European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Tjaeh, for en tre årtier siden bildte jeg mig ind, at der var nogle værdier i klubben(og Michael- og før det Allan), som jeg kunne spejle mig i.
Det har det været lidt op og ned med efterfølgende. På det seneste synes jeg det er gået nedad og kun nedad.
Vil ikke sige, det giver ro. Tværtimod, måske mere som langsomt at miste følingen med en god ven.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Det virker som en usundt forhold. Men det er da altid noget at du stadig kan finde tid og overskud til at komme herind og kritisere medfans for deres forhold til klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Og lige over da

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg elsker klubben. Du ser ikke mig vende ryggen til mit hold. Alt hvad jeg foretager mig i forbindelse med klubben er en fornøjelse så manglende overskud eller klubfølelse er ikke mit problem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Nu tror jeg du overfortolker

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Måske.

Nå men tilbage til emnet - ESL lever. Lad os håbe de finder et godt format. Son sagt ser jeg gerne tre ligaer med op og nedrykning. Men hvordan man får hold ind i “3 divisionen” ved jeg ikke. Måske en KO-turnering.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Juventus i første, Real i anden. Så ved jeg godt hvem der ender i tredie.

nosslo15
Indlæg: 984
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 144 gange

Re: European Super League

Indlæg af nosslo15 »

Når jeg gerne vil have et opgør med UEFA, så skyldes det ikke, at jeg tror, at klubberne er bedre, når det kommer til grådighed, slet ikke - og du har også ret i Ladislau, at grådighed er skylden i Barcas situation, samt selvfølgelig inkompetent ledelse og oliepenge, som vi ikke kan konkurrere med ( Neymar sagen eksempelvis, der ikke blot kostede os en fantastisk spiller men også bla. var medskyldig i Messis lønsituation. Altså, at man forgyldte ham endnu mere for at forebygge hans afgang.)

Når jeg gerne vil have et opgør, så skyldes det netop at UEFA kan OPSUGE al kritik om bla. grådighed og korruption, der rettes mod dem ved at henvise til, at de er en DEMOKRATISK valgt organisation, som tjener fodboldens interesse. Dvs. at de på en måde bliver uangribelige. Hvis en mand afsløres med grabberne i Von Ands pengetank, så vælger vi da bare en ny og MEGET mere ærlig fyr! Se bare, hvor fint hans jakkesæt klæder ham og hvor hvidt hans smil er - han ser sørme troværdig ud, synes i ikke? Præcis som man kan have en syndebuk engang imellem i et autokratisk demokrati, regeringen bliver siddende til enhver en tid, fordi den er valgt af folket, "som ikke ønsker noget andet".

Det er kun ved at store ( og ja grådige ) klubber som Real Madrid og Barca og Juventus gør ting og sager, at vi kan få en længerevarende diskussion af hvordan midlerne fordeles bedst muligt ( og hvordan at fodbold på globalt plan organiseres bedst muligt ) og det er kun ved, at der kan tænkes et reelt alternativ til UEFA at UEFA selv begynder at tage diskussionen alvorligt.

Jeg aner ikke hvor det ender, men jo længere tid at nogle klubber i det mindste signalerer, at de prøver på noget andet end UEFA, så vil der blive mulighed for at flere og flere vil blande sig i debatten og at debatten vil blive taget mere alvorligt - af UEFA.

Som sagt, så tror jeg ikke på, at UEFA selv kan eller vil løse de problemer, som i her på forummet har diskuteret i lang tid - og derfor kan der ikke gøres noget ved situationen indefra i UEFA. Og klubberne kan heller ikke selv løse problemer med grådighed og korruption, fordi de SELV er er syge af den samme gift som gør, at UEFA er ved at ødelægge noget af det, vi elsker allermest.

Men konfrontationen og den opmærksomhed og diskussion, der kommer ud af klubbernes "oprør" kan måske, på længere sigt bringe fodbold et bedre sted hen, fordi vi i dag lever i tider, hvor at reaktioner på eks. sociale medier bliver taget mere og mere alvorligt af politikere og forretningsfolk.

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Problemet er bare, at det ikke er et oprør. Det klubberne gerne vil, er at være UEFA. Primært for pengene og immunitet.

Ret beset er det jo blåstempling af alt det vi ikke kan lide ved UEFA, for det er jo den rolle klubberne vil overtage. De vil jo have det UEFA har.
De afskaffer ikke korruption, absurde lønninger, agenter, populistiske regler, vanvittige priser, nepotisme osv osv., det er det, som man kæmper om. Ikke mod.

Så har du ret i, at der er ualmindelig langt til forbedringer i UEFA’s system.
Dertil skal siges, at ESL er lukket system, som jo så ikke kan forbedres udefra. Det er kun fodbold cheferne, og der kan du jo kigge lidt på korruptionssagerne blandt de tre tilbageværende medlemmer.

Skal UEFA bekæmpes, så skal man bekæmpe de ting UEFA gør forkert.
Støtter gerne et opgør mod UEFA, men det er der ikke tale om her. Det er et forsøg på overtagelse. Et kup forsøg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Klubberne ville stå til ansvar for hinanden. Det er bedre end nu hvor UEFA hersker uden nogen form for konkurrence/pres. Det er deres vej eller mafiametoder.

Så kan man altid snakke om grådighed osv men klubberne ville skulle finde en fælles vej. Og endnu bedre hvis der kom flere klubber til og der derfor var flere der skulle høres
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Kunne det feks ikke tænkes at flertallet af klubber i ESL ville forsøge at gøre op med olieklubbernes ageren? Ville klubberne ikke være interesseret i at udligne forskellen? Ville der kommer nogle transferregler på plads?

Jeg tror vi har langt større for at se den slags forandringer med ESL end med UEFA. Vi ved de ikke gør noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Altså klubberne gør jo ikke noget nu. Det er jo dem og forbundene, som vælger folk i UEFA.
Klubberne har jo lige valgt Kaliffen som deres repræsentant, så det virker ikke til, at det er der man er på vej hen.

Jeg er sikker på klubberne finder fælles fodslag, men ikke væk fra det vi hader UEFA for. Mafiametoderne bliver bare standard. Blandt andet fordi, de ikke så ikke har nogen som helst at stå til ansvar overfor.

Er heller ikke med på, at det monopol du hader, skal erstattes med et system, som er markant mere monopoliseret

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Klubberne gjorde lige noget. Du kan ikke lide hvad de gjorde men ESL var et direkte forsøg på at fjerne UEFAs monopol.

De har lige netop nogen at stå til ansvar for - hinanden! Alle vil vinde og derfor må man finde et fælles udgangspunkt som udligner forskellen. Ville Arsenal, spurs, Inter, Milan, atm og pool bare lade Chelsea og city fortsætte med at bruge flere? Eller ville de forsøge at få etableret nogle spilleregler som fungerede for alle?

UEFA står derimod ikke til ansvar for nogen. Der bliver valgt folk ind og med et er de en del af maskineriet. Når det ikke går efter deres hovede så truer de med regler der ikke findes og blackmailer klubber for penge. Jeg har svært ved at se Arsenal og spurs gøre det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Nej, de gjorde intet mod olieklubberne ageren eller noget andet, de prøvede at overtage monopolet.

UEFA står da til ansvar for flere parter idag. Dvs klubberne og forbund. Det gør klubberne jo så også. Hhv. Forbund og UEFA. Så kan kan man være uenig i magtfordelingen, og at konsekvenserne fir UEFA er skredet.

I ESL er der ingen andre parter, og slet ingen, der er tilnærmelsesvis uvildige.
Arsenal, spurs gør ikke noget mod Chelsea eller city nu, og intet indikerer de gør det i et andet format.
Formatet giver penge her og nu, og det er klubberne åbenbart tilfredse med. Ellers kan man jo gå igang med at arbejde mod den økonomiske doping her og nu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, de gjorde intet mod olieklubberne ageren eller noget andet, de prøvede at overtage monopolet.
Det er svært med et monopol på magten. Et monopol som intet gør. At få dem væk først ville være en begyndelse. Så måtte resten komme bagefter.
UEFA står da til ansvar for flere parter idag. Dvs klubberne og forbund. Det gør klubberne jo så også. Hhv. Forbund og UEFA. Så kan kan man være uenig i magtfordelingen, og at konsekvenserne fir UEFA er skredet.
Hvis UEFA stod til ansvar for nogen så ville de ikke opføre sig som de gør. Det kan være at der på papiret er beskrevet en fin magtbalance hvor alle kan byde ind men vi ved alle at UEFA gør hvad der passer dem.
I ESL er der ingen andre parter, og slet ingen, der er tilnærmelsesvis uvildige.
Arsenal, spurs gør ikke noget mod Chelsea eller city nu, og intet indikerer de gør det i et andet format.
Formatet giver penge her og nu, og det er klubberne åbenbart tilfredse med. Ellers kan man jo gå igang med at arbejde mod den økonomiske doping her og nu.
Hvad skulle de gøre nu? Hvem skulle de brokke sig til?

Og ja det giver klubberne penge men det giver dem også kontrol over deres egen liga. En liga de alle vil vinde. Det finder jeg mere interessant. Nu “kæmper” de alle i nogle rammer som UEFA har opsat hvor det er tydeligt at der er nogle fordele til bestemte klubber. I ESL ville der være flere “mindre” klubber som skulle tages med på ord. Man ville skulle finde nogle regler for alle som er tilfredsstillende. Og klubberne ville stå til ansvar for hinanden som rivaler fremfor en gruppe mænd i jakkesæt som ikke foretager sig noget.

Det er selvfølgelig ren spekulation men jeg synes der er nogle spændende emner under “de er alle griske”.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster