European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: European Super League

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tror i øvrigt, at Laporta skal prise sig lykkelig for, at han har siddet på tronen i så kort tid, at han ikke for alvor fremstår som en del af de ærgerrige initiativtagere.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
tirs apr 20, 2021 9:52 pm
Piquenbauer, hvad har du egentlig selv gjort, for at gøre op med alt det onde UEFA gør og har gjort? Vi skal jo åbenbart vise dig, hvorfor vi (åbenbart) ikke har udtryk vores utilfredshed nok, før nu, hvor ESL var på tale. Men hvad har du gjort, siden du er helligånden?
Du burde bruge noget mere tid på at læse hvad jeg skriver. Jeg er lige netop ikke hellig. Jeg er pisse kynisk og mit syn på spillet er formet af den udvikling vi har set over de seneste år. Intet kommer til at ændre sig. Fodbold er ikke andet end en forretning. En forretning der skaber underholdning.

Mit problem var at jeg ikke kunne forstå hvorfor så mange fans mente at ESL var den største katastrofe spillet har set alt imens spillet er blevet forpestet over de seneste 20 år. Og oftest uden den store modstand fra de fans der nu råber om solidaritet og kærlighed til spillet.

Men den er blevet kørt igennem 38 gange nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: European Super League

Indlæg af Barca80 »

TRO MIG, DET ER BLOT ET TAKTISK TRÆK AF STORKLUBBERNE!! :eek:

Super League SKAL NOK blive en realitet - måske ikke præcis på den måde, som det i første omgang blev lagt op til. De vil blot justere nogle ting, så det bliver mere spiselig, men i hovedtræk vil det være det samme - Super League er kommet for at blive, tro mig!!

Det er en ældgammel forhandlings-trick, at man ligger for hårdt ud (forlanger for meget), og derefter justere/redigere efterfølgende og går lidt på kompromis, så man får gennemtrumfet sit oprindelige ønske. Meget snedigt :grin:

Gangsteren fra hovedstadsklubben har også kommet med nedenstående kommentar :lolno:

--
Real Madrid-præsident Florentino Pérez har i et interview med L'Equipe tirsdag aften givet udtryk for, at han ikke er bekymret for Super Leagues videre eksistens. Også selv om flere ben, der bærer turneringen, syntes at vakle med tanke på Chelsea og Manchester Citys exit-tanker.
- Situation er så alvorlig, at alle er enige om at føre projektet ud i livet og søge en løsning. Ingen er presset i det her, siger Real Madrid-bossen til det franske medie.
Pérez er en af hovedarkitekterne bag Super League, og mens et kollaps af formatet truer, mener flere medier, at præsidentens egen trone i Real Madrid også er i ubalance.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

Red skrev:
tirs apr 20, 2021 9:53 pm
Messi er da på ingen måde overbetalt tror da han indbringer ganske fint ind for klubben på billetsalg, merch, sponsors osv. Det glemmer folk lidt
Den tager vi lige en anden gang....

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: European Super League

Indlæg af Flax_Generous »

ESL er noget af det bedste som er sket for europæisk fodbold. Det har skadet de griske ejeres omdømme og magt, forenet fodboldverdenen (minus en enkelt herinde) og kostet Woodward jobbet.

Jeg håber, at UEFA og fodboldforbundene griber anledningen til at gennemføre reelle forandringer i fordelingen af penge og kontrollen med særligt lønudgifter. Jeg tvivler selvfølgelig på det, men lige i dag må man godt håbe.
Senest rettet af Flax_Generous tirs apr 20, 2021 10:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg håber, at UEFA og fodboldforbundene griber anledningen til at gennemføre reelle forandringer i fordelingen af penge og kontrollen med udgifter. Jeg tvivler selvfølgelig på det, men lige i dag må man godt håbe.
Hvorfor skulle de gøre det? De har lige trynet deres største modstandere?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: European Super League

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 10:08 pm
Jeg håber, at UEFA og fodboldforbundene griber anledningen til at gennemføre reelle forandringer i fordelingen af penge og kontrollen med udgifter. Jeg tvivler selvfølgelig på det, men lige i dag må man godt håbe.
Hvorfor skulle de gøre det? De har lige trynet deres største modstandere?
Fordi det er det rigtige at gøre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
tirs apr 20, 2021 10:09 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 10:08 pm
Jeg håber, at UEFA og fodboldforbundene griber anledningen til at gennemføre reelle forandringer i fordelingen af penge og kontrollen med udgifter. Jeg tvivler selvfølgelig på det, men lige i dag må man godt håbe.
Hvorfor skulle de gøre det? De har lige trynet deres største modstandere?
Fordi det er det rigtige at gøre.
Jamen så gør de det jo.

Om folk vil det eller ej så var dette en KÆMPE succes for uefa. De står stærkere end nogensinde. Og jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan være positivt at folk der er grådigere end klubberne har hele magten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: European Super League

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 10:11 pm
Jamen så gør de det jo.
Jeg gætter på, at vi nu får den nye Champions League-model, der faktisk er skræddersyet til topklubberne. Men derfor kan man jo godt håbe på noget bedre. Fans, spillere, trænere, mindre klubejere, nationale forbund, journalister, politikere, osv. har lige vist, at de ikke er magtesløse. Tænk sig hvis den magt blev brugt på at indføre f.eks. lønloft, en mere lige fordeling af tv-pengene, medejerskab til fansene, eller en rigtig fit-and-proper-test af ejerne. Lige præcis i dag er det okay med lidt håb.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: European Super League

Indlæg af Xavi6Smede »

Så har Manchester City bekræftet, at de har forladt Super League!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: European Super League

Indlæg af Kubala »

Hvordan fik du Messis løn til at være 300 mio. euro om året? Selvom det er ret højt, så er det jo ikke nærheden af 300 mio. euro. Altså Barca giver ham jo ikke 300 mio. euro. i løn?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
tirs apr 20, 2021 10:28 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 10:11 pm
Jamen så gør de det jo.
Jeg gætter på, at vi nu får den nye Champions League-model, der faktisk er skræddersyet til topklubberne. Men derfor kan man jo godt håbe på noget bedre. Fans, spillere, trænere, mindre klubejere, nationale forbund, journalister, politikere, osv. har lige vist, at de ikke er magtesløse. Tænk sig hvis den magt blev brugt på at indføre f.eks. lønloft, en mere lige fordeling af tv-pengene, medejerskab til fansene, eller en rigtig fit-and-proper-test af ejerne. Lige præcis i dag er det okay med lidt håb.
Skræddersyet i den forstand at de uden tvivl ender i ko-kampene? Jeg husker ikke flere penge til topklubberne som en del af aftalen?

Mens du ser håb så ser jeg rent doom. Intet af det der kommer til at ske. Og det ved du godt. Pengemaskinen fortsætter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Uefa pres Ceferin welcomes Man City's withdrawal:
“I am delighted to welcome City back to the European football family. They have shown great intelligence in listening to the many voices - most notably their fans."
Velkommen tilbage. Kan i så rette ind og gøre hvad der bliver sagt så vi kan fortsætte med vores skumle aftaler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Du har vriellig svært ved at give slip på det her...

Vent og se Uefa laver om på kant af alt det her...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster