European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
tors apr 22, 2021 8:49 pm
Det bliver lidt hønen eller ægget, men Bayern går ikke i panik eller på kompromis med deres økonomi. Selvom de vægter CL succes over alt andet, så vil de aldrig gå ned af real/Barca stien.

Tror ikke vi er langt fra hinanden, men mener ikke “uligheden” er problemet i sig selv, selvom det jo er noget lort, men vores håndtering var/er katastrofal.
Ligesom med ESL er det jo ikke en Guds given ret, at vi er toppen af kransekagen i Europa(det er en ret ny ting), nogen gange skal man bygge op igen, og arbejde for det.

Laportas udmelding viser med alt tydelighed(udover han er tonedøv overfor egne og fodbold fans generelt), at han ikke har fanget problematikken overhovedet.
Selv efter erfaringerne fra sidste embedsperiode, vores nært forestående konkurs og nu det her ESL. Han tror stadig det er en kamp om forbrug. Det er fatalt!

Alle de hensigtserklæringer han tyvstjal fra Font, de var åbenlyst valgflæsk. Jeg er så træt så træt.
Gider ikke engang se kampen iaften. Kan ikke huske hvornår jeg har haft det sådan
Jeg kunne ikke være ret meget mere enig...

Den der selvhøjtidelighed (vi bringer mere til bordet end mange af de andre, og dermed skal vi have en større del af kagen) er simpelthen uværdig. Lad os lige måle det på resultaterne ikke? - vi har været tude ringe i CL i flere sæsoner - det berettiger da på ingen måde en fast høj CL indtægt. I øvrigt vil jeg langt hellere se den type af fodbold, som Ajax praktiserede i CL år tilbage, hvor de med friskhed og uhøjtidelighed slog både RM og Juventus ud - modsat mange er de ypper taktiske opgør mellem favoritterne.

Der er intet ønske om mådehold i form af eksempel en reformation, men blot en yderligere gearing af det økonomiske cirkus superleague klubberne har en kæmpe aktie i...

Efter vores historik de seneste 3 år, så burde det være så komplet åbenlyst, at det er den forkerte sti at tage... mes que un club - ja, en økonomisk bastard, uden evne for læring tilsyneladende. Vi er blevet en kedelig imitation af det selvhøjtidelige Galatico cirkus vi grinte af i RM år tilbage.

Bayern og Dortmund - generelt tysk fodbold bør for mig at se være inspirationen til, hvordan man kombinerer rational økonomi og topfodbold.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Official: 9 of the 12 Super League clubs formally renounce the breakaway to UEFA, they will have 5% of their European competition revenue lost for 1 season.

The 3 remaining rebel clubs now face disciplinary action from UEFA: Juventus, Barcelona, Real Madrid. (@RobHarris)

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre maj 07, 2021 9:09 pm
Official: 9 of the 12 Super League clubs formally renounce the breakaway to UEFA, they will have 5% of their European competition revenue lost for 1 season.

The 3 remaining rebel clubs now face disciplinary action from UEFA: Juventus, Barcelona, Real Madrid. (@RobHarris)
På den positive front, slipper vi for CL titler til Real og skuffelser og gummiben til os...måske er det win/win...?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

After the Champions League final, UEFA President Aleksander Ceferin will propose that Real Madrid, Barcelona, and Juventus be removed from European competition for two years. [COPE]

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: European Super League

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
lør maj 08, 2021 10:01 am
After the Champions League final, UEFA President Aleksander Ceferin will propose that Real Madrid, Barcelona, and Juventus be removed from European competition for two years. [COPE]
Det kommer jo ikke til at ske, for de ved vel godt selv at seerne er der for de der hold.. de skyder da sig sig i foden med sådan noget.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Noget helt andet er, at det kan UEFA vel ikke bare beslutte? De er noget magtfuldkomne og klamme.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: European Super League

Indlæg af PuyolErGud »

Dytrax skrev:
lør maj 08, 2021 10:49 am
Noget helt andet er, at det kan UEFA vel ikke bare beslutte? De er noget magtfuldkomne og klamme.
Nej, tænker også der skal være noget lovhjemmel til det. Ellers vil de jo til enhver tid bare kunne udelukke enkelte klubber - Ikke at de ville udelukke Dortmund fx. uden grund, men det er vel ikke ulovligt at skabe deres egen liga.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Flere, blandt andet en domstol i Madrid, var ude og understrege at der intet ulovligt var i det ESL klubberne forsøgte. Det blev stoppet pga fansene og ikke UEFA/FIFA.

Det her er bare noget vammelt lort. UEFA opfører sig som det de er - skurke. De har komplet monopol på de store turneringer (pengemaskiner) og nu straffer de dem der forsøgte at tage penge fra dem. Det er vitterligt en mafiaboss der straffer håndlangeren der ville tjene lidt penge ved siden af.

Det sjoveste ved det her er at dem det ender med at gå hårdest ud over er klubber der faktisk er ejet af enten fansene (Madrid, Barca) eller en national ejer (juve). Resten er ejet af oliepenge, amerikanere, kinesere eller andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig er UEFA generelt ualmindelig usympatiske og egenrådige, men sådan er et utal af organisationer, på tværs af et væld af områder. Ikke at det undskylder dem. Det virker bare, umiddelbart, som et enormt stort bidrag til sin egen grav, det Real, Juve og Vi er ude i. Specielt det at disse 3 klubber står alene. Ingen vil komme og forsvare 3 af de største dominatorer i skolegården. Tværtimod.

Lovgivning! Tjaae, tror det er en lang lang vej, som bestemt ikke er en givet sejr. Omkostningerne for FOR mange, vil være fir stor, til nærmest at vælte UEFA.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Synes bestemt et eller to års karantæne er på sin plads til de tre klubber.
Dilettant arbejde af Laporta, når han på forhånd stod med en fribillet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Der er kun en der bestemmer i skolegården. UEFA sætter reglerne og tjener pengene. Som jeg har skrevet flere gange så vil jeg altid støtte en kamp mod UEFA.

Det her viser perfekt hvor korrupte de er. De gemmer sig bag solidaritet mens de straffer klubber som ikke gjorde noget ulovligt. Det er hovedrystende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

Alt det der ved vi jo godt. Nogle kampe er bare for dumme at tage, specielt når de virker så ustrukturerede som denne!

Det er som at kæmpe mod våbenlovgivningen i USA, eller djøfere....

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Hvis vi er tre kollegaer på jobbet, som proklamerer vi starter for os selv, så bliver vi opsagt og eskorteret ud af bygningen prompte.
Det er, som det skal være.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: European Super League

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har altid været imod UEFA og FIFA og Champions League er den mest korrupte turnering der findes.
Men jeg er også imod Super League da det handler kun om de rigeste klubber
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: European Super League

Indlæg af Michman »

Lopezzz skrev:
lør maj 08, 2021 10:41 pm
Jeg har altid været imod UEFA og FIFA og Champions League er den mest korrupte turnering der findes.
Men jeg er også imod Super League da det handler kun om de rigeste klubber
Om noget er Super League værre.. Og Barca skulle fucking skamme sig.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster