VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, de var de der Copa nederlag og den dårlige start, der tegnede billedet. Tata var langt bedre end Sampaoli.
David moyes er bedre end Sampaoli.
Ja, lige nu er samtlige trænere bedre end Sampaoli. Virkelig en flad fornemmelse han har efterladt. Dårligste start siden 1974 siger en del.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Nyt emne.

Var inde i Tivoli og se DKs kamp, så kunne ikke kommentere, da DK spillede.

Men hold kæft, hvor er det dog også et forfærdeligt ringe trænet hold. At Hareide kan være landstræner for sådan en talentfuld gruppe, unge spillere, er da helt væk.

DKs plan er at serve 100 lange bolde op og spille over midten og så håbe på, at Eriksen opsamler nogle 2. bolde og får gang i spillet på den sidste tredje del.

Når man vælger at starte med Lasse Schöne, der er 6'er i Ajax og er første mand til at starte angreb, og du samtidig har en af verdens bedste playmakere i Eriksen, hvorfor fanden spiller du oldnordisk røvfodbold med lange bolde?

De få gode angreb, vi havde, var, når Schöne lavede aggressive bolde i længderetningen og fandt Poulsen eller Jørgensen.

Men den håbløse taktik med at smadre konstant lange bolde var da helt til grin. Så start dog med Lerager på CDM, hvis du ikke vil spille fodbold, for Schöne skal jo ikke spilles over. Han skal gøres brug af.

Derudover. NJ og Pione Sisto. Hvor ringe har man dog lov til at være? Det samme med Yussuf Poulsen. Tre elendige præstationer, og det hjlap hellere ikke, at Eriksen også var helt blank.

Men i sidste ende er det hele tÅge Hareides forfærdelige fodbold, der er problemet. Du har en dygtig en-mod-en-spiller. Hvorfor isolerer man ham ikke, så han kan få sine en-mod-en på den sidste tredje del, hvor han er farligst?

Når du spiller med Sisto, som skærer en del ind, hvorfor spiller du så med Stryger Larsen, som ikke kan gå til baglinjen, fordi han ikke er venstrebenet? Det gav ingen mening. Vores backer var for ringe, og Poulsen og Sisto suttede ligeså meget.

Hareides idéer er ganske enkelt elendige og mangelfulde. Det virker slet ikke velovervejet nogle hans oldnordiske idéer.

Vi får en gedigen røvfuld af Kroatien. Det bliver virkelig ikke kønt, hvis vi går videre fra gruppespillet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:P
O
R
T
U
G
A
L

V
I
N
D
E
R

V
E
R
D
E
N
S
M
E
S
T
E
R
S
K
A
B
E
T

I

F
O
D
B
O
L
D

2
0
1
8
This! :ned:
Billede
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Der florerer rygter om, at de Argentinske spillere har bedt Sampaoli og co. om at overlade taktik m.m. til dem nu her mod Nigeria, og at trænerstaben kom op og skændes under træning.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Armani.
Mercado. Mascherano. Fazio. Rojo.
Lo Celso. Banega. Pavon.
Messi.
Dybala. Agüero.

Der, Sampaoli. Din fucking dør. Lad Messi ligge i det frie rum. Og giv anførerbindet til Mascherano.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Lige lidt betragtninger om i går.

Messi: Jeg syntes folk mangler at se det store billede. Den mand kæmper mod et umenneskeligt åg. Ja faktisk hele holdet gør. Ånden og energien omkring dem, kunne jeg forestille mig var en osende mur af gigantisk pres, som vi overhovedet ikke forstår.
De her tabte finaler er ikke forbi..de foregår hver dag inde i hovedet på Messi, når han er med landsholdet. Det florerer omkring truppen hver dag som noget der skal viskes væk. Put så oveni Maradonas åg!!!

Det er psykologi. Det er ikke FIFA spil eller noget det her. Det vil næsten være naturstridigt hvis det bare kørte forrygende.

Tænkt på alle Ronaldos slutrunder, før 16. Der var ikke en' hvor han decideret excellerede i. Nogle gode kampe, nogle dårlige. Selv i 16, var det jo meget la la. Men han har en titel, som vel at mærke ingen forventede. Der er ikke det store pres. Det ser man også på hans præstationer.

I går. Kroatien er et mindst lige så godt hold, men uden skyggen af samme pres. Alligevel var kampen helt lige indtil caballeros fuck up.
Messi satte et godt angreb op efter ca et kvarter, fra højre og indover. Kan ikke huske hvem der afsluttede, men den tog Lovrens lår, ellers var den på vej i mål. Perez' gigant chance senere. Altså, det er, på trods af alt, de små små marginaler. Der var også den mulighed Messi selv fik tæt på stregen ved 0-1.

Ift ugidelige Messi. Igen syntes jeg det er noget fis. Han er en introvert type. Han er lysår fra Ronaldos væremåde. Hvilket er fint. Jeg tror han gør alt han overhovedet kan på trods af manglende råb og gestikuleren.

Ift Messi og placering. Jeg syntes det lignede, at meningen var at han skulle positionere sig tættere på modstandernes mål. Derfor gik han ikke så meget og så langt tilbage. Jeg syntes ofte man har været efter ham eller taktikken ift at han gik for langt tilbage, også herinde. Nu gjorde han det modsatte og så mener folk han er ugidelig og ikke deltager nok!! Altså helt ærligt! Han skal jo for pokker have noget at arbejde med. Mod island havde det måske været bedre at have ham længere fremme. Så var der færre han skulle igennem. I går fandt de ham jo bare meget sjældent.

Sampaoli. Gider ikke rigtig diskutere ham. Han har dårlige vilkår syntes og så har han ikke fundet formlen.

Modsat nogle, så håber jeg nu stadig de kniber sig videre. Altså jeg tror ikke de gør, men hvis de gjorde, så tror jeg en flig af presset vil forsvinde og noget af det potentiale som jeg, trods alt, mener Argentina har, vil udfolde sig. Jeg kan huske 1990. Hold nu kæft det var jammerligt i gruppen, men de fik slidt sig videre. Ja de var faktisk heldige. Tror også Messi virkelig vil tage en depression med til Barcelona, hvis de ryger efter gruppespillet...

Ha' en god fredag, trods alt.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

#jesuisnigeria

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Jeg synes godt nok, at det var nogle voldsomme billeder af Messi under nationalsangen? Han lignede overhovedet ikke sig selv, bleg i fjæsset og mørke poser under øjnene - nogen der ved hvad det var der foregik?
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Prøver lige igen.

Hvordan blev Otamendi ikke smidt ud? Hvorfor kom den ikke igennem VAR-maskineriet?

Hele det her VAR er så selektiv. Der står da i reglerne, at ved scenarier, hvor der kan være tale om rødt kort, så skal den ses igennem af VAR-dommerne. Så how the fuck kom Otamendi forbi VAR uden at blive kylet ud? Det var et klokkeklart rødt kort det der.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

MP@

De havde ondt at Argentina. Derfor.

Jeg var sku også træt af Raki i går.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kroatien spillede fysisk og det lykkedes for dem. Messi og Argentina minder mig om de idrætstimer hvor vi spiller drengene mod pigerne og jeg som lærer er med pigerne. Man gør hvad man kan for at sætte holdet op til de store chancer, men den sidste kvalitet mangler og så taber vi typisk.
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Al vent@

Syntes lidt det er noget fis. Pga resultatet bliver alt nedgjort. Indtil mega droppet var det helt lige. Kroatien var afventende, mens Argentina forsøgte. Siger ikke at de gjorde det godt, men de forsøgte altså.
Havde Argentina kunnet tillade sig at spille afventende, havde de også haft lettere ved at skabe noget på omstillinger.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Nå men Brasilien sprudler.........

Syntes det er lidt sigende, at Brasilien efter 20-30 kampe med pæn stor succes de sidste par år. Så kommer der 1 skuffende premiere kamp og straks virker det helt forkrampet. Prøv så at sætte det ind i argentinernes kontekst...!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Leg med en sulten tiger, hvor er det her dog OGSÅ endnu en røvsyg kamp.

Fuck hvor spiller Brasilien ufattelig langsomt og for dumt. Endnu en gang man ser, hvorfor Coutinho bare ikke skal være CM. Det er for skidt. Hans opgave at skabe tempo og ideer i spillet midten af banen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Zzzzzzzzzzz..

Somebody go get Nadia Nadim. Morten Bruun er vitterligt den ENESTE kommentator som jeg kan tåle under det her VM.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster