Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:Så du Liverpool-kampen, Jesni? Der er forskel på at satse på kontra "uden at investere super meget i offensiven" og så det United leverede i går. Jeg fulgte Fergusons hold i årtier, og jeg kan kun komme i tanke om en håndfuld lignende præstationer. Mourinhos hold har på en sæsons tid allerede haft flere af den slags kampe.
Jeg så den, og jeg synes det var grimt. Men United har bare en historik om netop at sælge meget ud på underholdningsværdien på udebane - specielt i CL hvor det jo var en strategi for Ferguson at få ét point på udebane og så vinde hjemme for videre avancement. Mourinhos Liverpool-kamp var en skandal for underholdningsværdien, og langt værre end Fergusons metodik, men i sidste end har begge valg været ekstremt kedeligt for en fodboldfan at se på, så jeg ser ikke så enorm forskel på Mourinho og Ferguson slutresultat for mig som seer.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Du må lige hjælpe mig her. Du siger, at Mourinhos indstilling til topkampene er “langt værre” end Fergusons, men alligevel synes du ikke, at der er nogen forskel på dem? Det forstår jeg ikke.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Jesni skrev:
Flax_Generous skrev:Så du Liverpool-kampen, Jesni? Der er forskel på at satse på kontra "uden at investere super meget i offensiven" og så det United leverede i går. Jeg fulgte Fergusons hold i årtier, og jeg kan kun komme i tanke om en håndfuld lignende præstationer. Mourinhos hold har på en sæsons tid allerede haft flere af den slags kampe.
Jeg så den, og jeg synes det var grimt. Men United har bare en historik om netop at sælge meget ud på underholdningsværdien på udebane - specielt i CL hvor det jo var en strategi for Ferguson at få ét point på udebane og så vinde hjemme for videre avancement. Mourinhos Liverpool-kamp var en skandal for underholdningsværdien, og langt værre end Fergusons metodik, men i sidste end har begge valg været ekstremt kedeligt for en fodboldfan at se på, så jeg ser ikke så enorm forskel på Mourinho og Ferguson slutresultat for mig som seer.
Du husker altså Ferguson-tiden forkert.

Der er forskel på at spille på kontraer og lukke af bagud, og så slet, slet ikke investere i offensiven. Under Ferguson lagde han grundfundament med at have en stabil og dikterende defensiv core, og så hurtige offensive spillere, som var direkte i deres spil. Dette var deres approach, ligemeget hvad taktikken var eller modstanderen. Det skulle gå hurtigt fra A til B.

Under Mourinho er forskellen, at du kommer for at hente et point i stedet for at forsøge at gå efter de tre point. Se Liverpool-kampen igen. Der er ingen, der decideret støtter Lukaku i det offensive. Det garnede lange bolde i dybden, og så skulel han stå deroppe og alene og kæmpe mod Lovren og Matip alene.

Martial og Young var næsten backs hele kampen. Sådan har Ferguson pånær Barcelona-kampene i 2008 aldrig nogensinde spillet. Han var kontra-baseret, men han var aldrig en kujon, som Mourinho har været i sin karriere.

Der er forskel på at være kujon og så spille på kontra.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Hahah, Chelsea.. Det forsvar der var så godt sidste år, bliver nu udstillet af Watford. Kante FC.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Hahah, Chelsea.. Det forsvar der var så godt sidste år, bliver nu udstillet af Watford. Kante FC.
De var kun gode, fordi Conte var heldig med at ikke skulle koncentrere sig om flere turneringer. For mig er Conte heller ikke en særlig god træner. Hans bedrifter i Juventus kom af, at ligaen var svag, for hans præstationer i CL var ringe, og nu i en sæson, hvor de har flere heste at spille på, bliver han udstillet.

Marco Silva derimod. Han ser spændende ud. Håber ikke at han er en døgnflue, for han har en spændende tilgang til spillet.

Jeg håber, Chelsea går ned og udenom. Hader den lorte klub, og håber, det går det så dårligt, at Hazard indgiver en transferrequest, så vi kan hente ham.

Ham, Messi og Dembele. Av, av, av.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:Du må lige hjælpe mig her. Du siger, at Mourinhos indstilling til topkampene er “langt værre” end Fergusons, men alligevel synes du ikke, at der er nogen forskel på dem? Det forstår jeg ikke.
Det er faktisk meget simpelt, hvis du læser mit indlæg. Begge spillestile udhuler underholdningsværdien for mig. Fergusons var marginalt mere underholdende med sine defensive udebanekampe end Mourinhos, men i sidste ende var begge et virkelig dårligt produkt for en tv-seer.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Conte er sgu hjerneskadet. Bagud 1-2 på hjemmebane og tager Morata ud og sætter Batshuayi ind. Altså en-til-en-udskiftning i stedet for at satse.

Håbløst.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:Conte er sgu hjerneskadet. Bagud 1-2 på hjemmebane og tager Morata ud og sætter Batshuayi ind. Altså en-til-en-udskiftning i stedet for at satse.

Håbløst.
For mange kokke i køkkenet... Man behøver ikke altid rykke rundt på taktikken

Hovsa.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Babayoko er godt nok en ringe spiller. Utroligt, at det er ham, der røg og ikke Fabinho, som var katalysatoren på Monacos midtbane.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Conte er sgu hjerneskadet. Bagud 1-2 på hjemmebane og tager Morata ud og sætter Batshuayi ind. Altså en-til-en-udskiftning i stedet for at satse.

Håbløst.
For mange kokke i køkkenet... Man behøver ikke altid rykke rundt på taktikken

Hovsa.
Det var nu ikke kritik af Batshuayi. Han er en rigtig fin breddespiller og er produktiv. Det er mere tankegangen bag Contes taktik. Du er bagud, du skal satse, og Morata er et bæst i luftrummet, og Watford har problemer med luftspillet i den defensive ende, så kan Batshuayi roame frit omkring Moratas nedfaldsbolde.

Men hold kæft, Richarlison kommer til at skylde mange bajere, hvis Chelsea vinder nu.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Conte er sgu hjerneskadet. Bagud 1-2 på hjemmebane og tager Morata ud og sætter Batshuayi ind. Altså en-til-en-udskiftning i stedet for at satse.

Håbløst.
For mange kokke i køkkenet... Man behøver ikke altid rykke rundt på taktikken

Hovsa.
Det var nu ikke kritik af Batshuayi. Han er en rigtig fin breddespiller og er produktiv. Det er mere tankegangen bag Contes taktik. Du er bagud, du skal satse, og Morata er et bæst i luftrummet, og Watford har problemer med luftspillet i den defensive ende, så kan Batshuayi roame frit omkring Moratas nedfaldsbolde.

Men hold kæft, Richarlison kommer til at skylde mange bajere, hvis Chelsea vinder nu.
Jeg er overhovedet ikke enig. Det der med at smide alt frem har ofte en skidt effekt (se bare mou når han er presset - hans sidste tid hos real viste det f.eks. perfekt).

Morata er lige kommet tilbage efter en skade og ofte kan en frisk mand bringe noget mod trætte ben. Desuden betyder 2 angribere ofte en mand mindre på midten og det kan være ensbetydende med færre erobringer centralt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Tis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Lort man. Hader Chelsea.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Conte, ved vidst hvad han gør, I dag.

[emoji6]

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

emo skrev:Conte, ved vidst hvad han gør, I dag.

[emoji6]

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Jeg tillader mig at være skeptisk ved hele hans manager-embede indtil videre. På ingen måder imponeret af det han gør og har gjort i sin karriere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster