European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »



Det kan godt være at UEFA ikke valgt den kære nasser til præsident for eca. Men de er glade for beslutningen. Hold da fest for en gang mundlort der bliver fyret af her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: European Super League

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Rygte:

UEFA har planer om at straffe Real Madrid & Juventus. Rygtet går på, at de 2 klubber udelukkes fra deltagelse i CL i et år.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Som jeg sagde dengang, så var Neymar pengene en mulighed for økonomisk reetablering, som man misbrugte på det groveste.

Man kan argumentere for, at Bayerns tæft for økonomi har sikret dem positionen. Så meget de kunne redde Dortmund fra konkurs.

Jeg vil bestemt ikke underdrive oliepengenes skadelige virkning i fod fodbold. Barca og Real er bare ikke så meget bedre selv. De har bare ikke råd til det.

Det er sagens kerne. Real og Barca har ikke så mange penge, og selv med en ESL vil olie klubberne stadig have deres oliepenge oven i hatten. Vi vil derimod stadig blive relativ fattigere, jo mere gæld vi akkumulerer.

Perez Kan vi være ligeglad med, men Laporta bliver nødt til at fatte, at problemet ikke er indtjeningen.
Forretningsmodellen virker IKKE!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors apr 22, 2021 6:26 pm
Rygte:

UEFA har planer om at straffe Real Madrid & Juventus. Rygtet går på, at de 2 klubber udelukkes fra deltagelse i CL i et år.
Tror jeg simpelthen ikke på!? Hvorfor kun dem, ikke os? Er vi ikke lige så meget nede i sovsen!

Det vil dog give mig et uhyre bekymringsfrit CL år :thumbup:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
tors apr 22, 2021 6:54 pm
Dytrax skrev:
tors apr 22, 2021 6:26 pm
Rygte:

UEFA har planer om at straffe Real Madrid & Juventus. Rygtet går på, at de 2 klubber udelukkes fra deltagelse i CL i et år.
Tror jeg simpelthen ikke på!? Hvorfor kun dem, ikke os? Er vi ikke lige så meget nede i sovsen!

Det vil dog give mig et uhyre bekymringsfrit CL år :thumbup:
Tror det skyldes klubpræsidenternes roller i ESL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan også argumentere for at Bayerns monopol på den tyske liga over flere årtier har givet dem et markant forspring på det tyske marked.

Jeg er som sådan ikke uenig omend jeg mener at størstedelen af vores og andres traditionsklubbers problemer stammer fra den økonomiske “ulighed” rigmænd har introduceret. Her ville det selvfølgelig være en fordel hvis man så havde folk der var en smule kompetente til at lede sagerne. Men det er fodbold - hvad kan man forvente?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

FC Barcelona's statement on the Super League:

"1.- FC Barcelona shares the view of most major European football clubs, and even more so given the current socio-economic climate, that there is a need for structural reforms to guarantee the financial sustainability and feasibility of world football by improving the product that is offered to fans around the world and by consolidating and even increasing the fan base on which this sport is sustained, which is its mainstay and greatest strength.

In this context, the FC Barcelona Board of Directors accepted, as a matter of immediate urgency, the offer to form part, as the founding member, of the Super League, a competition designed to improve the quality and attractiveness of the product offered to the football fans and, at the same time, and as one of FC Barcelona's most inalienable principles, seek new formulas for solidarity with the football family as a whole.

The decision was made in the conviction that it would have been a historical error to turn down the opportunity to be part of this project as one of its founding members. As one of the world's top sports club, our intention shall always be to be at the forefront, this being an indispensable part of the club's identity and its sporting, social and institutional spirit.

In whatever case, FC Barcelona, as a club that always has been and always shall be owned by each and every one of its members, expressly reserved the right to submit such an important decision to the final approval of its competent social bodies following careful and very necessary study of the proposal.

2.- Given the public reaction that the aforementioned project has generated in many and various spheres, there is no question that FC Barcelona appreciates that a much more in-depth analysis is required into the reasons that have caused this reaction in order to reconsider, if necessary, and to the required extent, the proposal as originally formulated and resolve all those issues, always for the good of the general interest of the football world. Such in-depth analysis needs time and the necessary composure to avoid taking any rash action.

We feel it is equally important to highlight the objective fact that a Court of Justice has already granted urgent legal protection as requested, thus confirming right of the initiative on the part of the founding clubs of the Super League project. In this regard, FC Barcelona considers that it would be improper for the necessary process of reflection and debate to be established under criteria of unjustified pressure and intimidation.

Despite being perfectly aware of the importance and interest raised by this matter, as well as the need to always act with the utmost transparency, FC Barcelona shall act at all times with due prudence and asks for the utmost understanding, respect and most of all patience among FC Barcelona supporters and public opinion in general."

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Det bliver lidt hønen eller ægget, men Bayern går ikke i panik eller på kompromis med deres økonomi. Selvom de vægter CL succes over alt andet, så vil de aldrig gå ned af real/Barca stien.

Tror ikke vi er langt fra hinanden, men mener ikke “uligheden” er problemet i sig selv, selvom det jo er noget lort, men vores håndtering var/er katastrofal.
Ligesom med ESL er det jo ikke en Guds given ret, at vi er toppen af kransekagen i Europa(det er en ret ny ting), nogen gange skal man bygge op igen, og arbejde for det.

Laportas udmelding viser med alt tydelighed(udover han er tonedøv overfor egne og fodbold fans generelt), at han ikke har fanget problematikken overhovedet.
Selv efter erfaringerne fra sidste embedsperiode, vores nært forestående konkurs og nu det her ESL. Han tror stadig det er en kamp om forbrug. Det er fatalt!

Alle de hensigtserklæringer han tyvstjal fra Font, de var åbenlyst valgflæsk. Jeg er så træt så træt.
Gider ikke engang se kampen iaften. Kan ikke huske hvornår jeg har haft det sådan

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: European Super League

Indlæg af Mésqueunclub »

ladislau skrev:
tors apr 22, 2021 8:49 pm
Det bliver lidt hønen eller ægget, men Bayern går ikke i panik eller på kompromis med deres økonomi. Selvom de vægter CL succes over alt andet, så vil de aldrig gå ned af real/Barca stien.

Tror ikke vi er langt fra hinanden, men mener ikke “uligheden” er problemet i sig selv, selvom det jo er noget lort, men vores håndtering var/er katastrofal.
Ligesom med ESL er det jo ikke en Guds given ret, at vi er toppen af kransekagen i Europa(det er en ret ny ting), nogen gange skal man bygge op igen, og arbejde for det.

Laportas udmelding viser med alt tydelighed(udover han er tonedøv overfor egne og fodbold fans generelt), at han ikke har fanget problematikken overhovedet.
Selv efter erfaringerne fra sidste embedsperiode, vores nært forestående konkurs og nu det her ESL. Han tror stadig det er en kamp om forbrug. Det er fatalt!

Alle de hensigtserklæringer han tyvstjal fra Font, de var åbenlyst valgflæsk. Jeg er så træt så træt.
Gider ikke engang se kampen iaften. Kan ikke huske hvornår jeg har haft det sådan
Du gider ikke se Barcelona’s fodboldspillere spille fordi du mener vores præsident ikke har sine prioteter på plads?
Du er godt klar over at der ikke bliver sat borde og stole ud på banen så spillerne kan sidde og diskutere Super liga?

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Nej, det anede jeg ikke

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: European Super League

Indlæg af Barca80 »

Søren, redaktør for Fcbarcelona.dk, giver interview lige nu på TV2 Sport, omkring Barca's deltagelse i Super League!

Kan høre, at han bruger "mine" argumenter for Super League. At der BØR være en Super League, dog med mulighed for oprykning og nedrykning. En turnering med omk. 20 hold, evt. opdelt i to store puljer med 10 hold hver. Grunden er, at de fleste fodboldsfans ikke har interesse i, at se kampe mellem et storhold og et lillehold. Fans ønsker flere storkampe.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: European Super League

Indlæg af whidgee »

Barca80 skrev:
tors apr 22, 2021 9:53 pm
Søren, redaktør for Fcbarcelona.dk, giver interview lige nu på TV2 Sport, omkring Barca's deltagelse i Super League!

Kan høre, at han bruger "mine" argumenter for Super League. At der BØR være en Super League, dog med mulighed for oprykning og nedrykning. En turnering med omk. 20 hold, evt. opdelt i to store puljer med 10 hold hver. Grunden er, at de fleste fodboldsfans ikke har interesse i, at se kampe mellem et storhold og et lillehold. Fans ønsker flere storkampe.
Synes faktisk han havde nogle rigtig gode argumenter. Jeg var meget enig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Aleksander Čeferin: “Real Madrid, FC Barcelona, Juventus and AC Milan will have to decide whether they are Super League clubs or European clubs. If they say we are a Super League then they are not playing in the Champions League of course ”

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: European Super League

Indlæg af whidgee »

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-04-23 ... ens-oproer

Her er det han sagde i optakten mod Getafe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster