Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Italien er selvfølgelig ikke et særligt godt offensivt hold, men de er stadigvæk et stærkt hold rent defensivt, og Spanien splittede dem ad. De spillede langt mere attraktiv og måske den bedste kamp, jeg har set dem spille siden 2012 mod netop Italien i finalen. Siden den finale var det som om, at både spillerne og Del Bosque var kørt døde i deres koncept, og at de manglede den der sidste gnist, som i 4 år forinden havde sat dem på verdensherredømmet.
Der var 15 landshold, der lukkede færre mål ind end Italien i den europæiske kvalifikation. Italien var sådan helt gennemgående et rigtig skidt hold under Ventura, både offensivt og defensivt. Nordirland, der var i gruppe med Tyskland, lukkede færre mål ind. Island lukkede færre mål ind, selvom de var i gruppe med Kroatien, Ukraine og Tyrkiet. Italien var vitterligt bare et rigtig, rigtig dårligt hold under Ventura.
MessiPogba skrev:Men sommetider kan det jo være, at de 23 bedste spillere, at flere af dem er den samme type. Spanien har jo en flod af den samme type spiller. Iniesta, David Silva, Isco er jo i realiteten mere eller mindre den samme type. Den her ekstrem boldstærke og visionære spiller, som kan tørre sin direkte modstander, men ikke strækker banen.

Den eneste Spanien som så ikke har en dublikation af er en til Sergio Busquets. Det er det, jeg prøver at hentyde til, at Lopetegui nok vil have en variation af spillere, og derfor udtager de bedste af hver slags type.
Iniesta, Silva og Isco er ikke tre af samme slags. Iniesta er en langt mere kontrollerende midtbanespillere nu, end han har været på noget tidspunkt tidligere i karrieren. Han spiller generelt dybere og mindre aggressivt, når han har bolden for fødderne. Silva er mere direkte og opsøgende i sit spil, og tager rigtig mange sene løb ind i feltet, hvorfor han også scorer relativt mange mål. Isco er ekstremt udfoldende, med rigtig mange driblinger og også forsøg fra distancen, mens hans defensive bidrag har været større end både Iniestas og Silvas, når han har været i sin absolutte topform.

Han er ikke en 1-til-1 erstatning, overhovedet, for Busquets, men Javi Martínez er ikke helt ulig i den rolle, han i denne sæson udfylder hos Bayern.
MessiPogba skrev:Carvajal er en langt mere aggressiv angriber, når hans hold har bolden. Roberto er mere velovervejet i sit spil. Carvajal går ofte helt til baglinjen. Roberto er for mig tilbageholdende. Og det var han både under Luis Enrique og Valverde, så det tegner et billede mere af ham som type som back, end det er taktiske instrukser. For du kan se, at Alba ofte river alt op i hans side, når han er aggressiv.
Der er andre måder at være offensiv på, end at gå til baglinjen og slå en milliard indlæg. Nu snakker du om at strække banen. Det gør Sergi Roberto. Han indgår i rigtig mange kombinationer, og han kan selv skabe gennembrudet med sine evner med bolden for fødderne. Det er rigtigt, at han gør det langt mere velovervejet end Carvajal - og især end Odriozola, der generelt ikke er den bedste til at træffe beslutninger - men han kommer stort set altid med et par løb i hver kamp, hvor han bryder en af modstandernes linjer, og får flyttet bolden frem i en mere gunstig position på banen.
MessiPogba skrev:Du vil da ikke udtage den samme type spillere 8 gange til en landsholdstrup? Det ville da være dumt på alle mulige planer, medmindre du har så ensporet taktik, at du kun kan vitterlig angribe på en bestemt måde eller spille fodbold på en bestemt måde. Det er jo det, Lopetegui virker til at bryde lidt op med.
Hvis det er 8 spillere med David Silvas niveau og profil, kunne jeg sagtens lade mig friste. Silva kan spille den ene kant, den centrale midt, den offensive midt, som hængende angriber og lur mig om han ikke også fint kan fungere som falsk 9'er.
MessiPogba skrev:Callejon er helt bestemt også en mulighed, og en jeg ikke lige tænkte over, at han kunne være mulig. Men det er jo bare til en spillers fordel, at den ene spiller i La Liga og Real Madrid og den anden i Serie A og Napoli, spilletid eller ej.
Hvorfor? Det har ikke været til Sergi Robertos fordel at spille på samme hold som Iniesta, Busquets og Piqué. Hvorfor skal det så komme Vázquez til gode, at han spiller på hold med Isco, Carvajal og Ramos, når Callejón er en bedre, skarpere og mere erfaren spiller end Vázquez er?
MessiPogba skrev:Du må virkelig, virkelig, virkelig gerne vise mig ,hvor jeg skriver, at Schürrle og Weigl vil være profiler ved en VM-slutrunde. Det er noget, du fuldkommen umotiveret putter af ord i munden på mig. Jeg skriver om dem, at selv i en trup af 23 mand, er de ikke engang udtaget, og du stadigvæk har dem at vælge imellem, hvilket bare viser den enorme bredde af talentfulde spillere, Tyskland har at vælge imellem.
Jeg skrev "eventuelle yderligere profiler." Med det mente jeg, hvad du selv skriver her; altså eventuelle uudtagede profilerede spillere til Tysklands trup. Jeg går ud fra at du specifikt nævner dem, da det er dem du synes er mest profilerede, at de du ikke inkluderede i din trup.
MessiPogba skrev:Og Weigl har ikke været en af Dortmunds dårligste spiller. Han er en af de mest eftertragtede talenter i verden, som slet ikke havde en pre-season i sommers og kom tilbage efter en alvorlig ankelskade i efteråret for et hold, der har haft problemer med både spillet og trænerskifte og alt andet. Så hvor du decideret får det der fra, ved jeg ikke, men Weigl er en af de mest eftertragtede unge talenter i verden. Derudover har Schürlle også kæmpet en del med skader.
Jo, Weigl har rent faktisk været rigtig ringe, og en af årsagerne til at Dortmund er håbløst langt fra noget der minder om et mesterskabsræs, og ikke har været markant bedre end et hold som Frankfurt. Af de hyppigt benyttede spillere hos Dortmund, er det kun Jeremy Toljan der får en værre gennemsnitlig karakter af Kicker end Weigl gør. Antallet af midtbanespillere med en dårligere gennemsnitskarakter end Weigl kan tælles på to hænder, og inkludere primært spillere fra de to nedrykningskandidater fra Köln og Hamburg. Jo, Weigl har så absolut været en af Dortmunds dårligste spillere i denne sæson.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Lautaro Martinez, med al respekt for det han har opnået indtil nu i hans karriere kommer jo aldrig til at være afgørende for Argentina i 2018. Han spiller i den Argentinske liga. Og det er netop fordi, at han ikke har haft en kamp for landsholdet endnu at jeg er lidt skeptisk. Han får lige to venskabskampe og så er det ellers bare tid til VM. Også lidt selvmodsigende udtalelse fra Sampaoli, når man ser nogle af de spillere han udtager. Og altså Lanzini, bare for at nævne én spiller over i stedet for Dybala.

Man må bare håbe, at eftersom dette ikke er den endelige VM trup, at Dybala og Icardi kommer med. Det virker bare ikke til, at noget har ændret sig fra 2014. At Sampaoli bare forsætter hvor han slap fra de horrible VM-kval kampe.
Kan han ikke være en faktor, fordi han spiller i den argentinske liga? Paulinho har været temmelig toneangivende for det brasilianske landshold de seneste år. Selvom han har spillet i Kina. At han endnu ikke har opnået meget, kan man vel knapt nok bebrejde ham, når knægten er 20 år gammel. Lige nu er han til gengæld en af de farligste spillere på det sydamerikanske kontinent.

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

No, ingen der viser Italien - Argentina ! Brrrr....
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Skydefinten »

Snupper Tyskland - Spanien. Må den blive lige så velspillet som DK-Panama.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jamial »

emo skrev:No, ingen der viser Italien - Argentina ! Brrrr....
https://www.reddit.com/r/soccerstreams/ ... h=25541a73

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Messi ikke engang på bænken i dag. Rygterne om træthed/skade må altså være sande. Han er også tvivlsom til næste kamp.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Eller, han er på bænken men spiller ikke. Jeg klager ikke.

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af 1899 »

Når man får boldene serveret på en sølvfad af ini er det lige meget om der er en god angriber tilstede. Alba - > ini - > random angriber - > mål!

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af kklaus »

Fin assist fra Iniesta!
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af JonasV »

Don A er gu(l)d.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Piquénbauer »

Skuffende at MAtS ikke greb den afslutning med en hånd og sendt den op i den anden ende som en assist.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2461
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBSOCI »

Spanien og Tyskland kunne godt ende som en seværdig VM Finale, men håber at Argentina snupper titlen, så Messi engang for alle lukker munden på alle kritikere. Godt det ikke bliver en VM finale mellem Danmark og Panama, den kunne jeg ikke holde mig vågen til, gab...

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af De La Barça »

Vamos vamos Argentina!

Messi fortjener det så meget, men tror ikke de vinder med Sampaoli som træner.


Visca el Barça i Visca Catalunya

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Er det ikke elendigt trænerarbejde af Sampaoli, når han siger, at Argentinas næstbedste eller tredjebedste (afhængig af, hvor man har Aguero) spiller i Dybala, ikke kan indordne sig hans filosofi?

Det er simpelthen noget af det dummeste, jeg længe har hørt.

Fint nok han nok udtager Aguero og Higuain som de to angribere til sommer, selvom jeg til enhver tid ville vælge Icardi over Higuain, men smag og behag, men ingen Dybala? Det er seriøst hovedløst. Dybala er så god en spiller, at du ikke kan komme uden om ham på nogen måde, medmindre han er Samir Nasri-douche som person og er gift for en trup, fordi han er en idiot som person, men det er på ingen måder min opfattelse,a t det skulle være tilfældet med Dybala.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Piquénbauer »

Det eneste det handler om er at få det bedste ud af Messi. Dybala, icardi og hvad de ellers hedder skal kun spille hvis de kan hjælpe ham.

Og det mener Sampaoli ikke de kan nu hvorfor de selvfølgelig ikke skal med. Sampaoli ved forresten hvad han laver. Det så vi med Chile.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster