Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Pep Guardiola må simpelthen være en kantspilleres våde drøm. Hvordan han har formået at få spillere som Coman og Sterling til at oppe deres spil er for vildt. Det er to spillere, hvis forcer er generelt kun deres fart og var fornuftigt til at drible, og så en stor svaghed var deres manglende fodbold IQ. Sterling har godt nok løtet sig gevaldigt under Pep og er ofte manden bag mange af deres farlige situationer.

Ja, selv en som Pedro så verdensklasse ud under Pep.

Gad vide, hvad Pep kunne få ud af en mere moden Dølle nu.

Pep forstår virkelig at effektuere de offensive spilleres spil.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Billede

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

The strikers Spurs sign are getting progressively worse. It's like Kane is feeding on their life force.
Det samme kunne man sige om Messi :grin:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvem sagde at Rooney var færdig?

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Xavi6Smede »

City har været alt andet end imponerende de sidste par kampe.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Hvem sagde at Rooney var færdig?
Wauw, fordi han scorede tre mål mod et David Moyes trænet hold, en ufattelig ringe manager og muligvis den største taber i fodbolden, så er han on track igen? Jeg er United sympatisør, så har set ufattelig mange United-kampe, og Rooney har i flere år været konstant en af de ringeste på banen og med en teknik, der svarede til en pubspiller.

Hvis du ikke validerer min statement, så håber jeg, at Flax vil forstærke det yderligere. Rooney er færdig på topniveau og har været det i nogle år nu.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:Hvem sagde at Rooney var færdig?
Wauw, fordi han scorede tre mål mod et David Moyes trænet hold, en ufattelig ringe manager og muligvis den største taber i fodbolden, så er han on track igen? Jeg er United sympatisør, så har set ufattelig mange United-kampe, og Rooney har i flere år været konstant en af de ringeste på banen og med en teknik, der svarede til en pubspiller.

Hvis du ikke validerer min statement, så håber jeg, at Flax vil forstærke det yderligere. Rooney er færdig på topniveau og har været det i nogle år nu.
Altså, jeg tager egentlig ikke dine vurderinger så seriøst. Du har for nylig kaldt Yussuf Poulsen for den mest talentløse spiller på landsholdet siden Simon Poulsen, Jordan Henderson for en af de ringeste midtbanespillere, du har set i dit liv, og stillet spørgsmålstegn ved, hvordan Simone Zaza - der er nøglespiller og topscorer for La Ligas næstbedste hold - overhovedet blev professionel fodboldspiller.

Rooney er selvfølgelig langt fra det niveau han engang var på, men det siger altså også lidt om, hvor god Rooney egentlig var i sine bedste år. Han har allerede scoret 7 mål i denne sæson; ligeså mange som Lacazette, flere end Sané, Mané, Alexis og din højtelskede alternative striker Dele Alli. Så kan man mene, at han er grim, er blevet tyk og at han ikke kan tæmme en bold, men det er helt åbenlyst, at han stadig kan finde ud af at score mål, og det har et hold som Everton virkelig brug for en der kan.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:Hvem sagde at Rooney var færdig?
Wauw, fordi han scorede tre mål mod et David Moyes trænet hold, en ufattelig ringe manager og muligvis den største taber i fodbolden, så er han on track igen? Jeg er United sympatisør, så har set ufattelig mange United-kampe, og Rooney har i flere år været konstant en af de ringeste på banen og med en teknik, der svarede til en pubspiller.

Hvis du ikke validerer min statement, så håber jeg, at Flax vil forstærke det yderligere. Rooney er færdig på topniveau og har været det i nogle år nu.
Altså, jeg tager egentlig ikke dine vurderinger så seriøst. Du har for nylig kaldt Yussuf Poulsen for den mest talentløse spiller på landsholdet siden Simon Poulsen, Jordan Henderson for en af de ringeste midtbanespillere, du har set i dit liv, og stillet spørgsmålstegn ved, hvordan Simone Zaza - der er nøglespiller og topscorer for La Ligas næstbedste hold - overhovedet blev professionel fodboldspiller.

Rooney er selvfølgelig langt fra det niveau han engang var på, men det siger altså også lidt om, hvor god Rooney egentlig var i sine bedste år. Han har allerede scoret 7 mål i denne sæson; ligeså mange som Lacazette, flere end Sané, Mané, Alexis og din højtelskede alternative striker Dele Alli. Så kan man mene, at han er grim, er blevet tyk og at han ikke kan tæmme en bold, men det er helt åbenlyst, at han stadig kan finde ud af at score mål, og det har et hold som Everton virkelig brug for en der kan.
Åh, statistikker igen .....

Og 3 af disse mål kom imod et møghamrende ringe manager, der kører enhver klub i sænken og har den største tabermentalitet set længe. Så vi er på 4 mål, flot. For en verdensstjerne, der ikke har vist sig frem på et hold, han skulle lede.

Rooneys deroute har intet at gøre med, hvor god han engang var. Det har noget at gøre med, at når du var pivringe til de mest basale ting såsom at vende med en bold, shortpasse eller vigtigst af alt, tæmme en bold, så var Rooney en massiv farce til sidst. Det er jo ikke fordi Rooney blev en ordinær spiller. Nej, han kunne vitterlig ikke tæmme en bold til sidst i United.

Se dog på spillet, hvad Rooney præsterede i United fra 2012 og derefter. Gå ind på Redcafe.net og se frustration over Rooneys komplette uduelighed var en af de mange ting, der gjorde, at United faldt sådan fra hinanden, fordi en som van Gaal aldrig bænkede ham, selvom han var i top 3 af altid ringest præsterende spillere.

Der er jo en grund til, at Uniteds egne fan gik imod deres største frontfigur. Du glemmer vist, hvor vanvittig velanset Rooney var af United-fans, men selv de mest hardcore vendte ham ryggen pga. hans uduelighed til sidst.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 928
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af !Option »

MessiPogba det er simpelthen direkte umuligt at debattere med dig, når du altid snakker i ekstremer. Folk der er faldet i niveau er de dårligste spillere der nogensinde har betrådt en fodboldbane, trænere der ikke falder i din smag er gamle dinosaurer som end ikke ville evne at holde et tophold i den bedste række osv. ALT skal blæses helt ud i ekstremerne, og det er ærlig talt en smule trættende at høre på i længden. Især når det så fx drejer sig om spillere eller trænere, som rent faktisk igennem en længere årrække har bevist at de hører til der hvor de nu engang er (Fx Mourinho eller Y. Poulsen som Blau også fremhæver).

Dette skal ikke tages som et personligt angreb, men et ønske om at niveauet bliver hævet en smule da du er en meget aktiv bruger som starter og deltager i mange gode diskussioner herinde :smile:
Rey Abi!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Hvem sagde at Rooney var færdig?
Alle som har set ham spille i de seneste to-tre sæsoner.

Rooney var engang en fantastisk spiller, og derfor kan han også producere enkelte gode øjeblikke, men gennemsnitligt er han ikke engang god nok til at spille angriber i Everton. Det mener Evertons fans i øvrigt også, og det er også derfor, at Unsworth eksperimenterede med ham på midtbanen i går.

Hvis Suarez fortsætter sin nuværende form i to-tre sæsoner, og samtidig også bliver mærkbart langsommere og mindre udholdende og måske endda også begynder at gå på druk ofte, så vil de fleste nok også mene, at han er færdig. Og ikke bare færdig i Barca, men i alle klubber som håber på mere end at kæmpe mod nedrykning.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Åh, statistikker igen .....

Og 3 af disse mål kom imod et møghamrende ringe manager, der kører enhver klub i sænken og har den største tabermentalitet set længe. Så vi er på 4 mål, flot. For en verdensstjerne, der ikke har vist sig frem på et hold, han skulle lede.

Rooneys deroute har intet at gøre med, hvor god han engang var. Det har noget at gøre med, at når du var pivringe til de mest basale ting såsom at vende med en bold, shortpasse eller vigtigst af alt, tæmme en bold, så var Rooney en massiv farce til sidst. Det er jo ikke fordi Rooney blev en ordinær spiller. Nej, han kunne vitterlig ikke tæmme en bold til sidst i United.

Se dog på spillet, hvad Rooney præsterede i United fra 2012 og derefter. Gå ind på Redcafe.net og se frustration over Rooneys komplette uduelighed var en af de mange ting, der gjorde, at United faldt sådan fra hinanden, fordi en som van Gaal aldrig bænkede ham, selvom han var i top 3 af altid ringest præsterende spillere.

Der er jo en grund til, at Uniteds egne fan gik imod deres største frontfigur. Du glemmer vist, hvor vanvittig velanset Rooney var af United-fans, men selv de mest hardcore vendte ham ryggen pga. hans uduelighed til sidst.
Jeg har aldrig nogensinde påstået, at Rooney er god i dag. Men der er forskel på ikke længere at være en topspiller og så på at være færdig. Pointen var ikke, at Rooney ikke er faldet fra tinderne. Det er han jo. Det er sket for mange andre spillere. Robinho, Ronaldinho, for et nævne et par relativt nylige eksempler. Pointen er, at Rooney stadig er en brugbar spiller. Han er helt åbenlyst stadig en dygtig spiller til at producere mål på den ene eller anden måde; og som jeg påpegede før, så er det - blandt flere ting - noget Everton desperat har brug for.

Han var direkte involveret i 10 i Premier League i sidste sæson, velsagtens hans ringeste sæson i hele karrieren. Så vil jeg ikke mene, at man er færdig. I United, City, Liverpool, Chelsea? Jo, det har han utvivlsomt ikke niveauet til længere. Jeg har aldrig påstået andet. Men ikke for en midterklub som Everton.

Det overrasker dog ikke, at du ikke er sen til på det nærmeste at kalde Rooney for den ringeste spiller på de britiske øer; igen kan jeg kun henvise til dine vanvittige kommentarer om Poulsen, Henderson og Zaza.
Flax_Generous skrev:Rooney var engang en fantastisk spiller, og derfor kan han også producere enkelte gode øjeblikke, men gennemsnitligt er han ikke engang god nok til at spille angriber i Everton. Det mener Evertons fans i øvrigt også, og det er også derfor, at Unsworth eksperimenterede med ham på midtbanen i går.

Hvis Suarez fortsætter sin nuværende form i to-tre sæsoner, og samtidig også bliver mærkbart langsommere og mindre udholdende og måske endda også begynder at gå på druk ofte, så vil de fleste nok også mene, at han er færdig. Og ikke bare færdig i Barca, men i alle klubber som håber på mere end at kæmpe mod nedrykning.
Jeg tror helt bestemt også, at Rooney på midtbanen handler om en ekstrem mangel på kreativitet og ansvarstagen på midtbanen i Everton. Hverken Schneiderlin eller Gueye kan finde ud af det. De har reelt ikke andre kompetencer end at slå modstandernes spil i stykker. Sigurdsson bliver enten brugt mere bredt eller som decideret offensivt midtbanespiller, hvilket betyder at Everton ikke rigtigt har haft nogen, til at gå dybt og orkestrere spillet derfra. Og det var jo faktisk lige præcis det Unsworth brugte Rooney til i går. Nu ved jeg godt, at West Ham ikke er nogen frygtindgydende modstander, men det fungerede da ikke desto mindre efter hensigten.

Suárez er ikke længere god nok til Barcelona, Real Madrid, Atlético, Valencia eller Sevilla, men hvis du spørger mig, om Suárez er god nok til at spille for Real Sociedad eller Espanyol, så ville jeg da ikke tøve med at svare ja. Det svar tror jeg egentlig ikke ville ændre sig, hvis du spurgte igen om to år, heller ikke selvom Suárez skulle være faldet yderligere i niveau. Det er nogle gange let at glemme, hvor enormt stor kvalitetsforskel der er på top 3-5 i de store ligaer og så de resterende klubber.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Selvfølgelig er Rooney ikke komplet ubrugelig, men han er færdig i den forstand, at han ikke længere kan spille på et tilpas højt niveau til at retfærdiggøre en årsløn på ca. 70 mio. kr. samt en fast startplads på et nogenlunde habilt Premier League-hold. Der skal nok komme et par gode øjeblikke hist og pist, men hvis Everton vil andet end at overleve i ligaen, så er der behov for mere kvalitet end det som Rooney kan levere.

De første par måneder i Everton er reelt business as usual i forhold til de seneste par sæsoner: generel elendighed krydret med et par mål, som får Rooneys venner i pressen til at tro, at han stadig er en fin fodboldspiller, hvis han bare lige bruges på den helt rigtige måde og med de helt rigtige spillere omkring sig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

I øvrigt - og det piner mig at sige - har der ikke været gigantisk forskel på United og Everton. Sidste sæson endte de på henholdsvis 6. og 7. pladsen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.
Den hopper jeg med på! Hold nu op hvor har han været god!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster