BDO 16

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

BDO 16

Indlæg af Lopezzz »

Hvem skal vinde?

Billede

Hvis statistikken bestemmer lige nu, så er Messi nr.1, Suarez nr.2, MeMySelf&I nr.3
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Bager »

Det skal ske drastiske ting hvis ikke MemyselfandI skal rende med den. Messi har spillet bedre, men Ronaldo har været på holdet som har vundet CL og EM, og det er desværre det der tæller.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Piquénbauer »

Ronaldo vinder. Det er sikkert.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: BDO 16

Indlæg af kklaus »

Jeg tror den ender uafgjort.
Giv mig min sko tilbage, røv!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: BDO 16

Indlæg af ulrich »

Bager skrev:Det skal ske drastiske ting hvis ikke MemyselfandI skal rende med den. Messi har spillet bedre, men Ronaldo har været på holdet som har vundet CL og EM, og det er desværre det der tæller.
Det har Pepe også. Og Pepe spillede et godt EM kontra Ronaldo, der kun var god i 2 af 6,25 kampe. Ronaldo spillede også kun godt i 2 ud af 7 playoff kampe i CL. Ude mod Roma og hjemme mod Wolfsburg. I finalen var han igen mega ringe, men fik jo lov til at smide trøjen efter at have afgjort straffesparkskonkurrencen.

Nu er Ronaldo skadet og måske ude i en længere periode. Objektivt (svært at være som barca-fan :roll:, men jeg ser mange real kampe også.. selvpineri.) set har Messi været bedst i år. Han har også 2 titler, flere mål, flere assists, og helt klart bedre spil gennem hele 2016. Og hvis han fortsætter med det spil, så vinder han. Ronaldo bør ikke vinde bare fordi han har vundet CL og EM. Ronaldo har jo ikke været den bedste fodboldspiller i 2016.

Hvis stemmegiverne har en smule fornuft, så vinder Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Storken »

I året 2016 har Messi været en klart bedre fodboldspiller end Ronaldo. Sidstenævnte tager nogle gode løb og afslutter klinisk. Det er efterhånden lang tid siden, at han har været en dominerende kraft, når han modtager bolden væk fra mål. Og i mine øjne er spillemæssig dominans det absolut vigtigste, når vi snakker verdens bedste.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes Vardy burde vinde den.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: BDO 16

Indlæg af Lopezzz »

Altså vi er kun halvvejs i 2016 og afstemningen lukker først i okt. - nov. hvis jeg husker det godt.
Messi og Suarez skal bare bombe videre så er BDO deres.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: BDO 16

Indlæg af A$AP »

Vildt at Suarez næsten ikke engang er med i diskussionen. Manden blev liga topscorer, blev han ikke også den med flest mål af alle ligaer i Europa? Og Så var han også nummer 1 på assist listen med 16(!)

Og så vandt han jo faktisk ligaen og pokalturneringen. De andre turneringer bliver måske ikke talt med, men han vandt også den europæiske supercup og VM for klubhold. Og han har været en rigtig, rigtig stor faktor i dem alle.

Hvor meget mere skal han gøre? Lige nu der er det som om at den er 45% på både Ronaldo og Messi, hvor Suarez har de sidste 10%.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: BDO 16

Indlæg af FCBarcelonaChr »

kklaus skrev:Jeg tror den ender uafgjort.
Og så går de i forlænget og derefter; straffesparkskonkurrence!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: BDO 16

Indlæg af SpillerSomMESSI »

FCBarcelonaChr skrev:
kklaus skrev:Jeg tror den ender uafgjort.
Og så går de i forlænget og derefter; straffesparkskonkurrence!
Så vinder CR jo
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
kklaus skrev:Jeg tror den ender uafgjort.
Og så går de i forlænget og derefter; straffesparkskonkurrence!
Så vinder CR jo
TSUUUUUU!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Jesni »

Lopezzz skrev:Altså vi er kun halvvejs i 2016 og afstemningen lukker først i okt. - nov. hvis jeg husker det godt.
Messi og Suarez skal bare bombe videre så er BDO deres.
Jeg tror Ronaldo skal gøre meget forkert, hvis ikke han vinder. Altså, når man vinder CL og EM, derudover også at holder et absurd højt niveau på mål/assists (Ja, jeg ved godt Messi overgår ham der) så skal man jo vinde efter BDO-praksis. Og det er sku fair nok.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: BDO 16

Indlæg af Kubala »

Hvem har været bedst i kalenderåret, 2016, og det skal ikke forveksles med sæsonen 2015-2016, da prisen gives for kalenderåret 2016. Her er svaret enten Messi eller Suarez(med en lille overtag til Messi).

Når det er sagt, så tror jeg, at CR løber med titlen. CL og EM afgør det. CR har haft sin andel i begge trofæer, men han har ikke været dominerende, som man har set tidligere. Portugal havde efter min mening ikke vundet, hvis CR havde spillet finalen, da han var blevet Portugals omdrejning, hvilket ville være skadeligt. Det var ikke længere kun CR, som man søgte, men flere spillere var involveret i spillet, hvilket gav potte tilsidst(flere trusler end bare en, som man ser som trussel og derfor skal han altid have bolden). Desuden var franskmændene forberedte på det portugisiske hold med CR end det portugisiske hold uden.

Messi skulle have vundet Copa America, så ville han have en chance, men nu tror jeg ikke, at han overhovedet har en. Skaden til CR er faktisk også positivt mht. Ballon d'Or, da man vil sige: "Han var jo skadet, så man ved ikke, hvordan det ville have set ud, hvis han ikke havde været det, i tilfældet af at Messi spiller rigtig godt op til kåring.

I øvrigt har skatteskandaler også ødelagt det for Messi, ikke alene nu, men også i fremtidige kåringer etc.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

FIFA World Player Of The Year 2016

Indlæg af Lopezzz »

Det er ærgerligt at folk må ikke stemme på hvem der skal vinde fordi alle dem som stemmer de ser kun på om personen har vundet CL eller EM eller VM.
Indtil videre har Messi været klart bedst men det betyder ikke en skid når Gustavo har vundet CL og EM selvom han ikke har vist noget i år.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster