Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Fedtmule skrev: Giver dig ret i, at hvis Udinese har afvist et bud på 35 mio tidligere i år, at så virker 27 mio euro som en klar mulighed.

Og ja jeg har læst en hel masse om, at barca er i forhandlinger med Villareal om Rossi, at den personlige kontrakt er på plads, og at holdkammeraterne siger at Rossi virkelig håber på at kunne spille for barca næste sæson, men sys det er forkert at skrive "NÅR barca køber Rossi" Da der intet officielt klubskifter er meldt ud, og at der derfor stadig kan forekomme noget som gør, at vi ikke køber ham alligevel. Du skriver endda selv at det VIRKER som spørgsmål om tid.

Det er skam ikke fordi jeg er imod købet. Håber skam også han kommer, men ret skal være ret :)
Men det virker jo ikke sådan, at det er enten eller. Dewt virker som om, at man både vil købe Sanchez og Rossi, og det giver ikke rigtig nogen mening. Hvis ikke, vil det igen stille os i dårligt lys, at vi forhandler de personlige vilkår på plads med spillere for derefter at droppe handlen, fordi vi får en anden spiller.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc skrev:
Visca El Barca skrev:Selvom jeg er helt med på, at der skal konkurrence om pladserne i en storklub, som vores, så vil der komme alt for stor konkurrence, hvor en mand som Rossi, Sanhez, Villa eller Pedro har udsigt til at tilbringe meget af tiden på bænken, og det kan ikke undgås, at det vil påvirke stemning i truppen.

Men mon ikke at hvis Barcelona går ud og køber Rossi, at han så udelukker købet af Sanchez? Og omvendt? Jeg tvivler stærtk på, at man vælger at købe begge - og derudover Cecs. Det ville jo ende ud i et inferno af indkøb til alt, alt for mange penge.
Det vil som sagt ikke give nogen mening, og faktisk fremstille os som en useriøs klub, hvis vi først forhandler kontrakt på plads med både Sanchez og Rossi, de afslår så tilbud fra andre klubber, fordi de regner med at de skal til os, og vi dropper den ene af dem, fordi vi har fået den anden. Sådan foregår det ikke, hvis vi er så seriøse at vi har forhandlet kontrakter på plads med både dem, så er det fordi vi vil have dem begge, og vil undgå at andre hold kommer og tager dem. Det er sådan jeg fortolker det.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Raman93:

Meget enig med dit fine indlæg.

Visca el Barca:

Kunne det tænkes, at Afellay ikke vil indgå i de 3 forreste positioner til sommer, men i stedet bliver brugt fortrinsvis på midtbanen, hvor han i øvrigt er bedst og hvor han spillede, da han var anfører for PSV?

I så fald er det kun 5 spillere til 3 positioner. Messi, Villa, Pedro, Rossi og Sanchez.

Jeffren ryger med garanti og Bojan ligner også en mand, som kunne smutte på en lejeaftale eller salg (med en inkluderet tilbagekøbsklausul) for at få regelmæssig spilletid.

I mine øjen er 5 spillere til 3 positioner ikke for meget. Real vil til næste sæson have minimum 3 spillere til 1 angrebsposition.

Så at have 5 spillere til hele 3 positioner er ikke spor dårligt.

Man skal også huske på, at fremtiden skal sikres. Villa bliver 30 til december og det ville være fornuftigt, hvis man allerede nu kunne sikre sig en afløser.

Det er i mine øjne ikke nødvendigt, at købe både Rossi og Sanchez, men omvendt ville jeg heller ikke klage. Der er både fordele og ulemper ved det.

Men lige præics til næste sæson, så siger min fornemmelse mig bare, at vi ikke bliver lige så heldige med manglende skader (her tænker jeg offensiven) og det kan blive fatalt, hvis man kun vil have 4 spillere til 3 positioner (tæller ikke Afellay med), når man skal konkurrere om 6 titler til næste sæson.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan ikke se, hvordan Afellay skulle få spilletid på midtbanen, hvis man køber Cesc. Så skal han konkurrere med Xavi, Ini, Seydou, Cesc og måske Thiago. Det er for mage spillere, og det er nogle spillere som kræver masser af spilletid, derfor vil Afellays muligheder for spilletid ikke være så god, hvis det er på midten han skal folde sig ud hos os.

Han spillede som kant i PSV, og nogle gange også som angriber, han har muligvis spillet på midten, og han har da også fleksibilitet i sit spil til at spille på midten, men jeg synes det er unødvendigt at smide 27 millioner Euro plus en spiller efter Sanchez, når vi allerede har Afellay og han har vist at han har potentiale til at gøre det god i angrebet.

Selvfølgelig skal man tænke på fremtiden, men udover Villa er de andre ret unge, og hvis man køber Rossi, så har man dækket sig godt ind. Hvis man vil have Cesc og man er presset på den økonomiske front, så skal man bare spare de 27 millioner euro, eller bruge dem på at forstærke holdet på de punkter, hvor holdet er svagest. Selvfølgelig kan skader forekomme i løbet af en sæson, men nu har vi efterhånden i 3 år haft stor succes med en smal tru, jeg kan ikke se en grund til at ændre på det.

Og vi skal virkelig ikke går op i, hvad Real laver på transfermarkedet. Det er ikke Real som vi skal følge som et eksempel, når det kommer til transfers. De har i øvrigt også alt for stor trup, alt for dyr trup og alt for lidt succes.

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:
Jbninc skrev:
Visca El Barca skrev:Selvom jeg er helt med på, at der skal konkurrence om pladserne i en storklub, som vores, så vil der komme alt for stor konkurrence, hvor en mand som Rossi, Sanhez, Villa eller Pedro har udsigt til at tilbringe meget af tiden på bænken, og det kan ikke undgås, at det vil påvirke stemning i truppen.

Men mon ikke at hvis Barcelona går ud og køber Rossi, at han så udelukker købet af Sanchez? Og omvendt? Jeg tvivler stærtk på, at man vælger at købe begge - og derudover Cecs. Det ville jo ende ud i et inferno af indkøb til alt, alt for mange penge.
Det vil som sagt ikke give nogen mening, og faktisk fremstille os som en useriøs klub, hvis vi først forhandler kontrakt på plads med både Sanchez og Rossi, de afslår så tilbud fra andre klubber, fordi de regner med at de skal til os, og vi dropper den ene af dem, fordi vi har fået den anden. Sådan foregår det ikke, hvis vi er så seriøse at vi har forhandlet kontrakter på plads med både dem, så er det fordi vi vil have dem begge, og vil undgå at andre hold kommer og tager dem. Det er sådan jeg fortolker det.
Men så kommer 1000-kr.-spørgsmålet: Er de personlige kontrakter blevet forhanldet på plads? Medierne skriver jo altid i øst og vest.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

Ligenu er situationen den at vi har følgende spillere i front:

Bojan, Pedro, Jeffren, Villa og Messi.

Jeffren ryger højst formentligt på et permanent salg gennem et byttekøb, eller på en transfer med en mulig tilbagekøbsklausul.

Der er tale om Bojan muligvis bliver brugt i et lignende byttekøb (især i rygterne omkring Rossi og Fabregas, hvor Bojan bliver sendt den anden vej + cash) men han bliver også sat i forbindelse med et lejeophold i Betis, hvilket i min optik er den klart bedste løsning for alle 3 parter (Bojan får regelmæssig spilletid i en klub med en attraktiv, offensiv spillestil, Betis får en klar forstærkning i angrebet og Barcelona får modnet en spiller som måske ellers ville bruge meget tid på bænken eller få begrænset spilletid i et stadigt mere konkurrencedygtigt angreb).

Betragter man ovenstående scenarie, risikerer vi kun at stå med Villa, Pedro, Messi (og til dels Afellay) til 3 pladser.

Et køb af både Rossi og Sanchez er derfor ikke nødvendigvis en dårlig løsning, da vi derved vil have 5, i tilfælde af Bojan bliver, 6 spillere på 3 pladser - Husk på vi spiller i 6 turneringer næste år:

Den spanske supercup, 2 kampe mod Real Madrid, første kamp 14. august.
Fifa Club World Cup, 2 kampe i Japan i december.
Europæiske Supercup, 1 finalekamp mod Porto, 26. august.
Primera Division, 38 kampe.
UCL, 6 gruppekampe, hvis vi når en finaleplads igen kan vi se frem til yderligere 7 kampe, i alt 13 kampe.
Copa del Rey, 9 kampe inkl. finalekampen.

Altså i alt 65 kampe i alle turneringer. Et tæt program som dette kræver minimum 2 spillere på hver plads med nogenlunde samme kvalitet for at sikre at vi kan spille med til det sidste om alle titler.

Jeg siger go for it. Thiago er mere end kompetent til at udfylde 'hullet' på midtbanen når Xavi el. Iniesta må udgå grundet skader el. pauser, selvom jeg dog må indrømme at jeg gerne ser Fabregas i klubben - det største problem er pengene, hvis vi også skal kunne styrke os på andre områder end midtbanen.

Jeg ser nok to scenarier gøre sig gældende pt:

Sanchez + Rossi for omtrent 50 millioner euro sammenlagt (fratrukket fortjeneste på salg/udlejning af eksempelvis Milito, Maxwell, Jeffren og Bojan);

eller en handel der hedder Fabregas + en breddespiller for omtrent samme beløb. Jeg foretrækker første løsning, medmindre en helt tredje løsning er mulig:

Fabregas + Rossi/Sanchez; Jeg er personligt splittet mellem Rossi/Sanchez, da Rossi har gjort det fænomenalt og er bekendt med den spanske liga og Vilarreals spillestil til forveksling minder om vores, på den anden side virker Sanchez utroligt spændende, men er først sat i scene i den foregående sæson. Fabregas har vist sin klasse over lang tid efterhånden og har et medfødt Barca-DNA.
Senest rettet af Reevenge man jun 06, 2011 7:54 pm, rettet i alt 2 gange.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Visca el Barca.

Selvfølgelig ville han få lidt spilletid, men omvendt så er han jo også en spiller man sagtens ville kunne undvære.

For min skyld må han gerne sælges sammen med Jeffren og Bojan.

Busquets/Mascherano

Xavi/Fabregas/Keita - Iniesta/Thiago/Keita

Messi/Sanchez - Villa/Rossi - Pedro/Sanchez

LaMasia!

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af LaMasia! »

Jbninc skrev: Men så kommer 1000-kr.-spørgsmålet: Er de personlige kontrakter blevet forhanldet på plads? Medierne skriver jo altid i øst og vest.
http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... super-trio

Ifølge El Mundo Deportivo så har de fået kontrakterne på plads, men man ved jo aldrig.

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Jeg tvivler dog stærkt på, at den super-trio, som onside.dk kalder det, bliver en realitet. Det lyder af rigtig mange penge, for en trup der igennem et par sæsoner har vist sig, at være bæredygtig nok til så mange kampe pr. år.

Derudover så ved man også godt, at der ikke nødvendigvis bør være en decideret udskiftningsspiller for Messi - han gider ikke at sidde på bænken. Han har spillet langt de fleste kampe i år, og det samme gjorde sig gældende i sidste sæson.

Nu ved jeg ikke så meget om Sanchez, udover at samtlige storklubber i Europa har vist interesse for ham, så jeg skal ikke kunne sige hvor mange pladser han kan dække, men han er forhåbentlig en spiller, der er meget alsidig - ellers tror jeg, at han får problemer.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Alexis Sanchez er det man kan kalde for en usleben diamant. Han har alle ingredienserne til for alvor at udvikle sig til "un crack", som man kalder det i Spanien.

Min eneste bekymring er hans scoringsgennemsnit. Omvendt, så har han forbedret sig på det punkt i sidste sæson.

Afellay99

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Afellay99 »

Hvad er det useriøse, i at komme droppe rossi frem for sanchez eller omvendt selvom de har personlige kontrakter på plads. Så vidt jeg ved, i følge flere medier, er det ikke pga vi lige pludselig ikke vil ha Rossi, men fordi at villareal kræver for meget, og derfor går man efter alternativer, også bliver man jo nød til at droppe spilleren, selvom man har det personlige på plads.

og lad nu vær at snak som om vi allerede har fået cesc.... sidste år, var han nærmest også allerede skrevet ind i truppen, men han kom ikke, så vent nu og se :)

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Visca El Barca skrev:Det skal også lige siges, at Bielsa, som i øvrigt er forhenværende Chile landstræner ( han sagde op, efter uovernstemmelser med ledelsen for noget tid siden), har ikke hjulpet Pep i hans første sæson som træner. Det er i hvert fald ikke noget, jeg har læst på nettet. Pep, før han blev træner, var på besøg i Chile, hvor han i noget tid studerede Bielsas taktik, og blev lidt inspireret af den måde, hans hold pressede, uden bold. Det er dog noget, som sker ofte, selv store og etablerede trænernavne tager andre steder, for at overvære træninger, så de på den måde kan få ny inspiration. Jeg har i hvert fald ikke hørt, at Bielsa har hjulpet Pep med det taktisk aspekt.
Det du siger med, at han nok er blevet inspireret lyder passer nok, men i følge en bog om Barca, som jeg er ejer af og Sport, så har der været deciderede møder. Da Guardiola engang blev adspurgt, om hvad Bielsa bl.a sagde, svarede han:
"Bielsa says 'If you don't score, you should look at the backs'. If you don't concede, you have to look at the forwards".

Nå, btw. Dækker Sanchez ikke alle pladser i angrebet?

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Det er korrekt. Bielsa og Pep har længe haft samtaler. Det er ingen hemmelighed. Han er i øvrigt ikke den eneste sydamerikanske træner Pep har haft lange samtaler med. Menotti er en af de andre.

Jo, han kan spille samtlige pladser, deraf bl.a. interessen i ham.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Det er vel en indkøbsstrategi at kontakte både Rossi, Sanchez og Fabregas. Jeg nægter at tro at man henter alle tre. Jeg tror faktisk kun vi køber én af dem. Ved at tale med alle tre og deres klubber, kan man udspille klubberne mod hinanden. Den klub som vil sælge deres spiller for det laveste bliver den klub vi giver en stor pose penge for deres spiller.

Mine penge siger at Fabregas bliver, Sanchez ryger til england og Rossi kommer til Barca.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Barcelona offers 30M + Bojan (on loan) for Udinese attacker Alexis Sanchez (22). The clubs will meet on Friday for the final talks. [sky]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster