European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Der er nu stadig langt op til UEFA når det kommer til dårlig moral og etik. Det har denne slutrunde endnu engang vist. Det ville i hvert fald ikke undre nogen hvis UEFA opfinder en paragraf som de kan straffe klubber med. At du så synes det er passende må stå for egen regning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: European Super League

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.fcbarcelona.com/en/news/220 ... er-league/

Godt. Fuck UEFA.

Og fedt de genovervejer formatet. Jeg stemmer for tre europæiske ligaer med ned og oprykning. Og så skal der sendes flere penge ud til de mindre ligaer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: European Super League

Indlæg af nosslo15 »

Ja, jeg har, også her, været meget enig med dig, Piquenbauer, i din og andres kritik af UEFA.

Jeg tænker mig, at de er lidt ligesom "the dark side" i Star Wars og som sådan, kan de kun stoppes udefra.

For hvis man kommer ind i systemet med gode intentioner, så bliver man bare så hurtigt nogens "apprentice" i grådighed og atter grådighed.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Kan ikke se noget som helst, der tyder på, at Barca, Real og Juventus vil forgylde andre end dem selv.
Den spanske ligas fordeling af tv penge, ville igennem de sidste mange årtier se meget anderledes ud, såfremt de to store var klar på at fordele sol og vind lige.

Grådighed er rent faktisk den eneste grund til de tre fallitenheimere arbejder på det projekt.

Korruption har de heller ikke noget, at lade UEFA høre for.

Jeg er helt med på korruptionen, indspistheden og alt det andet vulgære i UEFA, som igen viste sit grimme ansigt under EM(og gør gør det igen til VM).
At fjerne den sidste rest af demokrati, og lade de i forvejen korrupte og grådige storhedsvanvidsramte klubber styre begivenhederne, er jo i den grad at lade tosserne overtage anstalten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Et monopol er ikke et demokrati. Resten har vi været igennem 38 gange og vi er uenige. Når grådigheden alligevel hersker så ser jeg hellere min klub blive forgyldt..
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Iøvrigt meget godt illustreret ved, at Laporta behændigt undgik en afstemning om det her emne

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Ret beset er folk på valg i UEFA.
Hvis man så omfavner grådigheden, så er det svært pege fingre

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Grådigheden er for længst blevet omfavnet af UEFA. Folk bliver valgt ind til en pose penge under bordet. Det kan ikke stoppes før klubberne gør noget ved det.

Og selvfølgelig gør klubberne det af ren grådighed men jeg vil langt hellere at min klub får det den kan få fremfor at en flok mænd i jakkesæt arbejde i skyggen og ser klubberne som deres dukker de kan gøre med hvad der passer dem.

Fred være med at du ser anderledes på det men det er vitterligt pest eller kolera. Og så vil jeg heller have kolera så længe jeg ved jeg bliver rig på det!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Ja. Det ser jeg fuldstændigt anderledes på. Forskellen er jo umiddelbart, at UEFA’s tosser kan skiftes ud, såfremt medlemmerne(forbund OG klubberne) vælger det.
Givet, at der langt til købmanden mht det projekt.

Så må du selv rode med din fatalistiske tilgang, men fri os da for det ævl og kævl om UEFAs grådighed(som vi jo alle kender til), når du bare vil være kalif istedet for kalifen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Grådigheden hersker i fodbolden og det bliver der ikke gjort op med ligemeget hvor meget folk romantiserer over tidligere tider. Slet ikke når UEFA tydeligvis ikke vil rokke sig. Det viser denne sag tydeligt hvor de gennem trusler og andet ulovligt fjol har forsøgt at skræmme deres pengegrise.

At man stadig kan støtte UEFA fatter jeg ikke. Kombinationen af denne sag hvor de ulovligt har presset flere klubber, hele shitshowet med EM samt de utallige sager over de seneste år viser tydeligt der skal ske noget. ESL er ikke perfekt men det er bedre end de vi har nu. Vigtigst så er det den eneste “løsning” vi har set på UEFA i flere år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Men når det kommer din klub til gode, så er alt peachy pie

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Når alt alligevel er fucked - ja selvfølgelig.

Og når man gik så meget op i moral og etik i fodbolden som det lyder til du gør så fatter jeg ikke at du stadig bruger tid på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

-og det er jo, udover hykleriet, grunden til, der ikke sker forbedringer i fodbold(såvel de andre steder i samfundet, hvor forbedringer stagnerer).

Det er jo ret beset også alle korrupte og kriminelles mantra.

Jeg har lært meget, også om moral og etik af at spille fodbold, og hvad der dertil hører fan kultur, foreningsliv landskampe osv.
Det er nemlig også en del af spillet, at du kun synes det er sjovt, at støtte en rig klub, som så kan vinde titler uagtet alt andet. Det virker fattigt i min optik.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Og alligevel følger du en klub der i den grad er en del af “gamet”… Men ok du er kritisk. Så kan du jo godt følge klubben med ro i sjælen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster