Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Jeg er uenig. Jeg synes mere, det er Firmino, som gør det helt store arbejde, da han er den helt store kreatør og er blandt andet den, der skaber de mange rum til Salah, så Salah kan score.
Det er ikke min holdning, at Salah skaber flest chancer på Liverpools hold; det er et fact.

Det ville selvsagt ikke være urimeligt, hvis De Bruyne blev kåret til sæsonens spiller, for han har været verdensklasse, men det er på ingen måde et "tyveri," hvis Salah i stedet ender med prisen. Hans sæson har været historisk god.

De Bruyne spillede i øvrigt kun de sidste 15-20 minutter i nederlaget mod United, og det eneste, han lavede, var at tæske indlæg ind i feltet. Det er lidt søgt hvis det er den slags som tipper skalaen til hans fordel.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:Jeg er uenig. Jeg synes mere, det er Firmino, som gør det helt store arbejde, da han er den helt store kreatør og er blandt andet den, der skaber de mange rum til Salah, så Salah kan score.
Det er ikke min holdning, at Salah skaber flest chancer på Liverpools hold; det er et fact.

Det ville selvsagt ikke være urimeligt, hvis De Bruyne blev kåret til sæsonens spiller, for han har været verdensklasse, men det er på ingen måde et "tyveri," hvis Salah i stedet ender med prisen. Hans sæson har været historisk god.

De Bruyne spillede i øvrigt kun de sidste 15-20 minutter i nederlaget mod United, og det eneste, han lavede, var at tæske indlæg ind i feltet. Det er lidt søgt hvis det er den slags som tipper skalaen til hans fordel.
Wow, min fejl. Vildt at jeg kan tage fejl af Gundogan og KDB fra den kamp. Den ene er prins Harry, den anden er kebabmaister fra Nørrebrogade. Min fejl.

Men jeg synes ærlig talt, KDB er den retmæssige vinder. Han har båret sit hold igennem historiske bedriter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Nu er det heller ikke fordi, at han har gjort det på egen hånd. Silva, Sane og Sterling har nok spillet deres bedste sæsoner endnu og præsteret på meget højt niveau hele sæsonen igennem. Aguero med 21 mål. Det har nok også gjort det lettere for De Bruyne. Det har i høj grad været kollektivt hos City, KDB har været fantastisk, men ikke meget bedre end Silva for eksempel.

Salah har slået rekord efter rekord og har skrevet sig ind i historiebøgerne. Han er oppe på samme mål som Suarez var i sin bedste sæson hos LFC, og overgår ham nok. 31 mål med et par kampe igen, 10 assists. Det havde ingen troet før sæsonen startede. Et mål mere og så er han den spiller der har scoret flest mål i en PL sæson. Det er sgu vanvittigt for en spiller folk havde så lave forventninger til.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Nu er det heller ikke fordi, at han har gjort det på egen hånd. Silva, Sane og Sterling har nok spillet deres bedste sæsoner endnu og præsteret på meget højt niveau hele sæsonen igennem. Aguero med 21 mål. Det har nok også gjort det lettere for De Bruyne. Det har i høj grad været kollektivt hos City, KDB har været fantastisk, men ikke meget bedre end Silva for eksempel.

Salah har slået rekord efter rekord og har skrevet sig ind i historiebøgerne. Han er oppe på samme mål som Suarez var i sin bedste sæson hos LFC, og overgår ham nok. 31 mål med et par kampe igen, 10 assists. Det havde ingen troet før sæsonen startede. Et mål mere og så er han den spiller der har scoret flest mål i en PL sæson. Det er sgu vanvittigt for en spiller folk havde så lave forventninger til.
Men det er jo det samme mønster, jeg ser igen, når folk argumenterer for Salah. Det er målene, de konstant smider op. Hvis det er sådan, hvorfor er det så herinde, at vi konstant taler Ronaldo ned? For i princippet laver Ronaldo og Salah det samme? De har sidste fod på kollektivets arbejde.

Salah har udviklet en vanvittig målnæse i denne sæson, det kan jeg aldrig snakke forbi, men hvis mål er lig med personlig hæder, så forstår jeg ikke, at vi herinde gør så meget ud af, at Ronaldo aldrig har været en retmæssig vinder af Ballon D'Or.

Fodbold form ig er mere end mål, for det er måden, du spiller spillet på, og den måde KDB, selvfølgelig i selskab med nogle helt fantastiske spillere såsom David Silva og en formidabel træner, til at få spillet strømlinet, har spillet på, så er det bare for mig en no brainer, at han skulle løbe med den. KDB har været spilleren, der har fået det hele til at klikke. Hvorimod, jeg personligt synes, at Firmino, er den, der har fået spillet til at klikke hos Liverpool.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af LeoMessi »

MessiPogba skrev:Jeg er uenig. Jeg synes mere, det er Firmino, som gør det helt store arbejde, da han er den helt store kreatør og er blandt andet den, der skaber de mange rum til Salah, så Salah kan score.
Det er altså forkert, og det kan bevises. (via Squawka)

Premier League

Mohamed Salah
Total Appearances: 33
Goals: 31
Total chances created: 57 (48 Key Passes, 9 assist)

Roberto Firmino
Total Appearances: 34
Goals: 15
Total chances created: 52 (45 Key Passes, 7 assist)

Salah scorer altså langt flere mål, og skaber samtidig mere end Firmino. (Salah har også spillet én kamp færre).
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9234
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Messipogba@

Salah har lavet de lækreste ting i år. Det er altså ikke Ronaldo tab-ins jeg som udgangspunkt kommer i tanke om.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Salah er den retmæssige vinder af prisen. Langt bedre end KDB i denne sæson. Og jo, han har betydet enormt for Liverpool. Skabt enormt for Liverpool. Det er ikke kun “mål”. Lad være med at tro på de der fake news. Først var han ikke god i de store kampe, men det tilbageviste jeg. Flax har tilbagevist at han ikke kun er mål, men det er heller ikke godt nok.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Så skulle City være godt i gang med at hente Jorginho. Næste sæson kommer vi jo fandeme til at se 85% boldbesiddelse for City. Umiddelbart en perfekt Pep-spiller.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Smart af City at rykke så hurtigt og afslutte handler tidligt. Vist også noget de gjorde sidste sæson. Med VM og den tidlige lukning af transfervinduet i PL, er det smartest at starte tidligt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Så skulle City være godt i gang med at hente Jorginho. Næste sæson kommer vi jo fandeme til at se 85% boldbesiddelse for City. Umiddelbart en perfekt Pep-spiller.
Pep bør altså at tænke på at finde sig en oprydder også. Jorginho er en boldspiller, ikke en, der er bedst uden bold. De få kampe, hvor City skal være taktiske, er i de lidt sværere kampe i CL især, men mod andre, som også er fantastiske offensivt og vil spille offensivt mod dem. Der er de nødt til at kunne være bedre defensivt.

Især, når Otamendi er så pivringe som han er, og Stones stadigvæk laver børnefejl. Der er ikke nok beskyttelse til defensiven. Laporte forventer jeg rigtig meget fra i næste sæson. Men Kompany er aldrig pålidelig nok med hans skavanker. Otamendi får alt, alt for mange kampe til det niveau, der kræves. Han er ikke god nok.

Jorginho, KDB og Silva - der er ingen af de tre, der er fantastiske rent defensivt. De er gode genpresspillere, men ingen af dem har kompetencer i spillet uden bold.

Pep bør virkelig revurdere forsvarsudvalget. De kostede dem CL.

Jorginho er et rigtigt godt køb, men de skal også finde en, der kan spille defensivt. Så hvis de kan hente de to samt en CB'er mere og sælge Otamendi, så vil Pep betydeligt forstærke holdet, for rent offensivt er de helt fantastiske, men de har også brug for en fantastisk defensiv.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Mendy er crazy



Men ja, kunne ligne starten på en +18 film.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

City er ikke langt fra at tangere PL record for flest point. 95 af Chelsea i sæson 2004-2005. De har gang i en vild sæson mht. PL.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

De Gea vundet prisen som årets United-spiller for 4. gang i 5 år.

HOld kæft, hvor er det dog pinligt, at en målmand kan tage den kåring 4 gange man på fem år.

Viser tydeligt en deroute United er ude i.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Billede

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis Mourinho ikke parkerer bussen, så smider han sine spillere ind under den.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster