Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg tror også, at der skal mere end ét år til før United bliver det nye Liverpool. Liverpool blev jo heller ikke Liverpool før efter mange år med latterlige indkøb og dårligt spil. Apropos Liverpool, så glæder det mig, at vi er begyndt at bruge det bare sådan generelt nedsættende. Liverpool.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Nu er det jo United, der blev nummer 7. Liverpool skal spille CL.

Mata var så verdensklasse at Mou ikke kunne bruge ham. Pointen er at fremtidsudsigten for United på den korte bane ikke er god. Hvorfor skulle topspillere vælge dem her til sommer?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fordi det er United.

I øvrigt er og var Mata verdensklasse det er dumt at påstå andet. At Mourinho ikke ville bruge ham, er vel bare endnu en af mandens mystiske beslutninger. Det er samme manager der lejede Lukaku ud og hentede Eto'o ind i stedet for.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Blaugrana92 skrev:Fordi det er United.

I øvrigt er og var Mata verdensklasse det er dumt at påstå andet. At Mourinho ikke ville bruge ham, er vel bare endnu en af mandens mystiske beslutninger. Det er samme manager der lejede Lukaku ud og hentede Eto'o ind i stedet for.
Mata er også så verdensklasse at han ikke er fast mand på landsholdet. Om han er verdensklasse er fuldstændigt ligegyldigt. Pointen er at United kun fik ham fordi han var i overskud. Eto'o var i øvrigt Mourinhos bedste angriber.

Hvis jeg var topspiller og kunne vælge frit, kan jeg ikke se nogen som helst grund til at vælge United, da der er så mange andre hold, som i øjeblikket er langt mere konkurrencedygtige. De fleste spillere vil gerne vinde titler. Titler ser United heller ikke noget til næste år ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Elbarca skrev:Mata er også så verdensklasse at han ikke er fast mand på landsholdet.
Ja. Vel at mærke det måske stærkeste landshold der nogensinde har set dagens lys. Jeg har i hvert fald aldrig set et landshold med så bred en trup på lige netop den position som Mata bedst spiller. Iniesta, Cesc, Silva, Cazorla, Isco. Ja, det er sågar samme position som Xavi har spillet på i mange år for det spanske landshold - den centrale offensive midtbane, foran Busquets (eller Marcos Senna i 2008) og Xabi Alonso.
Elbarca skrev:Eto'o var i øvrigt Mourinhos bedste angriber.
Det eneste det fortæller noget som helst om, er egentlig bare hvor skidt det står til på dén position i Chelsea. Når alternativerne hedder Fernando Torres og Demba Ba, skal der altså ikke ret meget til for at fremstå som den bedste og skarpeste angriber i truppen. Torres scorede på latterlige 8% af sine afslutninger i Premier League i denne sæson. Manden scorede 5 mål i 28 optrædener. For et hold der havde flere afslutninger per kamp end noget andet hold i Premier League. Min pointe er at Mourinho tog en række absurde beslutninger i løbet af de første par måneder i denne sæson. At leje Lukaku ud og hente Eto'o ind var en af dem. At droppe Juan Mata var en anden.
Elbarca skrev:Titler ser United heller ikke noget til næste år ;)
We'll see. Så længe det ikke bliver City eller Chelsea så er jeg egentlig fint tilfreds.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Elbarca skrev:Hvorfor skulle topspillere vælge dem her til sommer?
For det første fordi United stadigvæk er et storhold. Én svale gør ingen sommer. Barca mistede jo heller ikke al tiltrækningskraft henover sommeren 2003, da de endte på en sjetteplads. De fik en ny manager, købte Ronaldinho foran snuden på bl.a. United, og så var de tilbage på toppen.

For det andet fordi United kan betale store transfersummer og absurde lønninger. Det gælder så selvfølgelig om at bruge pengene rigtigt - ikke flere Liverpool-agtige-køb - men udgangspunktet er altså stærkt.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Blaugrana92, det er ligemeget om beslutningen om at bænke Mata var absurd. United hentede ham fortsat kun fordi han var i overskud. Det kan være jeg tager fejl, men ærligt talt, så tror jeg topspillere i dag langt hellere vælger City og Chelsea i PL. Endda Liverpool virker attraktivt denne sommer. Det er mest denne sommer, hvor United nok skal købe flere store navne for at være med i gamet igen, at jeg tror de får problemer. Under Ferguson havde de sikkert hentet Cesc denne sommer. Hvis de skal hente en midtbanespiller hos os nu bliver det nok Song. Og den gevinst bliver stor. For Barca :)
Senest rettet af Elbarca fre maj 16, 2014 11:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev:
Elbarca skrev:Hvorfor skulle topspillere vælge dem her til sommer?
For det første fordi United stadigvæk er et storhold. Én svale gør ingen sommer. Barca mistede jo heller ikke al tiltrækningskraft henover sommeren 2003, da de endte på en sjetteplads. De fik en ny manager, købte Ronaldinho foran snuden på bl.a. United, og så var de tilbage på toppen.

For det andet fordi United kan betale store transfersummer og absurde lønninger. Det gælder så selvfølgelig om at bruge pengene rigtigt - ikke flere Liverpool-agtige-køb - men udgangspunktet er altså stærkt.
Barca har så længe jeg har fulgt dem kørt med cyklusser af 3-5 år, hvor nærmest alt fra spillere, træner til præsident bliver udskiftet. Så du kan ikke rigtigt lave den sammenligning. United kan sagtens være heldige og få indkøbt de rigtige spillere, sådan som Ferguson mestrene det. Det jeg argumenterer for er at jeg ikke tror de kan hente de mest eftertragtede.

Faren for United bliver at de køber dyre spillere ind, som måske egentligt ikke er dem de har brug for. Lidt som City gjorde i starten da de hentede spillere som Robinho. Det bliver spændende at se hvad der sker.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror ikke at de topspillere allerede i aar vaelger Man Utd fra, fordi klubben ikke er med i C.L. Man Utd er en af verdens bedste allerstoerste klubber, et af de stroerste brands i sportens verden, har moderne sportslig faciliteter, kaan give en rigtig god loen. Man Utd har alle dage haft den tiltraekningskraft, som en klub som Barca eller Real har, det er noget unikt.

Alt dette aendrer sig ikke paa grund af en saeson, tror jeg. Mon ikke spillerne finder det interessant, at bringe klubben paa rette kurs efter en daarlig saeson. Jeg tror topspillere vil vaere interesserede i, at vaere en afgoernde del af den nye begyndelse i en saa stor institution. Det er en enkelt daarlig saeson, det er jo ikke Liverpool, det her.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Det er sådan set ligegyldigt om det er en enkel sæson. En spiller vil vurdere alle facetter, der kan gavne hans karriere. Du tror ikke topspillere vælger United fra, når nu de ikke skal spille CL? Hm du forestiller dig vel de nærmest står i kø for at vælge United? Derudover har de haft en fiasko sæson, trænersituationen, spillermaterialet virker skuffende og har brug for en større fornyelse.

Liverpool er ovenpå. Er sikker på en masse spillere vil foretrække at spille hos dem, med det spændende projekt de har gang i. En god træner og et hold der fungerer. Noget United er langt fra i øjeblikket.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Billede
#jesuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Lol, vidste ikke at man kørte rundt i gaderne når man vinder FA-cuppen, troede kun det var når man vandt ligaen. Nu er det også 9 år siden, så det er også tiltrængt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Det er sådan set ligegyldigt om det er en enkel sæson. En spiller vil vurdere alle facetter, der kan gavne hans karriere. Du tror ikke topspillere vælger United fra, når nu de ikke skal spille CL? Hm du forestiller dig vel de nærmest står i kø for at vælge United? Derudover har de haft en fiasko sæson, trænersituationen, spillermaterialet virker skuffende og har brug for en større fornyelse.
Jeg ved ikke, om de vil staa i koe for at komme til at spille for Man Utd. Det har jeg heller ikke sagt. Jeg mener bare, at en enkelt daarlig saeson ikke vil have en paavirkning paa den front. Den ene saeson har nok ikke saa stor indflydelse som du siger den har. Det tror jeg i hvert fald ikke.

Man kan vende den om og sige. Vil det ikke titale en topsspiller, at faa Man Utd tilbage paa rette kurs? Arbejde med en respekteret traener som Van Gaal? At vaere en del af det nye Man Utd historie, historien efter Sir Alex Ferguson? Jeg tror godt det kan vaere aarsagen til, at de netop vaelger Man Utd, fremfor hold som City og Chelsea f.eks..

Man Utd har fundament paa plads, det er stadig en meget meget attraktiv klub. Vi snakker om en af de allerstoerste institutioner indenfor sportens verden. En enkelt saeson kan ikke rykke paa den opfattelse. Det mener jeg, vi har set andre eksempler paa, i sportens verden og fodboldens verden.

Jeg er med paa, at det kan blive et problem, hvis de gaar 24 aar uden konstant trofae hoest og ustabilitet paa traenerposten, ligesom Liverpool har vaeret igennem det, men Man Utd er ikke Liverpool, trods alt.
Elbarca skrev:Liverpool er ovenpå. Er sikker på en masse spillere vil foretrække at spille hos dem, med det spændende projekt de har gang i. En god træner og et hold der fungerer. Noget United er langt fra i øjeblikket.
Ingen tvivl om, at de har haft en god saeson, de virker ovenpaa, det giver jeg dig ret i. Jeg synes dog stadig deres situation er noget uklar. De har foer sluttet nummer to, med en traener der havde et endnu stoerre navn, samt alt saa ud til at spille for dem. De faldt igennem, saesonen efter. Hvis topspillere tvivler paa Man Utd projekt, saa tror jeg ogsaa de vil have tilsvarende tvivl omkring Liverpool. Hvis nu Liverpool igen naeste aar viser sig konkurrence dygtig, vil de staa i endnu bedre situation.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Første afvisning "Robben: United ikke en mulighed".

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Om så United havde vundet The Treble i denne sæson, så tror jeg stadig ikke at netop Robben ville være interesseret. Jeg tror at Robben føler at der for første gang i hans karriere bliver sat pris på ham. Jeg tror at Robben har følt sig dårligt behandlet af både Chelsea og Madrid, så når nu han endelig har fået lidt ro over tilværelsen, på et hold hvor han sågar spiller en helt central rolle, overrasker det mig overhovedet ikke at han blankt afviser enhver tale om at skifte klub. For det er jo faktisk det han gør. Det er ikke kun United han afviser. Han afviser totalt at skulle skifte klub.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster