Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Man skal vel bare se gårdagens kamp for at se, hvorfor de Gea er verdens bedste. MAnden er enerådig skyld i, at United får tre point med fra London. Hold kæft nogle sindssyge redninger, han hiver frem.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Fandme en hjerneblødning af en udtalelse fra Pogba. Man håber sgu da aldrig at folk bliver skadet, konkurrenter eller ej.

http://www.bbc.com/sport/football/42210226
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Hvad ruller du øjne af?

Jeg synes hans forklaring indeholder en sund portion fornuft. Når et hold taber masterskabet, så giver man dem lidt længere snor end normalt. Det er da forståeligt, at Tottenham vil være helt ødelagte i den situation.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af kklaus »

Storken skrev:
Hvad ruller du øjne af?

Jeg synes hans forklaring indeholder en sund portion fornuft. Når et hold taber masterskabet, så giver man dem lidt længere snor end normalt. Det er da forståeligt, at Tottenham vil være helt ødelagte i den situation.
Ja, det er mest overskriften og første del af artiklen, der får det til at lyde super kontroversielt. Artiklen er egentlig generelt ret elendig. Faktisk er det eneste reelle indhold vel nærmest kun der, hvor de direkte citerer Clattenburg.
"It was theatre. I went in with a gameplan - that I didn't want Tottenham blaming Mark Clattenburg that they were going to lose the title," he told the Men In Blazers podcast.

"There should have been three red cards for Tottenham. I allowed them to self-destruct.

"All the media and people in the world went 'Tottenham lost the title'. If I send three players off, what's the headlines? 'Clattenburg cost Tottenham the title'.

"It was pure theatre that they self-destructed."

(...)

He added: "I helped the game. It benefited from my style of refereeing. Some referees would have played by the book and Tottenham would have been down to seven or eight players and looking for an excuse.

"I didn't give them an excuse because my gameplan was let them lose the title."
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Giver dem længere snor? Sådan læser jeg det godt nok ikke. Jeg læser det som om han ikke ville give dem de røde kort (selvom de skulle have dem) da han ikke selv ville have skylden for at de smed mesterskabet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Giver dem længere snor? Sådan læser jeg det godt nok ikke. Jeg læser det som om han ikke ville give dem de røde kort (selvom de skulle have dem) da han ikke selv ville have skylden for at de smed mesterskabet.
Jeg læser det ikke som om, at han gjorde det for personlig vinding. Han ville bare ikke give Tottenham muligheden for at klandre andre end dem selv. De fik lov til at være fjolser i det sidste stykke af kampen, fordi det gavnede Premier League som helhed.

Historien skulle ikke hedde "Dommeren afgør Premier League: Tottenham snydt for mesterskabet". Det skulle i stedet være "Leicester vinder Premier League: Tottenham smed point mod Chelsea".

Det er måske ikke efter bogen, men jeg synes det er fair nok.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis dommeren selv mener, at 3-4 spillere skulle have været udvist, så er det da en eklatant fejl af dommeren ikke at udvise dem. Hans job er jo ikke at få en passende overskrift i en eller anden tabloidavis. Hans job er at sørge for at reglerne bliver fuldt og overtrædelser bliver sanktioneret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig flax!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

I øvrigt kunne overskriften sagtens være blevet "Dommeren afgør Premier League: Leicester snydt for mesterskabet," hvis Tottenham havde vundet kampen, fordi de ikke fik de 3-4 røde kort som de burde have fået. Clattenburgs "gameplan" og teatersnak er ekstremt ugennemtænkt og dumt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Hvis dommeren selv mener, at 3-4 spillere skulle have været udvist, så er det da en eklatant fejl af dommeren ikke at udvise dem. Hans job er jo ikke at få en passende overskrift i en eller anden tabloidavis. Hans job er at sørge for at reglerne bliver fuldt og overtrædelser bliver sanktioneret.
Det er netop årsagen til, at dommerne i Spanien er en joke. De har ingen situationsfornemmelse, men dømmer altid efter den strengeste mulige paragraf.

De bedste dommere prøver at få kampene til at forløbe i overensstemmelse med sportens ånd. Det kræver nogle gange, at man løsner lidt op for regelrytteriet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Som der står i fodboldloven:
Dommeren træffer sine afgørelser efter bedste evne i overensstemmelse med fodboldloven og spillets ånd. Afgørelserne er baseret på dommerens skøn. Dommeren har retten til at foretage passende handlinger inden for fodboldlovens rammer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Er det i sportens ånd at være bange for at løbe med overskrifterne efter kampen? Jeg vil sige det er ret kujonagtigt ikke turde tage de beslutninger der skal tages.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Men det er jo slet ikke det, Clattenburg snakker om. At have en forudbestemt "gameplan" som skal sikre teater og en bestemt overskrift er det modsatte af situationsfornemmelse. Han misforstår fuldstændig sin opgave, og hans prioriteter er komplet latterlige. Det er spillerne som skal skabe underholdning, ikke dommeren, og dommeren bør selvfølgelig ikke lade eventuelle overskrifter overtrumfe reglerne.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Er det i sportens ånd at være bange for at løbe med overskrifterne efter kampen? Jeg vil sige det er ret kujonagtigt ikke turde tage de beslutninger der skal tages.
Det kræver i mine øjne mod, da han sørgede for, at overskirifterne omhandlede Leicesters enormt flotte mesterskab.

Derudover er fodbold underholdning. Hvis man vil have millimeter præcist retfærdighed, så skal man holde sig til jura.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster