Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Luis Enrique skrev:Det er ret håbløst at diskutere, men der er blevet fremlagt den påstand, at skillinger og evnen til at tiltrække spillere på et vist niveau er tilstrækkeligt. Vi er ikke helt ved =succes, men det er tæt ved. United kommer tilbage, fordi de har skillingerne og lønbudgettet til det. End of story.
Der er en ret god sandsynlighed for, at United i fremtiden vil høre til blandt ligaens bedste alene fordi de har mange penge. Det betyder ikke, at det nødvendigvis vil ske, som nogle af dine eksempler viser, men der er altså en meget tydelig sammenhæng mellem penge og succes. Uden at dobbelttjekke Soccernomics mener jeg, at det var omkring 90% af variationerne i ligatabellen, der kunne forklares ved hjælp af klubbernes lønbudgetter.
Bogen gør dog opmærksom på, at det forholder sig forskelligt, hvorvidt vi taler kort eller lang sigt. Hvis man ser på den enkelte sæson, så er korrelationen mellem lønbudget og placering i tabellen på 70%. Det svarer til, at 49% af variationen i ligatabellen kan forklares af forskelle i lønbudget mellem klubberne (0,7^2 = 0,49).

Jeg vil samtidig mene, at kapitlet om lønbudget vs placering i tabellen er et af de mere tvivlsomme i Soccernomics. Det er på mange måder en fin bog, men visse påstande og statistiske analyser er der efterfølgende blevet sat spørgsmålstegn ved.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: Det er jo så åbentlyst, at hvis du ikke har en god træner, dygtig ledelse, held, holdånd etc, så kommer du ikke langt med pengene eller for den sags skyld dygtige spillerne. Jeg troede faktisk, det var underforstået og ikke nødvendigt at skrive.
Hus forbi. Det var ikke mig der påstod, at det var gjort med en bugnende klubkasse, et stærkt lønbudget og en mængde pokaler engang i fortiden.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Bogen gør dog opmærksom på, at det forholder sig forskelligt, hvorvidt vi taler kort eller lang sigt. Hvis man ser på den enkelte sæson, så er korrelationen mellem lønbudget og placering i tabellen på 70%. Det svarer til, at 49% af variationen i ligatabellen kan forklares af forskelle i lønbudget mellem klubberne (0,7^2 = 0,49).

Jeg vil samtidig mene, at kapitlet om lønbudget vs placering i tabellen er et af de mere tvivlsomme i Soccernomics. Det er på mange måder en fin bog, men visse påstande og statistiske analyser er der efterfølgende blevet sat spørgsmålstegn ved.
Med andre ord er de 90% altså korrekt husket?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev: Det er jo så åbentlyst, at hvis du ikke har en god træner, dygtig ledelse, held, holdånd etc, så kommer du ikke langt med pengene eller for den sags skyld dygtige spillerne. Jeg troede faktisk, det var underforstået og ikke nødvendigt at skrive.
Hus forbi. Det var ikke mig der påstod, at det var gjort med en bugnende klubkasse, et stærkt lønbudget og en mængde pokaler engang i fortiden.
Nej, ok. Så nåede vi dertil.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, gad vide om ikke N'Golo Kanté snart er fortid i Leicester. De har i hvert fald hentete Nampalys Mendy, der også er central midt, for 15,5 millioner euro i Nice. Ville ikke være overrasket hvis Kanté ryger til PSG eller Real.

Edit: Jeg håber dog at Kanté bliver. Det kunne være skægt med en midtbane med to små, bidske franskmænd, der løber rundt og styrer Premier League og jeg tror faktisk de ville komplementere hinanden ret godt. Mendy virker umiddelbart langt mere som en boldspillende midtbane end Kanté, mens Kanté er den her bolderobrer der får fat i det hele. Mendy er umiddelbart noget mere pasningsstærk end Kanté. Lad det ske, Claudio. Dilly ding dilly dong.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Er det ikke noget tid siden Mendy blev sendt til Leicester? Kan godt se det blev officielt i dag, synes bare de havde offentliggjort gjort det før. Det er dog helt sikkert, at han er hentet ind som gardering, hvis/når Kante ryger.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

BREAKING: Sky sources: Man Utd begin talks over potential world-record deal for Paul Pogba: http://skysports.tv/Hupk3Z
Rygterne begynder at tage mere og mere fart. Forhåbentligt bliver det en bydekamp mellem United og Real Madrid, og Real Madrid ender med at give 150+ mio for ham. Men det sker næppe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal fandeme ikke til real. Shit en midt de ville få!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Han skal bare komme til os.
#jesuisSheep

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Bløddyret »

Hører vel egentlig ikke til i denne tråd, da Aston Villa er i Championship... Ikke desto mindre smider jeg den her.

I marts 2012 fik Aston Villa kaptajnen Stiliyan Petrov konstateret leukæmi. I efteråret 2012 kom beskeden af leukæmien var i remission og i maj 2013 gik Petrov så officielt på pension. Han har siden haft forskellige roller i Villa som assistent. Tidligere på sommeren kom det så frem, at Petrov ville være en del af Villas pre-season hold og træne på lige fod med resten af Villa truppen.

Tidligere idag fik han så comeback. 37 år gammel. Han fik 45 minutter som anfører mod østrigske Grazerak.
Spoiler
Vis
Billede
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Han er sej!
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

I øjeblikket er de 6 dyreste handler i dette transfervindue disse:

1. Hulk fra Zenit til Shanghai for 415 millioner kroner.
2. Granit Xhaka fra Gladbach til Arsenal for 335 millioner kroner.
3. Henrik Mkhitaryan fra Dortmund til Manchester United for 310 millioner kroner.
4. Sadio Mané fra Southampton til Liverpool for 305 millioner kroner.
5. Michy Batshuayi fra Marseille til Chelsea for 290 millioner kroner.
6. Eric Bailly fra Villarreal til Manchester United for 280 millioner kroner.

Hulk er kineser-penge. Xhaka kan jeg sagtens forstå Arsenal bruger rigtig mange penge på. Mkhitaryan forstår jeg også. At bruge ~300 millioner kroner på Mané, Batshuayi eller Bailly er bare ... jamen, jeg fatter det slet ikke. Premier League klubberne ved virkelig ikke hvad de skal gøre med deres penge. For 115 millioner kroner kan du få Andros Townsend. For 20 millioner kroner mere kunne du have fået Nolito.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

#Kante to @ChelseaFC is done ! Medical within 48 hours. 5-year-contract, €36m ! #Chelsea

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Arsenal have just signed Takuma Asano and Rob Holding. If you've never heard of them, it's a shitty team from London.

Hahah, den ene er fra Reading eller Bolton fra League 1, den anden blev købt fra et hold i Kina. Elsker Arsenal.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Lacazette, Fekir, Cavani, etc. Det var sådan en Arsenal-fans havde forventet. Næ. De kan få Rob Holding.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster