Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Hvad angår årets hold, kunne jeg da godt ønske mig variation, at man ikke blot udtog spillere på baggrund af deres navn og status, men rent faktisk på det de leverede.

Igen, hvordan kan en Juve spiller blive overset? Hvordan kan en Ramos have spillet bedre end Chiellini eller Barzagli, hvorfor fanden er Vidal ikke en del af holdet, han er sq da en magtfaktor for Juve og Serie A. Der er mange om buddet, ja, afstemninger er jo låååååååårt!
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

emo skrev: Igen, hvordan kan en Juve spiller blive overset? Hvordan kan en Ramos have spillet bedre end Chiellini eller Barzagli, hvorfor fanden er Vidal ikke en del af holdet, han er sq da en magtfaktor for Juve og Serie A. Der er mange om buddet, ja, afstemninger er jo låååååååårt!

Det skulle jeg netop til at skrive. Chiellini, Barzagli og Bonucci har ærlig talt været bedre end Ramos (og måske Silva), imo. Og Vidal har bare været crazy batshit i 2 sæsoner i træk.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Kåringer er jo subjektive, og man kan tale for og imod. Jeg forstår, hvorfor de har valgt de elleve spillere. Vidal, jo, men jeg vil hellere have Xavi i stedet. Chiellini, jo, men jeg foretrækker Ramos. Der er argumentationer for det hele, derfor er det også svært.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Kigger man på CL i denne sæson, så har Vidal og Chiellini jo ikke imponeret. Hjemlig liga, ja, men CL i denne og sidste, så nej. Desuden er Serie A vel ikke på niveau med La liga eller PL.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Bager »

Det er også lidt sjovt at Messi siger at Ronaldo fortjente at vinde, men hans stemmer gik til holdkammeraterne Iniesta, Xavi og Neymar. Ved godt at det ene ikke modsiger det andet, men stadig.
Visca el Barca

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Denne diskussion har været i gang på bold.dk/og andre hjemmesider også, men det skal også ses som support for ens holdkammerater. Selvfølgelig havde det været cool, hvis man stemte på hinanden, for at vise, at man var helt "neutral", men jeg kan godt forstå, at man vælger den anden løsning, altså støtter ens holdkammerater. Det er et skulderklap til holdkammeraternes arbejde, synes jeg.

At man skal lave reglerne om, altså at det skal være neutrale personer, der skal stemme til denne pris, er så noget andet. Hvis man skal komme sådan noget til livs.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Og netop sådan var det inden Fifa blev en del af prisen. Der stemte kun journalisterne.

Desuden, sjovt indslag,
phpBB [video]
Allez...

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af kklaus »

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg ved så ikke, om journalisterne er løsningen. Mange af dem er helt blæste. Desuden havde Messi jo vundet, hvis de stod til journalisterne, og det er jeg ikke enig i.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er faktisk meget sjovt. De sidste 4 år har Madrid-fans og Ronaldo-tilhængere brokket sig over at det var en popularitetspris, og at Messi kun vandt fordi uvidende kaptajner og trænere stemte på ham. Nu viser det at Ronaldo tydeligvis vandt Ballon d'Or på netop dét grundlag, for som bekendt havde Ribéry vundet hvis kun journalisternes stemmer havde talt. Gad vide hvad de har at sige til det?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Jeg ved så ikke, om journalisterne er løsningen. Mange af dem er helt blæste. Desuden havde Messi jo vundet, hvis de stod til journalisterne, og det er jeg ikke enig i.
Nej? Ribéry vandt journalisternes afstemning. Det står endda i billedet lige over dit indlæg.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Jamen det er jeg sgu mere uenig i. Hvorfor ikke Robben, Lahm eller for den sags skyld Müller? Hvorfor ikke Zlatan så? Nej tak til journalisterne.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jep, jeg er faktisk helt enig. Nej tak til journalisterne. Hvis det skal foregå anderledes end det gør nu, bør det være et mindre ekspertpanel, der skal nå frem til en enstemmig beslutning. Maksimalt 20 'eksperter' der er udvalgt af de journalister der i øjeblikket er stemmeberettiget. Men det er i og for sig også ganske utænkeligt, at det skulle kunne fungere. 20, eller 10 for den sags skyld, uafhængige journalister kommer aldrig til at være helt og aldeles enige. Så måske er det i virkeligheden bedst bare at holde fast i den nuværende løsning.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Jeg gik og troede at Messi var mere populær i Afrika, end tilfældet er. Tog tydeligvis fejl, måske.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kubala »

Ja, det er ikke nemt, men Ribéry kan da ikke være vinderen. Come on. Så burde Ini have vundet i 2010. Xavi burde også have vundet en, og sådan kan man blive ved. Hvordan man gør, kan jeg ikke svare på, men hvis man skal lave om på disse vennetjenester, så burde man finde en anden løsning. Hvad det kan være, kan jeg som sagt ikke svare på. Desuden burde kriterierne også være mere klare. Er det titler, individuelle bedrifter osv., som skal afgøre det. Hvad vægter, som sagt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster