Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:Ville så gerne have set Pep i en så traditionsrig klub som United, but no. Mourinho er ikke træneren til en klub som United.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
United er det tætteste, der kommer på Barcelona af topklubber, så ja, det havde været smukt. Men hans gode venner i City gjorde udfaldet desværre. Jeg elsker fodbold, så det gør lidt ondt at se, at en olieklub som City er blevet dem de er alene pga. en playboys penge og ikke igennem flere årtiers hårdt arbejde og succes som f.eks. United har gjort det, og vi har gjort det i Barcelona.

Pep i United havde været et flot syn.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

MessiPogba skrev:Den største gåde er, at han stadigvæk er at se i en topklub. Lad os håbe, at han snart er fortid i topfodbold. Han har intet at gøre her mere. At han ødelægger en klub som United gør ondt at se på. I modsætning til Chelsea, er United en klub med en flot historie og en DNA, som er noget værd at holde øje med. Men selv de ting er Mourinho ved at destruere.

For satan, hvor jeg vitterlig ikke kan tage Mourinho. Alene det at se ham giver mig kvalme.
Så kunne vi vel give Mourinho kredit for at være med til at gøre Chelsea til en klub med vindertraditioner?
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
MessiPogba skrev:Den største gåde er, at han stadigvæk er at se i en topklub. Lad os håbe, at han snart er fortid i topfodbold. Han har intet at gøre her mere. At han ødelægger en klub som United gør ondt at se på. I modsætning til Chelsea, er United en klub med en flot historie og en DNA, som er noget værd at holde øje med. Men selv de ting er Mourinho ved at destruere.

For satan, hvor jeg vitterlig ikke kan tage Mourinho. Alene det at se ham giver mig kvalme.
Så kunne vi vel give Mourinho kredit for at være med til at gøre Chelsea til en klub med vindertraditioner?
Som kom af, at han havde en bundløs pengepung i 2004.

Det er jo det, der er så skide sjovt ved Mourinhos flæberi. Han tuder over Pep og Citys pengepung, når han var nøjagtig i samme position som Pep i en klub, der kunne brænde trillioner af kroner på spillere uden at tænke en skid på regnskab, og det nød han stort af. Men så snart Ferguson fik gang i Rooney og Ronaldo, og de gik fra supertalenter til verdensstjerner, så røg Mourinho ud i kulden i England. Igen, Mourinho er god, når han har en overlegen trup sammenlignet med andre.

I Italien havde han absolut intet modstand pga. de horrible omstændigheder og en finanskrise, der ramte mange af klubberne hårdt. Han havde fri bane til de nationale trofæer, og i CL var han decideret røvheldig, at de gik videre mod os. Hvis han aldrig havde vundet CL meed Inter, var hans tid i Italien på ingen måder værd at snakke om.

I Real havde han verdenshistoriens dyreste trup til rådighed, og han blev sat til vægs. Kun fordi vi i 2011-2012 gik kold, at han vandt noget. Ellers var hans tid i Real jo hellere ikke den helt store succes.

Mourinho var fremragende i midt 00'erne, fordi han var startskuddet til det her mere kalkuleret, gennemtæsket fodbold med at aflure modstanderne til allermindste detalje. Det var ham og Benitez frontløberne for, men de tider er jo ved at blive uddateret, og det er det, du er ved at se resultatet af nu. Benitez fik ikke et ben til jorden i Real med hans pragmatiske tilgang, og Mourinho har svært ved at finde fodfæste i PL også, fordi konkurrenterne spiller mere moderne fodbold, som er mere boldorienteret og fokus på at spille på egne styrker fremfor at spotte modstandernes svagheder, som Mourinho er verdenskendt for.

Den eneste måde, jeg kan se MOurinho redde sig selv er, hvis han gør som Ferguson gjorde i hans sidste 10 år i United. Da han så, at Chelsea og Mourinho var flyvende, måtte der ske noget. Han hev Carlos Querioz tilbage efter hans fadæse i Real Madrid, og han gav ham langt mere magten til at stå for taktik og træningerne i selskab med Meulensteen og Mike Phelan (Jeg har læst meget om Fergusons regeringsmetoder, da jeg finder det fascinerende, hvor den mand var så succesfuld i så lang tid). Querioz var jo en mand som datidens nytænkere som Benitez og Mourinho. Det var mere kontrafodbold, straffe modstandernes fejl og spille på omstillinger. Det var ikke helt Fergusons måde at se fodbold på, men han accepterede de nye tider og så, at han var nødt til at sparre med nytænkende fodboldtrænere, så det gjorde han, og det skabte den lille 5-årige dynasti, United var fra 2006-2011.

Det samme skal Mourinho. Han er nødt til at skifte ud i sit bagland og give en nytænkende assistent træner mere magt i forhold til alt det her med at træne og stå for taktikken. Gør Mourinho ikke det, så vil han blive udklasseret meget snart. Hans fodbold er simpelthen for gammeldags.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg synes, du har et irrationelt stort had til Mourinho. Han fremstår usympatisk, men hans metoder fungerer tydeligvis til en vis grad. Jeg har været inde på hvorfor, men der ignorerede du det. :)

Han havde mange penge, ja, men det er desværre nødvendigt for at blive en topklub i dag. Det er måske ucharmerende, men sådan er det. Hvis vi ikke vil acceptere dette, så er det fordi vi mener, de samme klubber, der altid har vundet, skal blive ved med at vinde. I øvrigt lavede Chelsea ikke sindssygt dyre tranfere. De havde tydeligvis penge, men de brød ikke ligefrem transferrekorden. Shevchenko var meget dyr, men han kom først i tredje sæson.

Og det er jo simpelthen ikke sandt, at Madrid kun vandt fordi vi gik kold i 11/12. De vandt 100 point, det var en stor bedrift.
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »



Prøv lige engang at høre her, hvor meget han tuder over Pep, den kære Mourinho.

Især det der fra 3.16 af .... Det er jo komisk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg synes, du har et irrationelt stort had til Mourinho. Han fremstår usympatisk, men hans metoder fungerer tydeligvis til en vis grad. Jeg har været inde på hvorfor, men der ignorerede du det. :)

Han havde mange penge, ja, men det er desværre nødvendigt for at blive en topklub i dag. Det er måske ucharmerende, men sådan er det. Hvis vi ikke vil acceptere dette, så er det fordi vi mener, de samme klubber, der altid har vundet, skal blive ved med at vinde. I øvrigt lavede Chelsea ikke sindssygt dyre tranfere. De havde tydeligvis penge, men de brød ikke ligefrem transferrekorden. Shevchenko var meget dyr, men han kom først i tredje sæson.

Og det er jo simpelthen ikke sandt, at Madrid kun vandt fordi vi gik kold i 11/12. De vandt 100 point, det var en stor bedrift.
Hvor fungerer hans metoder helt konkret i hans tid i United? Han vandt EL med den klart bedste trup. Han vandt Carling Cuppen, fordi det er en træningsturnering, som United var det hold, hvor de brugte flest stjernespiller, hvorimod ARsenal, Liverpool og City og andre hold brugte mere reserverne og af og til talenter. Her gik Mourinho all in ved at ofte gøre brug af Pogba, Zlatan, de Gea og andre stamspillere.

Han har intet udrettet i United i det store billede. Flere af spillerne er blevet dårligere, og de spiller aldeles uden ideer eller med nogen grundplan for, hvordan kampene skal udrette sig. Han er en reaktiv træner, men det kan du ikke være i en klub som United, hvor de hovedsageligt skal dominere kampene. Han har ikke nogen svar ti ldet problem.

Jeg har dog erkendt, at Mourinho engang var en dygtig træner, men de tider er løbet med ham. Hans pointhøst mod top 6-holdene er jo ikke engang godt. Selv van Gaal med hans til tider helt og aldeles kritisable spil høstede flere point imod top 6-holdene.

Jeg har intet imod mange penge. Jeg har imod, hvordan du kommer til de mange penge. United, Barca, Bayern og Real er kommet til dem pga. høj flid og arbejde igennem årtier for at slå deres navn og brand fast i enhver fodboldfans bevidsthed. Jeg er imod, at du henover en sommer lige pludselig kan være på lige fod med United, Real, Bayern, Barca i økonomisk råderum. Jeg er slet ikke for, at det er de samme hold, der skal vinde. Vi har jo set, at penge ikke er lig med succes. Det er trænerens evne. Alex Ferguson udrettede jo store ting i Scotland, hvor han sammen med Aberdeen vandt Euro LEague. Det er det de dygtige trænere kan. Klopps Dortmund-hold bestod jo af spillere for under 10 mio. euro, da de kom i finalen. Fordi han gik op i at træne dem.

Mourinho er den mest spenderende træner i historien. Det siger lidt om hans kvaliteter. Hvad han udrettede med Port og Chelsea version I har jeg dybt respekt for. Det var flot. Men siden der er jeg på ingen måder imponeret af Mourinho. Det er altså de sidste 9 år. Jeg havde haft respekt for Mourinhos tid i Real, hvis han fik fastholdt mesterskabet fra 2012, men han gik jo fuldstændig kold i 2013 og gik i krig med alle.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg forstår ikke dit spørgsmål om, hvor hans metoder fungerer i Manchester United. Jeg taler ikke udelukkende om hans tid i Manchester.

Jeg er enig i, at hans tid der ikke har været god. Jeg har i ingen af hans sæsoner set dem som mesterskabsfavoritter, men det har som sagt ikke set godt ud, heller ikke selvom de har været hårdt ramt af skader.

Hans tid i Inter var også en succes. Hans 11/12- og hans 14/15-sæson var også imponerende. 10/11 og 13/14 var heller ikke dårlige, selvom de ikke var fantastiske. 12/13 var en mindre katastrofe, ja, men vel ikke meget værre end Peps 11/12? Du skriver selv, at vi gik kold i 11/12. Du skriver også at Mourinho gik kold i 12/13 og bruger det som argument for, at Mourinho er en dårlig træner. Men Pep er ikke en dårlig træner pga. 11/12, eller hvad?


Betydningen af penge er bare meget større i dag i fodbold, end den var for nogle årtier siden. Jeg tror ikke på, vi kommer til at se en klub, der ikke for alvor har vundet noget før, etablere sig i toppen af en liga, hvis ikke klubben har fået en stor økonomisk indsprøjtning. Selv hvis der er en klub med folk i ledelsen, der udviser "høj flid og arbejde", tror jeg ikke på, det vil bringe dem til toppen. De vil blive slået af de klubber, der har penge til at købe bedre spillere.
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg forstår ikke dit spørgsmål om, hvor hans metoder fungerer i Manchester United. Jeg taler ikke udelukkende om hans tid i Manchester.

Jeg er enig i, at hans tid der ikke har været god. Jeg har i ingen af hans sæsoner set dem som mesterskabsfavoritter, men det har som sagt ikke set godt ud, heller ikke selvom de har været hårdt ramt af skader.

Hans tid i Inter var også en succes. Hans 11/12- og hans 14/15-sæson var også imponerende. 10/11 og 13/14 var heller ikke dårlige, selvom de ikke var fantastiske. 12/13 var en mindre katastrofe, ja, men vel ikke meget værre end Peps 11/12? Du skriver selv, at vi gik kold i 11/12. Du skriver også at Mourinho gik kold i 12/13 og bruger det som argument for, at Mourinho er en dårlig træner. Men Pep er ikke en dårlig træner pga. 11/12, eller hvad?


Betydningen af penge er bare meget større i dag i fodbold, end den var for nogle årtier siden. Jeg tror ikke på, vi kommer til at se en klub, der ikke for alvor har vundet noget før, etablere sig i toppen af en liga, hvis ikke klubben har fået en stor økonomisk indsprøjtning. Selv hvis der er en klub med folk i ledelsen, der udviser "høj flid og arbejde", tror jeg ikke på, det vil bringe dem til toppen. De vil blive slået af de klubber, der har penge til at købe bedre spillere.
Jeg vil mere sige, at vi gik kold i 11/12 pga. Pep fuckede det op med hans køb af Cesc. Han var et alt for stort navn til at lade sidde på bænken, og vi spillede ofte med fire centrale midtbanespillere, hvorfor Cesc, XAvi og Iniesta trådte hinanden over fødderne. Da vi så samtidig mistede David Villa til hans slemme skade, så mistede vi en del af den succes, vi havde haft årene for inden. Vores spil blev centralt. Det var utrolig dyre lærepenge for Pep den sæson.

Men nej, jeg siger ikke, at fordi de gik kold var en skandale. Jeg siger, at det var kun en sæson, Mou viste noget. Havde han fastholdt det fra 11/12, havde hans tid været en succes, men det endte jo utroligt skidt. Pep fastholdte et højt niveau i 3½ sæson i Barca.

Jeg er helt enig i, at penge har meget at sige, det kan jeg aldrig bortforklare, men det er mere, hvordan du komemr til dem, der pisseirriterer mig. Jeg har intet imod rige klubber såsom United f.eks. da deres pengestrøm kommer fra årtiers hårdt arbejde med masser af succes og så være gode til at tiltrække sponsorater, som vil associeres med United pga. deres fortid og deres brand.

Da Abramovich og oliesheikherne kom til, var hhv. Chelsea, City og PSG jo nobodies. Chelsea var en suptopklub, der vandt hist og her, så de havde da en smule historie, men City f.eks. var jo absolutely nobodies i England.

Jeg havde respekteret City meget mere, hvis deres nuværende skyldtes, at deres succes startede fra 80'erne leler slut 90'erne via hårdt arbejde og ikke en eller anden pengeindsprøjtning.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Jeg elsker fodbold, så det gør lidt ondt at se, at en olieklub som City er blevet dem de er alene pga. en playboys penge og ikke igennem flere årtiers hårdt arbejde og succes som f.eks. United har gjort det, og vi har gjort det i Barcelona.
Det er ikke decideret forkert at kalde City-ejerkredsen for playboys, men de er mere og meget værre end det: The Men Behind Man City: a documentary not coming soon to a cinema near you. Det er lidt bekymrende, at Citys værste modstandere i denne sæson lader til at være Amnesty International.

I øvrigt synes jeg ligesom ELPISTOLEROSUAREZ, at du undervurderer Mourinhos karriere en lille smule, selvom jeg samtidig også forventer, at Mourinho bliver fyret af United i 2018.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:
Tello skrev:Ville så gerne have set Pep i en så traditionsrig klub som United, but no. Mourinho er ikke træneren til en klub som United.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
United er det tætteste, der kommer på Barcelona af topklubber, så ja, det havde været smukt. Men hans gode venner i City gjorde udfaldet desværre. Jeg elsker fodbold, så det gør lidt ondt at se, at en olieklub som City er blevet dem de er alene pga. en playboys penge og ikke igennem flere årtiers hårdt arbejde og succes som f.eks. United har gjort det, og vi har gjort det i Barcelona.

Pep i United havde været et flot syn.
Det ville være så smukt. Barca, Bayern og United. Hvis han så fik de samme penge som Mourinho, så ville han nemt kunne stable et mesterhold på benene - også internationalt. Så måtte han gerne vende hjem igen.

Træner: Pep.
Ass. trænere: Xavi, Iniesta.
Fysisk træner: Puyol.

Yes lord.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Wilfried Zaha er sgu imponerende, undrer mig over at en af de større klubber ikke har hentet ham endnu. Hans kamp mod Chelsea var også vild i starten af sæsonen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Han var jo ejet af United. Han var dog elendig, så han var lejet ud i 2 år, og så solgt tilbage til Palace.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Dommeren i Palace - City kampen er elendig. Ikke alene doemmer han en ikke-eksisterende straffe, han har haft flere elendige kendelser og hvordan kan Puncheon slippe for Roedt der?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Går sterling ikke i ryggen på ham? Jeg ser den på en lille lorte skærm men og kunne det godt se ud som om det var et skub.

Der var dog klart rødt. Skidt med skader til kdb og Jesus.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Går sterling ikke i ryggen på ham? Jeg ser den på en lille lorte skærm men og kunne det godt se ud som om det var et skub.

Der var dog klart rødt. Skidt med skader til kdb og Jesus.
Nej, ikke rigtig. Han falder alt alt for let. Der var minimal kontakt, hvis overhovedet nogen kontakt.

Men ja, jeg kommer aldrig til at forstå denne her engelske mentalitet med fight. Du kan smadre spillere, og det bliver tiljublet og dommeren vinker spillet videre.

Og ham den tykke, dommeren altså, jeg synes han doemmer elendigt, hver gang jeg ser ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot], Kawhi og 39 gæster