Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:51 pm
Det er jo ikke raketvidenskab. Flere kampe betyder mere pres. Derfor skal man jo prioritere. Her vil jeg mene, at man vil prioritere ESL, hvilket kunne betyde at de nationale ligaer blev nedprioriteret.
Men det er vel godt? Bedre chancer for de mindre hold? Eller er vi ligeglade med dem nu?
Men du mister jo betydning af de nationale ligaer? De bliver vel en slags CdR for de største klubber. Fedt at vinde for de små, men ikke særlig betydningsfulde, især fordi ESL vil overskygge alt. 10 hold i to grupper. 18 kampe. og der efter knockout fase.
Måske. Det tror jeg ikke. Jeg er overbevist om at klubberne vil gå præcist ligeså meget efter ligaen som de vil ESL. De mindre cups kunne derimod komme til at lide...
Noget skal jo nedprioritere, og det bliver højst sandsynligt de nationale ligaer. Jeg kan ikke se, at betydning af dem, ikke skulle blive mindre, for det vil jeg mene, at det vil gøre. Jo, godt for de mindre hold, men ligaen vil have meget mindre betydning a la CdR. I dag har holdene svært ved vinde at vinde både CL og ligaen, hvordan vil det ikke være, hvis man spiller 18 kampe i gruppespillet og så yderligere kampe i knockout fase?
Senest rettet af Kubala tirs apr 20, 2021 3:02 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:49 pm
Penge. Romantikken skinner virkelig igennem dit skriv. Der er ikke en eneste klub der ville sige nej til ESL. De råber og skriger nu men når der står 200 Mio gode grunde til at sige ja så gør de det.
Til mig?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
tirs apr 20, 2021 2:55 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:49 pm
Penge. Romantikken skinner virkelig igennem dit skriv. Der er ikke en eneste klub der ville sige nej til ESL. De råber og skriger nu men når der står 200 Mio gode grunde til at sige ja så gør de det.
Bayern?

Rygter om at City og Chelsea er ved at trække sig...

Desuden, kan du ikke lige gøre det klart for mig hvad det er for noget skidt fra UEFA vi afskaffer ved at erstatte med ESL? Altså turneringsmæssigt. Uefas bagland er korrupt som mange andre, men rent turneringsmæssigt, hvor er det at den store forskel er ra UEFA til ESL, altså hvor forsvinder skridtet og hvilket skidt?
Bayern. Ja Bayern er satme romantiske. Holdet der har vundet de seneste 8 bundesligaer efter at have nakket samtlige rivalers bedste spillere. For penge de får gennem klamme oliesponsorater. Og tro mig ligeså snart ESL kommer på plads så vil de også være der: "jamen vi blev nødt til det".
Rygter om at City og Chelsea er ved at trække sig...
Fra skysports?
Desuden, kan du ikke lige gøre det klart for mig hvad det er for noget skidt fra UEFA vi afskaffer ved at erstatte med ESL? Altså turneringsmæssigt. Uefas bagland er korrupt som mange andre, men rent turneringsmæssigt, hvor er det at den store forskel er ra UEFA til ESL, altså hvor forsvinder skridtet og hvilket skidt?
Du kan jo ikke kun sætte det som som turneringsmæssigt. Men den store forskel er at vi fjerner deres gulvkalv. Klubberne tager noget af magten tilbage fra et korrupt monopol der ene og alene sætter dagsordnen for hvordan europæisk fodbold skal forløbe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:53 pm
Jeg tror sgu ikke på, at de vil regulere sig selv. Det er for at undgå regulering, at man har foretaget det her.
De vil stadig skulle nå til enighed indbyrdes. I dag gør uefa bare hvad der passer dem og straffer alle der tænker ud af boksen. Det er jo ret tydeligt nu feks.

Ja, selvfølgelig vil de skulle nå til enighed, men det vil være meget let for dem. Hvis reglerne ophæves, så kan de være så “kreative” som de vil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
tirs apr 20, 2021 2:58 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 2:49 pm
Penge. Romantikken skinner virkelig igennem dit skriv. Der er ikke en eneste klub der ville sige nej til ESL. De råber og skriger nu men når der står 200 Mio gode grunde til at sige ja så gør de det.
Til mig?
Nej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Noget skal jo nedprioritere, og det bliver højst sandsynligt de nationale ligaer. Jeg kan ikke se, at betydning af dem, ikke skulle blive mindre, for det vil jeg mene, at det vil gøre. Jo, godt for de mindre hold, men ligaen vil have meget mindre betydning a la CdR. I dag har holdene svært vinde at vinde både CL og ligaen, hvordan vil det ikke være, hvis man spiller 18 lampe i gruppespillet og så yderligere kampe i knockout fase.
Altså det eneste jeg ser dig skrive her er at der vil være flere om fadet i de nationale ligaer? Det er vel godt?

Jeg tror ikke et sekund på at det vil være tilfældet men hvis det var så kan det da kun være positivt at sevilla og Everton vil kunne vinde store trofæer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Altså helt ærligt. Klamme oliesponsorater? Hvad tror du klubber i ESL vil gøre? Hvor tror du pengene komme fra? I fremtiden? De vil også arbejde sammen med mordere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Ja, selvfølgelig vil de skulle nå til enighed, men det vil være meget let for dem. Hvis reglerne ophæves, så kan de være så “kreative” som de vil.
Det er jeg overhovedet ikke enig i. Det er aldrig let at nå til enighed når der er så mange forhold der skal tages højde for. Og slet ikke når alle kæmper mod hinanden for at være de bedste/største. Hvad der er godt for Barca er måske ikke godt for arsenal osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 3:03 pm
Noget skal jo nedprioritere, og det bliver højst sandsynligt de nationale ligaer. Jeg kan ikke se, at betydning af dem, ikke skulle blive mindre, for det vil jeg mene, at det vil gøre. Jo, godt for de mindre hold, men ligaen vil have meget mindre betydning a la CdR. I dag har holdene svært vinde at vinde både CL og ligaen, hvordan vil det ikke være, hvis man spiller 18 lampe i gruppespillet og så yderligere kampe i knockout fase.
Altså det eneste jeg ser dig skrive her er at der vil være flere om fadet i de nationale ligaer? Det er vel godt?

Jeg tror ikke et sekund på at det vil være tilfældet men hvis det var så kan det da kun være positivt at sevilla og Everton vil kunne vinde store trofæer.
Der vil ikke være flere om fadet. De store klubber vil være mere eller mindre ligeglade med de nationale ligaer. Jeg ved ikke, hvordan du kan fordreje det så meget.
Senest rettet af Kubala tirs apr 20, 2021 3:09 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
tirs apr 20, 2021 3:05 pm
Altså helt ærligt. Klamme oliesponsorater? Hvad tror du klubber i ESL vil gøre? Hvor tror du pengene komme fra? I fremtiden? De vil også arbejde sammen med mordere.
Min pointe er jo for pokker at alt ved fodbolden er klamt! Derfor stinker det helt vildt når en klub som Bayern nu står og skriger på solidaritet! Hvor var solidariteten da de stjal deres største konkurrents største spillere og fjernede alt spænding i ligaen?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 3:05 pm
Ja, selvfølgelig vil de skulle nå til enighed, men det vil være meget let for dem. Hvis reglerne ophæves, så kan de være så “kreative” som de vil.
Det er jeg overhovedet ikke enig i. Det er aldrig let at nå til enighed når der er så mange forhold der skal tages højde for. Og slet ikke når alle kæmper mod hinanden for at være de bedste/største. Hvad der er godt for Barca er måske ikke godt for arsenal osv.
Ok. ESL er frelserne. Sjovt at alle kan se problemet, men du er overbevist om, at ESL er her for at gøre tingene bedre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Det vil ikke være flere om fadet. De store klubber vil være mere eller mindre ligeglade med de nationale ligaer. Jeg ved ikke, hvordan du kan fordreje det så meget.
Det har du jo ingen anelse om. Det er det samme som at sige at de store hold er fuldstændig ligeglade med ligaen fordi de spiller cl. 10 kampe med betyder jo ikke at man dropper alt.

Det er skræmmescenarier uden noget som helst der bakker det op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig har jeg et romantisk forhold til fodbold. Ellers havde jeg jo brugt tiden, energien og pengene på min egen økonomi.
Hvis ikke der er noget fodbold romantik. Hvad får jeg så ud af FCBarcelona tjener flere penge(og bruger endnu flere) og vinder en liga, som de selv har fundet på?

Tror faktisk ingen har lyst til at spille mod dem i de nationale ligaer. Som i INGEN!
Selvfølgelig vil de kunne købe sig til de fleste modstandere, men det vil jo stadig være røv sportsligt.
De spiller jo helt og holdent efter modstanderens, regler og økonomi. Modstanderen ejer bogstavelig talt dommeren og alt andet i turneringen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Ok. ESL er frelserne. Sjovt at alle kan se problemet, men du er overbevist om, at ESL er her for at gøre tingene bedre.
Nej. ESL er et resultatet af uefas idiotiske "linjer". Det er det der sker når man leger med ilden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 3:07 pm
Kubala skrev:
tirs apr 20, 2021 3:05 pm
Altså helt ærligt. Klamme oliesponsorater? Hvad tror du klubber i ESL vil gøre? Hvor tror du pengene komme fra? I fremtiden? De vil også arbejde sammen med mordere.
Min pointe er jo for pokker at alt ved fodbolden er klamt! Derfor stinker det helt vildt når en klub som Bayern nu står og skriger på solidaritet! Hvor var solidariteten da de stjal deres største konkurrents største spillere og fjernede alt spænding i ligaen?
Det der er så søgt et argument, ligeså søgt som at ESL er en god idee. De kunne for fanden bare have nægtet at sælge?
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster