Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Europa League

Indlæg af Lopezzz »

Rekick skrev:
man nov 07, 2022 9:47 pm
Lopezzz skrev:
man nov 07, 2022 9:20 pm
Barca80 skrev:
man nov 07, 2022 3:46 pm
Er det ikke lidt ironisk at Barca skal møde netop Man United? 😄

To sårede kæmper, hvis situation på flere punkter minder om hinanden. Begge hold er langt fra fordums storhed.

Når det er sagt, så har Barca en bedre trup. United er nok mere svingende og ligger på en 5. plads i PL. Det ville være ekstremt skuffende hvis Barca ikke går videre.
Barca blev ydmyget af Bayern på Camp Nou i sidste måned og kampen var slet ikke vigtig for Bayern men de klaskede os nemt.
Nu skal vi møde United som er selvfølgelig kæmpe favorit at vinde EL.
Selvom kampen spilles først i februar tror jeg at de flækker vores forsvar.
Hvilket angreb flækker de vores forsvar med? De har en snurretop, pensionist og overhypet engelsk spiller i angrebet. De har scoret 18 mål og lukket 19 ind, ikke just den bedste statistik.
Hvilket som helst angreb kan flække vores forsvar fordi vores forsvar eksisterer ikke lol
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Europa League

Indlæg af nosslo15 »

Fed lodtrækning, glæder mig helt vildt til opgøret.

Sjovt nok, så har de fleste af de FÅ barcakampe jeg har set i år været store opgør - som vi har tabt. :cry: Til gængæld har jeg så set en del Premier League og således også en 3-4 stykker med United, som de så - OGSÅ - har tabt, bla. kampen i weekenden mod Villa og kampen mod City. AY CARAMBA!

Håber på at barca vinder ligaen i år. Men de europæiske titler tror jeg ikke på - barca - og Lewa - leverer ikke i de store opgør, i år.

( Inter opgøret var en kæmpe fadæse. Men at påstå, at vi burde have vundet opgøret, som udgangspunkt - uden videre, er for mig at se, en tilsnigelse, blot fordi Inter ligger, hvor de ligger i Ligaen. Inter har de sidste 3-4 år faktisk haft et rigtigt godt hold, som blot har skuffet i Champions League, de har en god sammentømret gruppe og de har en rigtig god bredde og har spillet med samme koncept både under Conte og Inzaghi. Og en 3-5-2 står rigtig godt til en offensiv 4-3-3 med 2-3 styks. i bagkæden som i bedste fald kun kan løbe - men ikke sprinte :cry: )

Har svært ved, helt præcist, at finde ud af, hvorfor vi - og Lewa - ikke har leveret i de store kampe, men tilfældigheder spiller selvfølgelig ind. Og så er holdet stadigvæk i gang med at bygge op. Man skal stadig finde ud af, hvordan man vil løse det defensive problem på midtbanen, mens en god defensiv højreback burde være lettere at finde. Og så har vi jo Kounde, som også burde kunne spille højre wingback. Vil man satse på de Jong og dermed en dobbelt pivot eller vil man finde en Busi "look alike" - eller vil man begge dele? Jeg villle tilråde Xavi begge dele. Man skal også finde ud af, om Messi skal tilbage og i så fald hvordan og hvad planen er med ham? For hvis man blot vil have ham tilbage uden en plan, så fejler man "big time". Måske en 3-5-2 med Lewa helt fremme og Messi bag ham kunne funke?

Selv er jeg meget i tvivl med Messi, der er mange rygter, der kunne tyde på en genkomst, men om Xavi kian klare sådan en opgave og definere Messis rolle ( ellers går det galt ) er jeg usikker på. Og om Messi overhovedet selv vil, er jeg også i tvivl om. Men spørgsmålet er ikke uvæsenligt for det er barcas største spiller nogensinde og det VAR et uværdigt farvel han fik.

Man skal også se på, at vi i denne sæson har haft nemmest ved at besejre mandskaber, der står højere på banen end Inter og Real typisk har gjort det de senere år mod boldsikre hold. Og i tilfældet Bayern, som stod højt og gav klare chancer væk, var vi ikke skarpe nok i første opgør og Lewa havde åbenbart ikke fået lov til at score af Kahn ;-) Det at holdet kan spille sig igennem en "lav blok" med stor kunnen og disciplin kræver bedre relationer end der åbenbart er til dags dato på Xavis mandskab.

Det indtryk som jeg har intil videre i denne sæson er dog at Xavi forsøger mange forskellige ting, fordi han planlægger at kunne bygge et hold, som kan spille forskellige systemer, som jeg jo tidligere, flere gange, har været fortaler for. Men det kan selvfølgelig være, at jeg overfortolker og Xavi blot ikke har nogen som helst ide om, hvad han foretager sig fra kamp til kamp?

Dog synes jeg det ser ud til, at vi har rigtigt mange forskellige muligheder på vore kanter og hvis vi til januar eller senest til sommer for styrket vore backs, så kan vi både spille med wingbacks, traditionelle barca backs, hvor den ene side er mere defensiv end den anden (evt. Grimaldo og Balde på venstre og Kounde og Arnaux på højre? ) og samtidigt spille med forskellige typer af kanter i angrebet: indadvendte, udadvendte, defensive og offensive.

Angående DEFENSIV MIDT, så skal man overveje ang. stationær, horizontal, defensiv midt versus dynamisk, vertikal defensiv midt at hvis modstanderen står i en "lav blok" og ikke begår fejl i deres forsvarsspil og har et meget højt løbepensum, så er det altid sværere at dirke sådanne "lave blokke" op med en velfungerende stationær, horizontal defensiv midt end med en velfungerende, dynamisk, vertikal, defensiv midt. Med mindre da, at holdet i første tilfælde har en type som Messi var for år tilbage. Pointen er, at når bolden i første tilfælde bliver flyttet mere end den bliver ført, så kan dygtige "lave blokke" undgå fejl og dermed undgå fare - men når bolden bliver "ført" mere end den bliver flyttet, så vil det bold"førende" hold fremprovokere fejlene, tvinge modstanderen til at begå fejl. Og hvis flere på midtbanen kan "føre" bolden, så burde vi kunne klare os bedre mod lavt stående og godt organiserede forsvar. Og selvom vi får Messi tilbage, som unægteligt vil søge at føre bolden i de kampe han spiller, så vil han ikke kunne spille alle kampe og hans år tilbage i professionel fodbold vil ligeledes være svært begrænsede.

Dog er jeg udemærket klar over, at det vil være et nybrud at spille med defensiv midt som både bold flyttende og bold førende på samme måde som det ville være et gensyn med tidligere tiders fodbold, at se midtstopperne føre bolden længere frem end til midten. Det vil samtidigt også betyde flere boldtab, men jeg mener afgjort også, der er noget at hente ved på denne måde at fremprovokere modstanderfejl og bryde deres kæder.

Nå jeg røg vist ud af en tangent, men det er jo så sjældent at jeg befinder mig her på forum, så jeg syntes lige jeg ville hilse. ;-)

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Europa League

Indlæg af Madameskrald »

God indlæg, Nosslo - og velkommen tilbage.

Jeg er overvejende enig - Messi ser jeg dog helst ikke tilbage, da jeg forestiller mig, at det vil forskyde nogle roller betragteligt, som allerede trænger til at finde sin plads.. Og så har jeg svært ved at finde en plads til ham på holdet - han er ikke dynamisk nok til hverken midtbanen éller kanterne - og vi skal i min optik ikke tilpasse systemet efter ham, der har vi ligesom været.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Europa League

Indlæg af Lopezzz »

Her er resultat af første kamp :thumbup:

Billede
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Europa League

Indlæg af emo »

Ikke fedt at vi lukker to ind hjemme.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Europa League

Indlæg af Lopezzz »

emo skrev:
fre feb 10, 2023 3:10 pm
Ikke fedt at vi lukker to ind hjemme.
Det er fordi vi havde Garcia og Roberto i forsvaret. Det er FIFA 22 :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Europa League

Indlæg af Barca80 »

Hvem sagde United ikke har en ustabil sæson? :razz:

Taber knusende 3-0 til et La Liga hold på 13. pladsen :clap:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Europa League

Indlæg af Antimadridista »

Vidste bare at du ville komme med netop den bemærkning. Fuldstændig ude af kontekst.

Faktum er stadig, ringeagtet hvad der er sket siden, at United i tiden omkring Barca møderne, havde været meget stabil meget længe og på tidspunktet viste bedste form og spil i PL.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

Hahah, Sevilla snydt for et kæmpe straffe. For satan det er vildt. Af selvsamme dommer der dømte DK mod England og gav verdens tyndeste straffe

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

De er faktisk blevet snydt for to klokkeklare straffespark

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Europa League

Indlæg af Michman »

Den dommer var godt nok ringe..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Europa League

Indlæg af Antimadridista »

Mourinho er bare forfærdenlig. :|

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Europa League

Indlæg af Daluigi »

7. Titel siden 2006…. Absurd Sevilla :thumbup:
Forumlegende

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Europa League

Indlæg af Antimadridista »

https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-06-02 ... vrede-fans

Udeluk Roma.

Taylor dømte en fin kamp.

Var det foregået i Spanien var flere Roma spillere, samt Mourinho, dog blevet udvist for deres konstante brok og gestikulering.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Europa League

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ansu Fati starter inde for Brighton mod AEK Athen. Håber han kommer på måltavlen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster