European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Xavi6Smede skrev:
tirs apr 20, 2021 8:08 pm
Det har hele tiden lydt, at hverken Chelsea eller City har været interesseret (de mangler jo helle ikke ligefrem penge), men at de endte med at skrive under, i frygt for at misse den store scene.
Ikke desto mindre, har de skrevet under og er med. Jeg forstår godt, at de overvejer at trække sig.
Uanset hvad, tror jeg vi kommer til at se én eller anden form for konsekvens af det her.
Jeg tror ikke ESL bliver til noget, men i stedet absorberes komponenter af en allerede eksisterende model: CL

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Så længe at klubberne får flere penge (Uefa får færre penge) og CL bliver mere seværdigt så er jeg hamrende ligeglad med hvad de kalder det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Joan Laporta: “FC Barcelona will not enter the Super League without the agreement of the Assembly of Members. They are the ones who decide, it is their club."

[@hadrien_grenier]
Man har et standpunkt...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Haha det er så komisk det her... Protester I London, at en ejerkreds kan tage en så drastisk beslutning uden at lægge den ud til fansene og dem der udgør klubben er til grin. Og nu en dag efter begynder man at trække sig, kolde fødder. Hvad havde de regnet med at reaktioner, jubel?
Allez...

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 7:23 pm
Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 7:04 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 6:46 pm
Eller har du givet op på moderne fodbold?
Ja for søren... jeg vil sku hellere at klubben gå konkurs end være vidne til det monster, som man er i gang med at skabe.

Jeg blev ikke forelsket i et kapitalistisk lavine ude af kontrol... integritet er tilsyneladende et fremmed ord, og det gør mig faktisk oprigtigt trist til mode, at det udvikler sig i denne retning. Jeg har brugt mange gode timer i selvskab med klubben, men lysten ligger pt. på et meget lille sted.
Og det var ESL der fik dig til at indse dette? Ok.
Og hvordan kom du frem til den konklusion? Hr. selvhøjtidelig.

Det var med Neymar købet, at det gik op for mig, at klubben for alvor var på vej i en kedelig retning. Siden da er det blot accelereret... Personligt håbede jeg, at Corona ville ligge en dæmper på det - og klubben ville finde et mere fornuftigt leje, men ESL slår en stor fed streg under den deroute, som klubben er kommet ind i.

I øvrigt er racisme og Quatar ikke Barcelona specifkke størrelser, så jeg har ikke ser nogen grund til at diskutere dem i dette Forum, så din reference hertil virker lidt malplaceret.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Atletico Madrid and Manchester City are also reportedly pulling out the ESL agreement.
Det er et rygte indtil videre.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

Smukt, smukt,smukt...
Allez...

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Trodsig/modsat? Hvad?
Har sagt du har brug stråmandsargumenter, og at slaver, racisme og alt hvad FIFA og UEFA ellers har været fedtet ind i ikke er et argument for det her er en farbar vej.

Jeg kan jo godt se en Barcelona kamp, selvom FIFA fucker up i Qatar . Så kan jeg lade være med at se VM(også uden at indrapportere det til dig, eller andre her, hvor jeg åbenbart ellers deler ud af alt muligt ikke Barca relateret).
At UEFA bør slå hårdere ned på racisme kan vi godt blive enige om, og der er mange andre uretfærdigheder til i verden.

Nu taler vi bare om strukturen i fodbold, og vis jeg skal tænde for fjernsynet(betale for pakken), tage til Barcelona, snakke med jer herinde og i det hele taget bibeholde den her passion, så duer det ikke, at de underminerer strukturen i spillet.
Helt uagtet der er størrer uretfærdigheder til i verden. Det er ikke dem, der styrer min lyst til at se Barcelona et par gange om ugen.
Senest rettet af ladislau tirs apr 20, 2021 8:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 8:32 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 7:23 pm
Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 7:04 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 6:46 pm
Eller har du givet op på moderne fodbold?
Ja for søren... jeg vil sku hellere at klubben gå konkurs end være vidne til det monster, som man er i gang med at skabe.

Jeg blev ikke forelsket i et kapitalistisk lavine ude af kontrol... integritet er tilsyneladende et fremmed ord, og det gør mig faktisk oprigtigt trist til mode, at det udvikler sig i denne retning. Jeg har brugt mange gode timer i selvskab med klubben, men lysten ligger pt. på et meget lille sted.
Og det var ESL der fik dig til at indse dette? Ok.
Og hvordan kom du frem til den konklusion? Hr. selvhøjtidelig.

Det var med Neymar købet, at det gik op for mig, at klubben for alvor var på vej i en kedelig retning. Siden da er det blot accelereret... Personligt håbede jeg, at Corona ville ligge en dæmper på det - og klubben ville finde et mere fornuftigt leje, men ESL slår en stor fed streg under den deroute, som klubben er kommet ind i.

I øvrigt er racisme og Quatar ikke Barcelona specifkke størrelser, så jeg har ikke ser nogen grund til at diskutere dem i dette Forum, så din reference hertil virker lidt malplaceret.
At du først skriver det nu mens der vitterligt har været ild i fodboldverden i flere år. Jeg fatter simplethen ikke hvordan man først nu, hvis man altså går så meget op i værdier, moral osv, indser at den er helt gal. Men det virker til at være et kollektivt syndrom.

Nu kan folk så heldigvis læne sig tilbage og juble over status quo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Manchester United and Arsenal are also pulling out.
Også rygte indtil videre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
tirs apr 20, 2021 8:38 pm
Trodsig/modsat? Hvad?
Har sagt du har brug stråmandsargumenter, og at slaver, racisme og alt hvad FIFA og UEFA ellers har været fedtet ind i ikke er et argument for det her er en farbar vej.

Jeg kan jo godt se en Barcelona kamp, selvom FIFA fucker up i Qatar . Så kan jeg lade være med at se VM(også uden at indrapportere det til dig, eller andre her, hvor jeg åbenbart deler ud af alt muligt ikke Barca relateret).
At UEFA bør slå hårdere ned på racisme kan vi godt blive enige om, og der er mange andre uretfærdigheder til i verden.

Nu taler vi bare om strukturen i fodbold, og vis jeg skal tænde for fjernsynet(betale for pakken), tage til Barcelona, snakke med jer herinde og i det hele taget bibeholde den her passion, så duer det ikke, at de underminerer strukturen i spillet.
Helt uagtet der er størrer uretfærdigheder til i verden. Det er ikke dem, der styrer min lyst til at se Barcelona et par gange om ugen.
Problemet er at det hele er forbundet. Om man vil det eller ej. Man kan ikke sidde og tude over den dårlige moral i fodbolden, om at de rige vil have mere i forbindelse med ESL for samtidig at være musestille om alle de andre ting der forekommer. Eller det mener jeg i hvert fald ikke.

Men nu ser det ud til at vi går tilbage til status quo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: European Super League

Indlæg af emo »

City og muligvis Barca også på vej ud. Møde i aften mellem dem alle. Genialt. Spil for galleriet det hele? Eller bare idiotisk planlægning og naivt?
Allez...

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 8:40 pm
Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 8:32 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 7:23 pm
Madameskrald skrev:
tirs apr 20, 2021 7:04 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 6:46 pm
Eller har du givet op på moderne fodbold?
Ja for søren... jeg vil sku hellere at klubben gå konkurs end være vidne til det monster, som man er i gang med at skabe.

Jeg blev ikke forelsket i et kapitalistisk lavine ude af kontrol... integritet er tilsyneladende et fremmed ord, og det gør mig faktisk oprigtigt trist til mode, at det udvikler sig i denne retning. Jeg har brugt mange gode timer i selvskab med klubben, men lysten ligger pt. på et meget lille sted.
Og det var ESL der fik dig til at indse dette? Ok.
Og hvordan kom du frem til den konklusion? Hr. selvhøjtidelig.

Det var med Neymar købet, at det gik op for mig, at klubben for alvor var på vej i en kedelig retning. Siden da er det blot accelereret... Personligt håbede jeg, at Corona ville ligge en dæmper på det - og klubben ville finde et mere fornuftigt leje, men ESL slår en stor fed streg under den deroute, som klubben er kommet ind i.

I øvrigt er racisme og Quatar ikke Barcelona specifkke størrelser, så jeg har ikke ser nogen grund til at diskutere dem i dette Forum, så din reference hertil virker lidt malplaceret.
At du først skriver det nu mens der vitterligt har været ild i fodboldverden i flere år. Jeg fatter simplethen ikke hvordan man først nu, hvis man altså går så meget op i værdier, moral osv, indser at den er helt gal. Men det virker til at være et kollektivt syndrom.

Nu kan folk så heldigvis læne sig tilbage og juble over status quo.
Så jeg skal lige nævne i hver kamptråd, at Messi er overbetalt, at de skal skære 50 % af lønbudgettet og banemanageren skal have en lønforhøjelse? Dertil Quatar er en bananstat og All lives Matters. Bare for at holde etisk rygdækning? - det virker ærgerligt talt lidt fjollet.

Økonomi har så vidt vides ikke været et direkte diskussionsemne i min tid på boardet, så hvor skulle anledningen til den vinkel lige komme fra? Og jeg har på mange måder været efter bannerføren for løn inflationen i klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Så jeg skal lige nævne i hver kamptråd, at Messi er overbetalt, at de skal skære 50 % af lønbudgettet og banemanageren skal have en lønforhøjelse? Dertil Quatar er en bananstat og All lives Matters. Bare for at holde etisk rygdækning? - det virker ærgerligt talt lidt fjollet.

Økonomi har så vidt vides ikke været et direkte diskussionsemne i min tid på boardet, så hvor skulle anledningen til den vinkel lige komme fra? Og jeg har på mange måder været efter bannerføren for løn inflationen i klubben.
Og fred være med det. Jeg synes det er fjollet at en superliga skulle være afgørende for ens forhold til klubben og den generelle moral i spillet. Så er vi så langt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: European Super League

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 8:59 pm
Så jeg skal lige nævne i hver kamptråd, at Messi er overbetalt, at de skal skære 50 % af lønbudgettet og banemanageren skal have en lønforhøjelse? Dertil Quatar er en bananstat og All lives Matters. Bare for at holde etisk rygdækning? - det virker ærgerligt talt lidt fjollet.

Økonomi har så vidt vides ikke været et direkte diskussionsemne i min tid på boardet, så hvor skulle anledningen til den vinkel lige komme fra? Og jeg har på mange måder været efter bannerføren for løn inflationen i klubben.
Og fred være med det. Jeg synes det er fjollet at en superliga skulle være afgørende for ens forhold til klubben og den generelle moral i spillet. Så er vi så langt.
Det kan vel koges ned til, at du blot vil undeholdes, mens vi andre har nogle andre følelser på spil - og ja det kan da godt være, at det insinuerer, at flere af os på et eller andet niveau har været naive ifht. økonomien omkring Barcelona og topfodbold, men dog med et nu vækket indre moralsk kompas . Jeg syntes faktisk, at det er livsbekræftende, at fans på tværs af kultur, socioøkonomi osv. kan samles om en bevarelse af fodboldens kulturelle integritet. Man kan håbe på, at det leder til en øget bevidsthed hos klubberne og en ændring til det bedre.
Senest rettet af Madameskrald tirs apr 20, 2021 9:13 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster