The Best 18

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Antimadridista skrev:
MessiPogba skrev:
Antimadridista skrev:https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Bes ... wards_2018

Hazard foran KDB!!

VM betyder alt.
Kan godt lide du får øjnene op for Hazard foran KDB, men ikke lige ser Mbappé foran Messi .....................

Det er en syg verden det her man.
Hvem siger jeg ikke ser det........Kan da også godt fortælle dig at Ronaldo er foran Messi'......
Som jeg sagde. Det er en syg verden, vi lever i.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: The Best 18

Indlæg af B-Freak »

Men så står den stadig lige med Messi vs Ronaldo, det bliver drabeligt i år.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: The Best 18

Indlæg af MessiPogba »

Ronaldo stemte
1) Varane
2) Modric
3) Griezmann

Messi stemte
1) Modric
2) Mbappé
3) Cristiano Ronaldo

I det mindste er Messi ikke en wuz, som CR7 er. Helt grinagtigt og politisk at de to ofte har undgået at stemme på hinanden igennem årene faktisk, men altid noget Messi tog det første skridt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Ingen af de danske repræsentanter havde Messi i top 3!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... si/7322763

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: The Best 18

Indlæg af B-Freak »

Jaja Brøndby, det er vel også noget at blære sig med

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Bro ... k-stjerne/
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Piquénbauer »

Dejligt det er slut. Kan vi så slette denne tråd og måske skrue en smule ned for alt det verdens bedste pladder? Jeebus hvor har det fyldt meget på det sidste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Ligefrem slette den..?

Du kan da bare undlade at deltage!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Piquénbauer »

Du har ret. Den skal ikke slettes. Hvis den kan suge alle de indlæg som omhandler disse priser til sig så skal den bare gøre det. Jo mindre der bliver skrevet andre steder jo bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Du har ret. Den skal ikke slettes. Hvis den kan suge alle de indlæg som omhandler disse priser til sig så skal den bare gøre det. Jo mindre der bliver skrevet andre steder jo bedre.

Kan du, med hånden på hjertet, sige at disse priser aldrig har sagt dig en hujende fis?

Ja der er en masse gøjl i dag og de er bestemt ikke altid retvisende, men jeg kan da huske som barn, at eksempelvis ballon kåringen var noget stort og noget man så frem til.

I dag syntes jeg primært relevansen ligger i den her Ronaldo/Messi rivalisering.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det kan jeg ikke. Men jeg kan sige at det ikke gør det længere. Eller at jeg i hvert fald forsøger at holde mig fra det.

Hvorfor? Det er svært at sige helt præcist men jeg føler at tidens fokus på BdO og CL er helt ude af kontrol. Det er blevet alt for hyped. Og jeg synes det betyder at en masse andet ikke får den opmærksomhed det fortjener.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Nej det kan jeg ikke. Men jeg kan sige at det ikke gør det længere. Eller at jeg i hvert fald forsøger at holde mig fra det.

Hvorfor? Det er svært at sige helt præcist men jeg føler at tidens fokus på BdO og CL er helt ude af kontrol. Det er blevet alt for hyped. Og jeg synes det betyder at en masse andet ikke får den opmærksomhed det fortjener.
Det har du ret i. Samtidig er der dog også bare så meget hype i dag, inden for et væld af områder, som ikke rigtig fortjener det.

Jeg tager nok bare lidt det sure med det søde:)

Lidt som jeg tvinger mig til med Suarez;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes bare ikke rigtigt der er noget sødt. Hvis vi f.eks. tænker på CL så er det vitterligt blevet et succeskriterie for alle tophold. Vandt de CL? Nej jamen så gider vi ikke snakke om deres sæson. Det har blandt andet betydet at vores sæson er blevet fuldstændig overset. En sæson hvor vi tabte en kamp og YDMYGEDE Real og atm. Det samme kan siges om Peps PL titel som var historisk.

Dette gælder også fansene. Der er mange barcafans som kun tænker på CL. En titel vi har vundet 5 gange i hele vores historie men nu er man "elendig" hvis man ikke vinder den. Og her tror jeg at en ting som BdO gør behovet for en CL sejr lidt større da vi ved at Messi vil tage de individuelle titler hvis Barca vinder cl.

Her vil jeg gerne lige understrege at vi ikke har været gode i cl i de sidste år og det er skuffende. Men der er ikke nok refleksion over hvor svært cl er at vinde. Det er blandt andet også derfor at det som real har gjort i løbet af de sidste 5 år er helt åndssvagt. Det er ikke normalt - det er svært bare at vinde den 1 gang på 10 år.

Så alt i alt så synes jeg bare det flytter fokus. Både i medierne, blandt spillerne og hos fansene. Det dræber imo en masse glæde i situationer hvor man faktisk burde være glad men hvor man lader hypen omkring noget andet holde påvirke en.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:De andre spillere gjorde det også rigtigt godt for dem, men Modric er den, der får det til at tikke for både Real og Kroatien. Det er lidt ligesom Scholes gjorde det for United i deres storhedstid, til trods for at han ofte var omringet af klasse og til tider verdensklassespillere som Beckham, Keane, Giggs, Rooney, van Persie, Carrick, Nani, Cristiano osv.
Men på hvilket grundlag siger du, at Modric får Madrid til at tikke i højere grad end Kroos? Prøv at argumentere for det, for jeg kan ikke få øje på det. Kroos er i mine øjne ligeså involveret på midtbanen i Madrid som Modric er det - og så var Kroos jo omdrejningspunket for et landshold, der rent faktisk vandt VM for fire år siden. Jeg kan ikke se, at Modric er en bedre og mere indflydelsesrig spiller end Kroos er eller har været det de sidste fem år. Det samme gør sig i øvrigt gældende for Thiago og De Bruyne, og hvis vi udelukkende ser på det sidste halvandet år faktisk også James, der i sidste sæson spillede ekstremt mange minutter som central midtbanespiller og var dominerende på positionen.
MessiPogba skrev:Det samme var gældende med Xavi for os, selvom han har nogle af historiens bedste spillere som holdkammerater, og det samme med Schweinsteiger for Bayern München i 2013. De er måske ikke de mest iøjnefaldende, men det er dem, der får det hele etil at gå op i en højere enhed.
Jeg er stadig ikke enig, i at det nødvendigvis er Modric, der får det hele til at gå op i en højere enhed. Igen kan jeg lynhurtigt pege på Kroatien ved VM, hvor det faktisk var Brozovic, der fik det hele til at gå op i en højere enhed. Som sagt var Kroatiens midtbane på rulleskøjter i første kamp. Det fik man hurtigt rettet op på til anden kamp, ved at smide Brozovic ind bagved Modric og Rakitic.
MessiPogba skrev:At Toni Kroos vel sagtens nok kunne løse Modrics opgaver og på sigt nok bliver ham, der bliver den altoverskyggende leder og spilskaber for Real, når Father Time indhenter Modric og decimerer ham, er så en anden side af sagen.
Helt ærligt, statistisk set er der nærmest ingen forskel på, hvad Kroos og Modric løser af opgaver, og det er egentlig et billede jeg har, når jeg ser Real Madrid spille. Jeg kan sagtens se, at Modric er noget mere spektakulær at se på til tider, som en Iniesta til din Xavi, men at han partout skulle være mere indflydelsesrig end Kroos, kan jeg simpelthen ikke få øje på. Tværtimod synes jeg faktisk i højere grad, at det er Kroos der sætter og dikterer spillet på Madrids midtbane.

Nu kommer du selv med Xavi-sammenligning, og skal man endelig lave den sammenligning, så ser jeg helt klart Kroos som Xavi-typen og Modric som Iniesta-typen. Kroos som det store omdrejningspunkt, der samler boldene på midten, spreder spillet, skaber et hav af chancer og også selv bidrager med en del mål. Modric som den mere aggressive type med bolden for fødderne, der oftere bryder linjerne med driblinger og på den måde skaber eksplosionerne i spillet. Billedet af Modric som den her helt, helt store midtbanegeneral, kan jeg simpelthen bare ikke nikke genkendende til. Det prædikat synes jeg indrammer Kroos langt, langt bedre. Jeg kan jo heller ikke lade være med at tænke, at det ikke er helt tilfældigt, at Modric først blev en succes i Madrid efter Kroos var kommet til.
MessiPogba skrev:Men jeg tvivler, at du kan få Brozovic eller Casemiro til at få spillet til at hænge sammen, som Modric gjorde det for Kroatien eller Real, ligeså vel, at jeg også tvivler, at Modric kunne udføre ligeså stort defensivt arbejde, som Brozovic eller Casemiro gjorde det. Men den der indflydelse på spillet, som du giver, er for mig det altafgørende, og hvis du har prøvet at spille på et hold med sådanne typer som Xavi, Schweinsteiger, Scholes, Modric. Selvfølgelig ikke niveauet, jeg snakker om, men typen, og ham, der bare lige er det skridt foran andre i at styre kampene. De er så guld værd. Det der med at vide, hvilken aflevering, der skal til for at få spillet under ro, skabe ravage, eller noget helt tredje. Det er noget medfødt. Det er så svært at lære.
Nej, jeg har så sandelig heller aldrig påstået, at Brozovic eller Casemiro kan udføre de samme opgaver som Modric. Det jeg stiller mig skeptisk overfor, er hvorvidt Modric gør et bedre eller vigtigere stykke arbejde end Rakitic og Brozovic gjorde ved VM, eller det stykke arbejde Kroos og Casemiro har gjort for Real Madrid i deres Champions League succeser. Jeg kan bare ikke få øje på, hvorfor Modric nødvendigvis skulle være vigtigere for Real Madrid end Kroos og Casemiro, eller for Kroatien end Rakitic og Brozovic.

Igen, Modric er helt bestemt en fantastisk fodboldspiller, og blandt de allerbedste i verden på sin position, men han er simpelthen bare ikke verdens bedste spiller. Overhovedet. Heller ikke i 2018. Han er ikke engang i top fem i mine øjne.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt stærkt gået af John Obi Mikel, Aleksandar Kolarov, Etrit Berisha, Antonio Valencia, Stefan Johansen, Martin O'Neill, Lucho, Juan Antonio Pizzi og Héctor Cúper. Alle har nu officielt bevist, at de ikke er fuldblodsidioter, for de havde alle Messi som første navn på deres stemmesedler. Kan vi ikke hente Kolarov som backup for Alba? Så har vi også en, til at holde Messi skarp og give ham konkurrence på dødboldene.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: The Best 18

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Jeg synes bare ikke rigtigt der er noget sødt. Hvis vi f.eks. tænker på CL så er det vitterligt blevet et succeskriterie for alle tophold. Vandt de CL? Nej jamen så gider vi ikke snakke om deres sæson. Det har blandt andet betydet at vores sæson er blevet fuldstændig overset. En sæson hvor vi tabte en kamp og YDMYGEDE Real og atm. Det samme kan siges om Peps PL titel som var historisk.

Dette gælder også fansene. Der er mange barcafans som kun tænker på CL. En titel vi har vundet 5 gange i hele vores historie men nu er man "elendig" hvis man ikke vinder den. Og her tror jeg at en ting som BdO gør behovet for en CL sejr lidt større da vi ved at Messi vil tage de individuelle titler hvis Barca vinder cl.

Her vil jeg gerne lige understrege at vi ikke har været gode i cl i de sidste år og det er skuffende. Men der er ikke nok refleksion over hvor svært cl er at vinde. Det er blandt andet også derfor at det som real har gjort i løbet af de sidste 5 år er helt åndssvagt. Det er ikke normalt - det er svært bare at vinde den 1 gang på 10 år.

Så alt i alt så synes jeg bare det flytter fokus. Både i medierne, blandt spillerne og hos fansene. Det dræber imo en masse glæde i situationer hvor man faktisk burde være glad men hvor man lader hypen omkring noget andet holde påvirke en.

Overordnet set enig i dine synspunkter. Har jeg også givet udtryk for hist og pist.

Folk bliver lullet lidt i søvn af CLs promovering af at det er de bedste af de bedste man møder der. Top 7-8 stk i la liga har imo, reelt kvalitet til et CL gruppespil.
Det er også lidt lettere blot at forholde sig til enkelte cup runder, fremfor en lang liga sæson! Altså for de knap så engagerede.

Det sagt, nyder jeg dog CL:)

Ift sure/søde, var min kommentar mere møntet på den søde historie og nostalgi omkring eksempelvis ballon og den sure nutid omkring det, hvor det er blevet lidt noget gøjl!
Senest rettet af Antimadridista tirs sep 25, 2018 12:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster