VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: VM 2018

Indlæg af Mtfisk »

Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Var Godin ikke med?
Godín er god, men Uruguay er generelt et fantastisk organiseret hold, så selv uden ham kan deres defensiv præstere rigtig godt, især fordi Giménez og Cáceres har for vane at spille fantastisk for landsholdet, mens Laxalt også har været ekstremt god gennem slutrunden. Jeg tror godt, at Uruguay kunne overleve en kamp som denne uden Godín. Men Cavani er ALT i Uruguays offensiv. Suárez er intet værd uden Cavanis benhårde arbejde. Godín er måske en bedre spiller, men Cavani er i mine øjne vigtigere for Uruguay.
Cavani havde ikke ændret meget på den kamp. Han er god, men han var blevet pakket ind, hvis han havde været med.
Jeg kan godt lide Uruguays hold, men Frankrig er bare et mere homogent hold end Uruguays.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:For det første, har jeg ikke kaldt Pogba et møgdyr.
Du skrev ellers, at du var enig med Tello.
Blaugrana92 skrev:For det andet, skal Uruguays hårde spillestil vel ikke være ensbetydende med, at Pogba ikke kan være ulidelig at se på?
Nej, de to synspunkter, og alle mulige andre, kan sagtens sameksistere, men man bør få styr på sine prioriteter, hvis man mener, at det er Pogba som fortjener at blive det helt store samtaleemne efter den her kamp (og kalde udbruddene herinde for “samtale” er virkelig generøst).

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Frankrig er måske det mindst spændende verdensklassehold, jeg har set. Der er ekstremt meget individuel kvalitet og i små frustrerende glimt viser de det, men generelt spiller de med håndbremsen trukket og gør kun det strengt nødvendige for at vinde. Det er en skam.

Dog stadig bedre og mere interessante end Uruguay.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Holder tonen sober nu, beklager mit sprog tidligere, men gud hvor er jeg træt af den måde hvorpå de omtaler Neymar. Det klip de lige brugte hvor de nævnte en Oscar til ham, der blev han klart og tydeligt stemplet på anklen.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, det er doven sportsjournalistik.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Tello skrev:Holder tonen sober nu, beklager mit sprog tidligere, men gud hvor er jeg træt af den måde hvorpå de omtaler Neymar. Det klip de lige brugte hvor de nævnte en Oscar til ham, der blev han klart og tydeligt stemplet på anklen.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det er ret vildt, at diverse studier omtaler ham som den største skurk i årets VM, og det eneste de viser er et klip hvor han tydeligvis bliver stemplet tæt på anklen, og der er endda tale om samme ankel hvor han pådrog sig en skade og efterfølgende blev opereret.

Men sådan er det, Neymar kan brække benet, og studierne rundt omkring vil stadig tvivle på, om det det nu også gøre så ondt at brække et ben.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Du skrev ellers, at du var enig med Tello.
Helt ærligt, Flax. Nu snakker du om, at niveauet er lavt herinde, så vær nu lige selv lidt på. Jeg skriver, at jeg er enig og uddyber lige bagefter, præcis hvad jeg er enig med ham i.
Flax_Generous skrev:Nej, de to synspunkter, og alle mulige andre, kan sagtens sameksistere, men man bør få styr på sine prioriteter, hvis man mener, at det er Pogba som fortjener at blive det helt store samtaleemne efter den her kamp (og kalde udbruddene herinde for “samtale” er virkelig generøst).
Nu var de tilfældigvis lige præcis det, der blev diskuteret, i de minutter jeg tjekkede ind på forum, men jeg kan da kun beklage, hvis det var en fejl at deltage i den igangværende "samtale."

Jeg mener stadig, at Pogba er ulidelig at se på. Jeg mener ikke, han er noget møgdyr eller nogen cunt - hvis sarkasmen i det indlæg for et håndfuld dage siden gik tabt - men ulidelig ikke desto mindre.

Omvendt synes jeg ikke, at Uruguay - i de tre kampe jeg så i gruppespillet, deres kamp mod Portugal i de 35 minutter jeg så i dag - har spillet svinsk eller unfair, hvilket i øvrigt har været meget fint afspejlet i deres antal af kort gennem turneringen.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

@Flax og LeoMessi.

Jeg har mistet en del for Neymar pga. det med PSG og nogle af hans shenanigans (stavelse?) hist og her, men den her hetz er lige ved at være for meget. Manden kan være provokerende i sit spil, men han leverer til gengæld også noget af det spil, som vi tænker på når vi tænker brasiliansk fodbold. At forsvarsspillere sparker ham ned, stempler ham, og endda sparker ham i brystet, er en helt anden ting. At et såkaldt professionelt tv studie kommenterer på det, på samme måde som Belgien fans på Twitter, er lige en tak for meget.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Mtfisk skrev:
Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Var Godin ikke med?
Godín er god, men Uruguay er generelt et fantastisk organiseret hold, så selv uden ham kan deres defensiv præstere rigtig godt, især fordi Giménez og Cáceres har for vane at spille fantastisk for landsholdet, mens Laxalt også har været ekstremt god gennem slutrunden. Jeg tror godt, at Uruguay kunne overleve en kamp som denne uden Godín. Men Cavani er ALT i Uruguays offensiv. Suárez er intet værd uden Cavanis benhårde arbejde. Godín er måske en bedre spiller, men Cavani er i mine øjne vigtigere for Uruguay.
Cavani havde ikke ændret meget på den kamp. Han er god, men han var blevet pakket ind, hvis han havde været med.
Jeg kan godt lide Uruguays hold, men Frankrig er bare et mere homogent hold end Uruguays.
Måske var han blevet pakket ind, måske var han ikke. Han fylder markant mere end Suárez, og som konsekvens har Suárez meget mere plads, når han spiller med Cavani. De komplementerer hinanden ekstremt godt - i mine øjne bedre end Messi og Suárez gør. Om Cavani havde vundet Uruguay kampen er nok tvivlsomt, men man kan forhåbentlig ikke stille spørgsmålstegn ved, om Cavani havde været en uendeligt meget bedre spiller i sådan en kamp, end Stuani var det.

I øvrigt er jeg dybt uenig i, at Frankrig er et mere homogent hold. Jeg synes faktisk, at det er lige omvendt. Frankrig har faktisk i mine øjne virket som et ret dysfunktionionelt hold indtil videre, med tre direkte dårlige kampe i gruppespillet, og en gennemført uimponerende indsats i de minutter jeg så i dag, hvilket i følge de fleste artikler om kampen i øvrigt fint afspejlede resten af kampen. Uruguay har virket som et langt mere sammenhængende hold end det franske.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Helt ærligt, Flax. Nu snakker du om, at niveauet er lavt herinde, så vær nu lige selv lidt på. Jeg skriver, at jeg er enig og uddyber lige bagefter, præcis hvad jeg er enig med ham i.
Jeg kan ikke se, at det trækker niveauet ned at påpege, at “møgdyr” (og “cunt”) er unødvendigt. Hvis du har det på samme måde som mig, så har du været påfaldende dårlig til at vise det.
Blaugrana92 skrev:Jeg mener stadig, at Pogba er ulidelig at se på. Jeg mener ikke, han er noget møgdyr eller nogen cunt - hvis sarkasmen i det indlæg for et håndfuld dage siden gik tabt - men ulidelig ikke desto mindre.
Fair nok. EDIT: Jeg burde sgu nok have ladet tvivlen komme dig til gode. Det beklager jeg oprigtigt.
Blaugrana92 skrev:Omvendt synes jeg ikke, at Uruguay - i de tre kampe jeg så i gruppespillet, deres kamp mod Portugal i de 35 minutter jeg så i dag - har spillet svinsk eller unfair, hvilket i øvrigt har været meget fint afspejlet i deres antal af kort gennem turneringen.
Jeg vil ikke anbefale at se første halvleg, for det er spild af dit liv, men Kenn Hansen sagde i pausen, at der kunne være blevet givet adskillige gule kort, hvorefter der blev vist fire sene “tacklinger” fra Uruguay som almindeligvis var blevet takseret til gult. Han påpegede dog også, at det var i tråd med resten af slutrunden, hvor spillerne har fået lov til den slags. Det har i mine øjne været klart til Uruguays fordel.
Senest rettet af Flax_Generous fre jul 06, 2018 11:07 pm, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Så ikke kampen. var Frankrig gode eller Uruguay der sejlede??
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Så ikke kampen. var Frankrig gode eller Uruguay der sejlede??
Begge hold var dårlige.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Skal de seriøst kun snakke om Neymars overdrivelser?

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Håber Neymar udstiller Belgien.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: VM 2018

Indlæg af emo »

Håber Coutinho overstråler alle og bliver kampens stjerne.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: FCBarcelonaChr og 27 gæster