Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Bager:

Lad os nu lige få nogle facts på bordet.

Rosell har ikke lukket nogle sportsafdelinger ned. Hockey holdet, som i øvrigt er det mest succesfulde i Europa, bliver IKKE lukket ned. Der skal blot snarere spares generelt i de andre sportsafdelinger med sølle 1 procent pr. år de næste 5 år. Mon ikke det er til at leve med?

I øvrigt, så er den eneste sportsafdeling man vil lukke ned for er baseball-afdelingen, som ikke er professionel. Også er der 2-3 andre perifære sportsafdelinger (ikke professionelle vel at mærke), som udelukkende for fremtiden skal konkurre i Catalonien. Og mig bekendt er det ikke en beslutning, som er taget endnu og det er heller ikke utænkeligt, at han vil lave beslutningerne om, så snart økonomien har forbedret sig. Det har han også selv udtalt.

Og hvis du skal brokke dig, så brok dig over medierne først og fremmest, som er dem, der er kommet med påstandene, altså at vi vil købe både Rossi og Sanchez. Derudover er det eftersigende Peps ønsker og ikke Rosells.

Derudover så tror jeg næppe vi henter begge to. Det vil jeg faktisk gerne vædde om. Det bliver enten Rossi eller Snachez også Cesc, samt en venstre back.

Og jo, vi har skam brug for forstærkninger for at blive endnu bedre og have nogle LANGT bedre indskiftere end dem vi rådede over sidste sæson. Vi var heldige med skaderne. Det er ikke sikkert, at vi er det hvert år. Derudover skal man, usanset holdets succes, helst forstærke sig, for at skabe ny dynamik til holdet og løbende sikre generationsskifterne.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Jeg er en smule i tvivl om, hvem jeg helst vil have til klubben af Rossi eller Sanchez.

Rossi har, som i siger, fordel af at kende til ligaen og presset. Det gør Sanchez ikke, plus at Sanchez antal scorede mål egentlig ikke er lige så imponerende som Rossi's.

Tror vi får en mere direkte angriber i Sanches á la Villa - Bare med mere potentiale og måske skarpere (nu får vi at se). Med Rossi lader det til, at vi får en mere alsidig spiller, som har et godt overblik og er meget dygtig rent teknisk.

-----

Mht. køb af spillere stemmer jeg helt klart for, at der skal nogle nye kræfter til holdet. Og tror ikke man skal regne med at, hverken Bojan eller Jeffren er at se i truppen efter pausen.

Synes United er et rigtig godt eksempel på et hold med en bred trup til et hav af taktiske muligheder. Nu ved jeg godt at det ikke er lutter verdensstjerner Fergie har siddende på bænken, men han forstår virkelig at udnytte sin bænk for at tilpasse sig hver enkelt modstander.

Og netop dét må være vores næste mål. Ved godt vi har en filosofi vi holder os til. Men det virker bare mange gange som om, at vi har "Plan A" - Virker den ikke så er vi stort set på røven. Der har Pep så engang imellem hevet 1 forsvarer ud for at sætte en offensiv ind og dermed lægge mere pres på modstanderen.. Men kunne være fedt hvis vi måske endte op med en "Plan B og C" ?

Jeg tager ihvertfald imod nye spillere med åbne arme . Det kan kun gå hen og blive en fordel i sidste ende !

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af # 23 »

DonIniesta skrev:Godt nok enkelte underlige konklusioner på så lidt tekst 23#.

Jbninc har jo tydeligvis ret. Vores nuværende og tidligere trupper har vist sig at være gode nok. 10 titler på 3 sæsoner, herunder 3 mesterskaber i træk og 2 CL og 1 Copa Del rey mm. taler altså deres tydelige sprog.

At der så ikke er nogen garanti på, at vi vil fortsætte med at undgå længerevarende skader er så en anden sag. Det er også derfor, at jeg er fortaler for minimum 2-3 indkøb.

Lidt? Med Pedro, Villa, Messi, Sanchez, Rossi, (Afellay) Seriøst?

Hvorfor skal forsvaret forstærkes, hvis Fontas som ventet bliver rykket op? Hvis det bliver forstærket, så er det udelukkende, hvis Maxwell smutter. Derudover kan både Abidal, Mascherano og til dels Busquets spille midterforsvar.

Nu er det 90 mio. euro ifølge Sport. Også kan det altså ikke udelukkes at vi får en del hjem fra Ibra, Henrique, Hleb, Keirrison, Victor Sanchez også de spillere vi har til hensigt at sælge.

Klubben har allerede fået 4,5 mio euro (Caceres).

Det bliver svært at hente både Sanchez, Rossi og Cesc for under 100 mio. euro, men jeg tror skam godt at det kan lade sig gøre. Omvendt, så tror jeg næppe på, at vi henter både Rossi og Cesc, som El Mundo Deportivo ellers rapporterer om. Og AS også.

@Rivaldo10.

Jeg siger hellere ikke at startformationen ikke er god nok, når de hiver så mange titler hjem, som Barca gør. Jeg siger bare, at den trup her er alt for tynd, og at Barca har været meget heldige med, at Messi eller Xavi ikke er blevet ramt af en langtidsskade. De har heldigvis haft heldet med sig mht. til skader.

I har i skrivende stund kun Puyol og Pique som værende klasse forsvarsspiller. Så har I halvgarderinger i Abidal. Selvom han spillede flot i den sidste halve sæson, så har han tidligere vist sig mindre god på selvsamme position. Og så har I Fontas. Et indkøb til den plads ville IMO ikke skade. Måske kunne det være en Sakho.

LaMasia!

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af LaMasia! »

http://onside.dk/nyheder/premier-league ... -end-barca

Jeg synes det er fint for jeg vil hellere have Rossi men Alexis er nu også rigtig god. Rossi er meget mere målfarlig så håber det bliver ham.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

come on det er the sun !

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

DonIniesta skrev:Bager:

Lad os nu lige få nogle facts på bordet.

Rosell har ikke lukket nogle sportsafdelinger ned. Hockey holdet, som i øvrigt er det mest succesfulde i Europa, bliver IKKE lukket ned. Der skal blot snarere spares generelt i de andre sportsafdelinger med sølle 1 procent pr. år de næste 5 år. Mon ikke det er til at leve med?

I øvrigt, så er den eneste sportsafdeling man vil lukke ned for er baseball-afdelingen, som ikke er professionel. Også er der 2-3 andre perifære sportsafdelinger (ikke professionelle vel at mærke), som udelukkende for fremtiden skal konkurre i Catalonien. Og mig bekendt er det ikke en beslutning, som er taget endnu og det er heller ikke utænkeligt, at han vil lave beslutningerne om, så snart økonomien har forbedret sig. Det har han også selv udtalt.

Og hvis du skal brokke dig, så brok dig over medierne først og fremmest, som er dem, der er kommet med påstandene, altså at vi vil købe både Rossi og Sanchez. Derudover er det eftersigende Peps ønsker og ikke Rosells.

Derudover så tror jeg næppe vi henter begge to. Det vil jeg faktisk gerne vædde om. Det bliver enten Rossi eller Snachez også Cesc, samt en venstre back.

Og jo, vi har skam brug for forstærkninger for at blive endnu bedre og have nogle LANGT bedre indskiftere end dem vi rådede over sidste sæson. Vi var heldige med skaderne. Det er ikke sikkert, at vi er det hvert år. Derudover skal man, usanset holdets succes, helst forstærke sig, for at skabe ny dynamik til holdet og løbende sikre generationsskifterne.
Jeg skrev at de NÆRMEST blev lukket ned. Måske lidt dramatisk ok. Man reducerer de her afdelinger som koster småpenge at drive i forhold til hvad man er villig til at give for en ny angriber. Det kan da godt være det er relativt få penge man sparer væk, men hvorfor så overhovedet gøre det med den polemik det giver? Nu skal jeg passe på at det her ikke osse kommer til at handle om ledelsesstil, men fastholde at jeg ikke mener man bør splashe unødvendige penge væk på spillere som skal sidde på bænken.

Jeg er ret ligeglad med hvad medierne skriver. Det jeg skrev var rettet mod folk herinde som gerne så vi købe en række verdensstjerner.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Quaresma »

Jeg er fandeme splittet i Sanchez/Rossi-sagen. Jeffren skal ud - det er helt sikkert, men jeg beder stadig for Bojan, som jeg har en lille svaghed for. Jeg vil ikke mene, at der er plads til både Rossi og Sanchez, hvis Bojan bliver, så det er ligesom afhængigt af hvad der sker med ham. Derudover vil jeg mene, at det er en smule drastisk at købe hele to angribere i ét transfervindue, taget i betragtning af at de begge skal spilles ind og, at det ikke er småpenge, de koster.

Guardiola har et luksusproblem, men man skal ikke undervurdere vigtigheden af bibeholde balancen af indkøbte-spillere og klubbens egne. Hele Fábregas(/spilletid til Thiago, Afellay osv.)-sagaen er også udfordrende.

teemuss

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af teemuss »

har lige set videon på forsiden,han ser dælme god ud.rossi og ham på samme tid tja hvorfor ikke og så droppe fabregas i denne omgang
Alexis Sanchez messi og rossi i front tja tror godt det kunne blive mere end farligt for modstanderene. :D

BarçaDK

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

Jeg synes ikke vi skal have Sanchez, hellere Rossi for Afellay er klart bedst på kanterne!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Jeg mener heller ikke, at vi skal have begge to.. Det er dog fint at forhandle med begge spillere, det sætter trods alt lidt større pres på den respektive klub, at vide at ens spiller gerne vil til klubben, samt at spilleren har en kontrakt på plads.

Jeg ved ikke helt hvem jeg helst så i klubben. Jeg kan dog nok ikke kommen udenom, at sydamerikanske spillere lige er lidt frækkere (oh yeah) end europæere.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af ladislau »

Synes vi skal købe tre! For det er vel max hver tredie vi køber, som reelt har en fremtid på holdet.
Så er det godt vi ikke betaler ret meget for dem...

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

EMD skriver, at vi har tilbudt dem et bud på 25 millioner euro, som skulle være et "accepter eller drop handlen-bud."

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

Hvis man skal tro det link som "LaMasia!" postede:
http://onside.dk/nyheder/premier-league ... -end-barca

Så er vores bud alt for lavt . United skulle have budt noget der svarer til 31m € hvor Udinese vil have 37,5m € ..
Nu ved jeg godt det er Onside der skriver det .. Men skulle der være sandhed i det, så tror jeg vi får fingeren af Udinese :)

Synes dog, at selv 30m€ er rigtig mange penge for Sanchez !

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Nyhuus skrev:Hvis man skal tro det link som "LaMasia!" postede:
http://onside.dk/nyheder/premier-league ... -end-barca

Så er vores bud alt for lavt . United skulle have budt noget der svarer til 31m € hvor Udinese vil have 37,5m € ..
Nu ved jeg godt det er Onside der skriver det .. Men skulle der være sandhed i det, så tror jeg vi får fingeren af Udinese :)

Synes dog, at selv 30m€ er rigtig mange penge for Sanchez !
Han er jo slet ikke så mange penge værd... I stedet kunne man hente Carlos Tevez for de penge, og få en rigtig fighter med et hjerte ind i spillet for de penge...

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Ronaldinho »

Barcelona yesterday made a first 25M (+5M incentives) offer for Udinese player Alexis Sanchez, who told his club he prefers Barcelona. [md]

Ja, alt eller intet efter min mening.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster