Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Jeg sidder lige og ser Chelsea - Liverpool lige nu, som opvarmning til kampen senere. Og jeg får lidt nogle minder tilbage fra Atletico i deres første CL finale mod Real i 2014. De ser virkelig trætte og slidte ud. Det var også den kamp hvor Costa, deres vigtigste mand gik i stykker efter 7 minutter. Det er fandme dumt, at de ikke har lukket den top 4 plads for lang tid siden. En masse dumme pointtab har nu gjort, at de ikke rigtig kan tillade sig at spare spillere i de sidste par kampe. Det kan Real derimod. Det er deres energi og eksplosivitet der har bragt dem så langt, lige nu har de det ikke. Og Liverpools trup er i forvejen virkelig tynd.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Jeg sidder lige og ser Chelsea - Liverpool lige nu, som opvarmning til kampen senere. Og jeg får lidt nogle minder tilbage fra Atletico i deres første CL finale mod Real i 2014. De ser virkelig trætte og slidte ud. Det var også den kamp hvor Costa, deres vigtigste mand gik i stykker efter 7 minutter. Det er fandme dumt, at de ikke har lukket den top 4 plads for lang tid siden. En masse dumme pointtab har nu gjort, at de ikke rigtig kan tillade sig at spare spillere i de sidste par kampe. Det kan Real derimod. Det er deres energi og eksplosivitet der har bragt dem så langt, lige nu har de det ikke. Og Liverpools trup er i forvejen virkelig tynd.
Selv hvis de kom friske til finalen, ville Liverpool choke. De har intet som helst erfaring, og deres vindermentalitet er næsten ikke-eksisterende. Jeg vil vædde med, at Liverpool får de største gummiben, man længe har set i en finale.

Real kører den hjem, fordi de har en verdensklasse midtbane, og deres spillere er erfarne superstjerner. De er vant til at kapere med presset.

Læg deritl, at Liverpool er et uhyre ringe defensivt hold, men værre er, at de er så forfærdelige ringe på at forsvare dødbolde, og det er en af Reals helt store styrker.

Man skal virkelig, virkelig være jubeloptimist, hvis man ser Liverpool løbe med sejren mod Real Madrid. Liverpool er ikke god til at kapere presset. Real er erfarne røvhuller i den henseende. Læg dertil, at Real har vundet de sidste 12 eller 14 finaler, de har spillet i.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Liverpool skal vel bare slå Brighton, som ikke har noget at spille for, på Anfield, og så er fjerdepladsen sikker. Og så har de to ugers pause til Champions League-finalen. De skal nok være klar.

Real Madrid har til gengæld fire relativt svære kampe inden da. De kan selvfølgelig godt bruge udelukkende reserver i alle kampene, men det sker næppe.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15009
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Lopezzz »

Mohammed Salah har slået Premier League rekorden for flest mål i ligaen i samme sæson :clap:
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:Mohammed Salah har slået Premier League rekorden for flest mål i ligaen i samme sæson :clap:
Og det er endda uden at have sparket et eneste straffespark vist, hvis jeg husker rigtigt. Det er fantastisk godt klaret, selvom jeg tror, han går ned i næste sæson og ikke bidrager ligeså meget.

Men han slår stadigvæk Cristianos og Suarez målscoringssnit:

Suarez 13/14: 33 kampe, 31 mål: 0,939 mål. pr kamp.
Cristiano 07/08: 34 kampe, 31 mål: 0,911 mål pr. kamp
Salah 17/18: 36 kampe, 32 mål: 0,888 mål pr. kamp
Shearer: 95/96: 35 kampe, 31 mål: 0,885 mål pr. kamp

Men Suarez og Salah er begge uden at sparke straffe for deres hold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Rygter om, at Arteta, Peps højre hånd i City, er favoritten til Arsenal-posten. Han vil tilmed ansætte sin bedste ven, Xabi Alonso, som sin assistent.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Sådan helt ærligt.

Hvordan kan Mourinho være manager for Manchester United? De spiller vitterlig noget af det mest ringe fodbold, jeg har set.

Hvis jeg har været efter Valverde for manglende gameplan, foruden at give Messi bolden, så fremstår hans filosofi som Klopp kombineret med Pep filosofi, for det, United spiller Mourinho, er det mest indholdsløse fodbold, jeg nogensinde har set hos en storklub. Det er absurd ringe. Intet indstuderet spil, intet indbyrdes forståelse blandt spillerne.

Hvor må det dog gøre ondt for United-fans, at den mand står som deres manager. Mourinho er uddateret og regnet ud. Han er færdig på det her plan. Medmindre du selvfølgelig skider højt og helligt på alt, der hedder ære.

United er ligesom os en klub, der har en selvforståelse som topklub med en bestemt spillestil, som helst skal spilles og så samtidig konkurrere om titlerne. 19 point efter City, udklasseret i CL af selveste Sevilla, og så det her elendighed, de har vist under Mourinho.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Sådan helt ærligt.

Hvordan kan Mourinho være manager for Manchester United? De spiller vitterlig noget af det mest ringe fodbold, jeg har set.

Hvis jeg har været efter Valverde for manglende gameplan, foruden at give Messi bolden, så fremstår hans filosofi som Klopp kombineret med Pep filosofi, for det, United spiller Mourinho, er det mest indholdsløse fodbold, jeg nogensinde har set hos en storklub. Det er absurd ringe. Intet indstuderet spil, intet indbyrdes forståelse blandt spillerne.
Jeg vil meget gerne have Mourinho fyret - min største glæde ved at se United for tiden er, at hvert minut er ét minut tættere på en fyreseddel - men som jeg har sagt mange gange før, så er United ikke blevet ringere under Mourinho. United scorede 49(!) ligamål i van Gaals sidste sæson og Moyes forvandlede de forsvarende mestre til et hold som sluttede tættere på Stoke end top 4. Mourinho skal selvfølgelig ikke have ros for at være marginalt bedre end van Gaal og Moyes, ikke med den trup og det transferbudget, men der er heller ingen grund til dine vilde overdrivelser.

Og så er jeg i øvrigt enig i, at Uniteds ledelse bør finde en manager, der kan levere fart og underholdning snarere end en konservativ type som Mourinho. Han er fejlcastet til klubben, og har været det fra dag ét.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Xavi6Smede »

Mourinho blev udelukkende ansat fordi, at United desperat manglede en manager, der kunne skabe titler og føre dem tilbage til toppen, hvilket han jo til dels har. Dog slet ikke i sådan en grad, at man kan forsvare det spil og negative omtale han tilfører til hans klubber.
De fik 11 point flere i denne sæson, end deres højest pointantal siden Ferguson, så han har trods alt fået dem tættere på toppen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:Sådan helt ærligt.

Hvordan kan Mourinho være manager for Manchester United? De spiller vitterlig noget af det mest ringe fodbold, jeg har set.

Hvis jeg har været efter Valverde for manglende gameplan, foruden at give Messi bolden, så fremstår hans filosofi som Klopp kombineret med Pep filosofi, for det, United spiller Mourinho, er det mest indholdsløse fodbold, jeg nogensinde har set hos en storklub. Det er absurd ringe. Intet indstuderet spil, intet indbyrdes forståelse blandt spillerne.
Jeg vil meget gerne have Mourinho fyret - min største glæde ved at se United for tiden er, at hvert minut er ét minut tættere på en fyreseddel - men som jeg har sagt mange gange før, så er United ikke blevet ringere under Mourinho. United scorede 49(!) ligamål i van Gaals sidste sæson og Moyes forvandlede de forsvarende mestre til et hold som sluttede tættere på Stoke end top 4. Mourinho skal selvfølgelig ikke have ros for at være marginalt bedre end van Gaal og Moyes, ikke med den trup og det transferbudget, men der er heller ingen grund til dine vilde overdrivelser.

Og så er jeg i øvrigt enig i, at Uniteds ledelse bør finde en manager, der kan levere fart og underholdning snarere end en konservativ type som Mourinho. Han er fejlcastet til klubben, og har været det fra dag ét.
Personligt synes jeg ikke, jeg overdriver, for jeg mener oprigtigt, at med Moyes og van Gaal, der kunne man se, hvad de ville. Moyes ville fortsætte sit meget primitive spil fra Everton med indlæg fra kanterne og helst skabe ting over kanterne. Derudover var han åbenlyst fejlcastet, da han på ingen måder var autoritær nok til at håndtere så store egoer og verdensstjerner i United, da han ikke havde erfaring på det punkt. Men dog kunne man se på mange punkter, hvad han ville, men det var forældet og for ringe, det han ville gøre, og derfor gik det så grueligt galt, som det gjorde.

Med van Gaal var filosofien og koncepterne der jo meget, meget, meget tydeligt. Problemet var, at tempoet var så hamrende lavt, at ligemeget hvad de gjorde, så var spillet for stillestående. Det var van Gaals helt store dødssynd, at han aldrig formåede at gøre tingene i et højere tempo, for mange af hans ting var jo helt hen ad den rette sti, hvis du spørger mig. Boldbesiddelse, bygge spillet op nede fra, skabe en-mod-en ude på kanterne ved at isolere dem, men tempoet var afskyeligt lavt. United havde jo den bedste record blandt top 4-holdene indbyrdes i hele England de to år han var der, men det var mod de lavere rangeret hold ,at han smed ligatitlerne desværre. For mod hold, der ville spille fodbold mod van Gaals United, der var United faktisk fine. Men når de mødte de her utrolig defensive hold, eller hold, der var organiseret, der kunne deres sneglefodbold slet ikke nedbryde dem.

Men med Mourinho? Jeg kan virkelig ikke se, hvad de vil. Matic har alt, alt for mange berøringer for en midtbanemand. Pogba er jo helt væk, fordi han ikke ved, hvad han skal. Alexis ligner en ALDI-udgave, og Rashford ligner mere og mere en Championship-spiller, mens Martial har fået smadret al sin selvtillid tidligere fra sæsonen med Alexis' ankomst.

Mata er også en spiller, der ser meget hovedløs ud.

Jeg siger ikke, at Mourinho er ringere træner end Moyes, men jeg synes med så meget talent, så mange indkøb, at det er det ringeste end product, han får ud af det, den kære mourinho. Moyes fik jo stort set intet handlet ind andet end Fellaini, der slet ikke er egnet til United, og så køb af Mata, der kom midt i alt virvaret.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Vi er ikke voldsomt uenige. Jeg synes bare, at du overdriver.

Jeg vil som sagt vurdere Mourinho til at have forbedret United marginalt. En 2. plads i år og to pokaler sidste år er isoleret set bedre end van Gaal og Moyes. Men en marginal resultatmæssig forbedring er ikke tilstrækkeligt i forhold til investeringerne, og spillemæssigt er United omtrent lige så røvsyge som under van Gaal. Derfor bør han fyres.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Vi er ikke voldsomt uenige. Jeg synes bare, at du overdriver.

Jeg vil som sagt vurdere Mourinho til at have forbedret United marginalt. En 2. plads i år og to pokaler sidste år er isoleret set bedre end van Gaal og Moyes. Men en marginal resultatmæssig forbedring er ikke tilstrækkeligt i forhold til investeringerne, og spillemæssigt er United omtrent lige så røvsyge som under van Gaal. Derfor bør han fyres.
Kunne man forestille sig, at de tænker på at fyre ham nu, hvor de klokkede i det med FA Cup-finalen? Eller er de vitterlig så blinde i Uniteds bestyrelse, at de ikke kan se, at der ikke er nogen frmetid med Mourinho og flere af hans stjernespillere ligner kvalte eksistenter?

Den forlængelse der er muligvis det dummeste, de har gjort, siden ansættelsen af Moyes. På ingen måder fortjent.

Kunne snildt forestille mig, at en fyring af Mourinho er røvdyr. Han tjener jo omtrent de der 120 mio. kroner som manager i United. Og han har to år tilbage. Dum, dum fejltagelse.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Nåååeh, vi går ind i Silly Season.

Hvilke handler tror I sker?

Mine bud.

Griezmann - Barca
De Gea - Real Madrid
Neymar - Real Madrid
Hazard - Real Madrid
De Ligt - Tottenham
Alderweireld - Manchester United
Bale - Chelsea
Willian - Manchester United
Luke Shaw - Tottenham
Eriksen - Barcelona
Arthur - Barcelona
Jorginho - Manchester City
Fred - Manchester City
Lacazette - Atletico Madrid
Oblak - Manchester United
Donnarumma - Atletico
Tierney - Manchester United
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jamial »

Bliver Ronaldo i RM?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Jamial skrev:Bliver Ronaldo i RM?
tvivler han skifter efter hans opblomstring her i foråret.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 41 gæster