European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 6:46 pm
Eller har du givet op på moderne fodbold?
Ja for søren... jeg vil sku hellere at klubben gå konkurs end være vidne til det monster, som man er i gang med at skabe.

Jeg blev ikke forelsket i et kapitalistisk lavine ude af kontrol... integritet er tilsyneladende et fremmed ord, og det gør mig faktisk oprigtigt trist til mode, at det udvikler sig i denne retning. Jeg har brugt mange gode timer i selvskab med klubben, men lysten ligger pt. på et meget lille sted.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, det er stadig ikke et argument for andet end din førnævnte defaisme, os som nævnt ikke et argument for at vi andre skulle tænke en my positivt om det her projekt.
Jeg er som sådan hamrende ligeglad med hvordan i har det med ESL. Jeg påpege jeres og andres enorme dobbeltmoral. ESL ødelægger men man kunne finde sig i manglende straffe til racisme og vm i Qatar. Så kan du skrive alt hvad du vil om hvor rasende du var omkring det men der var intet skriv herinde om at du ville droppe spillet, at du ville vende ryggen til moderne fodbold. Men det her!!! Hold nu op hvor er det galt.

Dette oprør er præcis ligeså falsk som alt det andet. Du og alle andre vil stadig se Barca. Jeg skal i hvert fald se andet før jeg tror det. Så kan du forsøge at aflede mig som modsat og hvad pokker du vil. Men jeg er realist - spillet er lort, alt er råddent men jeg bliver underholdt. Hvis jeg vil have løftet min moral så kan jeg sgu lave noget andet.
Altså hvis de her klubber kan blive enige om det her projekt. Så bør de også kunne blive enige om en form for regulering af markedet, adfærd, løn, agenter osv osv.
igen. Du forstår det ikke. Det er de samme drømme som Burnley har. Lige om lidt så skal det nok løse sig. Det kommer ikke til at ske. Der er kun en vej frem - sejre og penge i kassen. Snart er spillerne dækket af reklamer, der er reklamepauser midt i halvlegen. Det går kun en vej.
Det er de her klubber(plus PSG), der kastet de milliarder ud, så priserne er hvor de er.
Hvis de ikke regulerer egen adfærd, så har de problemet igen om 5-10-15 år. Går priserne vil jo bare eskalere i takt med indkomsten, hvis der ingen filter er. Barca har jo selv vist de ikke kan styre deres økonomi. Ikke kun under Barto, også under Laporta, Gaspart og Nunez de senere år.
Har de? Som jeg ser det så kommer der kun flere og flere penge i fodbold. Kongerne af solidaritet, Uefa, har åbnet op for alle jordens beskidte penge. Hvor meget er økonomien ikke gået frem i de seneste 10 år?

Og nej du behøver ikke sidde og belære mig om økonomi og det sunde budget. Kig på hvordan klubberne opfører sig. De vil have mere. Hele tiden. Og det stopper ikke.
Det her projekt er som at pisse i bukserne. Men hvis de kan slå hovederne sammen, så kunne de i det mindste have tænkt i konstruktive baner, istedet for et Quick fix.
Den gennemgående tankegang har sat os i den her situation . Det vil jeg give dig.
At jeg så nu skal synes det her plastik bold er fedt, fordi folk i fodbold altid har været grådige. Gu’ vil jeg ej.
Her er stopper det for mig, og for mange andre ser det ud til.
Ja det siger du det er. Men jeg tror ikke på dig. Og det gør klubberne heller ikke for ellers havde de ikke gjort det. Hvis folk virkelig gik så meget op i det som du tror så var de stået af for lang tid siden...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 7:04 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 6:46 pm
Eller har du givet op på moderne fodbold?
Ja for søren... jeg vil sku hellere at klubben gå konkurs end være vidne til det monster, som man er i gang med at skabe.

Jeg blev ikke forelsket i et kapitalistisk lavine ude af kontrol... integritet er tilsyneladende et fremmed ord, og det gør mig faktisk oprigtigt trist til mode, at det udvikler sig i denne retning. Jeg har brugt mange gode timer i selvskab med klubben, men lysten ligger pt. på et meget lille sted.
Og det var ESL der fik dig til at indse dette? Ok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spa ... e-bremses/

Det er komplet tomme trusler. Mafia metoder fra et forbund der ved de står til at miste en masse penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: European Super League

Indlæg af Xavi6Smede »

Der er så stort oprør fra spillere, trænere, fans og alle andre klubber, at det ikke kommer til at ske. Og så står der 12 storklubber tilbage, med ødelagt image og forhold til deres fans. City og Chelsea skulle angiveligt være ved at trække sig.

Og ellers bliver det et produkt, som primært bliver et hit blandt teenagere og på det asiatiske marked, på halvtomme stadions.

Og stop nu med at sætte denne handling op imod Uefa og FIFA. Alle hader de organisationer, forskellen er bare, at nu er det klubberne der er fjenden. Og hvad er meningen med at følge "sit hold" i en ligegyldig turnering, når man hellere så dem konkurs i bunden af 5.division. Selvfølgelig kommer fans til at flygte i stride strømme, og det bliver voldsomt med mindre klubberne trækker i land snarest. Kom nu med et par gode udtalelser fra Catalonien...

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Ooog så stak den af, og blev personlig. Selvfølgelig skal jeg ikke rapportere til dig, hvis jeg ikke vil se VM, for du kan verificere min moral. Hvad fanden bilder du dig ind?

Selvfølgelig vil jeg ikke se Barcelona, hvis jeg er ligeglad om de vinder. Jeg er allerede bedøvende ligeglad ned kampen på torsdag og liga titlen. Håber den går til Sevilla.
Så selv om jeg ikke har været nok anti racist og andet, så bruger jeg altså ikke tid på noget, som ikke interesserer mig.

Min pointe var, de kunne have valgt the high Road, men tror nu heller ikke det ligger i kortene selvom muligheden stadig fore ligger. Dertil er de for ensporede.

Selvom du ikke vil have en økonomi lektion, så kunne du godt trænge til det.
Klubberne bruger og vil bruge mere end de tjener pga våbenkapløbet. Derfor vil de være samme situation inden for en årrække, især Barca. Måske nogle af dem har mere mådehold.

Selvfølgelig tror de på folk som mig vil falde fra. Spørgsmålet er hvor mange vi reelt bliver.
Det er der kalkuleret med, man satser på der er større potentiale i staterne, Kina og herhjeme flere såkaldte glory hunters.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:
tirs apr 20, 2021 7:42 pm
Der er så stort oprør fra spillere, trænere, fans og alle andre klubber, at det ikke kommer til at ske. Og så står der 12 storklubber tilbage, med ødelagt image og forhold til deres fans. City og Chelsea skulle angiveligt være ved at trække sig.

Og ellers bliver det et produkt, som primært bliver et hit blandt teenagere og på det asiatiske marked, på halvtomme stadions.

Og stop nu med at sætte denne handling op imod Uefa og FIFA. Alle hader de organisationer, forskellen er bare, at nu er det klubberne der er fjenden. Og hvad er meningen med at følge "sit hold" i en ligegyldig turnering, når man hellere så dem konkurs i bunden af 5.division. Selvfølgelig kommer fans til at flygte i stride strømme, og det bliver voldsomt med mindre klubberne trækker i land snarest. Kom nu med et par gode udtalelser fra Catalonien...
Der kommer ikke noget fra Laporta.

Og du overvurderer fansene i en helt vanvittig grad. Der bliver snakket meget nu men spillerne vil stadig have lønforhøjelser, trænerne det samme og gerne gode transferbudgetter osv osv.

Hvis tingene ikke ændrede sig efter Qatar så kommer de ikke til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Ooog så stak den af, og blev personlig. Selvfølgelig skal jeg ikke rapportere til dig, hvis jeg ikke vil se VM, for du kan verificere min moral. Hvad fanden bilder du dig ind?
Har du ikke siddet og kaldt mig modsat mens du har kaldt samtlige af mine argumenter for stråmandsargumenter?

Jeg ved godt det ikke er behageligt at blive kaldt falsk men det er det du er. Ikke et eneste indlæg om vm i Qatar. Men det her - fuck moderne fodbold. Come on.
Selvfølgelig vil jeg ikke se Barcelona, hvis jeg er ligeglad om de vinder. Jeg er allerede bedøvende ligeglad ned kampen på torsdag og liga titlen. Håber den går til Sevilla.
Så selv om jeg ikke har været nok anti racist og andet, så bruger jeg altså ikke tid på noget, som ikke interesserer mig.
Hvorfor så bruge din tid nu? Fodbolden er jo allerede fucked?
Min pointe var, de kunne have valgt the high Road, men tror nu heller ikke det ligger i kortene selvom muligheden stadig fore ligger. Dertil er de for ensporede.
Måske er du ved at forstå det.
Selvom du ikke vil have en økonomi lektion, så kunne du godt trænge til det.
Klubberne bruger og vil bruge mere end de tjener pga våbenkapløbet. Derfor vil de være samme situation inden for en årrække, især Barca. Måske nogle af dem har mere mådehold.
Men det er vel positivt? Så ender det i bål og brand som du ønsker. Så kan du vende tilbage og tage din barcatrøje på igen.
Selvfølgelig tror de på folk som mig vil falde fra. Spørgsmålet er hvor mange vi reelt bliver.
Det er der kalkuleret med, man satser på der er større potentiale i staterne, Kina og herhjeme flere såkaldte glory hunters.
Ja man er en glory hunter hvis man stadig godt kan lide Barca. De ægte fans gider det jo ikke. Stop dig selv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Chelsea is preparing to request withdrawal from the Super League following the massive backlash from fans. [Dan Roan, BBC]

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Dytrax skrev:
tirs apr 20, 2021 7:59 pm
Chelsea is preparing to request withdrawal from the Super League following the massive backlash from fans. [Dan Roan, BBC]
Nej, nej, går ikke. Ifølge Piquenbauer så vil selv Bayern ende med at sige ja, de har ikke andet valg jo.

Så, det må være kæmpe fake! 😊😉
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
tirs apr 20, 2021 8:03 pm
Dytrax skrev:
tirs apr 20, 2021 7:59 pm
Chelsea is preparing to request withdrawal from the Super League following the massive backlash from fans. [Dan Roan, BBC]
Nej, nej, går ikke. Ifølge Piquenbauer så vil selv Bayern ende med at sige ja, de har ikke andet valg jo.

Så, det må være kæmpe fake! 😊😉
Ja det er dejligt ikk? Tilbage til status quo. Det rykker. Alt tilbage til det gamle. Mmm nu kan du være fan igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Fordi jeg anfægter din argumentation, så kan du kalde mig falsk?
Så har du virkelig ikke mere i posen hva’?
Ynkeligt.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: European Super League

Indlæg af Xavi6Smede »

Det har hele tiden lydt, at hverken Chelsea eller City har været interesseret (de mangler jo helle ikke ligefrem penge), men at de endte med at skrive under, i frygt for at misse den store scene.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Soci association @ElCorBlaugrana have demanded that a referendum is held at the club for Barça's socis to vote for the European Super League. They are one of the few associations calling for a democratic judgement.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
tirs apr 20, 2021 8:08 pm
Fordi jeg anfægter din argumentation, så kan du kalde mig falsk?
Så har du virkelig ikke mere i posen hva’?
Ynkeligt.
Du påstår at jeg er trodsig fordi jeg ikke er enig i det du skriver? At kalde folk for trodsige/modsatte er i den grad ynkeligt.

Alle kan ikke sidde og himle over det uretfærdige i ESL når slaver dør i Qatar og racisme ikke bliver håndteret. Det er ikke trodsigt at påpege det. Også selvom det viser den enorme dobbeltmoral der hersker i fodboldens verden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster