Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

Slovakiet er simpelthen for dårlige. Kom nu lidt.
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Tello »

Whaaat the fuuuck hahaha

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Altså to chancer til Danmark, kun én Slovakiet. Just saying.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

For vildt at Slovakiet ikke kan straffe dem bedre. Der er lysår til forskel på niveau, formen - men alligevel er danskerne da okay med.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Bedre førstegangsberøringer end Suarez

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

Forståeligt, at Slovakiet ikke gider bruge for mange kræfter mod amatører... men på trods af det, så sløser de godt nok.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

PuyolErGud skrev:Bedre førstegangsberøringer end Suarez

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
En ben-amputeret krigsveteran har bedre førstegangsberøring end suarez.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Antimadridista »

Meget respektfuld indsats indtil videre! Alt under 6-0 er imo bestemt godkendt.

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af TheFynbo »

Flax_Generous skrev:Jeg håber psykopaten Fønss kommer på banen.
Fynsk fodboldlegende
#jesuisSheep

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Neptun »

Og så kom der en midlertidig aftale. Hvis ikke de tåbelige spillere havde gået ind og forstyrret processen, så havde vi aldrig set den skandaløse landskamp i Slovakiet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Eller også var det lige præcis fordi de deeskalerede konflikten og sikrede et par ekstra dage til at forhandle, at vi nu har en midlertidig løsning. Medmindre du bor inde i hovedet på Bretton-Meyer eller Øland, så ved du det jo ikke.

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Neptun »

Flax_Generous skrev:Eller også var det lige præcis fordi de deeskalerede konflikten og sikrede et par ekstra dage til at forhandle, at vi nu har en midlertidig løsning. Medmindre du bor inde i hovedet på Bretton-Meyer eller Øland, så ved du det jo ikke.
De forhandlede jo først igen torsdag, så det er næppe tilfældet at vikarlandsholdet købte dem tid. De havde også en midlertidig løsningen inden kampene, hvilket var den samme aftale, så der er intet nytunder solen ifht forhandlingenssituationen, udover at de nok ikke tør stille op med vikarlandsholdet igen efter den internationale kritik, der har været. Igen - den aftale var lavet inden Slovakiet, hvis opportunisterne ikke havde blandet sig, for at få en historie at fortælle vennerne.

Og man behøver ikke at være oppe i forhandlernes hoveder, for at tænke lidt. Alle taber ved en konflikt, og der var, og nu er, en midlertidig aftale på det eksisterende vilkår som var en mulighed. Den tager de så nu, for nu er der ikke andre muligheder. Var der heller ikke i starten af ugen - indtil nogle idioter valgte at tage imod DBU's tilbud.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, alle taber ved en konflikt, men det ville ikke være første gang, at det skete, hverken mellem DBU og Spillerforeningen eller generelt mellem to forhandlingsparter. Læs lidt spil- og forhandlingsteori hvis du vil vide hvorfor det kan ende sådan.

Så medmindre du har en eller anden fiks tidsmaskine som du gemmer i garagen og som med sikkerhed viste dig udfaldet inden vikarlandsholdet meldte sig på banen, så ville det klæde dig med en solid dosis ydmyghed overfor egne forudsigelsesevner. Måske bør du bare - ligesom undertegnende - være tilfreds med at katastrofen blev afværget uden det kostede alverden.

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Neptun »

De "taber" jo ikke bare lidt ved en konflikt. De taber katastrofalt med evt. udelukkelse fra EM. Og der var en utrolig spiselig løsning lige foran begge parter, som de jo så nu har valgt at bruge, da de heldigvis ikke er dumme nok til at sende vikarlandsholdet ud endnu engang.

Jeg har ingen krystalkugle, tidsmaskine eller forudsigelsevner af overnaturlig karakter. Jeg er dog en ret erfaren forhandler, da jeg i mit daglive virke står for årsforhandlinger for min arbejdsgiver. Vi arbejder med det bull shit konstant, og hvis man gider at analysere fordele/konsekvenser af trusler - antaget af ens modpart er økonomisk rationel - så er det oftest relativt nemt at forudse nogenlunde, hvad der kommer til at ske, og hvilken retorik man skal tage seriøst.

Hvis du vil forøge din forståelse for forhandlingstaktik og retorik i en global kontekst, så kan du med stor fordel læste Negotiation Globally af Jeanne M. Brett. Jeg har undervist ud fra den, og min erfaring er alle - usanset niveau - kan følge med.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Neptun skrev:Vi arbejder med det bull shit konstant, og hvis man gider at analysere fordele/konsekvenser af trusler - antaget af ens modpart er økonomisk rationel - så er det oftest relativt nemt at forudse nogenlunde, hvad der kommer til at ske, og hvilken retorik man skal tage seriøst.
Kan du selv se, at der er en uoverensstemmelse mellem ovenstående, som anerkender de utallige usikkerheder og antagelser som findes i forhandlingssituationer, og så hævde skråsikkert, at det "no way" ville ende i en katastrofe og at der "selvfølgelig" ville være blevet fundet en løsning? Du har jo hverken kendskab til parterne eller forhandlingerne, men alligevel kan du gennemskue det hele, fordi du "står for årsforhandlinger" for din arbejdsgiver?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster