Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Har du set Messi mod engelske hold for nylig!?!?.. Han løber i cirkler omkring de langsomme benbrækker-typer, som du kalder dem. Hans talent ville til enhver tid, tillade ham at tilpasse sig spillestilen. Mascherano har nu heller aldrig nogensinde været en af de helt store profiler i PL, som der påstås.
Forumlegende

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Og nu er Liverpool hellere ikke den bedste klub i England, og Mascherano har alle dage været et prestigekøb for Barca og ikke et nødvendigt køb. At sige det på den måde er jo ikke rigtigt. Messi ville jo sikkert ikke engang kunne spille godt, hvis han spillede på Stokes hold sammen med de andre benbrækkende typer, vel? Mascheranos profil passer slet ikke til Barca, idet hans teknik og overblik er alt for elendigt til at være med på det niveau.
Selvfølgelig ville Messi spille godt, selv med et "fodbold"hold som Stoke. Så vidt jeg husker, så blev det bedste forsvar man kunne stille fra England træningskegler, hvor Messi og co. løb rundt og legede med.

Jeg læste også godt nyheden, hvor den lokale tosse mente, at Messi ikke ville kunne spille godt på Stoke. Men det er jo England når det er bedst :) - spark din modstander ned.

Men ja. Messis spil vil selvfølgelig ikke være lige så outstanding, når hans medspillere er en flok pumpede fodboldmongoler, hvis eneste kompetence er, at slå modstanderen ned og vinde en hovedstødsduel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

fidanho skrev:Agbonlahor er vist også 20 i hurtighed og acceleration i FM11. :)
Hehe, det må jo afgøre det! :P
# 23 skrev:Mon ikke der menes, at Bale er den hurtigste med bold? Agbonlahor er jo bare den engelske udgave af Rommedahl. Hjernedød lynende hurtig, men manglende boldteknik.

Bale har jo hurtigheden og teknikken, og jeg tror slet ikke, at der er en hurtigere spiller end ham med bold i Premier League.
Hvad snakker du om? Rommedahl mangler boldteknik? Manden er da så teknisk begavet som man næsten kan blive. Hvis ikke det var fordi han var rødhåret, havde han altså nået samme højder som Messi! Måske! :wink:

Nej! Jeg nægter det! Jeg tror simpelthen ikke på at Bale er hurtigere end Walcott med bolden! I refuse!

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Jeg har aldrig vaeret den helt store fan af Mascherano, men han har da trods alt bevist sit vaerd, naar det kommer til teknik/overblik og pasninger. Paa det omraade synes jeg rent faktisk at han er udmaerket. Ikke i naerheden af Iniesta eller Xavi, men hvem er egentlig det?

Et prestigekoeb siger du? Hvad menes der helt praecis med det? Har du glemt FC Barcelonas tradition for stjerner? Vi taler altsaa om den klub, der har flest Ballon d'Or vindere (delt) og klart flest Fifa World Player of the Year vindere.

Og apropos PL, saa er defensiven ufattelig overvurderet, dog kun af PL-tosser og engelske medier, hvilket ham tossen, der udtalte Mesis-paastanden, er et levende bevis paa. Sid Lowe har lavet en fin kronik om lige praecis det.

Det tekniske/overblikket er langt daarligere i England, samt hurtigheden generelt. Det eneste forsvarene vinder paa er fysikken og til dels tempoet. Derudover er der den vaesentligste forskel - nemlig mentaliteten og tilgangen til spillet. I Spanien proever selv de mindste hold at vaere spilstyrende og offensive. Og dette koster naturligvis, naar man er op imod de bedste angrebsspillere i verden, som der er flest af i La Liga.

Og saa er det i oeverigt en skandale, at Man u foerer ligaen, naar man tager et kig paa deres hoebloese udebanestatistik. 7 uagjorte og 1 sejr....10 point efter 8 kampe.

Og ufatteligt at Chelsea er gaaet saa meget ned. Jaja, truppen er smallere, men alligevel. De taber jo til det ene knoldesparker-hold efter det andet. Nu maa Roman da gerne se at faa investeret i nogle nyindkoeb, hvis man ikke vil blive overhalet af Man City.

Og Arsenal er i mine oejne favoritter nu. Isaer, naar det maa forventes at de ryger tidligt ud af CL. Ogsaa har de et overkommeligt kampprogram og overstaaet kampene mod Man u (ude), Liverpool (ude), Man City (ude) og Chelsea ude og hjemme.

Faar de gang i Cesc og Van Persie for alvor, saa ser det ganske godt ud.

Walcott er vist den hurtigste i PL med bold, selvom Bale ogsaa er ret hurtig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Dejligt med en lille udligning af Birmingham!.. Kæft hvor er det dog sølle man kan fører den engelske liga med sådan en udebane statistik!! Vi har smidt 5 point (endda alle hjemme) og vi fører kun med 2 point... Arsenal og City er faktisk med i titelkampen i år... ej at forglemme Spurs!.. Interessant.
Forumlegende

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Chelsea er dog ogsaa stadig med, selvom de pt. er 7 point bagud. En sejr i det indbyrdes opgoer mod Man U ogsaa er de "kun" 4 point fra. Og det er vist ikke meget i dette aars PL.

Jeg tvivler dog paa, at det sker. Dertil er Chelskis hold simpelthen for afhaengigt af Drogba og Lampard i form (2 gamle herre efterhaanden). Det manglende generationsskifte kan vise sig at vaere kostbart ikke kun i denne saeson, men paa sigt. Det er ogsaa derfor, at det er uforstaaeligt at Roman ikke punger ud, medmindre han har indset, hvor haabloes en forretning en fodboldklub i virkeligheden er.

Det ville dog vaere ret underholdene, hvis Man City snoed de traditionelle tophold.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Der var godt nok ikke meget spaß over Birmingham - Utd i går. Kæft en kedelig kamp. Godt mål af Berbatov dog, men hvor er Rooney dog langt fra det niveau han havde sidste sæson.

Ang. Bale vs. Walcott, så tror jeg såmænd ikke, at Bale er hurtigere end Walcott hverken med eller uden bold... til gengæld har han meget bedre kontrol over den. Walcott tonser jo bare afsted, og får bolden med sig til trods for elendige berøringer - Rommedahl-style.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af JonasV »

Mander skrev:Der var godt nok ikke meget spaß over Birmingham - Utd i går. Kæft en kedelig kamp. Godt mål af Berbatov dog, men hvor er Rooney dog langt fra det niveau han havde sidste sæson.
Jeg havde egentlig også glædet mig til at smække benene op og se lidt bold, men præsterede alligevel at falde i søvn - så jeg gik glip af begge mål.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Le Roi Soleil skrev:Og saa er det i oeverigt en skandale, at Man u foerer ligaen, naar man tager et kig paa deres hoebloese udebanestatistik. 7 uagjorte og 1 sejr....10 point efter 8 kampe.
Chelseas udebanestatistik er jo ikke ligefrem meget bedre. Og på hjemmebane har Chelsea, Arsenal, City og Spurs alle haft 3-5 pointtab i 8-10 kampe, mens United har vundet 9 ud af 10 kampe. Alle topholdene i Premier League i år har tydeligvis deres at kæmpe med, men indtil videre har United klaret det marginalt bedst.

Derudover er jeg ikke sikker på, at du ved hvad 'skandale' betyder. Men det må du selv ligge og rode med.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

christ hvor er liverpool dog ringe!! :P
Forumlegende

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Raman93 »

Har altid hadet Liverpool - i lige så stor grad som Real og FCK. Men er jeg den eneste, der begynder at få ondt af dem?

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Raman93 skrev:Har altid hadet Liverpool - i lige så stor grad som Real og FCK. Men er jeg den eneste, der begynder at få ondt af dem?
Jeg har altid syntes, at det har været en spændende klub og det er de stadig. Dog har deres engelske arrogance gjort, at de har ansat en manager pga. hans nationalitet. Det er en kæmpe fejl. Manden magter ikke opgaven.

Det er længe siden, at jeg har set et Liverpool hold med så dårlig en offensiv. Hvis den overhovedet eksisterer. De spiller jo uden nogen form for ambitioner. Det er som om, at hele taktikken ligger i at forsvare, og så kommer der nok noget på en dødbold.

Det er virkelig uinspirerende, kedeligt og det er lige præcis sådan man kender Hodgson. Derudover forstår jeg ikke hele sagen omkring Agger, og den rygtede salgsstatus. Endelig en spiller med nogle ambitioner og offensive kompetencer, som kan bringe spillet frem langs jorden. Han skal da sælges.

Le Roi Soleil

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Le Roi Soleil »

Flax_Generous skrev:
Le Roi Soleil skrev:Og saa er det i oeverigt en skandale, at Man u foerer ligaen, naar man tager et kig paa deres hoebloese udebanestatistik. 7 uagjorte og 1 sejr....10 point efter 8 kampe.
Chelseas udebanestatistik er jo ikke ligefrem meget bedre. Og på hjemmebane har Chelsea, Arsenal, City og Spurs alle haft 3-5 pointtab i 8-10 kampe, mens United har vundet 9 ud af 10 kampe. Alle topholdene i Premier League i år har tydeligvis deres at kæmpe med, men indtil videre har United klaret det marginalt bedst.

Derudover er jeg ikke sikker på, at du ved hvad 'skandale' betyder. Men det må du selv ligge og rode med.
Og kan du fortaelle mig, hvad Chelsea har at goere med Man u helt igennem elendige udebanestatistik, som i oevrigt er daarligere end Blackpools? 10 point efter 8 kampe, hvis du skulle have glemt det.

Naar det er sagt, saa er det stadig skandaloest, at verdens saakaldte "bedste" liga har saa ringe et foerehold og ikke mindst konkurrenter i denne saeson.

Og hvor er det dog skuffende af Arsenal. Man skulle tro at Wengers agenda var at lukke flest maal ind paa doedbolde. Dog underholdene at se de egyptiske anglofiler i Sharm El Sheikh gaa amok.

Jbnic: Helt enig. Liverpool er Englands mest vindende klub og det er ufatteligt, hvor ringe en ledelse de har haft de seneste 20 aar, med tanke paa det fundament (den totale dominans i 80'erne) de kunne have bygget videre paa. Der skal virkelig en oekonomisk indsproejtning til foer de kan kaempe med om mesterskabet. Hogdson er dog en af de mest hovedloese ansaettelser man kan forestille sig. Helt absurd.


Men godt at se, at Carlo endelig har vendt skuden (dog kortvarigt indtil videre). Foerstaerkninger kunne de dog godt traenge til.

Og spaendende med Dzeko i City, hvis det har noget paa sig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Det udgør god spænding, at topholdene i PL er så ustabile.
Forumlegende

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Raman93 skrev:Har altid hadet Liverpool - i lige så stor grad som Real og FCK. Men er jeg den eneste, der begynder at få ondt af dem?
Jeg nyder det i fulde drag!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster