VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Tænker vi kan starte samtalerne nu?

Hvad tror folket, der sker til sommer? Ser vi de møgkedelige tendenser fra EM 2016, hvor det defensive kujonspil var meget i højsæde, eller skyldtes det blot ekspandering af antal af hold og derfor ikke nok kvalitet, og man tyede derfor til kujonbold eller hvordan?

Jeg tror på Brasilien eller Tyskland. Tite virker til at være den rette til at styre Brasilien. De spiller kontrolleret, der er en rød tråd, og de vil have en Gabriel Jesus, der er virkelig god for tiden, Neymar i sin prime, og Ederson, som er en rigtig god målmand, og så er det sidste chance for Marcelo, Thiago Silva og Dani Alves for at skabe noget stort med landsholdet.

Tite virker til at have styr på tropperne, og de gerne vil spille for ham. Det er i hvert fald ikke så tamt, som det var under Dunga.

Tyskland fordi de er Tyskland. Altid seriøse bejlere og en fantastisk trup. Glæder mig til at se, hvilken trup Löw udtager.

Spanien og Frankrig som darkhorses, men især Frankrig med en analfabet som Deschamp som træner tror jeg, at de kludrer i det, selvom de nok har verdens stærkeste landsholdstrup med op til 4-5 spillere pr. position af god kvalitet.

Hvad håber I?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Det er ikke sådan, at jeg har en egentlig favorit. De fem store hold har alle nogle mangler i mine øjne.

Brasilien kan stille med den stærkeste startopstilling, men de mangler lidt bredde.
Frankrig har den bedste trup, men de spiller ikke som et hold.
Tyskland er en velsmurt maskine, men mangler reelle topspillere rent offensivt.
Spanien har en sindssyg stærk midtbane, men de mangler nogle folk til at sparke bolden i kassen.
Argentina har en masse fantastiske spillere, men de kæmper om de samme pladser i angrebet.

Jeg tror egentlig, at Brasilien bliver det mest imponerende hold til slutrunden. Jeg frygter bare, at deres offensive stjerner vil lide under de mange kampe på kort tid.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Meh... Landsholdsfodbold.. sidste års EM ødelagde det hele.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

A$AP skrev:Meh... Landsholdsfodbold.. sidste års EM ødelagde det hele.
Slutrunden var en fornøjelse, hvis man havde penge på Portugal :glad:

Det skal dog siges, at mit minde om slutrunden er bedre end den oplevelse jeg havde under selve slutrunden. Hvis man ser bort fra vores CL finale mod United i 08/09, så har jeg aldrig været så nervøs over en fodboldkamp, som sidste års EM finale.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Sverige!!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Jeg er helt vild med Senegals hjemmebanetrøje:

Billede

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: VM 2018

Indlæg af zqa »

Hold da kæft hvor er den grim.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:Det er ikke sådan, at jeg har en egentlig favorit. De fem store hold har alle nogle mangler i mine øjne.

Brasilien kan stille med den stærkeste startopstilling, men de mangler lidt bredde.
Frankrig har den bedste trup, men de spiller ikke som et hold.
Tyskland er en velsmurt maskine, men mangler reelle topspillere rent offensivt.
Spanien har en sindssyg stærk midtbane, men de mangler nogle folk til at sparke bolden i kassen.
Argentina har en masse fantastiske spillere, men de kæmper om de samme pladser i angrebet.

Jeg tror egentlig, at Brasilien bliver det mest imponerende hold til slutrunden. Jeg frygter bare, at deres offensive stjerner vil lide under de mange kampe på kort tid.
Jeg skal lige forstå dig helt. Tyskland mangler topspillere rent offensivt? Hvad menes der? altså som i verdensklasse a la Messi og Lewandowski eller hvordan?

Jeg vil da mene, at spillere som Leroy Sane, Thomas Müller, Mesut Özil, Mario Götze, Marco Reus, Timo Werner, Julian Draxler, Ilkay Gündogan, Leon Goretzka, Andre Schurrlé er topspillere. De har en formidabel bredde. Jeg kan nok gå med til, at de decideret mangler en goalgetter som Lewandowski, der bare er konskevent farlig foran mål, men de har da utrolig meget talent i offensiven vil jeg da mene.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

En Gøtze ude af form, en skadet Reus, en underpræsterende Müller, der ikke er en dissideret og typisk angriber, en god, men ung Timo Werner, Draxler uden spilletid og altså resten er jo ikke enten skadede eller ikke toppen af poppen. Så de mangler alligevel lidt, som Storken påpeger.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

PuyolErGud skrev:En Gøtze ude af form, en skadet Reus, en underpræsterende Müller, der ikke er en dissideret og typisk angriber, en god, men ung Timo Werner, Draxler uden spilletid og altså resten er jo ikke enten skadede eller ikke toppen af poppen. Så de mangler alligevel lidt, som Storken påpeger.
Altså hvis vi snakker om pt., så er jeg helt enig, at de ikke er helt der, hvor de skal være, men nu er man så heldig set fra en spillers perspektiv, at VM "kun" er 7 kampe, hvis man når hele vejen, og her er det ofte spillere, der har den største talent, der formår at slå igennem end deicderet spillere, der er i form.

Min anke var, at Tyskland svømmer i både talent og kvalitet, og de næsten er notorisk kendte for at boome ved slutrunder.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Der er ikke noget bedre end irske fans, der synger Fields of Athenry. Det er et af mine bedste fodboldminder, da de sang den mod Spanien til EM 2012.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Eriksen har lånt Harry Potters usynlighedskappe igen, igen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Eriksen har lånt Harry Potters usynlighedskappe igen, igen.
Du kunne have puttet Xavi anno 2011 ind på banen og det havde givet samme resultat som Eriksen gør nu. Fjeldaben på trænerbænken vil jo spille norsk med lange bolde fra Bjelland og Kjær af op imod Corner, som er en forfærdelig fodboldspiller og Jørgensen. Så DK springer midtbanen over. Dernæst er der ingen på DK, der løber uden bold. Alle på flade fødder.

Læg dertil at du har en spiller som Kvist på banen også. Erilsens betingelser er jo horrible pga. den klovn til Åge på bænken og hans norsk, primitive lorte fodbold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Man kan kun ryste på hovedet af Åge Hareides taktik mod et irsk landshold:
Plan A: Lange bolde
Plan B: Indlæg

:roll:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Man kan kun ryste på hovedet af Åge Hareides taktik mod et irsk landshold:
Plan A: Lange bolde
Plan B: Indlæg

:roll:
Tjo, men Irland er godt nok også defensive og velorganiserede. Frustrerende form for fodbold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster