VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Gu fanden har han da ej. Ronaldo er som fodboldspiller en kegle. Han kan score mål men han har ikke leveret en spilmæssigt bedre fodboldkamp i flere år.
Det er vist lige at stramme den. Ronaldos første halvleg mod Spanien var verdensklasse. Det niveau rammer Messi selvfølgelig meget oftere, men Ronaldo kan stadig.
Verdensklasse? Måske for en boksangriber men manden lavede jo ikke ret meget. En key pass og ellers kort afleveringer, god i luften men ingen driblinger overhovedet. At kalde det for verdensklasse er imo at stramme den.
Ronaldo er da sublim verdensklasse?
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15120
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1705 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Hepper på Peru i morgen :glad:

Billede
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Gu fanden har han da ej. Ronaldo er som fodboldspiller en kegle. Han kan score mål men han har ikke leveret en spilmæssigt bedre fodboldkamp i flere år.
Det er vist lige at stramme den. Ronaldos første halvleg mod Spanien var verdensklasse. Det niveau rammer Messi selvfølgelig meget oftere, men Ronaldo kan stadig.
Verdensklasse? Måske for en boksangriber men manden lavede jo ikke ret meget. En key pass og ellers kort afleveringer, god i luften men ingen driblinger overhovedet. At kalde det for verdensklasse er imo at stramme den.
Ronaldo er da sublim verdensklasse?
Det kommer an på hvad man mener med verdensklasse og hvad man måler udfra. Hvis vi snakker verdensklasse som boksangriber så ja. Men han sammenlignes konstant med messi og derfor forventer jeg at det er det niveau vi snakker om når vi snakker verdensklasse. Og der skal Ronaldo lave MEGET mere offensivt end vinde nogle hovedstød, være i boksen og ligge bolden af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: VM 2018

Indlæg af B-Freak »

Har Portugal ikke været ret heldige i dette VM?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

B-Freak skrev:Har Portugal ikke været ret heldige i dette VM?
Ligesom EM, ligesom CRputas CHL.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:Hepper på Peru i morgen :glad:

Billede
Hnnnnngh.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9328
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 948 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Ballon kriterierne er og bliver en joke.

Ronaldo var absolut intet indtil midt Februar. Tror odds var på 10-12 stk for ballon og det var kun pga navnet. Hed han xxx havde han givet ca 50-75. Messi gav ca 1.33.

Mod Psg scorede han et forkert str og blev ramt på knæet. Scorede igen ude mod PSG og 2 i en god præstation ude mod juve, deriblandt et saksespark som han sikkert vil blive promoveret enormt på. Siden 1. Kvartfinale lavede han intet.

Nu en god kamp mod Spanien. Måske 1-2 gode la liga kampe i samme periode?? Han spillede jo ikke så tit.

Jeg syntes ikke at det er fuldstændig overvældende hvad han har lavet, men han/real vandt cl og han blev cl topscorer, som helt sikkert også vil blive fremhævet, selvom de fleste mål i princippet ikke gælder for kåringen, da de er fra 17, men det vil folk ikke tænke over, når der skal stemmes.

Pt giver han sikkert omkring 1.5 for ballon, ved det ikke lige, orker ikke at tjekke det.

Antimadridista
Indlæg: 9328
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 948 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Kom så. 10 mål af Suarez. Kan være Ji xinping så køber ham for 1000000000.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Det kommer an på hvad man mener med verdensklasse og hvad man måler udfra. Hvis vi snakker verdensklasse som boksangriber så ja. Men han sammenlignes konstant med messi og derfor forventer jeg at det er det niveau vi snakker om når vi snakker verdensklasse. Og der skal Ronaldo lave MEGET mere offensivt end vinde nogle hovedstød, være i boksen og ligge bolden af.
Ja, okay, hvis verdensklasse defineres som “ligesom Messi,” så er der selvsagt ingen andre end Messi som er det. Men det er en mærkelig måde at definere det på. Så kan målmænd og forsvarsspillere vel næsten pr. definition ikke blive beskrevet på den måde.

Anyway, jeg orker faktisk ikke de her sammenligninger. Jeg synes ikke, at de beriger oplevelsen af at se dem spille, snarere tværtimod.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Det kommer an på hvad man mener med verdensklasse og hvad man måler udfra. Hvis vi snakker verdensklasse som boksangriber så ja. Men han sammenlignes konstant med messi og derfor forventer jeg at det er det niveau vi snakker om når vi snakker verdensklasse. Og der skal Ronaldo lave MEGET mere offensivt end vinde nogle hovedstød, være i boksen og ligge bolden af.
Ja, okay, hvis verdensklasse defineres som “ligesom Messi,” så er der selvsagt ingen andre end Messi som er det. Men det er en mærkelig måde at definere det på. Så kan målmænd og forsvarsspillere vel næsten pr. definition ikke blive beskrevet på den måde.

Anyway, jeg orker faktisk ikke de her sammenligninger. Jeg synes ikke, at de beriger oplevelsen af at se dem spille, snarere tværtimod.
Jamen enig. Det er derfor det er så ufatteligt hovedløst overhovedet at sammenligne dem. Vi snakker om en verdensklasse boksangriber der scorer mange mål og en verdensklasse playmaker der scorer ligeså mange mål som en verdensklasse angriber. Hvem er bedst? Nok ham der laver ALT offensivt.

Det er præcist derfor jeg er så hamrende træt af den her skide diskussion. De bliver målt på mål men den ene laver så ufatteligt meget mere offensivt. Og når målene så ikke rækker for Ronaldo så er der cl (hvor han kun scorer mål) eller "viljen til at vinde/score". Og det virker som om man bare vil holde gang i denne skide diskussion selvom den har været lukket i godt og vel 3-5 år efterhånden. Ronaldo når bare ikke Messi til sokkeholderne som fodboldspiller. Det kan alle med 2 øjne se. Ja selv folk med 1 kan se det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »



:lol:
Senest rettet af A$AP ons jun 20, 2018 5:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Kommentatoren sagde, at Ronaldo er fantastisk til at få topspin i bolden på frispark. Det kunne ikke være mere forkert!
Det blot et par dage siden tv2sport viste et program med fokus på frisparksteknikker og topspin. Hverken Ronaldo eller Messi er gode tekniske på frispark, de er faktisk begge ret dårlige. Ronaldo kan med hans sparketeknik maksimalt sparke ca 85-90 km/t fra kanten af feltet, hvis bolden skal ryge over muren og inden for målrammen. Med en optimal teknik kan man sparke op til 140 km/t. Juninho lå deroppe omkring.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:Kommentatoren sagde, at Ronaldo er fantastisk til at få topspin i bolden på frispark. Det kunne ikke være mere forkert!
Det blot et par dage siden tv2sport viste et program med fokus på frisparksteknikker og topspin. Hverken Ronaldo eller Messi er gode tekniske på frispark, de er faktisk begge ret dårlige. Ronaldo kan med hans sparketeknik maksimalt sparke ca 85-90 km/t fra kanten af feltet, hvis bolden skal ryge over muren og inden for målrammen. Med en optimal teknik kan man sparke op til 140 km/t. Juninho lå deroppe omkring.
What? Messi ikke god teknisk på frispark? What the fuck? Han kan krølle den ind fra 30-35 meter mod nogle utrolig dygtige målmænd? Hans sparketeknik gør lige præcis, at han kan både få den over muren, få fart i den og den dykker som den skal. Det er da at være teknisk? I modsætning til en som Roberto Carlos eller Zlatan Ibrahimovic som ofte bare smadrede igennem med lukkede øjne.

Hvad er det dog for nogle amøber, der har lavet de test der?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10778
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Saudi-Arabien er fsltisk startet meget godt. Langt bedre end mod russerne.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2827
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 179 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Norbit »

PuyolErGud skrev:Saudi-Arabien er fsltisk startet meget godt. Langt bedre end mod russerne.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Uruguay er også bare shit. Havde dem som en underdog der kunne gå langt. De skuffer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster