Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBSOCI »

Spændende diskussion om Mourinho. Her på sitet, på bold.dk og andre tilsvarende fodboldsites er vi heldigvis langt klogere end selv toptrænerne :grin: . Det er jo det, der gør det sjovt, at vi kan diskutere fodbold, som vi alle sammen har en mening om. Måske skulle vi alle bare have et skilt hængende, hvor der står "Jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl".

Med hensyn til Mourinho skabte han flotte resultater i Porto og Inter, men trods enorme budgetter i både Real Madrid og Chelsea nåede vandt han ikke CL med de to klubber. Ikke videre imponerende. Når man skal vurdere en træners 'fit' i forhold til en fodboldklub, synes jeg også, at man skal tage i betragtning om den spilfilosofi, som træneren indfører, matcher klubbens DNA. Her synes jeg at Mourinho passer dårligt ind i fx United og Barcelona. Jeg er derfor glad for, at Mourinho aldrig blev - og forhåbentligt aldrig bliver - træner i FC Barcelona.

Alt i alt læner jeg mig mest op af Storken, ved at mene, at Mourinho er overvurderet som træner. MEN og der er et meget stort men: Jeg bryder mig bestemt ikke om Mourinho (selvom jeg jo kun kender ham fra pressen) og hans evige brok og skyde skylden på alle andre end sig selv. Så måske er det svært at være objektiv i min vurdering af Mourinho, når mit udgangspunkt er, at jeg ikke kan lide manden?

Det er helt ok, hvis I er dybt uenige med mig. Jeg håber bare, at vi holder diskussionen i en god tone, så vi ikke ender som bold.dk...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Europa League

Indlæg af Flax_Generous »

Det er enormt svært at vinde Champions League. Der er kun seks trænere, der har vundet titlen mere end én gang. Mourinho er selvfølgelig en af dem.

Der er mange kritisable forhold ved Mourinho: Han spiller defensivt og destruktivt i de store kampe, han er arrogant og hyklerisk, han er kortsigtet og interesserer sig ikke for ungdomsspillere, og sådan kunne man blive ved. Men resultaterne, de fejler altså ikke noget. Hvem har egentlig vundet mere i de seneste 15-20 år?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Europa League

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Det er enormt svært at vinde Champions League. Der er kun seks trænere, der har vundet titlen mere end én gang. Mourinho er selvfølgelig en af dem.

Der er mange kritisable forhold ved Mourinho: Han spiller defensivt og destruktivt i de store kampe, han er arrogant og hyklerisk, han er kortsigtet og interesserer sig ikke for ungdomsspillere, og sådan kunne man blive ved. Men resultaterne, de fejler altså ikke noget. Hvem har egentlig vundet mere i de seneste 15-20 år?
Pep har nærmest vundet det samme på den halve tid.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Europa League

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
Flax_Generous skrev:Det er enormt svært at vinde Champions League. Der er kun seks trænere, der har vundet titlen mere end én gang. Mourinho er selvfølgelig en af dem.

Der er mange kritisable forhold ved Mourinho: Han spiller defensivt og destruktivt i de store kampe, han er arrogant og hyklerisk, han er kortsigtet og interesserer sig ikke for ungdomsspillere, og sådan kunne man blive ved. Men resultaterne, de fejler altså ikke noget. Hvem har egentlig vundet mere i de seneste 15-20 år?
Pep har nærmest vundet det samme på den halve tid.
Så Mourinho er altså den næstbedste af alle trænere i verden de seneste 15-20 år. :)
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Europa League

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Pep har nærmest vundet det samme på den halve tid.
Ja, næsten. Hans hold spiller også bedre fodbold. Men det ændrer ikke på, at siden Mourinho startede sin trænerkarriere, så har ingen reelt vundet mere end ham. Det gør ham ikke nødvendigvis til den bedste (eller næstbedste), men det betyder, at påstanden om, at han ikke er et godt fit til et tophold, som vil vinde trofæer, er mildest talt tvivlsom.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Europa League

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Storken skrev:Pep har nærmest vundet det samme på den halve tid.
Ja, næsten. Hans hold spiller også bedre fodbold. Men det ændrer ikke på, at siden Mourinho startede sin trænerkarriere, så har ingen reelt vundet mere end ham. Det gør ham ikke nødvendigvis til den bedste (eller næstbedste), men det betyder, at påstanden om, at han ikke er et godt fit til et tophold, som vil vinde trofæer, er mildest talt tvivlsom.
Hvis du sætter en tilfældig træner til at styre de største klubber i Europa i 15 år, så ville de nok alle sammen have vundet et vis antal trofæer.

Mourinho har været rigtig dygtig til at få jobs i de allerstørste klubber, men hans resultater er ret forventlige. Han har bare vundet to Champions League titler, hvor han var underdog. Og min pointe har netop været, at det passer ham godt, når han kan spille sin pindsvinefodbold.

Jeg tror Mourinho ville være en fantastisk træner i en lidt mindre klub, hvor han virkelig kunne gøre brug af sine mange små taktiske tricks. Hans kræver bare så meget opmærksomhed, at en mindre klub ikke kan gøre det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Europa League

Indlæg af Flax_Generous »

Det er sjovt nok samme indvending som bliver brugt imod Guardiola - han har været rigtig dygtig til at få jobs i de allerstørste klubber med mange penge og fantastiske talenter - men indvendingen er lige tåbelig uanset hvem den bruges imod. Mange andre trænere har jo forsøgt og fejlet i de klubber, hvor de to har vundet mesterskaber. Og så er det i øvrigt heller ikke helt tilfældigt, at de to gang på gang bliver valgt som trænere i topklubber.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Europa League

Indlæg af Michman »

Holder med Ajax. Ikke fordi jeg har noget mod Man U. Jeg hader bare Mourinho. Kæmpe nar..
Kom så Dolberg!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

Sanchez bliver spændende at se! Og selvfølgelig dolberg!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Europa League

Indlæg af Michman »

Pis..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg hader United...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

Mourinho med sit sædvanlige europæiske held. Porto, Inter og nu United. Heldig gang på gang.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Europa League

Indlæg af Michman »

Håber Mourinho fucker op i næste sæson efter at have brugt 1 mia på spillere.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

De fucking trækker tiden efter 20 min... Amen for fanden hvor er Mou er idiot.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Europa League

Indlæg af Xavi6Smede »

Skrækkelig dårlig og kedelig fodboldkamp.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster