Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4332
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Raman93 skrev:Barcelona offers 30M + Bojan (on loan) for Udinese attacker Alexis Sanchez (22). The clubs will meet on Friday for the final talks. [sky]
Hvis det er rigtig, så synes jeg det er lidt for meget at byde, det skulle højst være 25M + Bojan, selv om jeg synes Bojan vil have bedst af at komme til Villarreal.

BarçaDK

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

Har du set det kun er Bojan på lån?
Jeg synes egentlig det lyder OK, Bojan vil have godt af et år væk fra klubben, også fordi han er lidt for meget mors dreng, han kugler skal lige falde ned og han skal gro noget hår på brystet, Udinese lyder fint.

EDIT: Aarh, I har sgu ret, 30 mio € er for meget!
Senest rettet af BarçaDK tirs jun 07, 2011 2:04 pm, rettet i alt 1 gang.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

synes også 30 mio + Bojan på lån er lige i overkanten. ikke helt vild overbetaling. Luis Suarez røg til Liverpool for 26,5 mio. euro. og det er der jeg også ser Sanchez. Så ikke vild overbetaling, men lidt mere end jeg synes er markedsværdi.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Alexis har dog et enormt potentielle, der overstiger Luis Suarez' med længder IMO.

Derudover har Alexis også bevidst sit værd i et af de mest stærke ligaer (defensivt), modsat Suarez der spillede i en tegneserie liga (den hollandske er jo ikke meget bedre end den danske - enough said).

Derudover er han også noget yngre.

Synes bestemt ikke 30 mio euro er for meget. Di Maria blev hentet for 36 f.eks.

Sanchez er altså unik. Ufattelige dribleevner, sindsygt antrit, ufattelig hårdtarbejende, kan spille samtlige positioner i front, er ufattelig hurtig, fremragende teknik, har bevidst at han stråler i store kampe (han har spillet bedst mod topholdene i Serie A), var en af de bedste offensive spillere under VM osv.

Han har altså et ufatteligt potentielle. Jeg tør ikke tænke på, hvad han ville kunne udrette, hvis han spillede sammen med Xavi, Iniesta, Busquets, Alves, Pedro, Villa, Messi mfl. (plus nye indkøb).

Det kunne godt blive vildt.

Det er heller ikke tilfældigt at han bliver kaldt El Niño Maravilla.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

Ifølge Udineses præsident har vi i hvert fald en aftale med Sánchez, og mangler så kun en aftale med Udinese:

http://www.goal.com/en/news/10/italy/20 ... um=twitter

€ 3 mio. om året til Sánchez. Ikke umiddelbart nogen forfærdelig høj løn. Positivt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

nej Nej NEJ!

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

http://www.goal.com/en/news/10/italy/20 ... -barcelona

Vi har ifølge Udineses præsident allerede indgået en kontrakt med Sanchez. 3 mio euro om året. Fin løn.

Nu mangler Barca "blot" at nå til enighed med Udinese hvilket præsidenten giver gode chancer for.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/20 ... -barcelona

Hov, Mander var vist hurtigere.

teemuss

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af teemuss »

jeg må indrømme jeg ikke rigtig kender har set lidt video med ham på youtube,han ser rigtig god ud.blir spændende.
hvad med rossi?

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af # 23 »

Jbninc skrev:Jeg tvivler dog stærkt på, at den super-trio, som onside.dk kalder det, bliver en realitet. Det lyder af rigtig mange penge, for en trup der igennem et par sæsoner har vist sig, at være bæredygtig nok til så mange kampe pr. år.

Derudover så ved man også godt, at der ikke nødvendigvis bør være en decideret udskiftningsspiller for Messi - han gider ikke at sidde på bænken. Han har spillet langt de fleste kampe i år, og det samme gjorde sig gældende i sidste sæson.

Nu ved jeg ikke så meget om Sanchez, udover at samtlige storklubber i Europa har vist interesse for ham, så jeg skal ikke kunne sige hvor mange pladser han kan dække, men han er forhåbentlig en spiller, der er meget alsidig - ellers tror jeg, at han får problemer.
Og dog ikke. Hvis Messi eller Villa får en langstidsskade på 4-5 måneder, er Barca en anelse på røven. Hvem skal afløse? Jeffren? Bojan?

Derfor skal der noget kvalitet ind i truppen og fjerne kvanviteten i form af Jeffren og Bojan.

Hvis I henter Sanchez, Rossi og Fabregas, så har I en lidt breddetrup, med mange flere kombinationsmuligheder for en startopstilling, og så kan I også aflaste Xavi og Iniesta en anelse mere, så de ikke får overbelastningsskader. Især Xavi så ud til at være lidt ramt i denne netop afståede sæson med nogle småskavanker.

Men I har jo også et forsvar, som skal forstærkes. Og når I kun har angivelige 50 mio. euro. at forhandle for og I ikke får de vilde summer for Jeres salg, bliver det spændende at se, hvordan barca vil finde pengene frem. Men I bliver simpelthen nød til at forstærke Jer lidt.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Godt nok enkelte underlige konklusioner på så lidt tekst 23#.

Jbninc har jo tydeligvis ret. Vores nuværende og tidligere trupper har vist sig at være gode nok. 10 titler på 3 sæsoner, herunder 3 mesterskaber i træk og 2 CL og 1 Copa Del rey mm. taler altså deres tydelige sprog.

At der så ikke er nogen garanti på, at vi vil fortsætte med at undgå længerevarende skader er så en anden sag. Det er også derfor, at jeg er fortaler for minimum 2-3 indkøb.

Lidt? Med Pedro, Villa, Messi, Sanchez, Rossi, (Afellay) Seriøst?

Hvorfor skal forsvaret forstærkes, hvis Fontas som ventet bliver rykket op? Hvis det bliver forstærket, så er det udelukkende, hvis Maxwell smutter. Derudover kan både Abidal, Mascherano og til dels Busquets spille midterforsvar.

Nu er det 90 mio. euro ifølge Sport. Også kan det altså ikke udelukkes at vi får en del hjem fra Ibra, Henrique, Hleb, Keirrison, Victor Sanchez også de spillere vi har til hensigt at sælge.

Klubben har allerede fået 4,5 mio euro (Caceres).

Det bliver svært at hente både Sanchez, Rossi og Cesc for under 100 mio. euro, men jeg tror skam godt at det kan lade sig gøre. Omvendt, så tror jeg næppe på, at vi henter både Rossi og Cesc, som El Mundo Deportivo ellers rapporterer om. Og AS også.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Nyhuus »

DonIniesta skrev: Hvorfor skal forsvaret forstærkes, hvis Fontas som ventet bliver rykket op? Hvis det bliver forstærket, så er det udelukkende, hvis Maxwell smutter. Derudover kan både Abidal, Mascherano og til dels Busquets spille midterforsvar.

Nu er det 90 mio. euro ifølge Sport. Også kan det altså ikke udelukkes at vi får en del hjem fra Ibra, Henrique, Hleb, Keirrison, Victor Sanchez også de spillere vi har til hensigt at sælge.

Klubben har allerede fået 4,5 mio euro (Caceres).

Det bliver svært at hente både Sanchez, Rossi og Cesc for under 100 mio. euro, men jeg tror skam godt at det kan lade sig gøre. Omvendt, så tror jeg næppe på, at vi henter både Rossi og Cesc, som El Mundo Deportivo ellers rapporterer om. Og AS også.
Altså, hvis det her passer:
http://fcbarcelona.dk/component/content ... inger.html

Så snakker vi 110 mio € efter mine hurtige beregninger.

Ud fra de priser der har været snakket om her på forum, så koster de så meget (Har læst det meste de seneste 2-3 uger.) :

Rossi: 25 - 30m

Sanchez: 25 - 30m

Cesc 35 - 40m

En eventuel forsvarsspiller vil nok max koste 10m. Tror ikke man køber en verdensstjerne. Det bliver enten en spiller der er oppi i alderen men har en del at byde på og måske også kan lære fra sig ift. talenter. Ellers bliver en spiller som det unge talent man har kigget på. Venstre back. Mener han var fra sporting?

Men må give dig ret(DonIniesta), vi får nok en god sjat ind fra spillersalg. Især hvis vi sælger Bojan for 20m til Liverpool (er dog i tvivl om dette overhovedet er på tale).

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Nu skal vi vist heller ikke diskutere, hvor mange penge der helt præcis bliver til rådighed. Pointen er dog, at det næppe bliver de 50 mio. euro, som man før i tiden snakkede om. :)

Køber man en forsvarsspiller, så bliver det en venstre back, som afløser for Maxwell, der ligner fortid.

Rossi tror jeg ikke på bliver hentet, hvis Sanchez skifter. Det betyder dog omvendt ikke, at klubben ikke kunne finde på at forstærke sig i angrebet. I så fald tror jeg snarere der bliver tale om en "Larsson-løsning" i stil med Forlan, Kanoute eller Guiza, som også har været rygtet til klubben (dog sporadisk og langt fra intensivt).

Det kan dog ikke udelukkes, at man vil gå efter både Rossi og Sanchez. Jeg kan dog ikke få kabalen til at gå op.

Omvendt kunne man også blot hente enten Sanchez eller Rossi også beholde Bojan. I tilfælde af et sådan sceneri, så er det nok mest sandsynligt at man henter Sanchez.

Men hvem ved?

Hellyear

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Hellyear »

Kunne ellers være flabet at have snuppet Van Nistelrooy på en fri transfer. :-D

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

Statement Udinese president Soldati: "Statements attributed to me have no foundation. There's no deal with Barcelona on Alexis Sanchez."
Statement Udinese president Soldati: "There's also no meeting scheduled between the clubs to discuss a transfer." [udinese.it]
Så ingen aftale alligevel. Og intet møde.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Jeg tror nu alligevel at der er noget om snakken.

Men vi bliver naturligvis klogere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster