European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Ville man feks bygge det op omkring amerikansk sport med lønlofter osv for at udligne de økonomiske forskelle?

Jeg tænker nba/NFL må være forbilleder for klubberne i ESL.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Nej. ESL er stadig underlagt EU. Ingen lønloft.

Ikke nødvendigvis svært med et monopol. Det kunne lige så godt være nemmere.
Hvis resten ikke kommer først, så er monopolet ikke brudt. Så er det bare ejerskifte.

UEFA sejler. Helt enig, og er klart med på systemet dkal revurderes. Men at erstatte det med et endnu mere diktatorisk system er da så counterproductive, som noget kan være. Det løser jo ikke problemstillingen. Man får bare nye ansigter.

Ja, alt det du nævner der, er det klubberne har valgt Khaliffen til at varetage i UEFA regi.
Mht til de mindre klubber, så tror jeg kke vores og Real har dem på sinde. Det har de ihverfald ikke haft den tid, som jeg har fulgt med i La Liga.

Man kan give UEFA skylden for meget, og det skal man også.
MEN der et masser man kan forbedre i og udenfor UEFA regi.
At tro klubberne pludselig vil agere helt modsat det de gør nu, fordi UEFA er væk. Det giver ingen mening.
UEFA er givet en korrumperet størrelse, men det er der også forbund som er, og mange af de store klubber er det i endnu støre grad(vores sidste præsident har været arresteret og den forrige er i fængsel).
Problemerne starter og slutter ikke med UEFA . De er givet en del af det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. ESL er stadig underlagt EU. Ingen lønloft.
Det er rigtigt. Glemmer det hele tiden!
Men at erstatte det med et endnu mere diktatorisk system er da så counterproductive, som noget kan være. Det løser jo ikke problemstillingen. Man får bare nye ansigter.
Jeg ser det bare ikke nær så diktatorisk. Klubberne vil selv sætte reglerne og de vil som rivaler stå til ansvar for hinanden. Det er mere demokratisk end nu hvor UEFA på mange måder gør hvad der passer dem.
Mht til de mindre klubber, så tror jeg kke vores og Real har dem på sinde. Det har de ihverfald ikke haft den tid, som jeg har fulgt med i La Liga.
Men igen - alle klubber i ESL er lige vigtige. De har alle noget at skulle have sagt. Jeg har svært ved at se Chelsea, city og for den sags skyld real og Barca tromle deres ideer igennem når de er oppe mod et flertal der ser anderledes på tingene. Og som også vil vinde.
At tro klubberne pludselig vil agere helt modsat det de gør nu, fordi UEFA er væk. Det giver ingen mening.
Nej ikke i nuværende system. Men vi har ikke set dem i en struktur som den der vil komme gennem ESL.
UEFA er givet en korrumperet størrelse, men det er der også forbund som er, og mange af de store klubber er det i endnu støre grad(vores sidste præsident har været arresteret og den forrige er i fængsel).
Ja korruption avler korruption. Men hvordan ville klubberne reagere i ESL hvis en rival fik en fordel ved en “beskidt” handel? Hvordan ville de reagere overfor oliepenge som gav rivalen en enorm fordel?

Jeg kan sagtens se dine pointer og en bedre løsning havde været at få UEFA på plads. Men hvis vi er ærlige så kommer det ikke til at ske medmindre de store klubber som udgør deres brand siger fra. En dialog kunne have været en ide men UEFA virkede ikke særlig interesseret i det i forbindelse med ESL hvor man mere forsøgte sig med ulovlige bøder og trusler. Og så længe UEFA sidder på magten så vil jeg sgu hellere at klubberne skal regulere og stå til ansvar for hinanden.

Så er den skid slået fra min side ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

For alle andre aktører(mindre klubber, fans, forbund, dommere osv), end de (15) klubber, så vil det jo være mere diktatorisk.
I UEFA er det i det mindste meningen, at de forskellige aktøre skal høres og have indflydelse.

Det vil selvfølgelig føles knap så diktatorisk for diktatorerne.

Udfra et historisk perspektiv, så tror jeg ikke de tre tilbageværende ESL klubber vil være så pernippen med beskidte handler. De har jo selv en del under bæltet.

Faktisk vil man jo ret beset have helt frie hænder, så m noget tror jeg fodbold bliver mere beskidt uden uvildig indblanding.
Mht olie penge, så har de heller ikke kunnet eller ville gøre det store der.

Tror sådan set, hurtigere vi kan få skabt dialog i UEFA regi end ESL regi, hvis der skal ske forbedringer i den her sport.

Som sagt, så kan jeg sagtens følge antipatien mod UEFA, men problemer forsvinder ikke med uefa. Slet ikke hvis vi ikke har et godt alternativ.

Filten
Indlæg: 1751
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 169 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: European Super League

Indlæg af Filten »

@antimadridista her :wave:
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: European Super League

Indlæg af sorens »

Han plapre videre om det - jeg er ikke fan af det.



Det kan vel også være en del af konflikten mellem Tebas og Laporta.

Antimadridista
Indlæg: 9120
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 893 gange
Blevet takket: 936 gange

Re: European Super League

Indlæg af Antimadridista »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/ital ... per-league

Er vi så nede på en 15-20 classicos om året… :glad:

sorens
Indlæg: 381
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: European Super League

Indlæg af sorens »

Så ruller den fjollede historie åbenbart igen


ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Håber at alle klubber tager afstand fra os og de hvides ynkelige pyramide spil.
Kan ikke forstå, at Laporta konsekvent kan køre vores vores navn og rygte rundt i sølet med det grådigheds projekt. Han lovede en afstemning, men siger internt der ikke er et projekt at stemme om, samtidig med de desperat prøver at malke det.
Der burde simpelthen falde en mistillidsafstemning om det her.
Som tidl. nævnt, så er det her emne den konkrete personlige grænse for mit tilhørsforhold til klubben. Derfor vil det jo være rart at vide, om det er medlemmernes og dermed klubbens endelige beslutning.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: European Super League

Indlæg af Red »

ladislau skrev:
lør dec 16, 2023 6:00 pm
Håber at alle klubber tager afstand fra os og de hvides ynkelige pyramide spil.
Kan ikke forstå, at Laporta konsekvent kan køre vores vores navn og rygte rundt i sølet med det grådigheds projekt. Han lovede en afstemning, men siger internt der ikke er et projekt at stemme om, samtidig med de desperat prøver at malke det.
Der burde simpelthen falde en mistillidsafstemning om det her.
Som tidl. nævnt, så er det her emne den konkrete personlige grænse for mit tilhørsforhold til klubben. Derfor vil det jo være rart at vide, om det er medlemmernes og dermed klubbens endelige beslutning.
Økonomisk set vil det jo være fint for os

Det vil kunne løse den vanskelige økonomiske situation der er og hvis formatet bliver lavet ordentligt kan jeg ikke se hvorfor folk forsvarer UEFA så meget.

PuyolErGud
Indlæg: 10608
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: European Super League

Indlæg af PuyolErGud »

UEFA har jo også selv tænkt, at der var noget i det og frygter at tabe deres monopol. Næste sæsons Champions League er jo i nogel form det format.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: European Super League

Indlæg af Paulinho15 »

Red skrev:
lør dec 16, 2023 7:37 pm
ladislau skrev:
lør dec 16, 2023 6:00 pm
Håber at alle klubber tager afstand fra os og de hvides ynkelige pyramide spil.
Kan ikke forstå, at Laporta konsekvent kan køre vores vores navn og rygte rundt i sølet med det grådigheds projekt. Han lovede en afstemning, men siger internt der ikke er et projekt at stemme om, samtidig med de desperat prøver at malke det.
Der burde simpelthen falde en mistillidsafstemning om det her.
Som tidl. nævnt, så er det her emne den konkrete personlige grænse for mit tilhørsforhold til klubben. Derfor vil det jo være rart at vide, om det er medlemmernes og dermed klubbens endelige beslutning.
Økonomisk set vil det jo være fint for os

Det vil kunne løse den vanskelige økonomiske situation der er og hvis formatet bliver lavet ordentligt kan jeg ikke se hvorfor folk forsvarer UEFA så meget.
Kvalifikation til Uefa’s turneringer er baseret på klubbernes egne præstationer, og at klubberne derved selv gør sig fortjent til at komme med.

Alle klubber store som små har mulighed for at kvalificere sig til deres turneringer gennem deres egen indsats i de hjemlige ligaer, hvilket er smukt i sig selv, og opfordrer rent sportsligt til, at klubberne via deres sportslige præstationer gør sig fortjent til at være med.

Som European Super League blev fremlagt i starten tilbage i april 2021, så sked de grundlæggende klubber højt og helligt på den europæiske model med at gøre sig fortjent til de europæriske kampe gennem deres egne sportslige præstationer.

Den måde ESL blev fremlagt på til at starte med, er jeg stærk modstander af, men hvis der kommer en European Super League, som minder om Champions League, hvor ingen klubber er garanteret deltagelse fra starten af, så kan jeg også godt være for idéen.

Som du skriver kan en European Super League være godt for Barca økonomisk, men det har jeg absolut ingen respekt for, hvis klubben modtager en mia. euro for det.

Klubben har selv sat sig i den vanskelige økonomiske situation, og de må efter min mening følge reglerne, sælge spillere, skabe nye indtægter og vinde præmiepenge for at komme på rette kurs - altså det som de gør i forvejen.

En økonomisk indsprøjtning til klubben på en milliard euro, som der tales om, vil være godt for klubben økonomisk set, men efter min mening, vil det være med til at skævvride konkurrencen i Spanien og i Europa.

Efter min mening vil det være økonomisk doping i stil med det, som kan tænkes kan være sket i Manchester City, Chelsea og Paris Saint-Germain.

Jeg er hverken for eller imod Uefa eller European Super League, men det jeg er fortaler for er fair konkurrence og at klubberne selv gør sig fortjent til at spille med i de forskellige europæriske turneringer gennem deres sportslige præstationer i de hjemlige ligaer.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: European Super League

Indlæg af Red »

Paulinho15 skrev:
lør dec 16, 2023 8:19 pm
Red skrev:
lør dec 16, 2023 7:37 pm
ladislau skrev:
lør dec 16, 2023 6:00 pm
Håber at alle klubber tager afstand fra os og de hvides ynkelige pyramide spil.
Kan ikke forstå, at Laporta konsekvent kan køre vores vores navn og rygte rundt i sølet med det grådigheds projekt. Han lovede en afstemning, men siger internt der ikke er et projekt at stemme om, samtidig med de desperat prøver at malke det.
Der burde simpelthen falde en mistillidsafstemning om det her.
Som tidl. nævnt, så er det her emne den konkrete personlige grænse for mit tilhørsforhold til klubben. Derfor vil det jo være rart at vide, om det er medlemmernes og dermed klubbens endelige beslutning.
Økonomisk set vil det jo være fint for os

Det vil kunne løse den vanskelige økonomiske situation der er og hvis formatet bliver lavet ordentligt kan jeg ikke se hvorfor folk forsvarer UEFA så meget.
Kvalifikation til Uefa’s turneringer er baseret på klubbernes egne præstationer, og at klubberne derved selv gør sig fortjent til at komme med.

Alle klubber store som små har mulighed for at kvalificere sig til deres turneringer gennem deres egen indsats i de hjemlige ligaer, hvilket er smukt i sig selv, og opfordrer rent sportsligt til, at klubberne via deres sportslige præstationer gør sig fortjent til at være med.

Som European Super League blev fremlagt i starten tilbage i april 2021, så sked de grundlæggende klubber højt og helligt på den europæiske model med at gøre sig fortjent til de europæriske kampe gennem deres egne sportslige præstationer.

Den måde ESL blev fremlagt på til at starte med, er jeg stærk modstander af, men hvis der kommer en European Super League, som minder om Champions League, hvor ingen klubber er garanteret deltagelse fra starten af, så kan jeg også godt være for idéen.

Som du skriver kan en European Super League være godt for Barca økonomisk, men det har jeg absolut ingen respekt for, hvis klubben modtager en mia. euro for det.

Klubben har selv sat sig i den vanskelige økonomiske situation, og de må efter min mening følge reglerne, sælge spillere, skabe nye indtægter og vinde præmiepenge for at komme på rette kurs - altså det som de gør i forvejen.

En økonomisk indsprøjtning til klubben på en milliard euro, som der tales om, vil være godt for klubben økonomisk set, men efter min mening, vil det være med til at skævvride konkurrencen i Spanien og i Europa.

Efter min mening vil det være økonomisk doping i stil med det, som kan tænkes kan være sket i Manchester City, Chelsea og Paris Saint-Germain.

Jeg er hverken for eller imod Uefa eller European Super League, men det jeg er fortaler for er fair konkurrence og at klubberne selv gør sig fortjent til at spille med i de forskellige europæriske turneringer gennem deres sportslige præstationer i de hjemlige ligaer.
Sådan set enig langt hen af vejen med dig :)

Vil da også have formatet skal være fair som CL trods alt er bortset fra pengefordelingen, det er aldrig godt med en monopol og så meget som UEFA kæmper mod det så er der jo nok noget at hente for alle klubber.

Vi har selv sat os i den økonomiske situation og den skal selvfølgelig fikses, så hvis en mere fair præmiefordeling af de mange penge europæiske turneringer giver sammensat med at vi stadig kan se FC København skabe historie

Så kan jeg da kun være fan ellers er man jo faldet under UEFA fanen præcis som de vil have det. Uden konkurrence.

Jeg referere ikke nødvendigvis kun til de 1 mia eur men generelt de mange ekstra penge det vil give. Det er dog forudsat formatet stadigvæk giver de mindre klubber en chance.

ladislau
Indlæg: 1260
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Hvem er det, som får alle de penge, som i mener vi går glip af?
Er det de mindre klubber? De nationale forbund? Eller er det bredde idrætten, som vælter sig i milliarder?
Har Uefa købt onkel Joakims pengetank, og sidder på dem så ingen får fornøjelse af dem?

Der er mere rigeligt penge i fodbold til os store klubber. Vi skal bare ikke bruge flere en vi tjener.
Får vi X antal milliarder, så er vi jo i samme situation om ti år, når vi insisterer på at bruge det dobbelte.

Hvis man er utilfreds med grådighed og endda korruption i UEFA, så er der ikke nogen som de store klubber, som har pondus til at adressere det.
Problemet er jo bare at det har været fra selvsamme storklubber korruption og grådigheden udspringer. Med ESL kan man fjerne de sidste ventiler i an egenrådige plastik liga.
Det bliver uden mig, men selvom vi nok bliver en del som stempler ud, så skal det nok blive en umiddelbar succes(ikke for Barca, for som nævnt så bliver vi hurtig en jævn klub i den økonomiske sammenhæng).
På sigt tror jeg dog sporten får ligaen får problemer, når det ligner amerikansk sport for meget. Både konkurrence mæssigt og græsrodsmæssigt.

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: European Super League

Indlæg af Red »

ladislau skrev:
lør dec 16, 2023 9:03 pm
Hvem er det, som får alle de penge, som i mener vi går glip af?
Er det de mindre klubber? De nationale forbund? Eller er det bredde idrætten, som vælter sig i milliarder?
Har Uefa købt onkel Joakims pengetank, og sidder på dem så ingen får fornøjelse af dem?

Der er mere rigeligt penge i fodbold til os store klubber. Vi skal bare ikke bruge flere en vi tjener.
Får vi X antal milliarder, så er vi jo i samme situation om ti år, når vi insisterer på at bruge det dobbelte.

Hvis man er utilfreds med grådighed og endda korruption i UEFA, så er der ikke nogen som de store klubber, som har pondus til at adressere det.
Problemet er jo bare at det har været fra selvsamme storklubber korruption og grådigheden udspringer. Med ESL kan man fjerne de sidste ventiler i an egenrådige plastik liga.
Det bliver uden mig, men selvom vi nok bliver en del som stempler ud, så skal det nok blive en umiddelbar succes(ikke for Barca, for som nævnt så bliver vi hurtig en jævn klub i den økonomiske sammenhæng).
På sigt tror jeg dog sporten får ligaen får problemer, når det ligner amerikansk sport for meget. Både konkurrence mæssigt og græsrodsmæssigt.
Tror det egentlige spørgsmål er hvorfor UEFA kæmper så hårdt imod det hvis de ikke selv står med en masse midler ikke uddelt eller bundet i unødige lønninger og bureaukrati.

Men det til side så er det aldrig godt med en monopolistisk kultur

Og så vil jeg også adressere den nuværende fordeling syntes måske ikke lige en klub som FCK skal havde den samme del som FC Barcelona i et gruppespillet der syntes jeg der bør være et fordelings værktøj ift de direkte inviterede og dem gennem playoffs

FCK kan jo næsten fucke Superligaen op med den halve milliard de har tjent bare indtil videre

Det er nok en upopulær og egen holdning så det skal selvfølgelig ikke være hovedgrundlaget. For hvorfor jeg syntes UEFA skal have konkurrence

Har ikke deciderede tal jeg kan give dog men har da ret til en holdning :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst