The Best 18

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15002
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: The Best 18

Indlæg af Lopezzz »

Lad os bare siger det sådan: Rigtig mange spillere har prøvet at besejre Messi og overtage hans trone. Alle har fejlet. En der var tættest på var Penaldo men han måtte også give op til sidst.
Det ser ud til at Kongen Messi forbliver på tronen indtil han indstiller karrieren
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Daluigi »

Arberg skrev:Titlerne peger på Ronaldo, igen ;-)
Hvilken art er du?... Har du svært ved at opsnappe den virkelighed der omringer dig?

Tænker ikke det her forum er dernede, hvor du evner at bevæge dig. Madridista.dk er oprigtig talt skræddersyet til nogen som dig. Er du i stand til at se forskel på eksempelvis dine og Blaugrana92s indlæg?... Det er slående ikke sandt? :smile: ... tænker du bringer en smule skam over dine medfans. Der må sidde nogen og krumme tæer, det ville jeg i hvert fald gøre, hvis det var med omvendte fortegn.
Forumlegende

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: The Best 18

Indlæg af B-Freak »

Nu skal alt ikke gøres op i mål og assists, men kigger man på Ronaldos 10 seneste klub kampe. (8 for Madrid og 2 for Juventus).

Så har manden 1 assist og 5 mål.

Det er self fint, men så vildt er det heller ikke.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

B-Freak skrev:Nu skal alt ikke gøres op i mål og assists, men kigger man på Ronaldos 10 seneste klub kampe. (8 for Madrid og 2 for Juventus).

Så har manden 1 assist og 5 mål.

Det er self fint, men så vildt er det heller ikke.
Men han havde jo også det der "look at me" interview efter CL finalen..det er alene 10 mål værd right there!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

HAHAHAHAHAHAHAH.

De tre nominerede til FIFAs The Best er

Salah
Ronaldo
Modric

Salah være bedre end Messi. Alright then. Messi vandt to trofæer, bedre til VM. Salah vandt ikke en skid, sluttede over 25 point efter førerholdet i Premier League. Messi scorede et mål mere endda fra samme position som Salah.

Hold kæft, det er helt og aldeles til grin. Ronaldo var elendig de første 7 måneder af sæsonen, havde 7 fine kampe i streg, hvor det faldt oven i tre kampe i CL, og så vinder han CL og derfor nomineret.

Modrics berettigelse er dog helt fortjent. Eminemt spiller, stor sæson.

Mine nominerede havde været: Modric, Messi og De Bruyne.

De Bruyne var en mere indflydelsesrig spiller end Salah var for Liverpool. Helt til grin, at Salah er nomineret fremfor de Bruyne. De Bruyne var udslagsgivende bag et mesterligt og historisk City-hold i den såkaldte bedste liga i verden. Ligeledes blev De Bruyne nummer 3 ved VM.

Jeg forstår ikke kåringer. Det er ikke substans, man bedømmer efter, men popularitet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Xavi6Smede »

Det er fedt at Modric får den anerkendelse han fortjener, efter ca 5 års tid som verdens klart bedste midtbanespiller. Men han spillede altså langt fra en af sine bedste sæsoner, ligesom hans præstationer til VM bliver talt op til noget, de slet ikke var - selvom han bestemt var god.

Efter min mening skiller Messi, De Bruyne og Salah sig ud som de 3 bedste i sidste sæson.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:Det er fedt at Modric får den anerkendelse han fortjener, efter ca 5 års tid som verdens klart bedste midtbanespiller. Men han spillede altså langt fra en af sine bedste sæsoner, ligesom hans præstationer til VM bliver talt op til noget, de slet ikke var - selvom han bestemt var god.

Efter min mening skiller Messi, De Bruyne og Salah sig ud som de 3 bedste i sidste sæson.
Misforstå mig ej, men Salah er for mig endnu en Ronaldo-klon. Scorer mange mål baseret på sit holds fornemme arbejde (Læs: Firmino især). Der har været enkelte dominerendem ål, hvor hna lige snører 3-4 mand i boksen og krøller den ind. Men jeg synes slet ikke, at han er en dominerende/indflydelsesrig spiller.

Spillere som Messi, Modric og De bruyne behøves ikke at blot score mål for at være relevante. De påvirker spillet i så mange facetter. Temposkift, skabe overtalssituatioer, assistere, iscenesætte, skabe, kreere, trække tempoet ud.

Men med Ronaldo og Salah er det mere målene, der sætter dem i fokus. Det er det, der trætter mig at høre på, at mål lige pludselig er så stort. Hvis det er sådan, så forstår jeg vitterlig ikke tankegangen tilbage i van Nistelrooy-tiden, da han scorede 44 mål i sin anden sæson hos United, men ikke var blandt de tre nominerede.

Det er som om, at du bare skal score mål, så er du med i selskabet som verdens bedste. Det var ikke de normer, man bedømte efter, når spillere som Zidane blev kåret, eller Ronaldinho. De påvirkede kampene. Det irriterer mig grænseløst, at det er efterhånden essensen i kåringer, da det er blevet en popularitetskonkurrence efter hvem, der scorer flest mål, når det ikke var sådan nødvendigvis før.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:Det er fedt at Modric får den anerkendelse han fortjener, efter ca 5 års tid som verdens klart bedste midtbanespiller. Men han spillede altså langt fra en af sine bedste sæsoner, ligesom hans præstationer til VM bliver talt op til noget, de slet ikke var - selvom han bestemt var god.

Efter min mening skiller Messi, De Bruyne og Salah sig ud som de 3 bedste i sidste sæson.

Er fuldstændig ligeglad med om Modric måske får lidt for meget kredit lige pt. Kan han kåres foran Cristiano, så er jeg tilfreds.:)

Er ellers enig i din top 3.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Tello »

Modric fortjener at vinde den. Fuldstændig fantastisk sæson han har haft, og det bliver ikke anerkendt at Ronaldo nok ikke havde været det samme værd uden Modric. En anden spiller der ikke bliver anerkendt er Godin. Vandt Europa League, VM kvartfinale og fuldstændig fundamental for både landshold og klubhold. De Bruyne, også uden tvivl. Sådan kunne man jo blive ved.

Ved målmænd er det, imo, ene og alene Löw's skyld at Ter Stegen ikke er nomineret. Ter Stegen var årets bedste målmand, men han spillede ikke VM. Han havde nok også sikret Tyskland lidt mere, end Neuer og hans hjerneblødninger under VM. Oblak? Hvor fanden er Oblak? Hjernedødt, man. Fuldstændig råddent.

At Messi ikke er med i top 3 kunne jeg skrive 17 sider om, det er bare grotesk. Salah er sympatisk, utrolig dygtig, and all that, men de 3 bedste? Nah. Ronaldo har jo bare sin obligatoriske plads, så at sige. Journalister, fanboys og folk der kun ser CHL highlights, ville nok mene, at Ronaldo kunne skide guld, få grisene til at flyve og pisse champagne, men ja.

The best er blevet lidt ligesom X Factor. Messi er Thriller mode Jackson, Ronaldo er en eller anden smørdreng fra forstaden. Folk ser at han synger Ed Sheeran, spiller på sin Ukulele, og 12 årige børn snakker om han i skolen næste dag - og nogen synes vel han ser godt ud. Boom. Fredags slik favoritten = the best. Fuck this.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kan du nævne 7 spillere der er bedre end Messi?
End ikke de mest hardcore Messi-haters kan synke så dybt. Fred være med at man mener at Ronaldo er bedre, men du kan ikke nævne 7 der er bedre. Jo hvis han havde været skadet. Men han har vundet "The Double" og Golden Boot.

Og så er der det der VM og CL pis.
Når Modric bliver 2er til VM så er det en kæmpe bedrift. Når Messi er 2er så er det et nederlag.
CL semifinaler-finale udgør 3 kampe ud af 60 i løbet af en sæson. Grunden til at Messi vinder ligaen er fordi at Real og co har fejlet massivt i starten af sæsonen. Ligaen var afgjort i december måned? Skal de 3 kampe gælde så meget?
Og hvorfor skal fodboldspillere selv stemme? De ser sgu ikke hinandens kampe? I bedste fald ser de de største kampe som CL semi og.... nårh, så giver det mening!
Og så er der Salah? Uden trofæer og uden VM. Sikke en spiller! Hvis Messi havde haft Salahs stats fra sidste sæson havde Messi ikke engang nået top 20!
Og så er der Ronaldo. Man burde lave en titel efter årstid for han er kun god 25% af en sæson. Det der irriterer en ved Ronaldo er at han fylder så meget i forhold til hvad han leverer. Hvis Ronaldo havde scoret saksespark i CL finalen så var hans mål blevet årets mål - uden tvivl. Men fordi det er Bale så er det ligegyldigt. Han har jo ikke samme mediecirkus i sit bagland.

Nej der er ingen tvivl om, at den pris har mistet alt hvad der hedder troværdighed. Hvis den nogensinde har haft troværdighed. For Messi har 1:1 altid været den bedste spiller siden 2008 (måske 2007). At det så ikke altid er ham som løber med titlerne, det er en bare sådan fodbold er.
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Xavi6Smede skrev:Det er fedt at Modric får den anerkendelse han fortjener, efter ca 5 års tid som verdens klart bedste midtbanespiller. Men han spillede altså langt fra en af sine bedste sæsoner, ligesom hans præstationer til VM bliver talt op til noget, de slet ikke var - selvom han bestemt var god.

Efter min mening skiller Messi, De Bruyne og Salah sig ud som de 3 bedste i sidste sæson.
Jeg kan godt lide Modric, men den hype der har været siden Champions League finalen, og især efter VM, er simpelthen vanvittig. Jeg er ikke enig i at Modric har været verdens klart bedste midtbanespiller de sidste 5 år. Der er også folk, der mener han hører til i samme kategori som Xavi og Iniesta, hvilket jeg også synes er helt tosset. Modric er god, men hans VM præstation bliver simpelthen blæst ud af proportioner. Rakitic var mindst ligeså vigtig, og Brozovic gjorde en kæmpe forskel efter den første kamp mod Nigeria, hvor den kroatiske midtbane stod ret svagt.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana92 skrev:
Xavi6Smede skrev:Det er fedt at Modric får den anerkendelse han fortjener, efter ca 5 års tid som verdens klart bedste midtbanespiller. Men han spillede altså langt fra en af sine bedste sæsoner, ligesom hans præstationer til VM bliver talt op til noget, de slet ikke var - selvom han bestemt var god.

Efter min mening skiller Messi, De Bruyne og Salah sig ud som de 3 bedste i sidste sæson.
Jeg kan godt lide Modric, men den hype der har været siden Champions League finalen, og især efter VM, er simpelthen vanvittig. Jeg er ikke enig i at Modric har været verdens klart bedste midtbanespiller de sidste 5 år. Der er også folk, der mener han hører til i samme kategori som Xavi og Iniesta, hvilket jeg også synes er helt tosset. Modric er god, men hans VM præstation bliver simpelthen blæst ud af proportioner. Rakitic var mindst ligeså vigtig, og Brozovic gjorde en kæmpe forskel efter den første kamp mod Nigeria, hvor den kroatiske midtbane stod ret svagt.
Nu glemmer jeg af mærkelige årsager altid Busquets, når jeg tænker på de bedste midtbanespillere, nok fordi han i modsætning til de andre er defensiv midt. Men udover ham mener jeg helt sikkert, at Modric har været den bedste på sin position, siden Xavi og Iniesta begyndte at falde i niveau. Den nærmeste har vel været Kroos.
Ellers er jeg helt enig. Rakitic var sågar bedre end Modric i knock-out kampene.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5482
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: The Best 18

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Meget godt skrevet om Messi.. og det endda fra Marca:

http://www.marca.com/en/football/intern ... b459c.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Nu ser jeg kun Real når der er classicos + måske 2-3 kampe yderligere på en sæson.

Men de få gange jeg ser Modric i hvidt, bliver jeg ALTID betaget, imponeret og pisse træt af at han har den trøje på. Jeg syntes han er SÅ elegant, med så stor en umiddelbar lethed i de ting han gør.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Tello »

Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster