VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Nå men en sejr til nigeria i morgen og så lever håbet stadig. Jeg ved bare ikke rigtigt om jeg håber på at Argentina går videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:Dårligste argentinske landshold i historien?
Nærmere dårligste præstation af en argentinsk træner.
Selv med en bedre landstræner er puljen af spillere altså historisk ringe, fortrinsvis i forsvaret og på midtbanen.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Badabing »

Piquénbauer skrev:Nå men en sejr til nigeria i morgen og så lever håbet stadig. Jeg ved bare ikke rigtigt om jeg håber på at Argentina går videre.
Selv med en uafgjort mellem Island - Nigeria vil det stadig kræve argentinsk sejr mod Nigeria mens Island ikke må vinde over Kroatien, som allered er sikret videre avancement. Argentina har ikke længere den luksus at kunne afgøre det selv, og med niveauet indtil videre fra Argentina in mente, ser det ikke lovende ud
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:Nå men en sejr til nigeria i morgen og så lever håbet stadig. Jeg ved bare ikke rigtigt om jeg håber på at Argentina går videre.
Jeg ligger alt mit spam og mit lort til side nu, og spørger hvorvidt det er realistisk at Nigeria vinder i morgen, og hvad Argentina skal levere i sidste runde for at komme videre? Goaaal gav et svar tidligere, men så kom nedsmeltningen.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Dårligste argentinske landshold i historien?
Nu er slutningen ikke skrevet endnu, men det ville i hvert fald være en historisk skuffelse at ryge ud af gruppespillet mod Nigeria eller Island.

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Alias-A »

A$AP skrev:De havde da et nogenlunde system og setup under Sabella. Deres gruppe var nemmere, men der gjorde Messi faktisk også en forskel i gruppespillet. Scorede han ikke i alle gruppekampene? Deres defensiv var langt stærkere, mere disciplineret og så kom de faktisk også frem til masser af chancer. Hvorfor var det de fyrede ham igen?
Spot on. Det fattede jeg heller aldrig. Hvorfor fyre en træner der bringer holdet til en VM finale?
93' Iniesta

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Umiddelbart vil det jo være bedst at Nig vinder. Så er Argentina 100% foran dem med sejr i sidste runde. Samtidig skal island så ikke vinde over Kroatien, pga Argentinas dårlige målscore. Uafgjort i morgen kan også bruges. Islandsk sejr er pænt skidt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Daluigi »

Det her hold kommer alligevel ikke videre mod Frankrig. Lad os da få Island videre - jeg elsker dem seriøst.
Forumlegende

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Nå hvad var det jeg ønskede mig til det her VM!

Gode præstationer af Messi, gerne Salah og Neymar. Ronaldo måtte gerne glide i en snotter.

Gad godt man kunne reboot ens bold præferencer, til de hvide, kontrabold samt portugisere..

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:Dårligste argentinske landshold i historien?
Nærmere dårligste præstation af en argentinsk træner.
Selv med en bedre landstræner er puljen af spillere altså historisk ringe, fortrinsvis i forsvaret og på midtbanen.
Jo, på midten og i forsvaret, men offensiven er ret vild samt at man har historiens bedste spiller, så man burde få meget mere ud af holdet.
Senest rettet af Kubala tors jun 21, 2018 10:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Nói NPO »

Champione skrev:
Nói NPO skrev:
Champione skrev:Messi skuffer altså lige så meget, som træner og hold.
Det her er en historisk nedsmeltning.. De går ikke videre med -3 i målscore nu.
Messi skuffer, hvis man sammenligner med hans eget topniveau. Vil faktisk gerne argumentere for at han får gjordt noget fornuftigt med bolden, stortest hver gang han får den, både i form af fine dybdebolde, gode afleveringer, og driblinger, på trods af at være omringet af kroater konstant. At han så aldrig får bolden på den sidste tredjedel, kunne man evt bebrejde nogle af de 9 andre markspillere for. Det er helt vildt at de ikke får udnyttet bedre, at kroaterne bruger så meget energi på at opdække Messi.

På en sidenote så var Dybalas defensive arbejde vildt skuffende, når man tænker på at han burde have massere af energi som indskifter.
Klart, var de andre bedre og udnyttede markeringerne af Messi, kunne de bruge pladsen.
Men intet fungerer - og Messi kan ikke anklages for, at de andre ikke præsterer.

MEN, Messi kan altså godt anklages for at han “gemmer” sig, og ikke bruger sin enorme autoritet og rutine til at være indpisker (som Ronaldo desuden virkelig gør meget for Portugal!). Sampioli er en abe, og stiller meget uerfarent op, og Messi løfter ikke troen en eneste gang.
Det skuffer mig meget, at han ikke løfter sit ansvar som anfører og pisker tro ind i holdet.
Fair, at han selv er dækket op, og bruger energi på at finde rum på banen - men han dirigerer og opildner ikke en eneste gang.

Han lignede frem for alt, en mættet superstjerne, som egentlig var der mere af pligt og lyst - og det gør faktisk enorm ondt. :-(

Sørgelig aften.
Enig angående hans rolle som anfører. Man må også bare konstatere at det aldrig har været og nok heller aldrig bliver hans styrke. Han har altid været en stille type, og den del af byrden er han bare ikke i stand til at løfte.
Den lille ananas

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Visca El Barca »

Uafgjort i morgen er måske det bedste, der kan ske for Argentina. Hvis Nigeria vinder i morgen, så kan de spille på uafgjort mod Argentina og dermed stille sig meget defensivt. Med uafgjort vil de være tvunget til at angribe og vinde kampen, det vil forhåbentlig give plads til Leo at udfolde sig på.

Man må så håbe at Kroatien tager point fra Island, det burde kunne lade sig gøre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Visca El Barca »

Modric: “Messi is a exceptional player, but he just can’t do it al by himself. You need help in football.”
Not a single Argentina player gave Messi more than two passes in the first half. [@OptaJavier]
Det er nærmest chokerende!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Daluigi skrev:Det her hold kommer alligevel ikke videre mod Frankrig. Lad os da få Island videre - jeg elsker dem seriøst.
Du elsker en flok kujonere, der spillede betonfodbold, som får Mourinhos antifodbold til at fremstå som frisk, offensivt fodbold?

Fucking nej.

Ud med Island. Og Iran. Og alle andre, der praktiserer kujonfodobld.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Når man virkelig tænker over det. Messi gik fra at være fuldstændig verdensklasse til at være historiens ubestridt bedste spiller, da hgan var under Pep.

Hvorfor? Fordi Pep skabte et system, hvor alle og enhver vidste, hvad deres opgave på banen gik ud, og hvor det handlede om at få Messi så effektiv foran mål, så han kunne afgøre kampene og samtidig nyde godt af XAvi, Iniesta og Messis overblik til at iscenesætte andre.

Det forstod Pep mere end noget andet.

Siden så smuttede Pep, og Messi, efter den uddannelse, hgan fik under Pep, gjorde, at han kunne fastholde sit høje niveaum og det fortsatte under Tito, som var Peps højrehånd.

Men siden da er han blevet misbrugt af Tata, Lucho og så alle landstrænere, han har haft pånær Sabella, som forstod, at fodbold er et holdsport. De havde nogle principper de spillede efter.

Men at man direkte kan tro, at Messi egenhændig kan afgøre en fodboldturnering 1 mod 11. Det er det mest hjernedøde, jeg nogensinde har set. Især mod et talentfuld landshold som Kroatien, der ikke er blege for at kæmpe for tingene hellere.

Det er mig en gåde, at man kan være så fodbolddum, som Sampaoli, og så mange år i gamet, stadigvæk ikke har en gameplan for, hvordan man skal vinde kampe, men hvor alt er simpelthen så random.

At man ikke kan skabe en gameplan, som har andel i alle 11 spillere, men som er baseret på Messis kunnen som hovedpersonen, men hvor man skal vide hvor på banen og hvornår han skal aktiveres og ikke bare spille til ham allerede nede på første del af banen og så håbe, at han leverer mirakel gang på gang. Det er simpelthen umenneskelige krav.

Tænk sig engang. At stille op med en forsvarskæde der hedder Mercado - Otamendi - Tagliafico. To backer og en CB, som aldrig har spillet sammen før i en tremandskæde mod et stærkt landshold.

Way to fucking go, Sampaoli, din omvandrende hjerneblødning.

Og sidst, men ikke mindst. Messi ligner en mand, der stopper til fodbold snart. Han lignede en kvæstet mand.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster