Ligue 1 // Le Championnat

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

Ah ok. Snak om arrogance. Hvis man seriøst mener at PSG er ens rugeklub så er man da for alvor fucked.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kawhi »

Jeg tror ikke helt at det skal tolkes sådan.

Det er ikke til at vide hvad der bliver sagt og aftalt i baglandet - jeg tror dog godt at Neymar kan lokke PSG til i at sælge om et år eller to, såfremt at Cristiano er skiftet væk fra Madrid.

Real Madrid vil pludselig have en masse plads i deres lønbudget og mangle en etableret verdensstjerne på holdet.
Samtidig vil Real Madrid tjene styrtende med penge på trøjesalg.

Neymar kommer til at indse at man ikke vinder BdO i den franske liga, medmindre at ligaens niveau bliver markant bedre.
At blive stjernen på et af historiens største hold må samtidig lokke en del. Spansk fodbold og den sydeuropæiske varme er vel også indbydende.

PSG vil helt sikkert være imod et salg af deres store stjerne (ligesom Barca også var), men hvis Real mindst betaler lige så meget for transferen og PSG kan finde Neymar 2.0 i en anden klub, så er de nok ikke helt afvisende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan ikke finde neymar 2.0 i en anden klub. Og de vil (hvis han overhovedet kan købes) skulle betale langt over det psg gav.

Jeg tror ikke et sekund på at det kommer til at ske. Real vil gå efter hazard og den handel vil i sig selv være ekstremt svær.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kubala »

Næste sæson, nej, men om to sæsoner, så er det ikke umuligt. 28 år og vil have to år tilbage af kontrakten. Han skal i mellemtiden ikke fornye kontrakten, for at presse PSG til at sælge.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

PSG er så rige at det ikke betyder noget for dem at han kunne har 2 år tilbage ... De kan ligeså godt lade ham gå gratis som at få nogle penge de allerede har bunker af.

Jeg tror virkelig ney skal gå langt før de vil sælge. Som i ubehageligt langt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kubala »

Arh, de vil aldrig lade nogen gå gratis, uanset hvor mange penge, de så enden har. Det vil være rigtig rigtig svært, men ikke umuligt. Han skal selvfølgelig lave ballade og samtidig ikke fornye, så er muligheden der. Man skal aldrig sige aldrig i fodbold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

De vil tabe mere ansigt ved at sælge end at han smutter.

Men vi må se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kubala »

De vil aldrig lade nogen smutte gratis, især hvis de kan tjene enorme summer på vedkommende. Men ja, jeg tror også, at det næsten er umuligt for Real at købe Ney. Hazard er også den, jeg tror, de går efter. Tror, at det allerede bliver her til sommer. Han skal bare ikke forlænge, hvis han vil væk. Ville have to år tilbage af kontrakten til sommer.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Tello »

RM går hardnakket efter Hazard hvis Ronaldo smutter. Kan også sagtens se dem gå efter Kane.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:Jeg tror ikke helt at det skal tolkes sådan.

Det er ikke til at vide hvad der bliver sagt og aftalt i baglandet - jeg tror dog godt at Neymar kan lokke PSG til i at sælge om et år eller to, såfremt at Cristiano er skiftet væk fra Madrid.

Real Madrid vil pludselig have en masse plads i deres lønbudget og mangle en etableret verdensstjerne på holdet.
Samtidig vil Real Madrid tjene styrtende med penge på trøjesalg.

Neymar kommer til at indse at man ikke vinder BdO i den franske liga, medmindre at ligaens niveau bliver markant bedre.
At blive stjernen på et af historiens største hold må samtidig lokke en del. Spansk fodbold og den sydeuropæiske varme er vel også indbydende.

PSG vil helt sikkert være imod et salg af deres store stjerne (ligesom Barca også var), men hvis Real mindst betaler lige så meget for transferen og PSG kan finde Neymar 2.0 i en anden klub, så er de nok ikke helt afvisende.
Det der med, at en spiller kan hente prisen tilbage via trøjesalg er altså ved at blive en halv lille skrøne. En klub har ikke mere rettighed til højest 20 procent af prisen for de solgte trøjer, og årligt sælger de allerstørste klubber mellem 1 million til 1,5 million trøjer, hvor United vist stadigvæk er dem, der sælger flest trøjer pga. de har vildt meget fat i det asiatiske marked. Og af trøjer, så er det altså med alle spillerne, der kan vælges imellem. Ikke blot en spiller, der sælger en million, men hele truppen.

Og da en trøje uden navn koster 499, så er det altså kun 100 kroner, de kan tjene pr. trøjesalg. Så kan man godt se, at der er ufattelig langt op, hvis Neymar via trøjesalg skal hente pengene ind igen.

Et område, hvor mange klubber kan have mulighederne for at hente penge ind er dog via image-rettigheder, som er en forretningsmodel, Real Madrid har lukreret meget på med David Beckham, Ronaldo, Cristiano Ronaldo. Folk med meget stor medietække. Real Madrid har vist rettighederne til mellem 45-50 procent af Ronaldos årlige image-rettigheder, og det er altså en mand, der tjener mange penge på sit image. Det er måske her, at Neymar kan hente nogle penge ind igen, da han i flere omgange er blevet vurderet til at være det største atlet i verden de kommende år, hvad angår medietække og mulighed for at tiltrække sponsorater.

EDIT: Her ses trøjesalg for 2016. Der er dog sket en noget mere stigning end mine 1-1,5 million, men det er stadigvæk småt, hvad der kan hentes på trøjesalg for klubberne, da det er fabrikanterne, der tjener de store penge, hvorfor man også ser sponsoraterne være større og større (United får 75 mio. pund om året af Adidas bl.a.)

http://www.totalsportek.com/football/cl ... irt-sales/
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af zqa »

Ronaldo har 100% af hans image-rettigheder og det er jeg ret sikker på, at Neymar også havde i Barcelona (og nu i PSG).
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Ronaldo har 100% af hans image-rettigheder og det er jeg ret sikker på, at Neymar også havde i Barcelona (og nu i PSG).
Nope, du kan selv læse om hans seneste kontraktforhandlinger, hvordan Real Madrid prøvede at kapre mere end 50 procent af hans image-rettigheder, men det endte vist med 55-45 eller 60-40 i Ronaldos favør. At eje imagerettighederne er en af de store hurdles ved transfers, når du handler med de allerstørste stjerner, da det er et område, hvor klubberne kan hente penge på deres investeringer i spillerne. Især når du taler om et globalt navn som Ronaldo, der de senere år er blevet en vild businessman.

Her er en artikel om tilbage fra 2009, hvor Real købte Ronaldo, hvor de snakker om den typiske kontrakt, Real laver med deres stjerner, at de ejer 50 procent af spillernes image-rettigheder.

https://www.theguardian.com/football/20 ... rights-row
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kawhi skrev:Jeg tror ikke helt at det skal tolkes sådan.

Det er ikke til at vide hvad der bliver sagt og aftalt i baglandet - jeg tror dog godt at Neymar kan lokke PSG til i at sælge om et år eller to, såfremt at Cristiano er skiftet væk fra Madrid.

Real Madrid vil pludselig have en masse plads i deres lønbudget og mangle en etableret verdensstjerne på holdet.
Samtidig vil Real Madrid tjene styrtende med penge på trøjesalg.

Neymar kommer til at indse at man ikke vinder BdO i den franske liga, medmindre at ligaens niveau bliver markant bedre.
At blive stjernen på et af historiens største hold må samtidig lokke en del. Spansk fodbold og den sydeuropæiske varme er vel også indbydende.

PSG vil helt sikkert være imod et salg af deres store stjerne (ligesom Barca også var), men hvis Real mindst betaler lige så meget for transferen og PSG kan finde Neymar 2.0 i en anden klub, så er de nok ikke helt afvisende.
Noget i den retning..

http://www.marca.com/en/football/real-m ... b46d9.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af zqa »

MessiPogba skrev:
zqa skrev:Ronaldo har 100% af hans image-rettigheder og det er jeg ret sikker på, at Neymar også havde i Barcelona (og nu i PSG).
Nope,
I så fald er det noget nyt. Tidligere ejede han 100%.
#jesuisSheep

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kawhi »

Piquénbauer skrev:Man kan ikke finde neymar 2.0 i en anden klub. Og de vil (hvis han overhovedet kan købes) skulle betale langt over det psg gav.
Selvfølgelig dukker der en ny verdensstjerne á la Neymar op inden for de nærmeste par år. Det kan godt være at Neymar 2.0 ikke har fået sit gennembrud endnu, men han findes derude et sted.
Træningen, diæten, restitutionen osv. er i rivende udvikling, så jeg tror (meget groft sagt) kun at det er mentaliteten der sætter begrænsningen for de fremtidige unikke talenter.
MessiPogba skrev:årligt sælger de allerstørste klubber mellem 1 million til 1,5 million trøjer
Som du selv skriver, så er det årligt. Jeg siger ikke at trøjesalget dækker købet af Neymar, men det udgør da alligevel et par procenter af købet ;-) Men det er svært at gætte på hvilken kontrakt de skulle forhandle sig frem til mht. image-rettigheder osv.
Piquénbauer skrev:Jeg tror virkelig ney skal gå langt før de vil sælge. Som i ubehageligt langt.
Hvis der er nogen fodboldspiller der ligeglad med værdighed/opførsel, så er det Neymar. Så længe at der er flere penge i udsigt, så tror jeg at han er ligeglad med hvad andre tænker.
Bare se hele straffesparks-farcen, da han kom til PSG. Neymar elsker omtale uanset om det er positivt/negativt.
Og når han indser at man ikke vinder en BdO i Paris, så er græsset pludselig grønnere på den anden side (Madrid eller en rig engelsk klub).
Kubala skrev:Hazard er også den, jeg tror, de går efter.
Jeg tror på Hazard i Real til sommer. Han har vist lige takket nej til Chelseas 2. kontraktudspil, hvor de ville gøre ham til PLs bedst betalte spiller. Ifølge Radio Montecarlo skulle Hazard nu også have forhandlet de personlige betingelser på plads med Real. Hvis Hazard virkelig vil til Real Madrid, så tror jeg godt at Chelsea vil tillade det for en fair transferpris efter hans 6 års loyalitet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Filten og 63 gæster