Bundesligaen

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Bundesligaen

Indlæg af Toure »

Nu hvor tråden er forsvundet på mystisk vis, så tænkte jeg at jeg lige ville genoprette den.

For at lægge ud:
Bayern München er så godt som mestre - Hertha BSC er rykket ned.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Mander »

Jeg kan sgu ikke rigtig bestemme mig for, hvem jeg skal holde mest af i Bundesligaen. Synes at det er lidt intetsigende liga ift. så mange andre.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Bundesligaen

Indlæg af Rivaldo10 »

Bayern er klart favoritten for mit vedkommende (at det er et sydtysk hold er kun et plus). Derudover kan jeg godt lide Stuttgart og Kaiserslauten samt Freiburg. Ja, sydtyske hold er de bedste :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Mander »

Hmm, jeg ved nu ikke. Jeg har en svaghed for Eintracht Frankfurt, alene pga. byen. Hvis ikke dem, så må det nok blive til enten Leverkusen eller Borussia Dortmund. Meeen, som sagt, bliver ikke til den helt store sympati, når man ikke følger med i Bundesligaen.. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: Bundesligaen

Indlæg af Toure »

Har sympati for Hertha BSC - mest på grund af byen Berlin og så der fantastiske stadion, så det er ærgeligt de ryger ud. Mon ikke de kommer igen næste år.

Ellers er klubber som Bayern og Fortuna Düsseldorf klubber, som jeg nærer stor respekt og sympati for.

Rivaldo10

Re: Bundesligaen

Indlæg af Rivaldo10 »

Ja, Hertha har jeg bestemt heller ikke noget i mod. Jeg bryder mig dog ikke om Ruhrklubberne, dvs. Dortmund og Scheisse FC, Bochum, Bielfeld og hvad det stads ellers hedder.

Frankfurt er da en lidt kedelig by. Der er hvert fald næsten ingen historie. Det tætteste man kommer er deres finanscentrum, som dog også er imponerende og den store lufthavn. Det er dog rimelig fedt, at man kan køre på motervejen ved siden af byen og så samtidig se flyen lette over hovedet på en (bogstavligt talt). Også er der vist også en stor amerikans militærbase ikke så langt væk fra byen. De har hvert fald nogle temmeli entusiatiske fans Eintracht.

Men fedt at Bayern tog mesterskabet, især når det skete for næsen af Scheisse FC. :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Ja, Hertha har jeg bestemt heller ikke noget i mod. Jeg bryder mig dog ikke om Ruhrklubberne, dvs. Dortmund og Scheisse FC, Bochum, Bielfeld og hvad det stads ellers hedder.

Frankfurt er da en lidt kedelig by. Der er hvert fald næsten ingen historie. Det tætteste man kommer er deres finanscentrum, som dog også er imponerende og den store lufthavn. Det er dog rimelig fedt, at man kan køre på motervejen ved siden af byen og så samtidig se flyen lette over hovedet på en (bogstavligt talt). Også er der vist også en stor amerikans militærbase ikke så langt væk fra byen. De har hvert fald nogle temmeli entusiatiske fans Eintracht.

Men fedt at Bayern tog mesterskabet, især når det skete for næsen af Scheisse FC. :)
Jeg ved heller ikke helt, hvad der drager mig ved Nordrhein-Westfalen, for tung industri er ikke lige mig, men kan bare godt lide Leverkusen og Dortmund. Leverkusen pga. begyndelsen af dette århundrede, Dortmund pga. midthalvfemserne.

Frankfurt er vel kun en kedelig by set ud fra visse synspunkter. :) Tror at det er en ganske udmærket by at leve i, og historisk set har det da også været en ret betydningsfuld by, især under det tysk-romerske rige. Økonomisk set er det den vigtigste by i Kontinentaleuropa i dag.

Jeg ville have mere sympati for Hamburg og Berlin (Berlin er en fantastisk fed by, generelt set), hvis ikke de var fyldt til randen med bz'ere og andet utøj.

Jeg havde et godt øje til Bayern tidligere, som jeg har nævnt et par gange efterhånden, da de havde Mehmet Scholl. Fantastisk spiller; hvilket frispark.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Bundesligaen

Indlæg af Rivaldo10 »

Hehe, Neverkusen, som de blev kaldt under Topmöller. Jeg har dog sådan heller ikke noget i mod hverken Leverkusen eller Dortmund, men Scheisse 04 eller Schalke 04 om man vil, minder mig bare af en eller anden grund for meget om Brøndby. Og det er nok i sig selv.

Det er rigtig, det meste af den blev dog hævnet ved jorden under anden verdenskrig også er det jo oplagt at satse på industri og teknologi. Det er dog en ret så kedelig by i forhold til det jeg holder af, såsom beliggenhed, historie, stemning und so weiter. Det er dog sikkert en super by at leve i som studerende.

Ja, børsen i Frankfurt er vist en af de vigtigste i Europa.

Lige præcis. Har det nøjagtig på samme måde med Berlin. En anden fed by er Dresden, hvis vi snakker det tidligere DDR. Rigtig fed by også.

Jeg holder dog mere af det katolske Sydtyskland sådan generelt. Fantastisk stemning og hjemstedet for Oktober-festen, BMW, Mercedes og en hel masse andet godt:D

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Mander »

Rivaldo10 skrev:Hehe, Neverkusen, som de blev kaldt under Topmöller. Jeg har dog sådan heller ikke noget i mod hverken Leverkusen eller Dortmund, men Scheisse 04 eller Schalke 04 om man vil, minder mig bare af en eller anden grund for meget om Brøndby. Og det er nok i sig selv.
Det er da ikke så sært. Ebbe Sand. ;)

Har generelt ikke tilbragt nok tid i Tyskland (har kun decideret opholdt mig i Berlin) til rigtig at kunne snakke om hvilke byer jeg foretrækker, så derfor må det meste af min sympati baseres på verdenshistoriens bedste fodboldspil, Sensible World of Soccer.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Bundesligaen

Indlæg af Rivaldo10 »

Der var årsagen:)

Hehe, har hørt "en del" om spillet, men aldrig prøvet det. Jeg tror også det er ældre end jeg, for at det ikke skulle være løgn :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Mander »

Alene pga. det spil (der var vist flere udgaver, men jeg havde det til PC) står 1995/96-sæsonen i min bevidsthed som højdepunktet af fodbold.

AC Milan havde Baggio, Weah og Boban, Juventus havde Ravanelli og Vialli, Ajax havde Kluivert, Overmars, Davids, PSV havde Ronaldo, Inter havde Roberto Carlos, Parma havde Stoichkov, Real havde Iván Zamorano og Laudrup, og vi havde selvfølgelig Guardiola, Hagi, Bakero, osv.

Good times.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Bundesligaen

Indlæg af Rivaldo10 »

Hehe, sådan havde jeg det med Fifa 98, selvom jeg var meget meget ung dengang. Ligeså med de efterfølgende FIfa spil og Pro Evolution.

Skal hilse og sige at Deportivo, LAZIO og Leeds havde knald gode hold dengang. Og ikke mindst det franske landshold :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold op, hvor gør Dortmund det godt i år. De tabte i første runde, men siden da er de ubesejrede i de seneste 11 kampe, hvoraf de 10 er blevet vundet, og en enkelt spillet uafgjort mod Hoffenheim. Og det er absolut ikke fordi at de ikke har mødt nogle af de andre store klubber endnu - Stuttgart blev besejret med 3-1, Wolfsburg med 2-0, Schalke med 3-1, Bayern med 2-0 og i dag slog de så HSV 2-0. Lucas Barrios, den argentinsk-fødte paraguayaner, er topscorer med 6 mål i ligaen, mens den japanske midtbanekreatør Shinji Kagawa også har været ganske målfarlig med 5 mål. Noget andet som er værd at bemærke sig, er at 18-årige Mario Götze har fået sig noget af et gennembrud - den offensive midtbanespiller, der oftest tager udgangspunkt på højrefløjen, har således spillet 10 ligakampe allerede i denne sæson, og scoret 2 mål, så han må betegnes som værende lidt af en komet, hvilket Joachim Löw også bekræftede da han udtog truppen til Tysklands venskabskamp mod Sverige på onsdag - her var Götze nemlig inkluderet.

Det er generelt bare et møg spændende hold de har i Dortmund. Utroligt ungt, men alligevel rigtig slagkraftigt. De ældste markspillere er begge 25, Lucas Barrios og højrebacken Piszczek, mens målmand Roman Weidenfeller er 30, hvilket jo heller ikke er nogen alder for en målmand. Deres midterforsvar er super spændende. Den ene, serbiske Neven Subotic, udgør med sine 193 centimeter en stor trussel i luften, offensivt såvel som defensivt, hvilket resulterede i hele 6 scoringer i hans debut-sæson i Dortmund. På trods af at han kun er 21 år, har han næsten 100 Bundesliga-kampe på CV'et. Hans makker er den jævnaldrende Mats Hummels, der ligeledes er en ganske høj starut, på 191 centimeter, og også han har en del Bundesliga-kampe - over 50. På venstrebacken er 22-årige Marcel Schmelzer, som også har knap 50 ligakampe at prale af. Ligesom Götze, er både Hummels og Schmelzer med i truppen til onsdagens venskabskamp.

De to midtbanespillere, kender de fleste nok til. Nuri Sahin har længe været kendt som et kæmpe talent, og det samme tør siges om Sven Bender, som måske er mest kendt for at være den ene af de to meget talentfulde Bender-tvillinger - deres veje er skiltes dog da Sven røg til Dortmund, eftersom tvillingebror Lars tog til Leverkusen. Som sagt indtager Götze højrekanten, mens endnu en ung mand indtager venstrekanten, nemlig 22-årige Kevin Großkreutz, som allerede har en landsholdskamp på sit CV. Lucas Barrios er som tidligere beskrevet Dortmunds spydspids, mens den lille 21-årige japaner, Shinji Kagawa spiller en fremskudt rolle på midtbanen.

Er Dortmund spændende? I think so! Bør man følge lidt med i hvordan de klarer sig? Så absolut!

Toure

Re: Bundesligaen

Indlæg af Toure »

Fra Borussia-kampen mod Freiburg i dag.. Det er her man overvejer om man bare skal stoppe med at spille fodbold :P

[youtube]8O4GeDnTDCg[/youtube]

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Alchemist »

Hehe, det er sørgeligt komisk :D
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster