The Best 18

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi_DK skrev:
Blaugrana92 skrev:
Messi_DK skrev:Ronaldo er den mest komplette målscore nogensinde.
Nah.
Jo. Dermed ikke sagde at han er den bedste målscore.
Messi er en ligeså en målscorer, men han også playmaker og en dribler.
Men på hvilken måde er Ronaldo en mere komplet målscorer end eksempelvis Gerd Müller, Pelé, Romário eller Ronaldo Fenômeno var det? Måske mere effektiv og mere iøjnefaldende, men hvorfor han er en mere komplet målscorer, har jeg lidt svært ved at regne ud.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Fint med Modric.

Det handler ik så meget om konsistensen, men om CL titlen, samt Krotiens historiske VM finale.

Lidt som Ronaldo i 16!

Min top 5

Messi
Modric
KDB
Salah
Ronaldo

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Xavi6Smede »

Og hvor er det vildt at Manchester City's sæson ingen anerkendelse får. Det så håbløst at Zidane kan blive nomineret frem for Pep, især når Real Madrid dominerer årets hold så meget. CL eller ej.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:
Messi_DK skrev:
MessiPogba skrev:
Messi_DK skrev:Så vandt Modric, han har været god, men han er jo langt fra nogen Messi eller Ronaldo.
Han er bedre end Ronaldo. Ronaldo scorer mål, men Modric styrer kampe.
Nej Ronaldo er langt bedre, han afgøre kampe, kun Messi er bedre end ham!
Så hvorfor vandt van Nistelrooy eller ikke var i top 3 i hans højtid? Han afgjorde konstant kampe, og var cl-topscorer endda. det er simpelthen for unuanceret, hvis det at afgøre kampe er den eneste ting, du måler efter. I real var alt spilelt lagt op til at, Ronaldo skulle tappe dem ind. Han har slet, slet ikke samme indflydelse på spillet som Modric har. Bare se, hvor lidt han er savnet indtil videre i Real. Selv spillerne er gladere, virker det til.
Sikkert fordi Ruud aldrig scorede 50 mål per sæson. Ruud havde én sæson, hvor han kom over de 40 mål. I de ni sæsoner hos Real har Ronaldo haft én sæson, hvor han var under de 40 mål. I seks af dem har han været over 50. Dertil lægger han altså også, om man vil det eller ej, op til rigtig mange mål. Slet ikke ligeså mange som Messi, men stadig flere end langt de fleste andre angribere, og eksempelvis langt, langt flere end skarprettere som Lewandowski, Agüero og Cavani. Ronaldo og van Nistelrooy er altså ikke nogen god sammenligning.
Det har Ronaldo helelre ikke de to sidste sæsoner? Jeg sammenligner ikke Ronaldo for 4-5 år siden med Ruud. Jeg sammenligner nutidens Ronaldo med Ruud. Snakken er Modric vs Ronaldo. Ruud og Ronaldos funktion på bnen var at score mål, og det er/var de hamrende gode til. Men hvis det vitterlig er den eneste substans, du dømmer er, så stiger jeg af. Der er så meget mere i fodbold end bare at score mål. Og hvis det er målene og assist, du sammenligner efter, så forstår jeg ikke, hvorfor Suarez ikke blev verdens bedste i 2016, da han outscorede Messi og Ronaldo med hhv. 18 og 8 mål.

Ronaldo er jo helelre ikke angriber, men kant. Når han spiller angriber, så sejler det for ham. Han skal have en til at tage skraldearbejdet for ham inde centralt, så han kan løbe i de blinde vinkler. Hugo Almeida gjorde det for ham i Portugal, Benzema gjorde det i Real, og nu gør Mandzukic det. Så at sammenligne hans assister med nogle angribere, der er centralt på banen, er også lidt skudt ved siden af for mig.

Når du ser, hvad De Bruyne, Iniesta, Eden Hazard, Messi, Modric, hvordan deres indflyldelse på spillet konstant påvirker kampen, og det er dem, der tager ansvar og dirigentstokken, så forstår jeg personligt ikke, at man kan anse Ronaldo som top 3. Ikke den Ronaldo, der har spillet fodbold de sidste 3-4 år er for mig top 3 spiller. United-Ronaldo var vanvittigt. Det var så meget mere end mål, men den målmaskine Ronaldo er nu til dags og har været i de sidste fem år, synes jeg.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:... samt Krotiens historiske VM finale.
Så var den altså heller ikke mere historisk. Isoleret set er det selvfølgelig flot at nå VM finalen, men for det første havde man en ekstremt nem vej, og for det andet kan jeg på stående fod komme i tanker om mere imponerende VM præstationer fra lignende "underdogs", eksemelvis netop Kroatien ved deres første deltagelse nogensinde som selvstændigt land i 1998, Sverige og Bulgarien i 1994, Senegal i 2002, og i og for sig egentlig også Costa Ricas sensationelle VM i Brasilien.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:... samt Krotiens historiske VM finale.
Så var den altså heller ikke mere historisk. Isoleret set er det selvfølgelig flot at nå VM finalen, men for det første havde man en ekstremt nem vej, og for det andet kan jeg på stående fod komme i tanker om mere imponerende VM præstationer fra lignende "underdogs", eksemelvis netop Kroatien ved deres første deltagelse nogensinde som selvstændigt land i 1998, Sverige og Bulgarien i 1994, Senegal i 2002, og i og for sig egentlig også Costa Ricas sensationelle VM i Brasilien.
Du negligerer godt nok Modrics betydning. Han var udslagsgivende for dem i 3 x 120 minutter. Selvom han lige chokede et kort øjeblik mod DK med hans brændte straffespark, så sled og kæmpede han kombineret med flot spil og så være styrmanden bag deres CL-triumf og har været hjernen bag Reals tre CL-triumfer.

Når Messi af uransagelige årsager slet ikke er nomineret, så har jeg svært ved at se, at folk kan indvende imod, at Modric tager prisen, når hans arbejde på banen er så indflydelsesrigt og så betydningsfuldt. Rakitic var også fremragende ubder VM, men for klubholdet spiller han en langt mere tilbageholdende rolle, som gør, at han slet ikke får lov til at influerere kampene, som Modric gør det for både Kroatien og Real Madrid.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:... samt Krotiens historiske VM finale.
Så var den altså heller ikke mere historisk. Isoleret set er det selvfølgelig flot at nå VM finalen, men for det første havde man en ekstremt nem vej, og for det andet kan jeg på stående fod komme i tanker om mere imponerende VM præstationer fra lignende "underdogs", eksemelvis netop Kroatien ved deres første deltagelse nogensinde som selvstændigt land i 1998, Sverige og Bulgarien i 1994, Senegal i 2002, og i og for sig egentlig også Costa Ricas sensationelle VM i Brasilien.

Kom nogle af dine eksempler der i finalen..??

Selvfølgelig er det historisk at nå finalen for et land af den størrelse.
De spillede ikke fantastisk nej, men de nåede finalen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Du negligerer godt nok Modrics betydning. Han var udslagsgivende for dem i 3 x 120 minutter. Selvom han lige chokede et kort øjeblik mod DK med hans brændte straffespark, så sled og kæmpede han kombineret med flot spil og så være styrmanden bag deres CL-triumf og har været hjernen bag Reals tre CL-triumfer.
Jeg er ikke enig. Jeg kan ikke se, hvorfor Modric var mere udslagsgivende end Rakitic, Brozovic, Perisic eller Mandzukic. Især ikke Perisic, der rent faktisk skruede op for både intensitet og niveau i kvartfinalen, semifinalen og finalen, hvor jeg tværtimod så en Modric, der faldt mere og mere ud af kampene.

Dertil kan jeg ligeledes ikke se, hvorfor Modric har været mere hjerne end Kroos og (nu siger jeg det forbudte) Casemiro har. Real har levet højt på midtbanen som helhed, og jeg synes simpelthen ikke at Modric har været nævneværdigt bedre end Kroos og Casemiro i de afgørende kampe i Champions League regi. I La Liga var der jo ingen af dem, der gjorde det bemærkelsesværdigt godt.
MessiPogba skrev:Når Messi af uransagelige årsager slet ikke er nomineret, så har jeg svært ved at se, at folk kan indvende imod, at Modric tager prisen, når hans arbejde på banen er så indflydelsesrigt og så betydningsfuldt. Rakitic var også fremragende ubder VM, men for klubholdet spiller han en langt mere tilbageholdende rolle, som gør, at han slet ikke får lov til at influerere kampene, som Modric gør det for både Kroatien og Real Madrid.
Mens du mener, jeg "negligerer" betydning - hvilket jeg slet ikke gør; jeg mener bare den bliver overvurderet - så mener jeg til gengæld, at du på det kraftigste overspillet præcis, hvor meget betydning Modric rent faktisk har på banen. Jeg kan eksempelvis ikke se, hvordan han har større indflydelse på kampens gang end spillere som Thiago, Busquets eller City-udgaven af De Bruyne. Jeg kan hverken se det, når jeg ser dem spille med mine egne øjne, eller når jeg ser på de avancerede statistikker.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Hvis folk gerne vil vide, hvorfor jeg finder Liverpool-fans som de mest sindsforvirret, så illustrerer det her meget godt, hvor langt de går for deres egne spillere.

Her er der simpelthen en fra deres danske forum, der simpelthen mener, at Salahs Everton-mål er bedre end både Ronaldos og især Bales saksespark i en stor CL-kamp.
Men er det egentlig sværere at lave et saksespark end at afdrible 4 mand på 2kvm og hakke den op i hjørnet? Det er nok individuelt hvad man er til men jeg synes faktisk mo's er bedre, men ja Roma og spurs var måske endnu bedre..
Så sygt at skrive det der.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »


Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:
Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:... samt Krotiens historiske VM finale.
Så var den altså heller ikke mere historisk. Isoleret set er det selvfølgelig flot at nå VM finalen, men for det første havde man en ekstremt nem vej, og for det andet kan jeg på stående fod komme i tanker om mere imponerende VM præstationer fra lignende "underdogs", eksemelvis netop Kroatien ved deres første deltagelse nogensinde som selvstændigt land i 1998, Sverige og Bulgarien i 1994, Senegal i 2002, og i og for sig egentlig også Costa Ricas sensationelle VM i Brasilien.

Kom nogle af dine eksempler der i finalen..??

Selvfølgelig er det historisk at nå finalen for et land af den størrelse.
De spillede ikke fantastisk nej, men de nåede finalen.
Nej, for der var ingen af dem, der rendte ind i et engelsk hold med Jordan Pickford på mål i semifinalen.

Kroatien anno 2018 skulle ud i forlænget spilletid mod Danmark, Rusland og England.

Kroatien anno 1998 slog først Rumænien ud - efter Rumænien, med blandt andet Popescu, Petrescu, Hagi og Ilie på holdet, havde vundet en relativt svær gruppe med England og Colombia - dernæst ekspederede de Tyskland - på daværende tidspunkt forsvarende Europamestre - ud med en ordentlig lussing på 3-0, og i semifinalen skulle der to mirakelmål af Lilian Thuram - de eneste han nogensinde scorede for Frankrig - til for endelig at sende Kroatien ud, inden de så lige slog et hollandsk hold, der havde taget et af de formentlig stærkeste brasilianske landshold nogensinde i straffesparkskonkurrence runden forinden.

Lad nu være med at se så firkantet på det. Kontekst er vigtig, også i fodbold, og her må man altså bare sige, at Kroatien havde en uhørt nem vej til finalen, og alligevel måtte man ud i 360 minutters fodbold og tyve straffespark, for at besejre Danmark, Rusland og England.

Vejen til finalen var reelt så overkommelig, at det formentlig var og forbliver Danmarks bedste chance nogensinde for at nå en VM finale. Kroatien var ærligt talt møghamrende heldige mod Danmark. Havde marginalerne været bare en anelse anderledes i den kamp, er det slet ikke utænkeligt at Danmark havde stået i en VM finale - og så er spørgsmålet om enten Christian Eriksen eller Kasper Schmeichel, og vel at mærke ikke i målmandskategorien, ikke havde været i top tre i dag.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Du negligerer godt nok Modrics betydning. Han var udslagsgivende for dem i 3 x 120 minutter. Selvom han lige chokede et kort øjeblik mod DK med hans brændte straffespark, så sled og kæmpede han kombineret med flot spil og så være styrmanden bag deres CL-triumf og har været hjernen bag Reals tre CL-triumfer.
Jeg er ikke enig. Jeg kan ikke se, hvorfor Modric var mere udslagsgivende end Rakitic, Brozovic, Perisic eller Mandzukic. Især ikke Perisic, der rent faktisk skruede op for både intensitet og niveau i kvartfinalen, semifinalen og finalen, hvor jeg tværtimod så en Modric, der faldt mere og mere ud af kampene.

Dertil kan jeg ligeledes ikke se, hvorfor Modric har været mere hjerne end Kroos og (nu siger jeg det forbudte) Casemiro har. Real har levet højt på midtbanen som helhed, og jeg synes simpelthen ikke at Modric har været nævneværdigt bedre end Kroos og Casemiro i de afgørende kampe i Champions League regi. I La Liga var der jo ingen af dem, der gjorde det bemærkelsesværdigt godt.
MessiPogba skrev:Når Messi af uransagelige årsager slet ikke er nomineret, så har jeg svært ved at se, at folk kan indvende imod, at Modric tager prisen, når hans arbejde på banen er så indflydelsesrigt og så betydningsfuldt. Rakitic var også fremragende ubder VM, men for klubholdet spiller han en langt mere tilbageholdende rolle, som gør, at han slet ikke får lov til at influerere kampene, som Modric gør det for både Kroatien og Real Madrid.
Mens du mener, jeg "negligerer" betydning - hvilket jeg slet ikke gør; jeg mener bare den bliver overvurderet - så mener jeg til gengæld, at du på det kraftigste overspillet præcis, hvor meget betydning Modric rent faktisk har på banen. Jeg kan eksempelvis ikke se, hvordan han har større indflydelse på kampens gang end spillere som Thiago, Busquets eller City-udgaven af De Bruyne. Jeg kan hverken se det, når jeg ser dem spille med mine egne øjne, eller når jeg ser på de avancerede statistikker.
De andre spillere gjorde det også rigtigt godt for dem, men Modric er den, der får det til at tikke for både Real og Kroatien. Det er lidt ligesom Scholes gjorde det for United i deres storhedstid, til trods for at han ofte var omringet af klasse og til tider verdensklassespillere som Beckham, Keane, Giggs, Rooney, van Persie, Carrick, Nani, Cristiano osv.

Det samme var gældende med Xavi for os, selvom han har nogle af historiens bedste spillere som holdkammerater, og det samme med Schweinsteiger for Bayern München i 2013. De er måske ikke de mest iøjnefaldende, men det er dem, der får det hele etil at gå op i en højere enhed.

At Toni Kroos vel sagtens nok kunne løse Modrics opgaver og på sigt nok bliver ham, der bliver den altoverskyggende leder og spilskaber for Real, når Father Time indhenter Modric og decimerer ham, er så en anden side af sagen.

Men jeg tvivler, at du kan få Brozovic eller Casemiro til at få spillet til at hænge sammen, som Modric gjorde det for Kroatien eller Real, ligeså vel, at jeg også tvivler, at Modric kunne udføre ligeså stort defensivt arbejde, som Brozovic eller Casemiro gjorde det. Men den der indflydelse på spillet, som du giver, er for mig det altafgørende, og hvis du har prøvet at spille på et hold med sådanne typer som Xavi, Schweinsteiger, Scholes, Modric. Selvfølgelig ikke niveauet, jeg snakker om, men typen, og ham, der bare lige er det skridt foran andre i at styre kampene. De er så guld værd. Det der med at vide, hvilken aflevering, der skal til for at få spillet under ro, skabe ravage, eller noget helt tredje. Det er noget medfødt. Det er så svært at lære.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Antimadridista skrev:https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Bes ... wards_2018

Hazard foran KDB!!

VM betyder alt.
Kan godt lide du får øjnene op for Hazard foran KDB, men ikke lige ser Mbappé foran Messi .....................

Det er en syg verden det her man.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

MessiPogba skrev:
Antimadridista skrev:https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Bes ... wards_2018

Hazard foran KDB!!

VM betyder alt.
Kan godt lide du får øjnene op for Hazard foran KDB, men ikke lige ser Mbappé foran Messi .....................

Det er en syg verden det her man.
Hvem siger jeg ikke ser det........Kan da også godt fortælle dig at Ronaldo er foran Messi'......

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:
Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:... samt Krotiens historiske VM finale.
Så var den altså heller ikke mere historisk. Isoleret set er det selvfølgelig flot at nå VM finalen, men for det første havde man en ekstremt nem vej, og for det andet kan jeg på stående fod komme i tanker om mere imponerende VM præstationer fra lignende "underdogs", eksemelvis netop Kroatien ved deres første deltagelse nogensinde som selvstændigt land i 1998, Sverige og Bulgarien i 1994, Senegal i 2002, og i og for sig egentlig også Costa Ricas sensationelle VM i Brasilien.

Kom nogle af dine eksempler der i finalen..??

Selvfølgelig er det historisk at nå finalen for et land af den størrelse.
De spillede ikke fantastisk nej, men de nåede finalen.
Nej, for der var ingen af dem, der rendte ind i et engelsk hold med Jordan Pickford på mål i semifinalen.

Kroatien anno 2018 skulle ud i forlænget spilletid mod Danmark, Rusland og England.

Kroatien anno 1998 slog først Rumænien ud - efter Rumænien, med blandt andet Popescu, Petrescu, Hagi og Ilie på holdet, havde vundet en relativt svær gruppe med England og Colombia - dernæst ekspederede de Tyskland - på daværende tidspunkt forsvarende Europamestre - ud med en ordentlig lussing på 3-0, og i semifinalen skulle der to mirakelmål af Lilian Thuram - de eneste han nogensinde scorede for Frankrig - til for endelig at sende Kroatien ud, inden de så lige slog et hollandsk hold, der havde taget et af de formentlig stærkeste brasilianske landshold nogensinde i straffesparkskonkurrence runden forinden.

Lad nu være med at se så firkantet på det. Kontekst er vigtig, også i fodbold, og her må man altså bare sige, at Kroatien havde en uhørt nem vej til finalen, og alligevel måtte man ud i 360 minutters fodbold og tyve straffespark, for at besejre Danmark, Rusland og England.

Vejen til finalen var reelt så overkommelig, at det formentlig var og forbliver Danmarks bedste chance nogensinde for at nå en VM finale. Kroatien var ærligt talt møghamrende heldige mod Danmark. Havde marginalerne været bare en anelse anderledes i den kamp, er det slet ikke utænkeligt at Danmark havde stået i en VM finale - og så er spørgsmålet om enten Christian Eriksen eller Kasper Schmeichel, og vel at mærke ikke i målmandskategorien, ikke havde været i top tre i dag.

Jeg er jo ikke uenig i den relativt lette vej. Det har bare ikke den store betydning. Portugal i 16 var også en ualmindelig let rute..det er som det er!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster