kun give dig ret i tankerne vedr pastore, hazard og ganso. Men der vil nok komme skarp konkurrence fra købeklubben undskyld kongeklubben de skulle være under mistanke for at have bestilt Mourinhos agent til at telefonaflytte zubizarreta.. Ville ikke undre mig, de vil vinde over Barca via alle lovlige og ulovlige midler. Skræmmende de vil synke så dybt

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster