European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Den giver jeg dig faktisk gerne på bagkanten. Der har også været mange forbund ude og bruge store ord om solidaritet og værdier. Det vil være på sin plads og spørge dem om, hvorvidt det gælder hele vejen rundt?
Ligesom det giver mening at udnytte aktivismen blandt fansene rent faktisk flyttede noget. Qatar er et oplagt sted at starte
Senest rettet af ladislau ons apr 21, 2021 11:53 am, rettet i alt 1 gang.

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: European Super League

Indlæg af thomas »

Hvor ville det være godt, hvis alle de højtråbende medier, fankluber og ligarepræsentanter vendte skytset mod UEFA og FIFA og krævede grundlæggende ændringer. Det værste ville være, hvis det hele ender i en tilstand af 'iihh hvor var det godt vi kom af med de onde, nu er vi sammen i vores store gode solidariske fællesskab'. Det ville virkelig være til at brække sig over.

Mésqueunclub
Indlæg: 377
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: European Super League

Indlæg af Mésqueunclub »

Det her vil være mit bud til løsning af problemet:

Lav et CHL med 26 hold blandet i 2 grupper af 13 hold og lad toppen gå videre til næste runde. Kan evt. gå længere ned i antal af hold hvis det fungerer bedre.

UEFA giver flere penge ud til holdene i stedet for at beholde en stor del til dem selv. I det mindste gør det i krisen, hvor det ikke er UEFA der lider mest, men klubberne.

Der laves et lønloft for hvor meget en spiller må tjene. Ikke at alle skal tjene det samme for det vil ikke være fair for storspillere, men et lønloft så storspillere ikke går ud i en budkrig om hvilken klub kan give den højeste transfersløn, som vil stikke af hvis det er en meget hypet spiller. Så hvis de 5 klubber højst må byde xxx i løn så handler det ikke længere for spilleren om, hvem kan byde højest, men rettere hvilken klub ser jeg mig selv spille bedst for.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Enig Thomas. Forløbet viser at man kan presse på, og forbundene får mere end svært ved at smide “vi-spiller-fodbold-uden-politik” kortet efter de svadaer.
Så har der også været en fransk præsident, engelsk premiere minister og en dansk kultur minister på banen(bare hvad jeg umiddelbart har læst), som jo ellers ikke mener man skal blande politik og sport...
Når den her sag er kørt færdig, så skal ALLE aktører da helt klart have en tur mht Qatar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Men ikke bare med Qatar. Vi er i 2021 og vi ser stadig racisme. Seneste med den tossede sag i Spanien hvor tebas fik den lukket uden de store problemer. Noget med en sydamerikansk accent og så var det overstået.

Samtidig kunne spillere og trænere tage afstand til det her men de kræver stadig enorme lønninger (og penge til deres agenter). Dem kunne de så skrue lidt (meget) ned for så klubberne kunne følge med.

Der er så mange problemer i moderne fodbold. Jeg håber at dette bliver startskuddet til et opgør med det. Men tror jeg på det? Nej. Nu er de store der ville tage “drømmen” fra de små besejret og så er det tilbage i boblen. Ignorance is bliss.

Med alt det så ser det ud til at Barca stille og roligt kan slippe ud af det. Laporta har fået en på hovedet men den kommer han sig nok over.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Han er lavet af teflon, og vel den eneste tilbage, som stadig ligger i ske med Perez.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Laporta har vel forladt ESL? Var kommentaren om at fansene skulle afgøre det ikke lidt måden han gjorde det på?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
ons apr 21, 2021 12:09 pm
Samtidig kunne spillere og trænere tage afstand til det her men de kræver stadig enorme lønninger (og penge til deres agenter). Dem kunne de så skrue lidt (meget) ned for så klubberne kunne følge med.
Men samtidigt støtter du op om et tiltag der ville gøre de rige endnu rigere, så spillerne og agenterne kan kræve endnu mere og det hele ville blive endnu fucked end det allerede er. Er det ikke også lidt dobbeltmoralsk? At være imod at der skal cirkulere så mange penge men samtidigt gøre de rige rigere? 😊

Det er ikke løsningen at poste flere og flere penge ind. Der skal reformationen og limits til. Man må sætte en stopper for denne ekstreme mængde af penge der flyder rundt blandt klubberne. ESL ville kun have gjort at forbruget ville stige...
Allez...

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Koeman holder pressemøde lige om lidt, han bliver nok spurgt ind til ESL!
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
ons apr 21, 2021 12:53 pm
Koeman holder pressemøde lige om lidt, han bliver nok spurgt ind til ESL!
Tror du ;-)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Antimadridista skrev:
ons apr 21, 2021 12:57 pm
emo skrev:
ons apr 21, 2021 12:53 pm
Koeman holder pressemøde lige om lidt, han bliver nok spurgt ind til ESL!
Tror du ;-)
Nah, nu er jeg i tvivl... 😉
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Men samtidigt støtter du op om et tiltag der ville gøre de rige endnu rigere, så spillerne og agenterne kan kræve endnu mere og det hele ville blive endnu fucked end det allerede er. Er det ikke også lidt dobbeltmoralsk? At være imod at der skal cirkulere så mange penge men samtidigt gøre de rige rigere?
Som jeg har skrevet 200 gange efterhånden så har det vi har set de seneste 20 års gjort mig ekstremt kynisk. Det er en forretning der skaber underholdning. Det er ikke mere end det. For mig. Men det er tydeligvis andet for dig så husk at blive ved med at løfte fanen for solidaritet i stedet for at forsøge at feje det under tæppet (som du vitterligt lige gjorde ved at bede mig om ikke at blande tingene sammen).
Det er ikke løsningen at poste flere og flere penge ind. Der skal reformationen og limits til. Man må sætte en stopper for denne ekstreme mængde af penge der flyder rundt blandt klubberne. ESL ville kun have gjort at forbruget ville stige...
Jamen så er det ud og fortæl klubberne det. For det kommer ikke til at ske af sig selv. Jeg tror ikke på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

ladislau skrev:
ons apr 21, 2021 11:51 am
Den giver jeg dig faktisk gerne på bagkanten. Der har også været mange forbund ude og bruge store ord om solidaritet og værdier. Det vil være på sin plads og spørge dem om, hvorvidt det gælder hele vejen rundt?
Ligesom det giver mening at udnytte aktivismen blandt fansene rent faktisk flyttede noget. Qatar er et oplagt sted at starte
Det er lige præcis dét, det er. Stedet at starte. I virkeligheden, kunne man finde tonsvis af eksempler, men lige nøjagtigt fodboldens flagskib, VM i fodbold, burde være renere end Rolf og ikke være bygget på et fundament af slaver, korruption og hvad vi ellers har af elendigheder.
Og der synes jeg Piquénbauer har en rigtig god pointe, når Bayern går ud i forbindelse med ESL og taler om solidaritet og værdier. Hvilket så falder tilbage på UEFA/FIFA med en kulsort skygge.

Med hensyn til Koeman og pressemøde, vil jeg lige gøre opmærksom på, at Pique allerede har skrevet på Twitter. Ikke at jeg nødvendigvis tror at de koordinerer indsatsen, men det kan give en pejling i forhold til stemningen i truppen. Pique på Twitter:
Football belongs to the fans. Today more than ever.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Inter Milan and Atlético Madrid officially withdraw from the Super League.

Teams remaining in the Super League as of 13:00 CET:

Real Madrid
FC Barcelona
Juventus
AC Milan

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Det må være et økonomisk spørgsmål? Jeg forstår det ikke. Eller også er det fordi Laporta har "låst" sig fast efter han lagde valget over på fansene? Med den tankegang så kan han slet ikke tage en beslutning uden fansene er blevet hørt og han kan derfor ikke trække sig (selvom han skrev klubben ind ;-) )
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster