BDO 16

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: BDO 16

Indlæg af emo »

Han siger godt nok at han bedre kan lide Messi men i 16 var CR bedre. Der er bare ingen argumenter for at CR var bedre, for CR vandt dem ikke de to trofæer, han var ikke manden som førte dem frem fra start til slut, han har ikke scoret eller lagt op eller skabt mest.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: BDO 16

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Piquénbauer skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Piquénbauer skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Piquénbauer skrev:Se dem spille. Drop alt om stats, titler, hår, damer og se dem spille. Hvis man stadig mener Ronaldo er den bedste efter det så fatter man seriøst intet (ellers er man real fan).
Jeg synes klart at Messi er den bedste. Men det kan bare være svært at argumentere rent objektivt.
Rent objektivt er der ingen tvivl. Og ja det siger jeg som barcafan men man sammenligner jo ikke Messi med Diego Costa, Suarez, lewan osv. Det er de spillere som Ronaldo burde blive sammenlignet med - boksspillere. Men pga tidligere niveau og en masse genbrugte floskler så bliver han af uforståelige årsager stadig set som en af de bedste.
Tja. Men jeg ser ingen objektive argumenter her for, hvorfor Messi er bedre. :)
Jo. Se dem spille.
Slå "objektiv" op. Adjektivet altså. Evt. også "subjektiv".
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Piquénbauer »

Pointen er jo for fanden at argumenter ikke er nødvendige da enhver med øjne i hovedet kan se at Messi er bedre.

Men dejligt at du igen viser dit flabede fjæs. Altid hyggeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

@emo

Niels C. Frederiksen er snu. Han har tidligere også kommet med kommentarer, hvor han roste Messi, men endte med at mene at CR var bedre. Jeg tror sgu ikke på ham, når han siger ting som: "Jeg kan lide Messi og Argentina er mit yndlingshold". For mig er det bare cover.

At mene, at CR er en bedre leder, er jo totalt til grin. Det er noget af det sidste, han er. Man kan mene, at det er fair nok, at han vandt, da EM og CL vægter enormt, men at begynde på sådanne latterlige udsagn, såsom at CR er en bedre leder eller mere komplet, er dybt godnat. Det har intet hold i sig, imo.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: BDO 16

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Piquénbauer skrev:Men dejligt at du igen viser dit flabede fjæs. Altid hyggeligt.
– Hvis man stadig mener Ronaldo er den bedste efter det så fatter man seriøst intet
– ingen ville for fanden sige han er bedre en Messi
– Pointen er jo for fanden at argumenter ikke er nødvendige da enhver med øjne i hovedet kan se at Messi er bedre


Og så kritiserer du min retorik, fordi jeg kommenterer lidt friskt på, at du tre gange i træk kommer med det samme subjektive argument? Arh... :glad:
qepd

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

Hvad er egentlig et objektivt argument i sådanne sammenhæng? Og findes objektivitet overhovedet? For der er filosoffer etc., der mener, at det ikke findes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Piquénbauer »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Piquénbauer skrev:Men dejligt at du igen viser dit flabede fjæs. Altid hyggeligt.
– Hvis man stadig mener Ronaldo er den bedste efter det så fatter man seriøst intet
– ingen ville for fanden sige han er bedre en Messi
– Pointen er jo for fanden at argumenter ikke er nødvendige da enhver med øjne i hovedet kan se at Messi er bedre


Og så kritiserer du min retorik, fordi jeg kommenterer lidt friskt på, at du tre gange i træk kommer med det samme subjektive argument? Arh... :glad:
Går jeg efter dig på noget tidspunkt i det jeg skriver?

Og så glemmer vi lige at du igen igen ignorerer min pointe så du kan være lidt "frisk".

Omkring objektivitet så kan stats fremstilles objektivt. Men så kan man begynde at argumentere for at de bruges subjektivt hvis man bruger dem til at understøtte en subjektiv holdning og bla bla bla.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: BDO 16

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kubala skrev:Hvad er egentlig et objektivt argument i sådanne sammenhæng? Og findes objektivitet overhovedet? For der er filosoffer etc., der mener, at det ikke findes.
Det er også det, jeg søger svar på. I hvert fald ikke "jeg ser og synes". Det tager nærmest udgangspunkt i en følelse.
Piquénbauer skrev:Og så glemmer vi lige at du igen igen ignorerer min pointe så du kan være lidt "frisk".
Hmm, du skrev, at du talte objektivt, og at dit argument var "se dem spille". Det forholdt jeg mig til.

Men hvis du mener det mere overordnede (hvem der er bedst), så helt ærligt, come on, jeg skrev tidligt i denne snak, at jeg er enig med dig i, at Messi er klart bedst.
qepd

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

Med det jeg skrev, så mener jeg ikke, at objektivitet findes. Ergo er det svært at efterlyse objektivitet, når det i sidste ende, ender med subjektivitet.

Diskussioner vil altid ende i subjektivitet. Prøv at redegøre for, hvorfor CR er bedre end Messi(eller omvendt)?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm, du skrev, at du talte objektivt, og at dit argument var "se dem spille". Det forholdt jeg mig til.
Jeg skrev at det er tydeligt hvem der bedst når man ser dem spille. Og det var min pointe inden vi skulle ud på et sidespor og snakke objektivt/subjektivt.

Og så er der ikke mere at komme efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: BDO 16

Indlæg af emo »

Den danske stemmeafgivers grund til at stemme på CR,
Lionel Messi har afstemningsperioden fra slut-november 2015 til slut-november 2016 spillet flere forrygende kampe end Cristiano Ronaldo, det betvivler jeg ikke. Men Cristiano Ronaldo vandt EM med Portugal. For mig er det flere gange større, end hvis det var lykkedes Lionel Messi at vinde Copa América, alene fordi Argentinas landshold på papiret er betydeligt stærkere end Portugals. Som enkeltpræstation er det også større end Tysklands VM-sejr i 2014, og hvis trofæer skal tælle med i vurderingen af Ballon d’Or – hvilket France Football dikterer, de skal – skulle Cristiano Ronaldo vinde Ballon d’Or i 2016.
Så skulle en dansker har vundet prisen i 93 for præstationen under EM 92.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

På papiret stærkere. Og hvad så. Hvis det andet hold er kollektivt stærkere og leverer bedre, så kan man ikke bruge på papiret stærkere til noget som helst. Desuden bærer jo en mand det hold, som på papiret er stærkere. Det gør jo ikke vedkommendes præstation mindre.

Men ja, EM gav CR Ballon d'Or. Når det vægter så meget, så er det et eller andet sted fair nok.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: BDO 16

Indlæg af emo »

Men det vil i følge ham slet ikke være muligt for Messi at vinde den selv hvis han havde vundet Copa A.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Piquénbauer »

Håbløst vrøvl. Og hvor er jeg træt af at landsholdsfodbold bliver vægtet så højt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

Ja, hvilket er latterligt. Det havde sikkert også været argumentet, hvis Messi havde vundet VM med Argentina. Præstationen var mindre, fordi Argentina jo på papiret er et stærkt hold, så er det ligegyldigt, at de spiller som en sæk kartofler.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster