Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Kane spiller i guldstøvler i aften :roll:

(Spanien må gerne tæve dem, Ramos må gerne få rødt kort)

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Neptun »

Flax_Generous skrev:
Neptun skrev:Vi arbejder med det bull shit konstant, og hvis man gider at analysere fordele/konsekvenser af trusler - antaget af ens modpart er økonomisk rationel - så er det oftest relativt nemt at forudse nogenlunde, hvad der kommer til at ske, og hvilken retorik man skal tage seriøst.
Kan du selv se, at der er en uoverensstemmelse mellem ovenstående, som anerkender de utallige usikkerheder og antagelser som findes i forhandlingssituationer, og så hævde skråsikkert, at det "no way" ville ende i en katastrofe og at der "selvfølgelig" ville være blevet fundet en løsning? Du har jo hverken kendskab til parterne eller forhandlingerne, men alligevel kan du gennemskue det hele, fordi du "står for årsforhandlinger" for din arbejdsgiver?
Vil du tage udtrykket "så er det oftest relativt nemt at forudse nogenlunde" som værende skråsikkert? Og hvorfor er det, at DBU og Spillerforeningen nu kan blive enige om den midlertidige aftale, som var på bordet før Slovakiet-kampen? Hvad har ændret sig? Kunne det have noget at gøre med, at DBU godt ved, at de ikke kan sende et vikarlandshold til en vigtig kamp, hvor der er point på spil?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Neptun skrev:Vil du tage udtrykket "så er det oftest relativt nemt at forudse nogenlunde" som værende skråsikkert?
Nej. Det er netop min pointe. Ovenstående slags udtalelser anerkender de usikkerheder og antagelser, som du ellers totalt affærdiger, når du siger, at det "no way" og "selvfølgelig" ikke ville ende i en katastrofe.
Neptun skrev:Og hvorfor er det, at DBU og Spillerforeningen nu kan blive enige om den midlertidige aftale, som var på bordet før Slovakiet-kampen? Hvad har ændret sig? Kunne det have noget at gøre med, at DBU godt ved, at de ikke kan sende et vikarlandshold til en vigtig kamp, hvor der er point på spil?
Det er da en plausibel forklaring, men der er så meget vi ikke ved, at det er svært at udtale sig med sikkerhed. Vi ved meget lidt om indholdet i forhandlingerne - vi ved f.eks. ikke hvorfor Spillerforeningen "afslog" delaftalen i sidste weekend - og vi ved heller ikke, hvor dårligt forholdet er mellem forhandlerne efter stridighederne i 2016 og 2017.

Det er også plausibelt og måske endda ret sandsynligt, at der var blevet indgået en midlertidig aftale, hvis ikke DBU havde fundet nogle skruebrækkere til Slovakiet-kampen. Men det var jo ikke sikkert. Der var som nævnt en ikke ubetydelig risiko for, at det var endt i en kæmpe katastrofe, og derfor var min eneste prioritet som risikoavers fan at undgå katastrofen med absolut sikkerhed. Derfor klandrer jeg ikke vikarlandsholdet. Problemet har hele tiden været DBU og Spillerforeningen som har skabt situationen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg savner en venstrebenet venstreback. Stryger Larsen får masser af plads, men det bliver aldrig til indlæg, som ellers godt kunne blive farligt med Yussuf bagest i feltet og de sene løb, Delaney ofte kommer med ind i feltet. Før Stryger Larsen har fået lagt an til et indlæg med højrebenet er det dog som regel for sent.

Sisto er i øvrigt en skygge af sig selv på landsholdet. Igen. Igen.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »



Det er sgu et skønt hold. Bedste del er 1:35 med Kante :lol:.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Saul er simpelthen så god. Don't holla at me.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Ja, han kan virkelig lidt af hvert, på højt niveau.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Bort set fra det vil jeg gerne be' om færre Real Madrid-spillere i min monitor.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

JonasV skrev:Ja, han kan virkelig lidt af hvert, på højt niveau.
Hvis han spillede for Klopps hold eller Sarri, ville jeg sagtens tro, at han kunne smadre 25 mål ind på en sæson.

Jeg håber virkelig, at United en dag køber ham. Han er noget af det, de mangler stort.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Hvad sker der lige for Kroatien? 6-0 til Spanien nu.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

6-0 til Spanien efter '70.. Shiiiit.
#jesuisSheep

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Antimadridista »

Der er vist nogen der er lidt metaltrætte...6-0..pinligt!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af LeoMessi »

Asensio involveret i fem af målene, det er ikke helt så dårligt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Godt klaret af årets nominerede til The Best-træner Dalic foran Pep. What a finesse.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Ba sai luo na »

Et spansk landshold I hopla - men kun 1!! barca spiller I startopstllingen.
Det er noget af en kontrast ift til VM/EM finalen(tror jeg nok) med 7-8 barca spillere I startopstillingen.

Er det den rigtige udvikling eller betyder det ingenting - Eller skal forklaringen være pique har stoppet tidligt og alba er blevet overset. Men hvor er de unge spanske spillere på Barca holdet?

Har barca sovet I timen eller har de spanske spillere bare ikke være gode nok vs de andre spillere som er hentet?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster