The Best 18

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: The Best 18

Indlæg af B-Freak »

Arberg skrev:Ved godt at folk herinde er Messis fans. Man tag nu lige de farvede briller af. Så i VM ? Messi var som sædvanlig elendig for Argentina i alle kampene, imens Ronaldo var en enmandshær for Portugal.

https://www.youtube.com/watch?v=4rp2aLQl7vg
Laver du sjov?

Ronaldo spillede mindst ligeså dårligt, manden scorede 3 imod Spanien hvoraf 1 var et drop og det andet var et straffespark.

Bortset fra den kamp var han elendig.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Piquénbauer »

Farvel med dig :grin:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: The Best 18

Indlæg af B-Freak »

Arberg skrev:Ronaldo var en enmandshær mod Spanien og Marokko. I de to resterende kampe var han nede på Messis niveau.
Desuden er han også blevet europamester med Portugal, hvor han var manden bag 3 mål og 3 assist ud af Portugals 9 mål.
Hvad har EM med dette års kåring at gøre?

Ronaldo lavede 4 mål ved VM og 0 assists.
Messi lavede 1 mål og 2 assists.

Derudover skabte Messi flere chancer end Ronaldo osv.

Så kan ikke rigtig se at Ronaldo skulle være så meget bedre end Messi under VM.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: The Best 18

Indlæg af A$AP »

Messi1987? Skal vi spille FIFA?

Arberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn maj 27, 2018 11:35 am

Re: The Best 18

Indlæg af Arberg »

B-Freak skrev:
Arberg skrev:Ved godt at folk herinde er Messis fans. Man tag nu lige de farvede briller af. Så i VM ? Messi var som sædvanlig elendig for Argentina i alle kampene, imens Ronaldo var en enmandshær for Portugal.

https://www.youtube.com/watch?v=4rp2aLQl7vg
Laver du sjov?

Ronaldo spillede mindst ligeså dårligt, manden scorede 3 imod Spanien hvoraf 1 var et drop og det andet var et straffespark.

Bortset fra den kamp var han elendig.
Den kamp tæller vel også med ? Hattrick mod Spanien, hvor han selv skaber og score alle målene. Enmandshær. Straffespark er ikke så let at score på, det har Messi bevist mange gange.

Men det er jo den evige diskussion om hvem af dem der er bedste. Du synes så Messi og din nabo synes sikkert Ronaldo. Det er fuldstændig subjektivt. Jeg antager at begge er lige fantastisk og begge er verdens bedste nogensinde.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: The Best 18

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Arberg.. hvis bare jeg kunne trylle dine bogstaver om til .. ARDBEG.. så ville jeg nyde dit indhold.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Arberg skrev:Jeg antager at begge er lige fantastisk og begge er verdens bedste nogensinde.
La Liga (og én Serie A kamp) og Champions League siden august 2009 (opdateret i dag):

Billede

Billede

Landsholdsregi:

Billede

Billede

Titler i løbet af karrieren:

Billede

Og det er bare statistikkerne. Ikke engang her kan Ronaldo være med. There can be only one.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: The Best 18

Indlæg af Lopezzz »

Folk som har forstand på fodbold VED at der ikke findes og der har aldrig før eksisteret en spiller som Messi.
Han er kongen af fodbold. Han er bedst på alle punkter.
Dem der mener noget andet har ikke forstand på fodbold.
Så simpelt
MDCCCXCIX

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Kawhi »

Jeg bliver altså nødt til at tage Ronaldo lidt i forsvar, når jeg ser sådan noget her :glad:

80 % af de statistikker dér er jo ligegyldige, hvis man skal bedømme Ronaldos kompetencer og individuelle færdigheder de seneste år. Ikke for at være grov, men det kan ikke være meget du har set Ronaldo spille siden 2012(?), når følgende bliver brugt til sammenligningen:
- Key Passes
- Succ. Dribbles
- Balls Won
- Passes Per 90
- Passing %
- Dribbling %
...i så fald har du i hvert fald totalt misforstået hans forcer.

Nej, hvis du skal bedømme ham ordentligt så skal følgende statistikker i brug:
- Hovedstød pr. 90 min
- Vundne luftdueller pr. 90 min
- Scorede straffespark pr. 90 min
- Antal "siiiii" pr. 90 min
- Brugt hårvoks i gram pr. kamp
- Tjente penge som der ikke betales skat af pr. sæson

Arberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn maj 27, 2018 11:35 am

Re: The Best 18

Indlæg af Arberg »

Og alligevel er Ronaldo forsvarede vinder af Ballon d'Or og kæmpe favorit til at vinde igen ifølge bookmaker. Altså har det mest af hele verden ikke forstand på fodbold. Kun Barca fans herinde har på et Barca forum har forstand på fodbold. Mest scorede og mest vinder spiller i champions league historien, flere VM mål og har ført hans landshold til en stor titel.
Senest rettet af Arberg man aug 20, 2018 2:49 pm, rettet i alt 2 gange.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: The Best 18

Indlæg af emo »

Kawhi skrev:Jeg bliver altså nødt til at tage Ronaldo lidt i forsvar, når jeg ser sådan noget her :glad:

80 % af de statistikker dér er jo ligegyldige, hvis man skal bedømme Ronaldos kompetencer og individuelle færdigheder de seneste år. Ikke for at være grov, men det kan ikke være meget du har set Ronaldo spille siden 2012(?), når følgende bliver brugt til sammenligningen:
- Key Passes
- Succ. Dribbles
- Balls Won
- Passes Per 90
- Passing %
- Dribbling %
...i så fald har du i hvert fald totalt misforstået hans forcer.

Nej, hvis du skal bedømme ham ordentligt så skal følgende statistikker i brug:
- Hovedstød pr. 90 min
- Vundne luftdueller pr. 90 min
- Scorede straffespark pr. 90 min
- Antal "siiiii" pr. 90 min
- Brugt hårvoks i gram pr. kamp
- Tjente penge som der ikke betales skat af pr. sæson
Ja, Blau, helt ærligt alstå... troede du kunne gøre det bedre. Du er skuffende... :(
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

Arberg skrev:Og alligevel er Ronaldo forsvarede vinder af Ballon d'Or og kæmpe favorit til at vinde igen ifølge bookmaker.
Ballon d'Or handler om alt muligt andet end at være den bedste fodboldspiller. Det handler om Champions League og om VM eller EM. Det handler ikke om at være den bedste fodboldspiller, det handler knapt nok om at have haft det bedste år. Hvis det handlede om, at være den dygtigste fodboldspiller, skulle Messi vinde hvert eneste år. Handlede det om at have haft det bedste år, skulle Sneijder og Xavi eller Iniesta alle have minimum én Ballon d'Or på CV'et. Det handler om en håndfuld kampe i Champions League, og det handler om marketing. Ligesom Ronaldo i store træk i øvrigt gør i 2018. Han er efterhånden mere et brand, end han er et menneske og en fodboldspiller.
Arberg skrev:Altså har det mest af hele verden ikke forstand på fodbold. Kun Barca fans herinde har på et Barca forum har forstand på fodbold.
Det er vist en påstand, der må stå for egen regning. Jeg skrev i hvert fald intet om det.
Arberg skrev:Mest scorede og mest vinder spiller i champions league historien,
Så kom det til at handle om Champions League igen. Men du har da ret. Lige nu er Ronaldo både den mest scorende og mest vindende (siden 1992; Paco Gento har stadig vundet flere). Deres respektive karrierer er heldigvis ikke ovre, og sidst jeg tjekkede var Messi én titel efter på det punkt. Ligatitler betyder åbenbart knapt så meget længere, hvis vi bare skal ignorere det faktum, at Messi næsten har dobbelt så mange ligatitler som Ronaldo.
Arberg skrev:flere VM mål
Han har scoret ét VM mål mere. Messi har til gengæld lagt op til tre mere end Ronaldo. De statistikker har jeg allerede præsenteret dig for én gang. Messi producerer mere end Ronaldo gør, både ved VM og ved henholdsvis EM og Copa América.
Arberg skrev:og har ført hans landshold til en stor titel.
Han har ført Portugal til en EM titel i samme omfang, som David Villa førte Spanien til en VM titel. Han blev holdets topscorer, men han var jo ikke engang tæt på at være den mest bærende kraft på det Portugal-hold. Den hæder bør snarere tilfalde enten Pepe, William Carvalho eller de to backs.

Og så glemmer du selvfølgelig også meget belejligt at nævne, at Messi har stået i tre store finaler i træk, hvor han var to kæmpe Higuaín- og en kæmpe Palacio-afbrænder fra at stå med, som minimum, to af titlerne. Man kan vel knapt nok give Ronaldo nogen som helst kredit for EM finalen, så Messi har velsagtens ført Argentina præcis ligeså langt som Ronaldo "førte" Portugal for to år siden; altså til finalen.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Xavi6Smede »

Meget sigende, at de 3 klart bedste målmænd i sidste sæson ikke er blandt de 3 nomineret til årets målmand. Marcelo over Alba.. At Ronaldo overhovedet er nomineret, er næsten ligeså vanvittigt som at Messi ikke er. De her priser bliver mere og mere surrealistiske.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:
Arberg skrev:Og alligevel er Ronaldo forsvarede vinder af Ballon d'Or og kæmpe favorit til at vinde igen ifølge bookmaker.
Ballon d'Or handler om alt muligt andet end at være den bedste fodboldspiller. Det handler om Champions League og om VM eller EM. Det handler ikke om at være den bedste fodboldspiller, det handler knapt nok om at have haft det bedste år. Hvis det handlede om, at være den dygtigste fodboldspiller, skulle Messi vinde hvert eneste år. Handlede det om at have haft det bedste år, skulle Sneijder og Xavi eller Iniesta alle have minimum én Ballon d'Or på CV'et. Det handler om en håndfuld kampe i Champions League, og det handler om marketing. Ligesom Ronaldo i store træk i øvrigt gør i 2018. Han er efterhånden mere et brand, end han er et menneske og en fodboldspiller.
Arberg skrev:Altså har det mest af hele verden ikke forstand på fodbold. Kun Barca fans herinde har på et Barca forum har forstand på fodbold.
Det er vist en påstand, der må stå for egen regning. Jeg skrev i hvert fald intet om det.
Arberg skrev:Mest scorede og mest vinder spiller i champions league historien,
Så kom det til at handle om Champions League igen. Men du har da ret. Lige nu er Ronaldo både den mest scorende og mest vindende (siden 1992; Paco Gento har stadig vundet flere). Deres respektive karrierer er heldigvis ikke ovre, og sidst jeg tjekkede var Messi én titel efter på det punkt. Ligatitler betyder åbenbart knapt så meget længere, hvis vi bare skal ignorere det faktum, at Messi næsten har dobbelt så mange ligatitler som Ronaldo.
Arberg skrev:flere VM mål
Han har scoret ét VM mål mere. Messi har til gengæld lagt op til tre mere end Ronaldo. De statistikker har jeg allerede præsenteret dig for én gang. Messi producerer mere end Ronaldo gør, både ved VM og ved henholdsvis EM og Copa América.
Arberg skrev:og har ført hans landshold til en stor titel.
Han har ført Portugal til en EM titel i samme omfang, som David Villa førte Spanien til en VM titel. Han blev holdets topscorer, men han var jo ikke engang tæt på at være den mest bærende kraft på det Portugal-hold. Den hæder bør snarere tilfalde enten Pepe, William Carvalho eller de to backs.

Og så glemmer du selvfølgelig også meget belejligt at nævne, at Messi har stået i tre store finaler i træk, hvor han var to kæmpe Higuaín- og en kæmpe Palacio-afbrænder fra at stå med, som minimum, to af titlerne. Man kan vel knapt nok give Ronaldo nogen som helst kredit for EM finalen, så Messi har velsagtens ført Argentina præcis ligeså langt som Ronaldo "førte" Portugal for to år siden; altså til finalen.
Blau, solide argumenter, tørre tal og sund fornuft preller som regel af mod disse typer, men 10 point for tålmodigheden:)

Det var den form for pubertets logik, denne arberg indeholder, som jeg personligt fik nok af på bold.dk.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:Meget sigende, at de 3 klart bedste målmænd i sidste sæson ikke er blandt de 3 nomineret til årets målmand. Marcelo over Alba.. At Ronaldo overhovedet er nomineret, er næsten ligeså vanvittigt som at Messi ikke er. De her priser bliver mere og mere surrealistiske.

Skal lige siges at det ikke er The Best prisen der idag er blevet cuttet ned til Salah, Cristiano og Modric, men UEFAs 17-18 pris, som jeg tænker er endnu mere udtalt CL fokuseret end øvrige priser.

Tror heller ikke VM er med heri

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster