Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Hverken Celta eller Valencia har været gode i flere måneder. De er begge faldet fuldstændig af på den rent spillemæssigt. Valencia har dog potentialet til at blive gode.

Hertha Berlin er ikke et godt hold. De har bare været pisse heldige med resultaterne.

Man skal ikke undervurdere Liverpool, Southampton og Everton. Sidstenævnte har muligvis ikke levet op til deres potentiale, men de har nogle dygtige spillere. Lukaku, Stones, Coleman, Baines, McCarthy og Barkley vill være sikre startere i de spanske subtop klubber.

PuyolErGud
Indlæg: 10770
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

For Valencia har ikke en mase spændende spillere? Det er da utrolig tyndt at påstå, at Valencia ikke er gode, fordi de ikke har præsteret i flere måneder, men at Everton, som ligeledes ikke har præsteret er et godt hold.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:For Valencia har ikke en mase spændende spillere? Det er da utrolig tyndt at påstå, at Valencia ikke er gode, fordi de ikke har præsteret i flere måneder, men at Everton, som ligeledes ikke har præsteret er et godt hold.
Jeg skriver da netop, at Valencia har potentialet til at blive et godt hold. De er dog i deres nuværende forfatning ikke lige så gode som Everton, der ligeledes underpræsterer. Det er meget sigende, at Valencia ikke engang er favoritter ude mod Betis, der er et bundhold på samtlige parametre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold kæft, hvor er Mahrez altså god. Jamie Vardy er slet, slet, slet ikke stjernen på det her Leicester hold. Mahrez er virkelig god og Kanté er altså også en boss på midtbanen.
Storken skrev:Hverken Celta eller Valencia har været gode i flere måneder. De er begge faldet fuldstændig af på den rent spillemæssigt.

Hertha Berlin er ikke et godt hold. De har bare været pisse heldige med resultaterne.

Man skal ikke undervurdere Liverpool, Southampton og Everton. Sidstenævnte har muligvis ikke levet op til deres potentiale, men de har nogle dygtige spillere. Lukaku, Stones, Coleman, Baines, McCarthy og Barkley vill være sikre startere i de spanske subtop klubber.
Æhm ... couple of things.

Jeg kan jo så tilsvarende skrive at Leicester ikke er gode, men bare har været pisse heldige med resultaterne. Uanset hvordan du vender og drejer det, så ligger Hertha nummer 3 i Tyskland; som sagt med 7 point ned til det "gode" hold Wolfsburg. Hertha møder i øvrigt Dortmund i dag. De kommer til at spille på et spotfyldt Olympiastadion, men dansk fjernsyn vil selvfølgelig meget hellere vise Wolfsburg mod Schalke ...

Nej, det kan du da muligvis skrive at man ikke skal. Men så skal man vel heller ikke undervurdere Celta eller Valencia? Jeg kan for eksempel skrive: Valencia har muligvis ikke levet op til deres potentiale, men de har nogle dygtige spillere. Alcácer, Mustafi, Feghouli, Parejo, Gayá og André Gomes ville være sikre startere i de engelske subtop klubber.

Men. Everton har altså bare ikke været gode i denne sæson. Det er åndssvagt at skrive. De har som sagt kun vundet 7 ud af 24 Premier League kampe. Det er altså overhovedet ikke godt, uanset om man så har Lukaku, Stones og hvem du nu ellers end nævner. Southampton røg i øvrigt ud af Europa League til et dansk hold. Hvis du nævner Everton, så kan jeg i øvrigt heller ikke se hvorfor du ikke skulle nævne Chelsea. Og nej. Selvfølgelig skal man ikke undervurdere dem, ligesom man heller ikke skal undervurdere Valencia, Real Sociedad, Levante eller noget andet top-flight mandskab for den sags skyld.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det var jo ikke pointen? Du omtaler everton som et godt hold og det selvom de, som valencia, underpræsterer helt vildt.

Hold nu kæft hvor er city ringe. Det der er pinligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Hahah, og så siger man at Pep får det nemt. Der er godt nok meget der skal arbejdes med, halvdelen af holdet skal udskiftes imo.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Jeg kan jo så tilsvarende skrive at Leicester ikke er gode, men bare har været pisse heldige med resultaterne.
Og bare lige for at understrege ovenstående pointe, så skrev du selv følgende i november:

"Leicester har vundet otte og tabt én med en måldifference på +8. Så heldig har man seriøst ikke lov til at være."

Før i dag har de så vundet 14 og tabt 2 med en måldifference på +18. Er det stadigvæk held eller er de blevet dygtige nu?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Pep skal virkelig på arbejde med det hold der. Tror sgu godt han kan floppe...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan jo så tilsvarende skrive at Leicester ikke er gode, men bare har været pisse heldige med resultaterne.
Og bare lige for at understrege ovenstående pointe, så skrev du selv følgende i november:

"Leicester har vundet otte og tabt én med en måldifference på +8. Så heldig har man seriøst ikke lov til at være."

Før i dag har de så vundet 14 og tabt 2 med en måldifference på +18. Er det stadigvæk held eller er de blevet dygtige nu?
Leicester har været pisse heldige. Alternativt skulle de have været det bedste hold i Premier League, da de ligger nummer 1. De er dog uden tvivl et bedre hold end tidligere på sæsonen, da de har holdt et pænt niveau over flere kampe. De har bestået tidens test om man vil. Leicester har alt i alt spillet en flot sæson, men de har haft heldet.

Hertha Berlin spiller derimod ikke specielt godt fodbold, men har haft samme held.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Derudover vil jeg gerne fastslå, at jeg ikke kigger på resultaterne, når jeg skal identificere gode hold. Når jeg bedømmer holdenes kvalitet, så fokuserer jeg mere på det spillemæssige og kvaliteten af spillerne.

Det er derfor, at Chelsea stadig er et af de bedste hold i England, selvom de ligger som de ligger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Sagt på en anden måde: Du bestemmer hvilke hold der er gode så det passer ind i din påstand omkring PL ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Leicester har været pisse heldige. Alternativt skulle de have været det bedste hold i Premier League, da de ligger nummer 1. De er dog uden tvivl et bedre hold end tidligere på sæsonen, da de har holdt et pænt niveau over flere kampe. De har bestået tidens test om man vil. Leicester har alt i alt spillet en flot sæson, men de har haft heldet.

Hertha Berlin spiller derimod ikke specielt godt fodbold, men har haft samme held.
Altså, undskyld mig, men hvad er "specielt godt fodbold" lige? Er det ikke specielt godt fodbold, at have samlet så mange point sammen at man ligger nummer 3 i en af verdens allerbedste ligaer? Deres seneste sejre har i øvrigt været ganske overbevisende. De er startet skidt i 2016, men har stadig kun spillet to kampe - begge er endt uafgjort - men i november og december spillede de rigtig, rigtig godt. De vandt 3-1 over Hannover, 1-0 over Hoffenheim, tabte 2-0 til Bayern, hvilket jo i sig selv er et hæderligt resultat, vandt 2-1 over Leverkusen, 4-0 over Darmstadt og 2-0 over Mainz.
Storken skrev:Derudover vil jeg gerne fastslå, at jeg ikke kigger på resultaterne, når jeg skal identificere gode hold. Når jeg bedømmer holdenes kvalitet, så fokuserer jeg mere på det spillemæssige og kvaliteten af spillerne.
Okay, det forklarer en hel del.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Sagt på en anden måde: Du bestemmer hvilke hold der er gode så det passer ind i din påstand omkring PL ;-)
Nej, jeg analyserer på de her ting, da jeg benytter det i min betting. Her lærer man hurtigt at placering i tabellen og et holds styrke kan være to vidt forskellige ting.

Jeg ved eksempelvis, at Chelsea ville være favoritter mod Leicester, hvis de mødtes på neutral grund i næste weekend. De to holds styrke kan nemlig ikke aflæses af tabellen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Leicester har været pisse heldige. Alternativt skulle de have været det bedste hold i Premier League, da de ligger nummer 1. De er dog uden tvivl et bedre hold end tidligere på sæsonen, da de har holdt et pænt niveau over flere kampe. De har bestået tidens test om man vil. Leicester har alt i alt spillet en flot sæson, men de har haft heldet.

Hertha Berlin spiller derimod ikke specielt godt fodbold, men har haft samme held.
Altså, undskyld mig, men hvad er "specielt godt fodbold" lige? Er det ikke specielt godt fodbold, at have samlet så mange point sammen at man ligger nummer 3 i en af verdens allerbedste ligaer? Deres seneste sejre har i øvrigt været ganske overbevisende. De er startet skidt i 2016, men har stadig kun spillet to kampe - begge er endt uafgjort - men i november og december spillede de rigtig, rigtig godt. De vandt 3-1 over Hannover, 1-0 over Hoffenheim, tabte 2-0 til Bayern, hvilket jo i sig selv er et hæderligt resultat, vandt 2-1 over Leverkusen, 4-0 over Darmstadt og 2-0 over Mainz.
Af ren nysgerrighed:
Hvem ville i dine øjne være favoritter, hvis Hertha Berlin og Wolfsburg mødtes på neutral grund i næste runde?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Derudover vil jeg gerne fastslå, at jeg ikke kigger på resultaterne, når jeg skal identificere gode hold. Når jeg bedømmer holdenes kvalitet, så fokuserer jeg mere på det spillemæssige og kvaliteten af spillerne.
Okay, det forklarer en hel del.
Er det ikke også Storken der mente at Harry Kane var en one season wonder, der bare var heldig? Nu ligger han stadig i toppen af topscorerlisten. Hvor lang tid kan man være heldig fristet man næsten til at spørge.

Men fair nok. Chelsea er nok et bedre hold end nuværende resultater, og Leister er nok et dårligere hold end på nuværende tidspunkt. Vi har trods alt set det her før i fodboldhistorien med små hold, der overpræsterer i én sæson og store hold der virkelig underpræsterer. men at Leister har været heldige, som værende hovedforklaringen, er noget sludder. De er absurt gode. Men jeg tvivler på deres motivation og deres taktik holder i længden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Champione, Kvoller, Masche, whidgee og 63 gæster