VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Starnils »

Håber at Neymar spiller vanvittigt godt i dag. Han skal vinde Ballon d'or, nu hvor Messi ikke gør det.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Det der bekymrer mig mest omkring Messi og Argentina lige nu, er deres mentale tilstand. En kamp som den vi så imod Island sker jo altid i disse slutrunder, men Messi og Argentina så virkelig knuste ud efter slutfløjt. Det her heller aldrig været nogen hemmelighed, at Messi ikke er den stærkeste spiller, mentalt. Ellers synes jeg virkelig der bliver overreageret overalt på de sociale medier. Hvis de fortsætter sådan her, og ikke vinder de næste to kampe så kan man kritisere dem så meget man nu vil, men efter en uafgjort mod Island i første kamp? Se lige den optakt de har haft til VM, det blev til en venskabskamp på 3 uger, mod Haiti. At Messi brænder straffe er jo ikke noget nyt, det er mere spillet de skal have styr på. Man må bare håbe, at Sampaoli fik øjnene op i går. De har brug for en succesoplevelse eller to for virkelig at få gejsten op, forhåbentligt kommer de mod Kroatien og Nigeria. Og fuck Di Maria. Det de gjorde mod Island er ikke holdbart, de blev også mere farlige da der kom mere bredde i spillet.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Jeg kan ikke helt forstår hvorfor man tvivler på Messis mentale niveau?

Ja, i ny og næ ligner han en spiller der knækker sammen når det går dårligt, men i går var det overhovedet ikke tilfældet. Han bliver ved og ved med at udfordre og prøve at sætte noget op med de andre, som altså bare ikke kan, da de misser de små pasninger og derved ødelægger opspillet. Man behøves altså ikke at gå rundt på en bane og skrige til sine medspillere at de skal tage sig sammen for at ligne en der ikke giver op, Messi gør det via sit spil.

Det må være hårdt rent psykisk, at skulle gå ind til hver evig eneste kamp og vide, at det er dig det skal komme fra, ellers er i færdige. Det er vildt, at hvis bare man dækker Messi op, og bare nogenlunde har styr på ham, så kan de andre ikke så forfærdeligt meget.

Jeg synes også, at de argentinske spillere alt for ofte KUN søger Messi, og det er alt for nemt at gennemskue. De træffer også nogle unaturlige beslutninger fordi de hele tiden søger ham, og det ødelægger trods alt også spillet.

EDIT: Så er der lige en ting mere jeg ærgrer mig gevaldigt over, og det er Lo Celso - spil ham nu i stedet for Di Maria.
Senest rettet af LeoMessi søn jun 17, 2018 1:12 pm, rettet i alt 2 gange.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Det der bekymrer mig mest omkring Messi og Argentina lige nu, er deres mentale tilstand. En kamp som den vi så imod Island sker jo altid i disse slutrunder, men Messi og Argentina så virkelig knuste ud efter slutfløjt. Det her heller aldrig været nogen hemmelighed, at Messi ikke er den stærkeste spiller, mentalt. Ellers synes jeg virkelig der bliver overreageret overalt på de sociale medier. Hvis de fortsætter sådan her, og ikke vinder de næste to kampe så kan man kritisere dem så meget man nu vil, men efter en uafgjort mod Island i første kamp? Se lige den optakt de har haft til VM, det blev til en venskabskamp på 3 uger, mod Haiti. At Messi brænder straffe er jo ikke noget nyt, det er mere spillet de skal have styr på. Man må bare håbe, at Sampaoli fik øjnene op i går. De har brug for en succesoplevelse eller to for virkelig at få gejsten op, forhåbentligt kommer de mod Kroatien og Nigeria. Og fuck Di Maria. Det de gjorde mod Island er ikke holdbart, de blev også mere farlige da der kom mere bredde i spillet.
Der kom langt mere gang i deres spil, da Pavon og Banega kom ind.

Di Maria er simpelthen en joke af en spiller nu til dags. di Maria under VM 2014 var fantastisk, men der var han Real-spiller og lige vundet CL og havde haft en fantomsæson. I dag er han bare en nobody i en lorte liga og tror, at han kan tillade sig at slappe af. Han spillede noget af det mest nosseløse fodobld, jeg længe har set og det dummeste. Slog konstant høje bolde ind til Agüero, der er en meter og dværg mod Islands massive kæmper.

Way to fucking go, din nudellignende idiot.

Biglia og Mascherano mod Kroatien er nok den bedste løsning, da de kan gardere forsvaret, som er Argentinas problem, men Banega gav liv på holdet. Der er mere fremdrift i hans spil.

Men omvendt. Hold kæft, hvor er det dog også elendigt planlægning af Argentinas fodboldforbund. En fucking kamp i tre uger mod selveste, mægtige Haiti.

Kunne man ikke lige have haft en kamp for 10 dage siden bare lige for at få indstuderet nogle taktiske ting, eller sågar lige have lidt kamptræning i benene? Tre uger kan der ske en del.

Men den bedste opstilling ville nok være

Armani
Salvio - Otamendi - Rojo - Tagliafico
Mascherano - Banega
Dybala - Messi - Pavon
Aguero

Problemet er bare, hvor meget Dybala gider at arbejde defensivt, og Banega er langt bedre med bolden end uden bolden, så det kan blive hullet som et si. Især når en som salvio hellere ikke er en rigtig backspiller, men omskolet.

Men med Dybala inde, vil du have endnu en måltrussel og en, der kan noget på egen hånd. Pavon er langt mere direkte og mere simpel.

Fucking Sampaoli. Han giver mig hovedpine. En massiv en af slagsen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

LeoMessi skrev:Jeg kan ikke helt forstår hvorfor man tvivler på Messis mentale niveau?

Ja, i ny og næ ligner han en spiller der knækker sammen når det går dårligt, men i går var det overhovedet ikke tilfældet. Han bliver ved og ved med at udfordre og prøve at sætte noget op med de andre, som altså bare ikke kan, da de misser de små pasninger og derved ødelægger opspillet. Man behøves altså ikke at gå rundt på en bane og skrige til sine medspillere at de skal tage sig sammen for at ligne en der ikke giver op, Messi gør det via sit spil.

Det må være hårdt rent psykisk, at skulle gå ind til hver evig eneste kamp og vide, at det er dig det skal komme fra, ellers er i færdige. Det er vildt, at hvis bare man dækker Messi op, og bare nogenlunde har styr på ham, så kan de andre ikke så forfærdeligt meget.

Jeg synes også, at de argentinske spillere alt for ofte KUN søger Messi, og det er alt for nemt at gennemskue. De træffer også nogle unaturlige beslutninger fordi de hele tiden søger ham, og det ødelægger trods alt også spillet.
Jeg synes nu der har været flere tilfælde. Man kan jo næsten se det hver gang han skal sparke et vigtigt straffespark, hvor nervøs han er. Specielt straffesparket i går, det var virkelig dårligt og nemt at læse. Hans reaktion efter seneste Copa America turnering i 2016, hvor han gik ud og sagde, at det var slut med landsholdet efter nederlaget i finalen, hvorefter han en måned efter undskyldte og var tilbage igen. Og efter slutfløjt mod Island så han virkelig bare ramt ud.

Der er dog ikke noget jeg håber mere på, end at Messi sætter alle kritikkerne på plads og får gang i Argentina igen. Jeg synes som sagt virkelig at folk er gået overboard i forhold til Messi-kritikken, på baggrund af en kamp, første i flere uger, og første i gruppespillet. Men der skal ske ting og sager inden næste kamp, for det ligner sgu et hold der havde opgivet nogen form for succes inden det overhovedet startede. Messi skal have noget kreativt assistance.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: VM 2018

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Argentina undervurderede fuldstændig Island. Sampaoli offentliggjorde start elleveren dagen før! Så kunne Island forberede ned til mindste detalje hvordan de skulle lukke ned.

Tsk tsk tsk... Messi udtalte også efter kampen at de var totalt overraskede over kun at have fået et point med Island som de alle havde regnet med at slå... undervurder aldig din modstander.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

A$AP skrev:
LeoMessi skrev:Jeg kan ikke helt forstår hvorfor man tvivler på Messis mentale niveau?

Ja, i ny og næ ligner han en spiller der knækker sammen når det går dårligt, men i går var det overhovedet ikke tilfældet. Han bliver ved og ved med at udfordre og prøve at sætte noget op med de andre, som altså bare ikke kan, da de misser de små pasninger og derved ødelægger opspillet. Man behøves altså ikke at gå rundt på en bane og skrige til sine medspillere at de skal tage sig sammen for at ligne en der ikke giver op, Messi gør det via sit spil.

Det må være hårdt rent psykisk, at skulle gå ind til hver evig eneste kamp og vide, at det er dig det skal komme fra, ellers er i færdige. Det er vildt, at hvis bare man dækker Messi op, og bare nogenlunde har styr på ham, så kan de andre ikke så forfærdeligt meget.

Jeg synes også, at de argentinske spillere alt for ofte KUN søger Messi, og det er alt for nemt at gennemskue. De træffer også nogle unaturlige beslutninger fordi de hele tiden søger ham, og det ødelægger trods alt også spillet.
Jeg synes nu der har været flere tilfælde. Man kan jo næsten se det hver gang han skal sparke et vigtigt straffespark, hvor nervøs han er. Specielt straffesparket i går, det var virkelig dårligt og nemt at læse. Hans reaktion efter seneste Copa America turnering i 2016, hvor han gik ud og sagde, at det var slut med landsholdet efter nederlaget i finalen, hvorefter han en måned efter undskyldte og var tilbage igen. Og efter slutfløjt mod Island så han virkelig bare ramt ud.

Der er dog ikke noget jeg håber mere på, end at Messi sætter alle kritikkerne på plads og får gang i Argentina igen. Jeg synes som sagt virkelig at folk er gået overboard i forhold til Messi-kritikken, på baggrund af en kamp, første i flere uger, og første i gruppespillet. Men der skal ske ting og sager inden næste kamp, for det ligner sgu et hold der havde opgivet nogen form for succes inden det overhovedet startede. Messi skal have noget kreativt assistance.
Med det pres der er på Messi, så kan jeg godt forstå at han nu engang sparker dem så dårligt som han gør. Han skal ikke sparke dem fremover. En mand som Ronaldo, som bliver sammenlignet med Messi udtaler inden VM, at der intet pres er på Portugal [læs: ham selv] - så taber de VM, jamen så var det jo forventeligt. Det stikmodsatte gør sig gældende for Messi. Det har en stor betydning, og især når man nu engang skal sparke et så vigtigt straffespark.

At han stoppede på landsholdet har intet at gøre med at de tabte, det har udelukkende noget at gøre med måden hvorpå de og især Messi bliver behandlet på, selv når de når en VM finale og taber på marginaler mod et stærkt Tyskland - og det er især den argentinske presse der refereres til her, som har været ekstra hårde ved ham. Læs selv hvad han udtalte inden VM blev sparket i gang, det ligger altså lidt dybere.
"The fact we've lost three finals now has led to some complicated moments with the Argentine press due to the differences in seeing what it means to reach a final.
"It is not easy and [reaching three finals] has to be appreciated. It's true that winning them is important, but getting there is not easy."
Hvis man vitterligt ikke kan se, hvad det er Messi gør for det argentinske landshold, men gang på gang skal blive svinet til, så kan man vel godt forstå han ikke gider at spille for dem mere? Så må vi se hvor godt de gøre det uden ham, men det har vi jo allerede beviser på.

Det brændte straffespark mod Island knækker ham på ingen måder, tværtimod - og det vil vi helt sikkert også se mod Kroatien, hvor han med ret så høj sandsynlighed vil være ustyrlig - så er det lidt op til de andre om de vil spille med Messi.

Det eneste der bekymre mig en anelse er, at Kroatien rent faktisk godt kan nøjes med et uafgjort, og måske kommer til at stille sig lidt længere tilbage.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Skal man oddse på at Portugal vinder VM og at Ronaldo scorer 10+ mål? Grise kan efterhånden flyve hvad angår ham og RM.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Havde glemt alt om Ivanovic og hans kæmpe göt
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Syntes nogle herinde er lidt Tv2 agtige mhp Messi.

Goaaa@

Tror meget af den der tankegang omkring at Messi ikke er der helt som Ronaldo, bunder i en masse eksternt som der altså også skal kigges på.

1 Det er afskyelige minimale tilfældigheder der gør at Messi ikke er VM vinder eller i det mindste Copa vinder allerede, samtidig med det modsatte vedr Ronaldo og EM.

2 Ronaldo har de senere år timet sin top til at gælde marts-juni, Messi lader lidt til at tage tingene lidt som de kommer og har ikke nødvendigvis været helt på toppen til marts, som han jo selvfølgelig burde. Det har givet nogle copaer og sikret la liga titlen flere gange, men kostet i CL (som er det folk kigger på),

3 Ronaldo har profiteret enormt på Reals CL succes.

Det kan nogen gange virke som om Messi måske ønsker det mindre, men jeg tror ikke på det. Det hænger sammen med forkert Barca prioritering (resulterende i de forkerte pokaler!) Samt Messis samt Barcas for nonchalant holdning til at man ikke behøver at dosere sæsonen, både ift hele truppen og ift brugen af Messi, hvis man ønsker at vinde CL.

Ronaldo har jo haft masser af håbløse præstationer, men de ligger gerne før februar, det samme med Real. Det er lidt spm om at de 2 tripler har bidt os lidt i røven, og blevet et must!! Hvilket jo er absurd.

Derudover vurderes Messi og Ronaldo altså også bare vidt forskelligt. Hvilket bare er mærkeligt.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: VM 2018

Indlæg af De La Barça »

Seeing people calling Iceland boring and defensive as if that's something we're choosing to do. Our GK is a film director, our RB has a day job making salt and got time off work to play at the World Cup. If you can't be happy for us, go jump in the fucking ocean.
Di Maria blev lukket ned af en saltmager [emoji1]

Tweetet har i øvrigt fået 35K retweets og 111K likes. Rimelig voldsmlt.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Dybala og Messi på banen fungerer jo ikke. Dybala har også udtalt sig om dette.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Havde været sjovere hvis det var sandt. Nu spiller målmanden jo I Randers. Ikke meget filmmager over det.
De La Barça skrev:
Seeing people calling Iceland boring and defensive as if that's something we're choosing to do. Our GK is a film director, our RB has a day job making salt and got time off work to play at the World Cup. If you can't be happy for us, go jump in the fucking ocean.
Di Maria blev lukket ned af en saltmager [emoji1]

Tweetet har i øvrigt fået 35K retweets og 111K likes. Rimelig voldsmlt.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: VM 2018

Indlæg af De La Barça »

Ja, det er rigtig. Det giver en bedre effekt ikke at nævne, at han rent faktisk er professionel fodboldspiller, men den skulle være god nok at han har instrueret film også.

Om Sævarsson så rent faktisk laver salt til daglig ved jeg ikke.

(edit)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

De La Barça skrev:Om Sævarsson så rent faktisk laver salt til daglig ved jeg ikke.
Det er muligt, at han gør det nu, men han har også spillet 10 år i Tippeligaen og Allsvenskan, så helt amatør er han næppe.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster