Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogbas holdning bør ikke komme som nogen overraskelse. Han har tidligere skrevet, at vold eller dødstrusler i nogen udstrækning er en forståelig reaktion, hvis man har er blevet kaldt nogle slemme ord.

For så vidt angår diskussionen om fodboldspilleres rolle som rollemodel og forbillede, så kan det rigtigt nok siges, at det ikke nødvendigvis er noget man har bedt om, men i så eksponeret en branche, må man forventes at være bekendt med, at man vil få sig en anseelig tilhængerskare - eller om ikke andet at en masse mennesker følger med i, hvad du går og laver. Og det gælder vel i særdeleshed, hvis man vælger at bruge meget tid på de sociale medier, som Patrice Evra i allerhøjeste grad gør. Evra har selv opsøgt søgelyset, og så må han også forvente, at han bliver holdt op til en eller anden standard.

Det kan sagtens lade sig gøre, at leve et liv som professionel fodboldspiller, uden at alle og enhver tager stor interesse i dit privatliv. Det handler egentlig bare om, at man selv sørger for at holde de to adskilt. Busquets er et glimrende eksempel.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 215
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Europa League

Indlæg af Gnomitz »

Nu har jeg så heller aldrig forstået hvordan en fremmed mands ord kan påvirke en. Hvis det er en man ser op til eller holder af, så er det straks noget andet, men hvad en tosse i byen syntes om min mor kan da rage mig en papand.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Europa League

Indlæg af Ronaldinho »

Alle individer har hver sin grænse. At der bliver råbt “fuck dig” er selvfølgelig noget man bare skal grine ad og fuldkommen ignorere. Men er der nogen som siger “jeg voldtager din datter” så havde jeg personligt, som minimum, reageret som Evra. Sådan er vi mennesker forskellige.
Ronaldinho Gaúcho

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Europa League

Indlæg af MessiPogba »

Ronaldinho skrev:Alle individer har hver sin grænse. At der bliver råbt “fuck dig” er selvfølgelig noget man bare skal grine ad og fuldkommen ignorere. Men er der nogen som siger “jeg voldtager din datter” så havde jeg personligt, som minimum, reageret som Evra. Sådan er vi mennesker forskellige.
Nej, nej. Du skal ikke ty til vold. Du skal bare lade folk snakke grimt om din familie i følge folk herinde. Det der med at reagere på ord, det er kun noget svage mennesker gør.

Det er sgu så nemt at være en helgen bag en skærm og lege moralens vogter.

Jeg vil vædde med, at flere af dem, der siger, at man skal vende den anden kind til, hvis nogen provokerer dig med din nærmeste familie eller racistiske udfald, ikke aner en skid, hvordan det er at stå i situationen.

I og med, at jeg selv er halv indvandrer, så ved jeg, hvor ondt det gør ,at når folk fuldstændig umotiveret kan kalde dig en fucking perker og at jeg aldrig har noget at lave i et land som Danmark. I følge jer skal jeg bare ignorere så hårde anklager. Nej, jeg slog ikke manden, men jeg blev nu også holdt tilbage dengang. Men så er jeg bare skurken angiveligt ,hvis jeg skal følge logikken herinde.

Der er altså en grænse for hvert menneske. Som sagt, hvis Evra blot har sparket ud efter en fan, fordi vedkommende har sagt, at han stinker, eller at han er ringe, let it be it, men hvis det er store, voldsomme ord, så skal man altså ikke finde sig i det.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Europa League

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:MessiPogbas holdning bør ikke komme som nogen overraskelse. Han har tidligere skrevet, at vold eller dødstrusler i nogen udstrækning er en forståelig reaktion, hvis man har er blevet kaldt nogle slemme ord.

For så vidt angår diskussionen om fodboldspilleres rolle som rollemodel og forbillede, så kan det rigtigt nok siges, at det ikke nødvendigvis er noget man har bedt om, men i så eksponeret en branche, må man forventes at være bekendt med, at man vil få sig en anseelig tilhængerskare - eller om ikke andet at en masse mennesker følger med i, hvad du går og laver. Og det gælder vel i særdeleshed, hvis man vælger at bruge meget tid på de sociale medier, som Patrice Evra i allerhøjeste grad gør. Evra har selv opsøgt søgelyset, og så må han også forvente, at han bliver holdt op til en eller anden standard.

Det kan sagtens lade sig gøre, at leve et liv som professionel fodboldspiller, uden at alle og enhver tager stor interesse i dit privatliv. Det handler egentlig bare om, at man selv sørger for at holde de to adskilt. Busquets er et glimrende eksempel.
At Busquets har valgt at leve som han har, står for hans egen regning ligeså vel som Evras massive brug af sociale medier gør. Ingen af de to har med garanti bedt om at være rollemodeller, og enhver person der prøver at leve efter deres idoler er sgu da for dumme. Det er der, at ens forældre skal komme ind og billedet og forklare dem, at de lever deres liv, du skal leve dit eget. Burde da være logik for ethvert rationelt tænkende menneske.

Og endeligt, stop nu med at anklage mig for at sige, at vold er i orden. Jeg har aldrig sagt det er i orden, men du er da noget af en helgen, hvis du tror, at nogen som helst menneske skal finde sig i alt, hvad der blvier sagt imod dem. Prøv du ligesom mig at være halv indvandrer, og så se en fuldvoksen mand stå og sige, at jeg skal tage hjem til mit hjemland, og at min far og mor sikkert er bror og søster, og at jeg er blot en abekat, der har fået lov til at leve, fordi de hvide mennesker sover for tiden. Ak ja, jeg skal da bare igonrere sådanne ting, der bliver sagt om min hudfarve, mit bagland, og mine gener. Det kan jeg da se, skulderklap til dig, Blaugrana92.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:At Busquets har valgt at leve som han har, står for hans egen regning ligeså vel som Evras massive brug af sociale medier gør. Ingen af de to har med garanti bedt om at være rollemodeller, og enhver person der prøver at leve efter deres idoler er sgu da for dumme. Det er der, at ens forældre skal komme ind og billedet og forklare dem, at de lever deres liv, du skal leve dit eget. Burde da være logik for ethvert rationelt tænkende menneske.
I mine øjne burde det også være logik for burhøns, at man ikke overfalder noget som helst andet menneske, på baggrund af hvad han eller hun må have brugt af ord. Det står rigtig nok for egen regning. Derfor står det også for egen regning, når Marseilles tilhængere bliver utilfredse over, at Evra tilsyneladende lægger flere kræfter i sine Instagram-videoer end han gør i sit arbejde.

Igen, hvis man vælger at dedikere meget af sin tid på at vise alle ens følgere på de sociale medier, hvad man går og foretager sig, når man ikke spiller fodbold, så må det også implicit indgå, at man når ud til - og dermed også til en vis grad påvirker - de primære segmenter på de sociale medier, hvilket nu engang er unge mennesker og teenagere. Hvis man selv aktivt tilvælger eksponering, så kan man ikke brokke sig over, at man bliver holdt op til en vis standard.
MessiPogba skrev:Og endeligt, stop nu med at anklage mig for at sige, at vold er i orden. Jeg har aldrig sagt det er i orden, men du er da noget af en helgen, hvis du tror, at nogen som helst menneske skal finde sig i alt, hvad der blvier sagt imod dem. Prøv du ligesom mig at være halv indvandrer, og så se en fuldvoksen mand stå og sige, at jeg skal tage hjem til mit hjemland, og at min far og mor sikkert er bror og søster, og at jeg er blot en abekat, der har fået lov til at leve, fordi de hvide mennesker sover for tiden. Ak ja, jeg skal da bare igonrere sådanne ting, der bliver sagt om min hudfarve, mit bagland, og mine gener. Det kan jeg da se, skulderklap til dig, Blaugrana92.
Du siger måske ikke, at det er direkte i orden, men du forsøger i hvert fald at undskylde det til en vis grad.

"Du har selvfølgelig ret i, at det er problematisk, at hvis jeg sviner dig til, og du så efterfølgende truer mig på livet, så er du selvfølgelig heller ikke helt ren, men alligevel er det en situation, der er opstået, fordi jeg startede problematikken og kritiserede dig. Hele problemet ville ikke være opstået, hvis jeg havde holdt min kæft."

Det du siger her, er helt reelt at man selv er ude om det, hvis man siger noget grimt om en anden, og som resultat bliver truet på livet. Det kan ærligt talt ikke tolkes på andre måder.

Der er enormt stor forskel på at finde sig i alt, hvad der bliver sagt til dig, og så på at sparke en anden mand i hovedet. Eller at true ham på livet for den sags skyld. Jeg siger slet ikke, at man skal ignorere alle de provokerende, dumme eller åndssvage ytringer. Du er i din fulde ret til at give igen af samme skuffe. Hvad du har ikke har ret til, derimod, er at slå eller sparke et andet menneske, uanset hvad de så ellers har sagt. Medmindre du gerne vil en tur i spjældet, naturligvis.

Det er et mærkværdigt behov, du tilsyneladende har for at bortforklare vold og dødstrusler.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Europa League

Indlæg af Storken »

@MessiPogba

Du ønsker simpelthen at tæve de tosser, der har spreder deres hadske syn på indvandrere?

Det er et eller andet sted ret ironisk, når nu tosserne blandt andet har den holdning, fordi indvandrere begår meget kriminalitet.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

Lad os lige få FCK videre, for at de så kan trække et spansk (Athletic Club, Villarreal, La Real) hold, som jeg kan tage i Parken og se udspille FCK.

PuyolErGud
Indlæg: 10771
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

JonasV skrev:Lad os lige få FCK videre, for at de så kan trække et spansk (Athletic Club, Villarreal, La Real) hold, som jeg kan tage i Parken og se udspille FCK.
Eller Atlético Madrid!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

Nå ja, nedfaldsfrugt fra CL!

PuyolErGud
Indlæg: 10771
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

JonasV skrev:Nå ja, nedfaldsfrugt fra CL!
Så fik FCK nedfaldsfrugten!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

PuyolErGud skrev:
JonasV skrev:Nå ja, nedfaldsfrugt fra CL!
Så fik FCK nedfaldsfrugten!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Uuuuh, gad vide om det bliver svært at få billetter til sådan en kamp!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Europa League

Indlæg af zqa »

Det tror jeg ikke umiddelbart.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Europa League

Indlæg af JonasV »

I det mindste kan de ikke lave tricket med at man er tvunget til en pakkeløsning, når nu der er knockout.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Europa League

Indlæg af A$AP »

Aritz Aduriz overtakes Gerd Muller to become the fourth-highest scorer in the UEFA Cup/Europa League.

He's one behind Radamel Falcao, four behind Klaas-Jan Huntelaar, and 10 behind Henrik Larsson.
Legende? Ja, det tror jeg nok.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster